OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalintuhavainnot 2023
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 57, 58, 59  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 02.10.2023 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antaahan ne koirankin juosta vierestä ohi ellei koira huomaa. Toki joskus ovat arkoja ja lähtevät kaukaa vaikka miten koittaa mennä, mutta toisinaan saat kävellä ihan vierestä ohi. Monesti pysähtely auttaa pomppulinnustajaa. Silloin monesti linnun hermo pettää, kun pysähtyy.

Viikonloppuna etsin ties kuinka kauan ylityspaikkaa tulvivasta ojasta noin 30m seisonnalta. Oja oli iso ja keskellä vanhaa hakkuuaukkoa, jossa kasvaa nyt reilu 3m raivaamaton taimikko. Välillä piti ottaa reppukin pois selästä, että sovin etenemään sivuttain puiden välistä. Olin varma että koira seisoo pelkkää hajua, mutta tarkoitus oli mennä siitä kohti taimikon läpi isomman metsän puolelle, joten sama se oli antaa koiran seistä ja kokeilla etsiä paikka mistä pääsen sinne myös itse. Lopulta löytyi ylityspaikka ja pääsin koiralle. Teeri pärähti lentoon vajaa 15m koirasta. En saanut ammuttua, kun ase otti puihin kiinni enkä sopinut kääntämään haluttuun suuntaan. Mutta niin se vaan kuunteli varmaan puoli tuntia sitä minun rymistelyä 50m päässä eikä välittänyt mitään.

Kerran menin pystykorvan haukulle. Koira haukkui kahden puun ympärillä. Minä etsin puusta lintua enkä löytänyt millään. Lopulta kiersin puita aivan puiden juurella enkä nähnyt vieläkään mitään. Koputtelin runkoja aseen perällä eikä tapahdu mitään. Porisin isoon ääneen koiralle että anna olla jo, kun ei siellä ole mitään. Istuin kahvittelemaan puiden juurelle, koira haukkua päkytti, minä komensin koiraa monta kertaa että lopetta jo. Kahvittelin pitkän tovin, kun olin juuri ylittänyt ison suon ja olin aivan loppu siitä savotasta. Lopulta sain kahvit juotua ja vedin reppua niskaan, niin teeri pärähti lentoon niistä pään päällä olevista puista. Oli vaan niin sakeiden oksien seassa ettei sitä kertakaikkiaan nähnyt.

Kertaalleen kävelin metsässä tuulen kaadon luokse. Nostin jalan tuulenkaadon tyven päälle, tarkkailin siinä tovin, kaivelin repusta vesipullon ja join vähän, pistin pyssyn nojaamaan juurakkoa vasten ja kaivelin gepsin esiin. Kun gepsi lähti tulille ja piippasi jotain, niin riekko pärähti lentoon siitä juurakon alta metrin päästä.

Pari kertaa olen kävellyt koiran luokse ja koira ei olekkaan seisonut, vaan istunut kiven tai maapenkan päällä. Olen kävellyt viereen rapsuttelemaan koiraa ja kysellyt että mikäs on homman nimi. Ja samalla kun olen alkanut puhumaan, niin hirvi on lähtenyt liikkeelle vierestä. Kerran oli kaksikin hirveä alle 10m päässä makuulla ja lähtivät siitä hiljokseen toinen toiseen suuntaan. Muutaman kerran on ollut emä ja vasa alle 30m päässä.

Monta kertaa metso on istunut puussa ja antanut kävellä puun alta. Pärähtänyt pahimmoilleen lentoon selän takaa kun olen pysähtynyt ja yleensä päässyt puikkaamaan puiden suojaan ennen kuin olen ehtinyt kääntyä.

Kerran oltiin juhlimassa kaverin polttareita kesällä yhdellä mökillä. Huomattiin koppelon pesä pihan reunalla pari metriä saunalle menevästä polusta. Viikonloppu resuttiin siinä pihassa ties mitä, purukka ravasi saunalla tuon tuostaan ja eipä asia näkynyt koppeloa häiritsevän. Kyseessä oli vielä iso vuokramökki missä oli läpi kesän erilaisia porukoita.

