OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kasvisruokaa metsästäjälle…
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20412
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.05.2023 08:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

säkki kirjoitti:
Oikein kun asian tiivistää niin syötte ne herneet itse mitä ennen kuskasitte kyyhkysille, ruokavalio ja metsästyksen eettisyys korjaantuu kertaheitolla! Smile

Hyvä ja järkevä suuntaus on tuon lihankäytön vähentäminen, meillä ollaan lähestytty sitä kyllä mieluummin oma terveys edellä kuin maailman pelastamisajatuksella. Tilalle kalaa ja kasviksia. Tällä hetkellä mennään lihaa 60%, kalaa 30% ja kasviksia 10% suurinpiirtein ja ainakin oma mahalaukku kertoo että ei haittaa vaikka vielä korjaisi lihanosuutta pienemmäksi. Harrastuksista kun tuota lihaa kertyy kummiskin ihan riittävästi niin samalla olen yrittänyt omalle jälkikasvulle ilmaista että on pro-tason juttua kun syödään itsepyydettyjä eikä tarvi kaupasta kantaa ja vielä enemmän pro-tasoa on kun niitä omia "ylimääräisiä" lihoja viedään naapureille joilla ei ole lihaa omasta takaa niin. Siitä näyttää vuosien aikana tietynlainen vaihdannaistalous muodostuvan että välillä tullaan tuoreiden rieskojen kanssa takaisin tms.

Vielä tuohon kasvisruokaan niin meillä se on tarkoittanut erilaisia salaatteja esim kalan kera, avokadoa, pähkinöitä ja kauraa. Olisi kovasti kiinnostavaa löytää uusia variaatioita tähän kastiin jotka olisi sen verran simppeleitä tehdä että niitä osaisi arkipäivänä touhuta omasta päästä, ilman keittokirjaa. Ja että ne myös uppoaisi hyvin parille tuollaiselle reilu 10 vuotiaalle jässikälle.

Eikö tuo liha vs kasvis ole terveyspuolella sellainen valinta että haluatko sydänkohtauksen vai aivoverenvuodon. Liha aiheuttaa sydänkohtauksia ja kasvikset aivoverenvuotoja
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20106
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 03.05.2023 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

säkki kirjoitti:

Hyvä ja järkevä suuntaus on tuon lihankäytön vähentäminen, meillä ollaan lähestytty sitä kyllä mieluummin oma terveys edellä kuin maailman pelastamisajatuksella. Tilalle kalaa ja kasviksia. Tällä hetkellä mennään lihaa 60%, kalaa 30% ja kasviksia 10% suurinpiirtein ja ainakin oma mahalaukku kertoo että ei haittaa vaikka vielä korjaisi lihanosuutta pienemmäksi.


Itellä on tuon itsepyydetyn kalan osuuden nosto yksi sellainen polku, mikä pitää kulkea. Tätä muuten tukee aika lailla sekin, kun katsoo mitä lohi maksaa nykyään sitimarketissa. Jos file on oikeasti hyvän näköistä, eikä laihaa tai nuijjitun oloista tai roheltamalla fileoitua, niin aletaan olla likemmäs neljänkympin kilohinnoissa pahimmillaan.

Se on ollut iso juttu, kun opetteli verkkohommien yhteydessä fileoimaan tuota kuhaa ja ahventa täysin ruodottomaksi. Varsin hyvin tuollainen vähärasvainen file vakumoituna kestää pakastamistakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
säkki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 129
Paikkakunta: p-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.05.2023 08:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En koe että jos syön lihaa niin saan laakin ja jos kasviksia niin aivolaakin. Uskon siihen että suht tasaisesti ja monipuolisesti kun syö niin lopputulos on paras. Ja lukuunottamatta viime vuosia niin on se ollut kyllä aika kovasti lihapainotteista.

Henkilökohtaisesti myös jos syön paljon lihaa niin maha on kuralla. Sama kyllä tulee esim avokadosta. Mutta kun taitelee sopivasti kaiken kanssa niin lopputulos hyvä eikä välttämättä tarvi joka aamulento käydä isolla hädällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
säkki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 129
Paikkakunta: p-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.05.2023 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:


Se on ollut iso juttu, kun opetteli verkkohommien yhteydessä fileoimaan tuota kuhaa ja ahventa täysin ruodottomaksi. Varsin hyvin tuollainen vähärasvainen file vakumoituna kestää pakastamistakin.



