Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peltsu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2022 23:38 Viestin aihe: |
|
|
Joo, silloin ku vismuttia parjattiin, eli ne tuli kauppoihin ekoja kertoja. 90-luvun puolivälin jälkeen. Tottakai piti kokeilla. Ei vain voinu ampua lähelle ku särki kaiken. Eli semmonen 30m, oli minimimatka, ja tais olla maksimimatkakin.
Nyt on wanha miroku kotiutumassa. 1/2 ja 1/1 kiinteät. Siihen vois katella jotain korvaavaa. Wanha tarkoittaa yli 40 vuotiasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2022 08:06 Viestin aihe: |
|
|
Ollari kirjoitti: | Jaa, minä en tiedä millä ootte ite testailleet ja mihin omat väitteenne nojaatte, mutta aika rohkeasti yksikantaan väitätte että minä olen erehtynyt, etten ois saanu aivan riittävän kuolleeksi sorsia? Vai valehtelijaksiko väitätte?
Ei se erityisen hyvää ole, kyllä siitä aiemmin loppuu vääntö, kuin lyijystä tai teräksestä. Mutta kyllä itellä parikin eri patruunaa toiminut ja ihan on sorsat kertapaukulla kuolleeksi tulleet, kun on kohdalle osunut sopivalta matkalta.
Ja kyllä jatkossakin voin sinkillä jahtiin lähteä, jos vaikka on paikka missä teräshaulia ei saa käyttää. Ennen minä sinkin kanssa menen jahtiin kuin kotiin nyrkkiä puimaan taskuissa. Ei ole heiluri eikä pölykeuhkon pakko käyttää, jos on oma usko noin lujassa. |
Ei usko, kokemus, meitä oli useampi ukko jotka kokeilimme sinkkiä, monessa haulikossa, eikä yksikään saanut niillä kunnolla henkeä linnusta, myöhemminkin olen testimielessä jotain sinkkiä kokeillut, testivaneriin hentoja lommoja siinä missä huonoinkin teräs puhaltaa läpi _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2022 08:08 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Joo, silloin ku vismuttia parjattiin, eli ne tuli kauppoihin ekoja kertoja. 90-luvun puolivälin jälkeen. Tottakai piti kokeilla. Ei vain voinu ampua lähelle ku särki kaiken. Eli semmonen 30m, oli minimimatka, ja tais olla maksimimatkakin.
Nyt on wanha miroku kotiutumassa. 1/2 ja 1/1 kiinteät. Siihen vois katella jotain korvaavaa. Wanha tarkoittaa yli 40 vuotiasta. |
Ykspiippu paikkalissa toimii vismutti hyvin, ryökäleen kallista vain, pitää katsella löytyykö vismuttia kuustoistasiin, muissa käytän jatkossa kuparia. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2022 13:15 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Ollari kirjoitti: | Jaa, minä en tiedä millä ootte ite testailleet ja mihin omat väitteenne nojaatte, mutta aika rohkeasti yksikantaan väitätte että minä olen erehtynyt, etten ois saanu aivan riittävän kuolleeksi sorsia? Vai valehtelijaksiko väitätte?
Ei se erityisen hyvää ole, kyllä siitä aiemmin loppuu vääntö, kuin lyijystä tai teräksestä. Mutta kyllä itellä parikin eri patruunaa toiminut ja ihan on sorsat kertapaukulla kuolleeksi tulleet, kun on kohdalle osunut sopivalta matkalta.
Ja kyllä jatkossakin voin sinkillä jahtiin lähteä, jos vaikka on paikka missä teräshaulia ei saa käyttää. Ennen minä sinkin kanssa menen jahtiin kuin kotiin nyrkkiä puimaan taskuissa. Ei ole heiluri eikä pölykeuhkon pakko käyttää, jos on oma usko noin lujassa. |
Ei usko, kokemus, meitä oli useampi ukko jotka kokeilimme sinkkiä, monessa haulikossa, eikä yksikään saanut niillä kunnolla henkeä linnusta, myöhemminkin olen testimielessä jotain sinkkiä kokeillut, testivaneriin hentoja lommoja siinä missä huonoinkin teräs puhaltaa läpi |
Hubertuksen 4mm sinkkihaulit ei menny bilteman suojapahvista läpi 35m etäisyydeltä maverickilla ammuttuna. Neliön pahvissa siellä täällä jälkiä. Suhlilaisella ammuttuna taas oikeinkin toimiva paukku!