Eli minusta tuo on aika tyypillistä, että eläimet päästää toisinaan todella lähelle eivätkä välttämättä ole moksiskaan äänistä ja metelistä siinä lähellä. Tämän takia vähän kyseenalaistan esimerkiksi riistakolmiolaskentoja tai muita kylän miesten mututuntumaan perustuvia arvioita lintumäärästä. Menee pelaavan koiran kanssa metsään ja kävelee viikon tutuissa maastoissa monipuolisesti kuivilta kankailta läpitunkemattomiin ryteiköihin, suon laitoihin, täyteen ojitettuihin talousmetsiin jne. Kyllä se havaintojen määrä aika äkkiä kertoo onko niitä lintuja hyvin vai huonosti. Ilman pelaavaa koiraa aika turha sanoa mitään, samoin jos ei laiskuuttaan kehtaa kävellä kuin kivoja reittejä. Esimerkiksi nyt viikonloppu oli sellainen, että kaksi lintua löytyi avoimilta paikoilta, kaikki loput aivan järkyttävissä taimikoissa mistä ei ikinä löytäisi ilman koiraa. Pari viikkoa sitten samoilta paikoilta tuntui ettei sellaista paikkaa missä ei lintua ole. No varmaan lauantain haukka havainto selittää mitä olivat piilossa, samoin sateinen keli. Mutta parin päivän reissu tuolla ilman koiraa, niin äkkinäisen johtopäätös olisi luultavasti, että todella huonosti lintuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 02.10.2023 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huonostihan niitä on jos pitää varta vasten koiran kanssa kaikenmaailman ryteiköistä kaivaa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 02.10.2023 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Huonostihan niitä on jos pitää varta vasten koiran kanssa kaikenmaailman ryteiköistä kaivaa.

Kuten sanoin, 2 viikkoa aikaisemmin tuntui ettei sellaista paikkaa mistä ei lintua löydy. Viikon olin ja 300m oli pisin matka autolta ensimmäiseen lintutilanteeseen. Sai melkeen mennä seisonnalta seisonnalle.

Meillä ainakin on niitä ryteiköitä niin paljon, että niihin mahtuu aika ruma määrä lintuja suojaan. Toisinaan ne vaan viihtyy niissä ryteiköissä enemmän. En tiedä kuinka älyttömästi pitää lintuja olla, että niitä on niin paljon että on löydyttävä aina joka paikasta. Meillä ei kuitenkaan se pari kolme sataa teertä ole mikään erikoinen näky hyvillä soitimilla ja silti ne häviää niihin ympäröiviin metsiin välillä todella hyvin piiloon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1952
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 02.10.2023 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun pointtini oli tuo kontrasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2322
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 02.10.2023 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Nyt ne tehdään tarkoituksella erämaihin ja ripotellaan laajalle alueelle.. Shocked

olen ollu ihan väärässä ku olen ajellu etelään....olenki menny erämaahan.
kairassa en oo nähny ainuttakaan myllyä.

Valto tais mainita ettei häiritte riistaa,,,hyvinki vois uskoa,,, vaikka poroelinkeinoaki häirittee,,,siitä olen kyllä ihan eri linjoilla,,,melkolailla uskallan väittää että mm. räkkäaikaan ovat kisurojen suosiossa. ja veikaanpa myös että aikapaljon mm. poromiehetki nauttii alueen tiestöstä.

sinänsä mulle yks hailee onko myllyjä vai ei kuhan sähkön hintaki myllyalueella huokeampaa,,,ihan ku vesivoimallaki Twisted Evil


On siinä erämies, ei myllyt haittaa muka. Riistalehden mukaan niitä on nyt suunnitteilla lähes saman verran kuin lapin 12erämaa aluetta yhteensä. 1,2 miljoonan hehtaarin alueelle ja lisää suunnitteilla kovaa vauhtia. Ja lähes kaikki metsästysalueille. Menee hanhien pesimäalueet ja kaikki. Haitoista ei tiedä kukaan mitään. Eihän vastaavan kokoisia myllyjä edes ole ollut. Vastaavaa infraääntä ei muualta tule. Jossain oli tutkimusta missä havaittu että jopa hyönteiset häviää ajan kuluessa. Sehän tarkoittaisi että jossain vaiheessa häviää kaikki muutkin. Tähän mennessä myllyhomma ollut aika pientä puuhastelua ja myllyt pieniä. Jos ja kun riistakannat romahtaa tämän takia niin loppuu myös pyynti. Tai oikeastaan painottuu alueille missä myllyjä ei ole ja sekin tarkoittaa sitä että lopulta se loppuu sieltäkin koska kanta ei kestä metsästystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2322
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 02.10.2023 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsekkin pääsin metsään vkl. Pikku lenkit teeripaikoille katsomaan näkyykö lintuja. Surkea keli kun tuuli ja vettä tuli 7 asti minkä jälkeen loppui. Ihan kohtalaisesti näkyi tuollaiselle kelille. Molemmissa paikoissa näkyi myos haukkoja. Näkyi myös metso ja koppelo kummassakin paikassa, eli eivät ole kaikki kuolleet. Huonoa tuuria oli kun en jousella päässyt pudottaan. Veli sai yhden alas. Luotiaseilla ja haulikolla olis saanut useamman.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20452
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.10.2023 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Isojoella yksi metsähanhen eteläisimpiä pesimäsoita kans oikein kierretään myllyillä.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jonkke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Syy 2010
Viestejä: 158
Paikkakunta: H-pudas