Toistaiseksi varmaan paras "kasvisruoka" mikä uppoaa lapsille on ollut jonkunlainen salaattipeti, ahvenfileitä sellaisenaan tai leivitettynä, fetajuustoa ja sopiva kastike päälle. Olen myynyt sen niin pojille että on meidän versio kaupan valmiista kana/taco salaatista mitä täälläpäin tuntuu olevan muodissa nuorison ostella
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10082
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 03.05.2023 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:

Itelle tälle rintamalle on yksi homma muhinut mielessä jo pitkään; Voisiko ne ostolihat oikeasti korvata grillaushommissakin riistalla.


Minulle tuo tapahtui ihan automaattisesti siinä vaiheessa kun pääsin lihaosuudelle peuraporukkaan.

Ei paljon kaupan lihatiski kiinnosta, kun niskassa takoo koko ajan, että pitää syödä pakkasia tyhjemmäksi. Uusi jahtikausi on aina tulossa.
Ja niissä pakkasissa ei ole marjoja.

Ainoa mitä metsästä ei saa on kanansiivet. Niitä tulee joskus ostettua ihan herkuttelun vuoksi, kun niistä tykkään.
Naudan lihaa en ole ostanut vuosikausiin grammaakaan. Joskus ilta-aikaan tupla-ale on innoittanut heittämään koriin jonkun kassleripaketin,
vaan ei nuo kyllä sellaisia makuelämyksiä ole, että niitä tarvitsisi täyteen hintaan ostella.

Viikonloppuna savustelin joulukuussa Ruotsista ammutun villisian niskaa leppäsavussa ja totesin,
että näitä kun saisi säännöllisesti, niin voisi hirvenlihat myydä vaikka kaikki eteenpäin.

Tarkoitin sillä parsan jatkuvalla tarjoamisella sitä, että eiköhän sieltä ala niitä ehdotuksia tulemaan,
jos parikin viikkoa on päivän kolmas ateria ollut samaa kasvista. Tarviiko sinun yksin koko perheen ruuat valmiiksi miettiä?
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2315
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 03.05.2023 09:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Liha ja kala kuulemma semmoiset, jotka on "kolmosaterialta" pannassa.


Ei tuollaiseen kannata lähteä mukaan. Tai ainakin itse skippaa ja annan muiden parantaa maailmaa. Ajattelin kuitenkin tarjota omille lapsille mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään. Aikuisena saavat itse päättää mitä syövät. Sulla vissiin jo sen ikäinen että alkaa jo itse päättämään.
Se on fakta että lapset jotka syö enempi lihaa, kehittyy paremmin kuin lapset jotka syö kasvisruokia. Toki kasviksia kannattaa opetella syömään jos ei niitä syö. Kasvikset ja hedelmät on hyviä, meillä ainakin lapsille maistuu. Yritän kuitenkin aina opettaa että liha on se tärkein ja muut enempi lisukkeita.

Liha on kuitenkin ihmiselle paras ja lähes ainut ruoka millä yksinään pärjää. Puhutaan erinlaisista superfoodeista, mutta todellisuudessa liha ja vaikka kananmunat ovat juurikin näitä superfoodeja.

En laske lihaksi hiillosmakkaraa tai kaupan jauhelihapihviä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2315
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 03.05.2023 09:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
säkki kirjoitti:
Oikein kun asian tiivistää niin syötte ne herneet itse mitä ennen kuskasitte kyyhkysille, ruokavalio ja metsästyksen eettisyys korjaantuu kertaheitolla! Smile

