OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Toyota Hiace D4D vs. vw transporter syncro.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 19.11.2021 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei oo vika EGRssä eikä kaasuläpässä. Mitä vikakoodinlukijaa suosittelette tuolle -03 D4D:lle? Suunnittelin ostavani jonkun, jolla pystyn itse ajossa seuraamaan anturidataa. Näkee esim mahdolliset reilipaineiden heittelyt ja osaa ehkä tuon pohjalta alkaa hakemaan vikaa. Liekö joko anturi-, pumppu tai suutinvika. Tai SCV tai..

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 19.11.2021 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennemminkin kysyisin onko mitään lukijaa joka tuon kanssa juttelee? Tavan obd lukijat ei.

Lie jo kysynytkin, mutta eihän tuossa vaan ole tte boxia, eli oliko se nyt 120 hv malli tjsp.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 20.11.2021 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari päivää raapinut päätä, ja alan kääntyä suutinvikaan. Ainakin oireet täsmää pariin saman ajan Hiluxiin. Nyt on taas pari päivää tehnyt enemmin häiriötä. Saattaa risteykseen rullatessa jäädä jurraamaan 500rpm, eikä ota kiekkoja. Epäilys on, että 1 suutin ei aukene tyhjäkäyntipaineilla jostain syystä. Eli auto jää käymään 3 pytyllä, eikä jaksa ottaa kierroksia niillä kun syöttöpaineet on liian alhaalla ylimatalan tyhjäkäynnin takia (vikatilanteessa ~500rpm). Jos risteyksestä pääsee jatkamaan pysähtymättä, niin vian saa ohitettua nostamalla kytkimen vaihde silmässä. Eli ns mäkistartti. Vaan mie lopetan nyt arpomisen. Jos Toyotan merkkihuolto saa vikakoodien luvulla paikannettua mahdollisen viallisen suuttimen, niin paikallinen dieselhuolto saa sen vaihtaa. Tai mitäs se Hiasepoikien vanha kaveri sano, oisko se ohimennen sanonu suutinsarjan hinnaksi 400€. Jos yhessä vikaa, niin ehkä kannattaa vaihtaa kaikki. No, katotaan.


Viikko sitten tuli safariteline Hiacen katolle. Aika hieno tuli kun paikallinen metallipaja teki mittojen mukaan. Teline tuli kahden etummaisen kattotelineen päälle. Vararengas keskellä, ja metriset työvalopaneelit eteen ja sivuille ala ja yläputken välissä. Paneelit kombikeilalla, niin näkee 400m molemmille sivuilla. Smile Maalis-huhtikuussa on varattu aika vinssipedin asennukseen. Tyrexin Black Compact sarjan 8000lb tulee puskurin sisälle. Aikomus on saada se upotettua sen verran syvälle, ettei jää ulkonemaan karjapuskurista yhtään.

Ja edelliseen, pitäisi olla ihan vakio 75kw malli. En ainakaan äkkisentään ole löytänyt mitään jälkiasennusboksia.

Edit. Ja tyhjäkäynti humppaa. Välillä enemmän välillä vähemmän. Viitannee sekin tuohon yhden suuttimen häröilyyn tyhjäkäyntipaineilla.

Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 20.11.2021 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tte on maahantuojalla asennettu ymmärtääkseni, ja kw:t pitäs siten näkyä otteessa. Niissä boxeissa on kuitenkin ollut vikoja. Se on ohjausyksikön ja johtosarjan välissä. Näihin ei kyllä mitään boxeja kannata laittaakaan. Mutta eiköhän tuo perus 75kw ole mustalla d:llä. Tte oli muistaakseni D4D.

Voihan se suutinhommakin olla. Pirullisia nämä "hienot" koneet sähköisine suuttimineen ym. Tarte ku joku liitin hapettuu ni saa vaihtaa puol konetta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GoPro
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Syy 2015
Viestejä: 95
Paikkakunta: satakunta

LähetäLähetetty: 21.11.2021 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysyn tässä ketjussa kun en viitti alkaa uutta ketjua tekemään. Eli siis asia mitä olen hiaceista miettinyt, onko takavetosessa ja 4wdhiacessa muuta eroa kun ettö nelivetoses on etuakselis vetarit ja pinionit/lautaspyörät, kardaani ja jakolaatikko, eli siis toisinsanoen saanko takavetosesta hiacesta nelivetosen ostamalla siihe kardaanit, jakolaatikon ja etuakselin nelivetosesta purkuhiasesta bai onko 2wd ja 4wd haisuis muuta rakenteellista eroo?. Ja nykko joku kysyy et kui helvetis ni kahesta syystä. Ensinnäki noita takavetosia uuskoppasia hiaceja löytää tosi paljo vähemmä ajettuna ja PALJON halvemmalla kun nelivetosia, no pelkästään tämän takia en lähde moiseen rojektiin mutta kun jokatapauksessa hiacen jakolaatikko on tarkoitus vaihtaa sellaiseen jossa saa valittua 2wd, 4wd hi ja 4wd low, niin samaan syssyyn vois vajaavetosen aihioks ostaa, kun halvemmalla saa paremman ja voimansiirtoremontti pitää jokatapauksessa tehdä
_________________
Alta kumpujen kätköistä mullasta maan, nuo isännät kaivavat koiriaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 21.11.2021 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äkkiä tulee mieleen, että onkohan nelivedossa tiuhemmat välitykset ja jos on, niin onko vaihteistossa, vai perämurikassa, vai sekä että.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 21.11.2021 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äkkiseltään muistelen että saatto olla perässäkin eri välit, mutta koska ihan hatara käry niin arvoton kommentti. Enemmän ihmettelen mistä löydät jakolaatikon jossa kytkettävä neliveto ym, joka kävis uudempaan eurohiaceen? Oliko edes mallisarjan alkupään 2L2 koneen jatkona tuommoista? Toki 2L2 takavetoseen vanhemmasta voisi onnistua. Sama kuin olen miettinyt että LC:n 3L:n kd sarjan kone voisi olla sovitettavissa automaattivaihteineen eurohiaceen, koska 2,5L on myös kd-sarjan kone... Mutta eihän tässä maassa tollasia saa leimattua kuitenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pykälä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Syy 2019
Viestejä: 817
Paikkakunta: länsi-wenäjä

