OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 203, 204, 205 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7462

LähetäLähetetty: 01.01.2022 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa. Ureavehkeet kyllä pumppaa linjat tyhjäksi sammuttamisen jälkeen. Eikä paina ureaa tuuttiin ennen kuin on lämmittäneet jääkalikan juoksevaksi.

Regenerointi taas on kyllä arseesta.

Noi niinkuin työn puolesta. Dieseliä en ole omaan käyttöön edes nykyään harkinnut. Oma mylly nykii 99 bensaa reilun kympin hissuttelu ajossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34779

LähetäLähetetty: 01.01.2022 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bensavehkeeseen olen nykyään kallistumassa, polttoaineen hinta on nykyään liki sama joten ei oikeastaan väliä kummalla ajaa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11213
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 01.01.2022 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuskin on heiluri muutenkaan aivan vielä ureadieseliä katselemassa? Ei niitä hirveän montaa vuotta ole vielä myynnissä ollut. Yhden talven oli uusi A4 joitain vuosia sitten eikä sen systeemin kanssa muita ongelmia ollut kuin täyttö ajoissa. Jos tankki tyhjenee niin auto kieltäytyy kulkemasta.

Onhan tuossa dieselillä ja bensalla edelleen hintaero, sen lisäksi myös kulutuserokin. Lopputulos riippuu vertailtavasta autosta, mutta ellei aja poikkeuksellisen vähän tai paljon niin ei tuosta vuodessa kovin suurta kustannuseroa synny. Tällä hetkellä 4matic diesel-mersu tympii hieman mutta lähinnä sen ajoneuvoverolapun vuoksi. Jos haluaisi selvästi edullisemmin päästellä niin pitäisi vaihtaa halvempaan ja pienempään, ja vuoden tai kahden sisään oletettavimmin tulee taas ajeltuakin enemmän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5143
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 01.01.2022 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dxman kirjoitti:
Jaa. Ureavehkeet kyllä pumppaa linjat tyhjäksi sammuttamisen jälkeen. Eikä paina ureaa tuuttiin ennen kuin on lämmittäneet jääkalikan juoksevaksi.

Regenerointi taas on kyllä arseesta.

Noi niinkuin työn puolesta. Dieseliä en ole omaan käyttöön edes nykyään harkinnut. Oma mylly nykii 99 bensaa reilun kympin hissuttelu ajossa.

Mersun dieseleissä se ei näytä pelaavan ihan joka pakkasella. Eikä ilmeisesti kaikissa Volvoissakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 01.01.2022 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä niissä murheita riittää

https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=166913
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 01.01.2022 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Urean lisäksi pitää muistaa että nuo klonkswagenit tarvitsee öljyä lisää jopa 1L/1000km ja se on tehtaan mukaan normaalia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7462

LähetäLähetetty: 01.01.2022 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun myllyssä menee 0.4 litraa ureaa tunnissa eikä tuo oo tähän mennessä ollu mikään ongelma.

Useampia satoja litroja menee ... oisko joku 700 litraa vuodessa melko lähelle. Normihommissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1695

LähetäLähetetty: 02.01.2022 14:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Bensavehkeeseen olen nykyään kallistumassa, polttoaineen hinta on nykyään liki sama joten ei oikeastaan väliä kummalla ajaa.



Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.

Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin.


Uudemmista bensa pikkukoneista dusterissa en muuta tiedä kun jakoketjuja
niissä on virahtanut ja vaihdettu jo melko pienin km lukemin. Alle 100tkm.


Viimeinen muokkaaja, RaakaRane pvm 02.01.2022 14:31, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Petr
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Syy 2021
Viestejä: 76
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 02.01.2022 14:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Urean lisäksi pitää muistaa että nuo klonkswagenit tarvitsee öljyä lisää jopa 1L/1000km ja se on tehtaan mukaan normaalia.


Ei tämäkään ole ihan täysin yleistettävissä (jossain bensaturboissa oli ongelmia joku 5-10v sitten), monet VAG moottorit on ihan "normaaleja" tuon öljyn kulutuksen suhteen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11213
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 02.01.2022 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin.