Hyvä ja järkevä suuntaus on tuon lihankäytön vähentäminen, meillä ollaan lähestytty sitä kyllä mieluummin oma terveys edellä kuin maailman pelastamisajatuksella. Tilalle kalaa ja kasviksia. Tällä hetkellä mennään lihaa 60%, kalaa 30% ja kasviksia 10% suurinpiirtein ja ainakin oma mahalaukku kertoo että ei haittaa vaikka vielä korjaisi lihanosuutta pienemmäksi. Harrastuksista kun tuota lihaa kertyy kummiskin ihan riittävästi niin samalla olen yrittänyt omalle jälkikasvulle ilmaista että on pro-tason juttua kun syödään itsepyydettyjä eikä tarvi kaupasta kantaa ja vielä enemmän pro-tasoa on kun niitä omia "ylimääräisiä" lihoja viedään naapureille joilla ei ole lihaa omasta takaa niin. Siitä näyttää vuosien aikana tietynlainen vaihdannaistalous muodostuvan että välillä tullaan tuoreiden rieskojen kanssa takaisin tms.

Vielä tuohon kasvisruokaan niin meillä se on tarkoittanut erilaisia salaatteja esim kalan kera, avokadoa, pähkinöitä ja kauraa. Olisi kovasti kiinnostavaa löytää uusia variaatioita tähän kastiin jotka olisi sen verran simppeleitä tehdä että niitä osaisi arkipäivänä touhuta omasta päästä, ilman keittokirjaa. Ja että ne myös uppoaisi hyvin parille tuollaiselle reilu 10 vuotiaalle jässikälle.

Eikö tuo liha vs kasvis ole terveyspuolella sellainen valinta että haluatko sydänkohtauksen vai aivoverenvuodon. Liha aiheuttaa sydänkohtauksia ja kasvikset aivoverenvuotoja


Mikä se mekanismi on joka lihaa syömällä aiheuttaa sydänkohtauksia? Esim vaikka kanan liha?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20106
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 03.05.2023 09:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:

Ei paljon kaupan lihatiski kiinnosta, kun niskassa takoo koko ajan, että pitää syödä pakkasia tyhjemmäksi. Uusi jahtikausi on aina tulossa.
Ja niissä pakkasissa ei ole marjoja.


Aikalailla samaa ajatusmallia on ollut itsellä jo pidempään. Esimerkiksi hirvessä olin vuosikausia puolikkaalla osuudella. Nyt täysillä, kun meillä lihankulutus on kuitenkin perheessä kokonaisuudessaan noussut, vaikka puhutaankin tästä ”kolmosateria kasvisvaihtoehtona” hommasta. Olen alkanut vuosi vuodelta pyrkiä enemmän siihen, ettei siellä pakkasessa olisi ”ylivuotista, kun jahtikausi alkaa”.


Niinhän se pakkaa olemaan, että hirvi/peurahommissa mukana olevien "vähäistä lihankulutusta" ei yleensä kannatta ensimmäisenä alkaa murehtimaan.




Peto kirjoitti:

Tarkoitin sillä parsan jatkuvalla tarjoamisella sitä, että eiköhän sieltä ala niitä ehdotuksia tulemaan,
jos parikin viikkoa on päivän kolmas ateria ollut samaa kasvista. Tarviiko sinun yksin koko perheen ruuat valmiiksi miettiä?


No, itse laitan paljon ruokaa ja tykkään kokkauksesta. Mutta voin myös rehellisesti myöntää, että oma kokkaus on vuosien saatossa melko voimallisesti urautunut ja aivan täysin lihapainotteista + joskus kalaa. Itse en koe mitenkään vastenmielisenä uuden opettelua, jos koen homman mielekkääksi.

Vaimo käy silloin tällöin työmaaruokailussa jossain kasvisravintolassa. Ja laittelee silloin tällöin kotona jotain uusia kasvisruokia. Pakko on sekin myöntää, että pääsääntöisesti nuo on olleet todella hyviä.

