OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 217, 218, 219 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.03.2022 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löydöt myydään nopeasti. Vahti pitää olla ja heti pitää soittaa kun vahti hälyttää. Minulle soitti myyjä kerran kun asetin hakuni julkiseksi. Auton ostaminen on mielestäni vastenmielistä. Nettiauto helpottaa hommaa huomattavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 27.03.2022 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Löyty 2010 Forester, aika siistinnäköinen kottero ja mahtuu spekseihin, diesel.
Millanenhan lienee käytössä?


Foresteri dieselinä on hyvä peli, ainut että elä osta ennen 2011 rekisteröityjä. Niissä on konevika. -11 ja uudemmat on hyviä, eikä ole ollut mitään vikoja. Meillä taloudessa -12 ja -13 mallit. On ihan eripeli sit menemään kuin cr-v:t ja muut cittarit. Foresteria voi kutsua oikeesti maastokelpoiseksi. Myös bensakoneet on kestäviä, ainut että mehu maistuu reilusti, kuten muillekkin Bensa-nelikoille. Kytkin menee vaihtoon aika säännöllisesti 200-250tkm kohdilla, vajaa tonnin jumppa vauhtipyörineen. Mutta kelpo auto jahtimiehelle. omallani on nyt mittarissa 210tkm ja takapyörän laakeri on ainut "remontti" mitä vasta tehty, muuten menny perushuolloilla. Verot vuoteen 640€ ja keskikulutus sekalaisessa 6.8-7l/100km dieseliä. En oikein keksi mikä olisi parempi vastaavassa hintaluokassa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 27.03.2022 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katselin noita perusvikoja, tähtäimessä oli -10 rekisteröity, taitaa jäädä kauppaan, uudemmissa tuppaa olemaan hiukan liikaa hintaa.
Mutta jatketaan katselua.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5456

LähetäLähetetty: 28.03.2022 05:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Löydöt myydään nopeasti. Vahti pitää olla ja heti pitää soittaa kun vahti hälyttää. Minulle soitti myyjä kerran kun asetin hakuni julkiseksi. Auton ostaminen on mielestäni vastenmielistä. Nettiauto helpottaa hommaa huomattavasti.


Näin kävi pojan ravin kanssa ja kaupat syntyi nopeasti, hakuvahtia kannattaa käyttää jos tietää mitä on etsimässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 28.03.2022 07:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

massimo85 kirjoitti:

Foresteri dieselinä on hyvä peli, ainut että elä osta ennen 2011 rekisteröityjä. Niissä on konevika. -11 ja uudemmat on hyviä, eikä ole ollut mitään vikoja. Meillä taloudessa -12 ja -13 mallit. On ihan eripeli sit menemään kuin cr-v:t ja muut cittarit. Foresteria voi kutsua oikeesti maastokelpoiseksi. Myös bensakoneet on kestäviä, ainut että mehu maistuu reilusti, kuten muillekkin Bensa-nelikoille. Kytkin menee vaihtoon aika säännöllisesti 200-250tkm kohdilla, vajaa tonnin jumppa vauhtipyörineen. Mutta kelpo auto jahtimiehelle. omallani on nyt mittarissa 210tkm ja takapyörän laakeri on ainut "remontti" mitä vasta tehty, muuten menny perushuolloilla. Verot vuoteen 640€ ja keskikulutus sekalaisessa 6.8-7l/100km dieseliä. En oikein keksi mikä olisi parempi vastaavassa hintaluokassa..


Sen mitä on omakohtaista kokemusta Subarusta ja varsinkin uudemmista -11 diesel-konesta, en kyllä suosittelisi pahimmalle vihamiehellekään. Kaverillakin hiukkassuodatin tukkoon 70 tkm kohdalla. Omassa kun hiukkassuodatin ongelmat alkoivat siinä reilun 100 tkm kohdalla, ei löytynyt sellaista merkkihuoltoa, joka olisi saanut auton kuntoon. 150 tkm kun alkoi sitten alustan ja voimansiirron osat purkautumaan, niin siinä sitten jumppaa riittikin loppuajaksi, ennenkuin älysi siitä luopua. Siihen päälle vielä konen aivan onneton alavääntö, joka teki kevyenkin veneen nostosta loivaltakin rampilta yhtä helvettiä. Keskivisko alkoi jo luistamaan ja vaati normaalia enemmän kaasua, jotta nappasi kunnolla kiinni. Kytkinkin alkoi olla jo vaihtokunnossa.