LähetäLähetetty: 02.10.2023 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pieni iltapyrähdys seisojan kanssa tänään. Tyyni oli keli, mutta kyllä siellä rodunomaisia elkeitä tapahtui.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 03.10.2023 02:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
Pohjola kirjoitti:
Nyt ne tehdään tarkoituksella erämaihin ja ripotellaan laajalle alueelle.. Shocked

olen ollu ihan väärässä ku olen ajellu etelään....olenki menny erämaahan.
kairassa en oo nähny ainuttakaan myllyä.

Valto tais mainita ettei häiritte riistaa,,,hyvinki vois uskoa,,, vaikka poroelinkeinoaki häirittee,,,siitä olen kyllä ihan eri linjoilla,,,melkolailla uskallan väittää että mm. räkkäaikaan ovat kisurojen suosiossa. ja veikaanpa myös että aikapaljon mm. poromiehetki nauttii alueen tiestöstä.

sinänsä mulle yks hailee onko myllyjä vai ei kuhan sähkön hintaki myllyalueella huokeampaa,,,ihan ku vesivoimallaki Twisted Evil


On siinä erämies, ei myllyt haittaa muka. Riistalehden mukaan niitä on nyt suunnitteilla lähes saman verran kuin lapin 12erämaa aluetta yhteensä. 1,2 miljoonan hehtaarin alueelle ja lisää suunnitteilla kovaa vauhtia. Ja lähes kaikki metsästysalueille. Menee hanhien pesimäalueet ja kaikki. Haitoista ei tiedä kukaan mitään. Eihän vastaavan kokoisia myllyjä edes ole ollut. Vastaavaa infraääntä ei muualta tule. Jossain oli tutkimusta missä havaittu että jopa hyönteiset häviää ajan kuluessa. Sehän tarkoittaisi että jossain vaiheessa häviää kaikki muutkin. Tähän mennessä myllyhomma ollut aika pientä puuhastelua ja myllyt pieniä. Jos ja kun riistakannat romahtaa tämän takia niin loppuu myös pyynti. Tai oikeastaan painottuu alueille missä myllyjä ei ole ja sekin tarkoittaa sitä että lopulta se loppuu sieltäkin koska kanta ei kestä metsästystä.

Kerrankin jotain hyötyä metsästää noissa omissa maastoissa. Voi jäädä myllyt pystyttämättä niin pehmeille suomaille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26278

LähetäLähetetty: 03.10.2023 07:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On väitteitä ja kaiketi tutkimuksia ettei metsästys vaikuta .....taidamme olla patruunan kanssa siinä asiassa samaa mieltä väiteestä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoMaPeKa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Mar 2018
Viestejä: 57

LähetäLähetetty: 03.10.2023 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
Sinällään nuo myllyt ei tunnu juuri häiritsehän riistaa. Koko viikonlopun kuuntelin kanalintujahdissa hirvihaukkua myllyjen kupeelta ja kanalintujakin tuntui olevan hyvin. Toki se on tympeää, että jahtimaaksi jää ne kaikki pehmeät lääseiköt ja kovat kankaat on täynnä myllyjä tai teitä. Mutta minkäs teet, maanomistajat päättää mitä maillaan tekevät ja noilla hinnoilla saisivat laittaa myllyjä minunkin maille.

Silti kannattaisiin ruotsin mallia, että jos johonkin tehdään myllyjä, niin ammutaan sitten mahdollisimman täyteen aina se yksi alue. Ei tarvitsisi tehdä ympäriinsä.