Oma salakavala juonihan on, että kun jälkikasvu lähtee opiskelemaan, niin on selvästi keskitasoa paremmat kokkaustaidot. Kun itse on vähän käsijarru päällä tässä kasvisruokahommassa, niin kummasti sillä jälkikasvulla on sitä motivaatiota hommaa opetella. Ja jokainenhan tietää, että jos niitä kasvisvaihtoehtoja osaa hyvin tehdä ja lisääkin niihin lihaa, niin ne on todella hyviä Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20412
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.05.2023 09:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
säkki kirjoitti:
Oikein kun asian tiivistää niin syötte ne herneet itse mitä ennen kuskasitte kyyhkysille, ruokavalio ja metsästyksen eettisyys korjaantuu kertaheitolla! Smile

Hyvä ja järkevä suuntaus on tuon lihankäytön vähentäminen, meillä ollaan lähestytty sitä kyllä mieluummin oma terveys edellä kuin maailman pelastamisajatuksella. Tilalle kalaa ja kasviksia. Tällä hetkellä mennään lihaa 60%, kalaa 30% ja kasviksia 10% suurinpiirtein ja ainakin oma mahalaukku kertoo että ei haittaa vaikka vielä korjaisi lihanosuutta pienemmäksi. Harrastuksista kun tuota lihaa kertyy kummiskin ihan riittävästi niin samalla olen yrittänyt omalle jälkikasvulle ilmaista että on pro-tason juttua kun syödään itsepyydettyjä eikä tarvi kaupasta kantaa ja vielä enemmän pro-tasoa on kun niitä omia "ylimääräisiä" lihoja viedään naapureille joilla ei ole lihaa omasta takaa niin. Siitä näyttää vuosien aikana tietynlainen vaihdannaistalous muodostuvan että välillä tullaan tuoreiden rieskojen kanssa takaisin tms.

Vielä tuohon kasvisruokaan niin meillä se on tarkoittanut erilaisia salaatteja esim kalan kera, avokadoa, pähkinöitä ja kauraa. Olisi kovasti kiinnostavaa löytää uusia variaatioita tähän kastiin jotka olisi sen verran simppeleitä tehdä että niitä osaisi arkipäivänä touhuta omasta päästä, ilman keittokirjaa. Ja että ne myös uppoaisi hyvin parille tuollaiselle reilu 10 vuotiaalle jässikälle.

Eikö tuo liha vs kasvis ole terveyspuolella sellainen valinta että haluatko sydänkohtauksen vai aivoverenvuodon. Liha aiheuttaa sydänkohtauksia ja kasvikset aivoverenvuotoja


Mikä se mekanismi on joka lihaa syömällä aiheuttaa sydänkohtauksia? Esim vaikka kanan liha?

Minä en näitä tutkimuksia juuri lue koska syön bähän kaikkea ja yleensä sen mukaan mitä mieli tekee. En ala ressata terveysvaikutuksista sen enempää. Refluksivaivan takia joudun jotain rajoitteita pitämään, mutta sellainen turhan ressaaminen ruuasta ei kuulu minun toimintamalliin. Eli jos haluaa lisätietoa näistä lihan tai kasvisten terveysvaikutuksista niin täytyy itse alkaa kahlata sitä valtavaa tutkimusmäärää lävitse.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee667
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2015
Viestejä: 729

LähetäLähetetty: 03.05.2023 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan Lahtisen alkuperäiseen kysymykseen ehdotan papukeittoa. Ei tosin ehkä parhaillaan näin keväällä, mutta talvipakkasilla sopivasti tulinen papukeitto on ihan hevetin hyvää. Ja helppoa tehdä ja pierettää varmasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14778

LähetäLähetetty: 03.05.2023 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:


Itelle tälle rintamalle on yksi homma muhinut mielessä jo pitkään; Voisiko ne ostolihat oikeasti korvata grillaushommissakin riistalla.


Minä olen tehnyt näin hyvin pitkälti, eikä ole oikeastaan mitään kaipuuta enää naudalle ja sianlihaakin olen vähentänyt merkittävästi. Grillaamista varten tulee säästettyä hirveä kesälle, eli syön talvella jauhelihapainotteisesti, että on sitten hyviä paisteja ja filettä grilliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20106
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 03.05.2023 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:


Itelle tälle rintamalle on yksi homma muhinut mielessä jo pitkään; Voisiko ne ostolihat oikeasti korvata grillaushommissakin riistalla.


Minä olen tehnyt näin hyvin pitkälti, eikä ole oikeastaan mitään kaipuuta enää naudalle ja sianlihaakin olen vähentänyt merkittävästi. Grillaamista varten tulee säästettyä hirveä kesälle, eli syön talvella jauhelihapainotteisesti, että on sitten hyviä paisteja ja filettä grilliin.