LähetäLähetetty: 21.11.2021 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja molemmat perät vaihde-ja jakolaatikkoineen löytyy täältä.Takaperä on kunnotettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 21.11.2021 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toyodiyn mukaan ymmärsin että esim vm 2002 2wd ja 4wd perissä samat välitykset mutta monet sisuksen osat on joko samalla tai eri numerolla. Perät siis eri osanumerolla, mutta luulen että menee päikseenkin,,, ehkä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GoPro
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Syy 2015
Viestejä: 95
Paikkakunta: satakunta

LähetäLähetetty: 22.11.2021 00:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Äkkiseltään muistelen että saatto olla perässäkin eri välit, mutta koska ihan hatara käry niin arvoton kommentti. Enemmän ihmettelen mistä löydät jakolaatikon jossa kytkettävä neliveto ym, joka kävis uudempaan eurohiaceen? Oliko edes mallisarjan alkupään 2L2 koneen jatkona tuommoista? Toki 2L2 takavetoseen vanhemmasta voisi onnistua. Sama kuin olen miettinyt että LC:n 3L:n kd sarjan kone voisi olla sovitettavissa automaattivaihteineen eurohiaceen, koska 2,5L on myös kd-sarjan kone... Mutta eihän tässä maassa tollasia saa leimattua kuitenkaan.


Vanhan lyttynokkahiacen jakolaatikko menee suht pienillä muutostöillä alle, mutta se ei käy kun tulee tönkköneliveto. Tarvii olla kyllä tasauspyörästönkautta. Pitänee vieläselvitellä mikä jakis sais alle menee jeepin np123 alan miettimään, siinä olis sopivat vetovaihtoehdot
_________________
Alta kumpujen kätköistä mullasta maan, nuo isännät kaivavat koiriaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 04.12.2021 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Tte on maahantuojalla asennettu ymmärtääkseni, ja kw:t pitäs siten näkyä otteessa. Niissä boxeissa on kuitenkin ollut vikoja. Se on ohjausyksikön ja johtosarjan välissä. Näihin ei kyllä mitään boxeja kannata laittaakaan. Mutta eiköhän tuo perus 75kw ole mustalla d:llä. Tte oli muistaakseni D4D.

Voihan se suutinhommakin olla. Pirullisia nämä "hienot" koneet sähköisine suuttimineen ym. Tarte ku joku liitin hapettuu ni saa vaihtaa puol konetta...

Nonniin, saatiin tämä saaga ilmeisesti päätökseen. Päädyttiin epäilemään scv-venttiiliä syypääksi, eikä tuo arvaus kauas mennyt. Uutta paineensäätöventtiiliä laitettaessa oli asentaja huomannut, että ko venttiili on jo kertaalleen vaihdettu tarvikeosaan ja samalla rikottu johdon liitin. Eli vika oli todennäköisesti siinä johdossa. Vaihdettiin kuitenkin samalla se paineensäädin, niin on aito Denso eikä mikään halpa tarvikeosa. En tiedä missä vaiheessa tuo paineensäätöventtiili on vaihdettu, ei ainakaan mun aikana. Oudolta kuulostaa että Destia olisi laitattanut tarvikeosia tuonne. Confused

Samalla mitattiin päästöt, -03 600000km ja päästöarvo 1,52.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 20.01.2022 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiacesta (-03 D4D) lakkasi nopeusmittari näyttämästä ja kilometrit kertymästä. Äkkivilkasulla sulake ehjä. Mistä tuo nopeuden mittaa? Ei vissiin ainakaan abseista, koska niiden merkkivalo ei pala ja toimivat normaalisti. Olisko kosteutta jossain liittimessä..?

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 20.01.2022 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihelaatikon kylessä ne on iät ollu tojotissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 7680
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 20.01.2022 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan huomiona että ABS:nkin saa kyllä sellaiseen tilaan ettei auto anna jarruttaa eikä ABS tajua vikatilaa. Mutta sen kyllä huomaa heti jarruttaessa ja tiedä ovatko softat parantuneet mutta vähän tuota vanhemmissa vaggineissa ainakin vielä oli mahdollista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sivu 9 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com