Ihan mukava auto muuten, mutta en ottaisi kuin uutena ja siinä 100 tkm kohdalla takuun loputtua kiireesti myyntiin.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
overkill
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2009
Viestejä: 1480

LähetäLähetetty: 28.03.2022 08:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on nyt ollut -12 vuoden 2L diesel forester vuoden jahti autona ja en nyt alkaisia mitään kauheita uhka kuvia siitä maalailemaan seinille. Autolla tuli juuri 410tkm kilometriä mittariin ja tuntuu että kilometrejä on vielä jäljelläkin.

Mutta tässä omia mitteitä,

Kone niin huhtikuu 2011 ja sen jälkeen valmistettu moottori jos autosta löytyy mutta sitä aikaisempaa ei kannata ostaa. Mitä olen ymmärtänyt niin niissä pettää kampiakselin laakerointi ja sitä kautta koko hajoaa.

Kytkin niin koneen onneton alavääntö on kyllä totta. Ja sitä kautta kytkimen luistatus tulee tutuksi ja se nyt ei ole mikään kytkimen pitkän elämän salaisuus. Mutta kun muistaa käyttää kojelaudasta löytyvää luiston eston nappia aina kun hiukankin joutuu vedättämään niin sillä säästää muuta voiman siirtoa eli lumessa, mudassa tai siellä venerampilla. Itse nostelen viikottain koko sulan kauden +1000kg venettä niin luonnon rampeilta kuin betoni rampeilta niin jonkin verran tuostakin on jo kokemuksia.

Auto itsessään on aika pieni tiloiltaan eli perään ei kyllä ahkio ja peura mahdu jos ei kaada takapenkkejä ja muutenkin tilat on minusta aika pienet. Suksiboksia olen hiukan ajatellut katolle lisä tilan vuoksi mutta vielä laittamatta.

Muita kuluvia osia niin eipä tuossa sen enempää näytä kuluvan osat kuin muissakaan merkeissä. Joitain kompastus kiviä siihen on rakennettu eli halkailevat xenon valojen etu umpiot ja tasonsaatö iskarit taakse. Mutta loppujen lopuksi kun hiukan olen käyttänyt salapoliisin taitoja osien etsimiseen niin noista molemmista olen säästynyt kyllä varsin pikku rahalla. Tehdas umpiot maksaa 1500€kpl ja taka iskarit 500€/kpl mitkä kyllä minusta on kyllä tolkuton hinta kyseisistä osista.

Muuten auto on kyllä oikeinkin ollut mieluinen. Itselle tuli tehtyä auton kanssa "sulo vileenit" eli kun kerran halvalla sai niin pitihän se ostaa.... Ja empä ainakaan vielä ole katunut tuota kauppaa. Kilometrejä on tullut aika rajusti jo omassakin käytössä lisää ja luulen että jos tuo auto minulla on vielä joitain vuosia niin kyllä josain vaiheeessa sen kilometrit tulee täyteen. Kun kuitenkin +50tkm tulee joka vuosi autoon lisää.

Muuten ajo ominaisuudet on ihan ok. Hiukan levoton ajettava motarilla mutta todella mukava ajettava sorateillä, metsässä tai kaupungissa. Ajoäänet mielestäni kohtuullisella tasolla vaikka alla pyöriikin niin suuret ja karkeat kumit kuin järjellisesti autoon on saatavilla normi renkaista. Kulututus on pyörinyt koko ajan 6,5-7litran/100km välillä. Mikä on mielestäni jatkuva nelivetoisessa autossa varsin kohtuullinen. Ja iso plussa subarun nelivedolle++++ oikeasti aika pitkä kokemus on nelikoista ja itsellä on ollut G-mersukin niin kyllä subaru on varsin mallikelpoinen eistys etenemisen suhteen.

Mutta itsellä ensimmäinen subaru ikinä mutta tällä kokemuksella tuskin viimeinen.

Niin vielä lisäys tosiaan noista huollon hinnoista niin jos olet merkkiliikeen huoltojen varassa niin voipi olla kallis tulevaisuus mutta sama taitaa olla suurimman osan eri merkkien suhteen.
Jos teet itse huollot ja osien tilaus Autodocista onnistuu ollaan jo paljon paremmalla mallilla.
Mutta tosiaan ainakin tuossa omassa autossa on ollut sen verran noita speciaali osia mitä ei edes Autodocista ole saanut vaan olen joutunut tilaileen niin muualtakin euroopasta ja aasiasta niin tämän jälkeen osat eikä hinnat enää olekaan mikään ongelma. Ja yksi hyvä juttu on nuo moottorivikaiset yksilöt kun niitä on purettuna aika paljon suomessa niin purkuosaa saa helposti ja paljon.