Kaveri tosiaan kyseenalaisti, kun paistelin jotain peuran fileitä pannulla pihveinä. Kertoi säästävänsä nuo ”parhaat riistanlihat” mökille grillaushommiin. Jotenkin noi on omasta pakkasesta hävinneet tässä talven aikana Smile.

Meillä ylivoimaisesti suurin osa ”ostolihoista” on kassleria ja ribsejä kesällä grilliin. Tämä on tosiaan sellainen rintama, mihin pitäisi tuoda tuota riistahommaa.

Toinen juttu on se, että pystyisikö esimerkiksi riistalintuja hyödyntämään hirven/peuransydämien tapaan, eli keitto suolavedessä ja sitten savustimeen. Pitäisi kyyhkysillä koittaa. Tuohan on jo melkein kasvisruokaa Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14778

LähetäLähetetty: 03.05.2023 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:

Se on fakta että lapset jotka syö enempi lihaa, kehittyy paremmin kuin lapset jotka syö kasvisruokia.


Onhan se fakta joo, mutta eivät nuo Lahtisen lapset varsinaisessa lihanpuutteessa elä, jos syövät kolme ateraa, joista sitten yhdessä ei ole lihaa/kalaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14778

LähetäLähetetty: 03.05.2023 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:


Toinen juttu on se, että pystyisikö esimerkiksi riistalintuja hyödyntämään hirven/peuransydämien tapaan, eli keitto suolavedessä ja sitten savustimeen. Pitäisi kyyhkysillä koittaa. Tuohan on jo melkein kasvisruokaa Smile


Kyyhky on yksi parhaista "kuumalla nopeasti" grillattavista, mutta mielestäni äärimmäisen huono "hitaasti ja pitkään" kypsennettävistä. Eli se ei oikein pitkässäkään kypsennyksessä mureudu ylikypsäksi.

Ylipäätään pidän sellaisesta nopeasta ja kuumasta kypsennyksestä riistanlihan kanssa, koska se säilyttää silloin kosteuden ja pysyy mureana. Tämän takia tuli juuri hommattua japanilainen hibachi grilli. On näppärä grillata, kun ei kynnet pala, mutta saa todella kuuman ja ylöspäin suuntautuvan lämmön grillattaville.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14778

LähetäLähetetty: 03.05.2023 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:

Mulla on kyllä silti semmoinen olo, etten välttämättä ole maailman ensimmäinen isä, joka on jostain asioista murrosikäisen kanssa eri mieltä 😁


Mulla ainakin kävi nuorena sillä tavalla, että maailmani ruoan osalta avautui nopeammin, kuin mitä kotona tarjotut ruoat kehittyivät. Eli meillä se oli pääasiassa aina sitä "lihaa tai kalaa ja perunaa" linjaa, josta vielä kuulsi se 1930-luvun puolella syntyneen isäni maailma, eli mausteita oli hyvin niukasti ja sitä myöten sitten maut olivat hyvin yksinkertaisia ja vaisuja. Kuvaavaa hänessä oli se, että riisi sopi hänen mielestään ainoastaan joulupuuroon.

Eli toisaalta tämä vaikutti sitten silläkin tavalla asioihin, että oma kiinnostukseni ruoanlaittoon kasvoi ja jopa siinä määrin, että menin koulujen jälkeen ennen armeijan harmaisiin siirtymistä "kölviin" yhden rovaniemeläisen ravintolan keittiöön ja siitä tulikin sitten opiskeluaikojen ammatti ja tuleepa ihan mielen virkistykseksi vieläkin nakattua erilaisia ruokakeikkoja turisteille talviaikaan.

Mutta on siellä isän perinnöissä myös hyviä juttuja, eli olen aika haka perinneruokien makumaailmassa, sillä ne hän hanskasi hyvin. Oululaisille tiedoksi, että meillä syötiin "rössypottua", joka taas muilla tämän perän ihmisillä ei kuulunut ruokavalioon, mutta oli meikäläisen lempparisapuskaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 4 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com