Ite kyllä ammun kiellon jälkeen pelkkää vallesteeliä moderneilla haulikoilla. Oli teräs kielletty tai ei. Potkikoon vaikka seurasta vttuun jos niikseen tulee. Pyydetään sitte vaikka pelkästään omilla ja valtion mailla. 12 cal suhlilaiseen pitänee kuparia testailla. 16cal suhlilaiseen on loppuelämän varasto eleyn erinomaista vismuttia. Messinkihylsyyn ladatut mustaruutiset juhlapatruunat vois ladata vaikka kuparilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2022 13:24 Viestin aihe: |
|
|
Soon nyt teräs sallittu.
(Tuota mustaruutipatruunan kuparittamista olen minäkin jo ehtinyt miettiä). _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2022 17:53 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Soon nyt teräs sallittu.
(Tuota mustaruutipatruunan kuparittamista olen minäkin jo ehtinyt miettiä). |
Ai Koirikivellä? Sehän olis positiivinen homma. Hankala saaha tietoa kun nettisivuja ei enää sillä seuralla ole eikä minkäänmoista vuosikirjettä ees tule. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2022 18:11 Viestin aihe: |
|
|
Face toimii, siellon tietoa. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2022 19:17 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Face toimii, siellon tietoa. |
Ei oo naamakirjaa eikä tule. Vastaatko nyt kysymykseen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2022 19:45 Viestin aihe: |
|
|
Niin mihin? _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2022 22:20 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Ollari kirjoitti: | Jaa, minä en tiedä millä ootte ite testailleet ja mihin omat väitteenne nojaatte, mutta aika rohkeasti yksikantaan väitätte että minä olen erehtynyt, etten ois saanu aivan riittävän kuolleeksi sorsia? Vai valehtelijaksiko väitätte?
Ei usko, kokemus, meitä oli useampi ukko jotka kokeilimme sinkkiä, monessa haulikossa, eikä yksikään saanut niillä kunnolla henkeä linnusta, myöhemminkin olen testimielessä jotain sinkkiä kokeillut, testivaneriin hentoja lommoja siinä missä huonoinkin teräs puhaltaa läpi | Jaa että sulla on kokemus mun ase-patruuna-yhdistelmästä, jos kyse on kokemuksesta ja voit sanoa että sinkki ei ole voinut mulla toimia?
Arvaan, ne teidän kokemukset on jotain 4 ja 5 koon sinkkejä joskus -90 luvulla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.09.2022 05:22 Viestin aihe: |
|
|
No ei, kyllä patruunoita testataan tuon tuosta, kevyt on kevyttä eikä sinkki sovellu haulikonpatruunaan.
Itte olen kallistunut kupariin, varsin hyvä peitto/läpäisysuhde haulikossa kuin haulikossa. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niskahikinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.09.2022 14:56 Viestin aihe: |
|
|
Typerä päätös. Olisi laittanut siirtymän niin nois saanut lyijyt käytettyä pois jahdissa. Käytännössä menee vaikeeksi, mikä se tulkinta nyt on missäkin. Jos turvemaat on kosteikkoa niin moni pelto on raivattu sellaiselle, savimaa ei kai sitten ole. Samoilussa lyijy on mahdoton, jollei nyt ole isoja kankaita. Ihan hintakysymys, rautaa menee käyttöön itsellä. Vahvemmat supparit vaan hankintaan. Tungsten on aivan naurettava vaihtoehto minulle hintansa vuoksi. Vanhat vismutit kun loppuu niin alkaa vaan rauta-aika. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.09.2022 15:10 Viestin aihe: |
|
|
Olen käynyt radalla mättämässä parisataa lyijypaukkua penkkaan, vielä on toinen mokoma jäljellä, sitten haulikot pumppua lukuunottamatta sulattoon ja joku kevyt teräskelpoinen rinnakkainen tilalle.
Eipähän tarvitse vatuloida paukkujen kanssa. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2022 16:56 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Olen käynyt radalla mättämässä parisataa lyijypaukkua penkkaan, vielä on toinen mokoma jäljellä, sitten haulikot pumppua lukuunottamatta sulattoon ja joku kevyt teräskelpoinen rinnakkainen tilalle.
Eipähän tarvitse vatuloida paukkujen kanssa. |
Eihän niitä myydä myydä tokikaan kannata... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2022 18:27 Viestin aihe: |
|
|
Vanhoja romuja. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|