Viimeinen muokkaaja, overkill pvm 28.03.2022 09:09, muokattu 4 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 425
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 28.03.2022 08:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä kokemusta 2000 luvun Outbackistä ja siinä oli myös työ pitkä ykkönen ja pakki isoin ongelma vaikka olikin ns "pikkupuoli".
Kuitenkin välillä 2005-2010 Forester pyörii mielessä mutta onko sitten automaateissa kuinka ongelmia ? Ainakin W163 ML mersu automaattina on niin makia kampe veneen kanssa peruutellessa ja muutenkin mutta joskus sitä haaveilee uudemmasta autosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 608

LähetäLähetetty: 28.03.2022 09:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

overkill kirjoitti:
Minulla on nyt ollut -12 vuoden 2L diesel forester vuoden jahti autona ja en nyt alkaisia mitään kauheita uhka kuvia siitä maalailemaan seinille. Autolla tuli juuri 410tkm kilometriä mittariin ja tuntuu että kilometrejä on vielä jäljelläkin.

Mutta tässä omia mitteitä,

Kone niin huhtikuu 2011 ja sen jälkeen valmistettu moottori jos autosta löytyy mutta sitä aikaisempaa ei kannata ostaa. Mitä olen ymmärtänyt niin niissä pettää kampiakselin laakerointi ja sitä kautta koko hajoaa.

Kytkin niin koneen onneton alavääntö on kyllä totta. Ja sitä kautta kytkimen luistatus tulee tutuksi ja se nyt ei ole mikään kytkimen pitkän elämän salaisuus. Mutta kun muistaa käyttää kojelaudasta löytyvää luiston eston nappia aina kun hiukankin joutuu vedättämään niin sillä säästää muuta voiman siirtoa. Eli lumessa, mudassa tai siellä venerampilla. Itse nostelen viikottain koko sulan kauden +1000kg venettä niin luonnon rampeilta kuin betoni rampeilta niin jonkin verran tuostakin on jo kokemuksia.

Auto itsessään on aika pieni tilaoiltaan eli perään ei kyllä ahkio ja peura mahdu jos ei kaada takapenkkejä ja muutenkin tilat on minusta aika pienet. Suksiboksia olen hiukan ajatellut katolle lisä tilan vuoksi mutta vielä laittamatta.

Muita kuluvia osia niin eipä tuossa sen enempää näytä kuluvan osat kuin muissakaan merkeissä. Joutain kompastus kiviä siihen on rakennettu eli halkailevat xenon valojen etu umpiot ja tasonsaatö iskarit taakse. Mutta loppujen lopuksi kun hiukan olen käyttänyt salapoliisin taitoja osien etsimiseen niin noista molemmista olen säästynyt kyllä varsin pikku rahalla. Tehdas umpiot maksaa 1500€kpl ja taka iskarit 500€/kpl mitkä kyllä minusta on kyllä tolkuton hinta kyseisistä osista.

Muuten auto on kyllä oikeinkin ollut mieluinen. Itselle tuli tehtyä auton kanssa "sulo vileenit" eli kun kerran halvalla sai niin pitihän se ostaa.... Ja empä ainakaan vielä ole katunut tuota kauppaa. Kilometrejä on tullut aika rajusti jo omassakin käytössä lisää ja luulen että jos tuo auto minulla on vielä joitain vuosia niin kyllä josain vaiheeessa sen kilometrit tulee täyteen. Kun kuitenkin +50tkm tulee joka vuosi autoon lisää.

Muuten ajo ominaisuudet on ihan ok. Hiukan levoton ajettava motarilla mutta todella mukava ajettava sorateillä, metsässä tai kaupungissa. Ajoäänet mielestäni kohtuullisella tasolla vaikka alla pyöriikin niin suuret ja karkeat kumit kuin järjellisesti autoon on saatavilla normi renkaista. Kulututus on pyörinyt koko ajan 6,5-7litran/100km välillä. Mikä on mielestäni jatkuva nelivetoisessa autossa varsin kohtuullinen. Ja iso plussa subarun nelivedolle++++ oikeasti aika pitkä kokemus on nelikoista ja itsellä on ollut G-mersukin niin kyllä subaru on varsin mallikelpoinen eistys etenemisen suhteen.

Mutta itsellä ensimmäinen subaru ikinä mutta tällä kokemuksella tuskin viimeinen.