Sen Dacian käyttämän dieselin pitäisi kai olla paremmasta päästä moottoreita. Eikä se myöskään edusta aivan tuoreinta kehitysmallia, vanhemmista versioista alkavat olla mahdolliset suunnittelu- tai valmistusvirheet ruksittu yli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 02.01.2022 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Petr kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Urean lisäksi pitää muistaa että nuo klonkswagenit tarvitsee öljyä lisää jopa 1L/1000km ja se on tehtaan mukaan normaalia.


Ei tämäkään ole ihan täysin yleistettävissä (jossain bensaturboissa oli ongelmia joku 5-10v sitten), monet VAG moottorit on ihan "normaaleja" tuon öljyn kulutuksen suhteen...


Ei varmaan juu, mutta kyllä tuo naapurin kaveri on 2019 mallin Diesel Skodaan sen litran aika usein kaatanut. Kai ne oli ne tietyt moottorityypit jotka öljyä joii kovinkin halukkaasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 02.01.2022 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
RaakaRane kirjoitti:
Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin.

Sen Dacian käyttämän dieselin pitäisi kai olla paremmasta päästä moottoreita. Eikä se myöskään edusta aivan tuoreinta kehitysmallia, vanhemmista versioista alkavat olla mahdolliset suunnittelu- tai valmistusvirheet ruksittu yli.


Rellun 15ohp Dci?

Kiertokanki noista on joskus kurkkinut lohkojen kyljistä. Tuosta syystä oman X-Trailin hävitin pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34779

LähetäLähetetty: 02.01.2022 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Bensavehkeeseen olen nykyään kallistumassa, polttoaineen hinta on nykyään liki sama joten ei oikeastaan väliä kummalla ajaa.



Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.

Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin.


Uudemmista bensa pikkukoneista dusterissa en muuta tiedä kun jakoketjuja
niissä on virahtanut ja vaihdettu jo melko pienin km lukemin. Alle 100tkm.

Kun idea on että olisi yksi useampipaikkainen taloudessa (rvalle ilmeisesti tulossa kaksipaikkainen farkku), ja kun pakun tarve on enää marginaalista niin bensakoneella pärjää ihan hyvin, vaikka ei kait joku 500 vero taloutta kaataisi.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 03.01.2022 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

135 tkm nyt rullannut tuolla Hyundain kusidieselillä, eikä siinä ole urean kanssa ollut mitään ongelmia pakkasellakaan.
En tiedä onko tankki jäässä vai sulana, mutta ei se ajoon vaikuta. AdBlue tankin joutuu täyttämään 20 tkm. välein.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1695

LähetäLähetetty: 03.01.2022 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
liki kirjoitti:
RaakaRane kirjoitti:
Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin.

Sen Dacian käyttämän dieselin pitäisi kai olla paremmasta päästä moottoreita. Eikä se myöskään edusta aivan tuoreinta kehitysmallia, vanhemmista versioista alkavat olla mahdolliset suunnittelu- tai valmistusvirheet ruksittu yli.


Rellun 15ohp Dci?

Kiertokanki noista on joskus kurkkinut lohkojen kyljistä. Tuosta syystä oman X-Trailin hävitin pois.


Lähdettä? Ensimmäisen kerran kuulen moisesta. Huolimattomalla öljynsuodattimen vaihdolla tiedän jonkun koneen hajonneen. Jätetty suodatin vaihdon yhteydessä löysälle ja yhdessä tapauksessa tiedän jääneen tupla tiivisteen kun entinen öljyn suodattimen tiiviste jäänyt suodattimen jalkaan kiinni.

Kiia/hyuandai akselilla sen verran kokemusta että tucson ei sovellu oikein metsästäjän käyttöön. Kiiana
saa samaa pirssiä.

Itellä oli tucson vm-08. Kahluulumessa piti huudattaa kierroksilla koska kone ei muuten jaksanut. Ykkönen ja pakki oli liian nopeita vs duster.
Vähän kun joutui jahuamaan niin kytkin haiskahti heti. Omaan oli kannen tiiviste uusittu jo 70tkm kohdalla ja 150tkm kohdalla alkoi paisarista neste taas häviämään. Mitattiin olevinaan kierto järjestelmässä ettei ole vuotoa missään.. Pistin kiertoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 203, 204, 205 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 204 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com