Aika samat tuntemukset -11 mallin outbackin kanssa. Tosin kilsoja vasta 250tkm. Takapyörän laakerit, etujouset ja xenonien korkeusanturi. Kytkin on jostain syystä tehty taakuuseen ekan omistajan aikana, eikä ainakaan vielä oireile mitenkään.
Tuon alaväännön puutteen ja pitkän ykkösen allekirjoitan kanssa. Kytkimen saa haisemaan melko helposti, mutta ei tuon kanssa mitään varsinaista ongelmaa ole venerampilla ollut. Tosin venekään mikään mahoton ole, nippanappa jarruttomalla kuletettavissa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 28.03.2022 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli ei Subarua,tulee ylläpito liian kalliiksi.

Noikohan käy että pitää loppupelissä luopua nelivedosta ja ostaa joku perusfarkku, rva inhoaa mataluutta ja minä nelivedon puuttumista.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 28.03.2022 09:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

overkill kirjoitti:
Kone niin huhtikuu 2011 ja sen jälkeen valmistettu moottori jos autosta löytyy mutta sitä aikaisempaa ei kannata ostaa. Mitä olen ymmärtänyt niin niissä pettää kampiakselin laakerointi ja sitä kautta koko hajoaa.


oikea vuosi taitaa olla 2010 huhtikuu. vieläkin on ja tulee myyntiin tätä ennen valm. dieseleitä joihin ei ole tehty koneremppaa eli eessäpäin on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 28.03.2022 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli pää ei kestä ostaa dusteria? Tosin niissä on havaittavissa että jostain reilu vuoden takaisesta on hinnat nousseet.

Diesel duster nelivetona taitaa olla yksi parhaiten arvonsa pitäviä autoja. 2011 mallisilla pyytävät toistakymppiä jos km on maltilliset. Aika hämmästyttävä ilmiö. Auto on myös mainettaan parempi mm sen ajomelun ym suhteen.
Just jututin yhtä rengasliikkeen kaveria joka oli ajellut asiakkaan dusterilla reissun (luvan kera). Sanoi et olipa positiivinen yllätys siihen nähden mitä lehtien arvosteluja lukenut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 28.03.2022 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän kaikissa ovat hinnat nousseet. Mutta käytännössä aina se korkea neliveto kalliimmaksi tulee, jos mahdollisimman halvalla pitää päästä niin vähän käytöstä riippuen joko vanha tai uusi peruskottero.
Raporttien perusteella Daciankin ostamista taitaisin harkita vain uutena.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 28.03.2022 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep. Traktoreissa on ollut aika huomattavaa hinnannousua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 28.03.2022 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Eli pää ei kestä ostaa dusteria? Tosin niissä on havaittavissa että jostain reilu vuoden takaisesta on hinnat nousseet.

Diesel duster nelivetona taitaa olla yksi parhaiten arvonsa pitäviä autoja. 2011 mallisilla pyytävät toistakymppiä jos km on maltilliset. Aika hämmästyttävä ilmiö. Auto on myös mainettaan parempi mm sen ajomelun ym suhteen.
Just jututin yhtä rengasliikkeen kaveria joka oli ajellut asiakkaan dusterilla reissun (luvan kera). Sanoi et olipa positiivinen yllätys siihen nähden mitä lehtien arvosteluja lukenut.

On niitä katseltu, asiallisia ei ole sattunut haaviin, pienet sisätilat pitkä miinus.

(Oma toiveauto olisi vanhan korimallin Expertin kori ysäri Hiluxin alustalla).
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5080
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 28.03.2022 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eu auton ostamisesta kannata tehdä suurempaa ongelmaa kuin se oikeasti on. Kyse on vaan koneesta joa kuskaa paikasta toiseen, eikä se ole mikään pyhä lehmä jota pitäisi hoivata ja hieroa kuin kipeää mulkkua.

Hinta on eka speksi sitten vasta käyttöominaisuudet. Mutta loppulepeleissä auton ostaminen on aina kompromissi jossa myönnytyksiä pitää tehdä suuntaan jos toiseenkin, jos ei ole rajatonta budjettia.

Ostaisinhan minäkin 4wd mersun retkeilypakun 200k€:lla, mutta tyytyminen oli Koralaiseen mukamaasturiin, joka sentään on korotettu, automaatti ja tilava, mutta nukkumaan en siellä ala.

Jos tulee muuten mieluisa yksilö vastaan, mutta tekniikan kesto epäilyttää, niin about 500€ saa lisäturvaa vaikka Fintakuulla. Just naapurin jannu 10k€ hintaluokan Volvossa totesi moisen takuun erinomaiseksi, kun Volvoon tulikin kallimpi remontti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 217, 218, 219 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 218 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com