Olen samaa mieltä, myllyt ei vaikuta p...n vertaa riistan määrään tai käyttäytymiseen. Niin paljon on aikojen saatossa ammuttu lintuja, jäniksiä, hirviä tai muuta riistaa myllyjen läheisyydestä. Aivan turha vedota ainakaan mihinkään huminaan tai isoon kokoon että muka riista häiriintyy myllyistä.
Tympeintä on vaan se kaikki teistö mikä rakennetaan myllyjen myötä ja jahtialueet pienenee.
_________________
...en tiiä s....na...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20452
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.10.2023 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JoMaPeKa kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
Sinällään nuo myllyt ei tunnu juuri häiritsehän riistaa. Koko viikonlopun kuuntelin kanalintujahdissa hirvihaukkua myllyjen kupeelta ja kanalintujakin tuntui olevan hyvin. Toki se on tympeää, että jahtimaaksi jää ne kaikki pehmeät lääseiköt ja kovat kankaat on täynnä myllyjä tai teitä. Mutta minkäs teet, maanomistajat päättää mitä maillaan tekevät ja noilla hinnoilla saisivat laittaa myllyjä minunkin maille.

Silti kannattaisiin ruotsin mallia, että jos johonkin tehdään myllyjä, niin ammutaan sitten mahdollisimman täyteen aina se yksi alue. Ei tarvitsisi tehdä ympäriinsä.


Olen samaa mieltä, myllyt ei vaikuta p...n vertaa riistan määrään tai käyttäytymiseen. Niin paljon on aikojen saatossa ammuttu lintuja, jäniksiä, hirviä tai muuta riistaa myllyjen läheisyydestä. Aivan turha vedota ainakaan mihinkään huminaan tai isoon kokoon että muka riista häiriintyy myllyistä.
Tympeintä on vaan se kaikki teistö mikä rakennetaan myllyjen myötä ja jahtialueet pienenee.

Niin ihan tosissaan meinaatte että kanalintukannat pysyy myllyjen ympärillä entisellään?

Minä en siis väitä mitään. Mietin vain. Ja olen kuullut että metot katoaa myllymaastoista
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jullimus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2017
Viestejä: 763

LähetäLähetetty: 03.10.2023 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oulun yläpuolella tulee metsästeltyä välillä erään tuulivoimapuiston läheisyydessä. Hyvin löytyy kaikensorttista kanalintuja myllyjen ympäriltä omien kokemusten mukaan. Mehtämiestä se humina häiritsee, ei tunnu eläimiä häiritsevän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 03.10.2023 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No omien jahtimaiden toinen reuna rajoittuu tuulipuistoon. Yhtään myllyä ei ole meidän puolella, mutta työmaakopit on heti rajalla ja myllyjä muutaman sata metriä rajasta. Viikonloppuna olisin päässyt ampumaan 2 kertaa koppelon noin 50m päässä työmaaparakeista, kun palailin autolle sitä kautta. Teeren ammuin vajaa 500m lähimmistä myllyistä. Kilometri myllyistä on alueen ylivoimaisesti paras aamupassipaikka missä asusteli talvellakin yli 100 teeren parvi ihan vakituiseen ja syksyllä herkästi se pari kolme sataa lintua soi siinä 600m x 600m kokoisella läntillä. Aika optimi suo oli ennen, kun pystyi keskeltä ampumaan koko suon alueen. Nyt ei myllyjen takia kehtaa ihan joka suuntaan ampua. Mutta vuosikausia olen pitänyt tuota myllyjen puoleista laitaa meidän alueen parempana laitana linnustuksen kannalta. Eli tuskin ne myllyt kovin paljon häiritsee, kun lähempänä myllyjä on paremmin lintua mitä kauempana. Ei ne myllyt lintuja lisää, oli siellä ennen myllyjäkin paremmin lintua, mutta ei ole nähtävästi häirinnyt.

Aikanaan Ruotsin tuulimyllytyömailla pyöriessä oli riekkopoikuuksia tuon tuostaan myllyteiden varsilla. Meillä on riekkoja huonommin, mutta ei ilmeisesti ole niitäkään haitanneet ainakaan länsinaapurissa.

Siitähän ei pääse mihinkään, että kun lintuja ei saisi teiden läheisyydessä jahdata, niin miten siellä myllyjen seassa metsästää. Nyt jo tuntuu ettei tule jahdista mitään kun linnut on teiden varsilla. Vielä kun laitetaan moninkertainen määrä leveää tietä lisää, niin menee siinä metsäpinta-alaa ja aika onnetonta se on kulkea siellä myllyjen välissä. Mutta näin rajanaapurina sanoisin että ei ole häirinnyt meidän puolta mitenkään. Pystytyksen aikaan oli jopa ruuhkaa meidän puolella, kun siirtyivät työmaan edestä pois. Huomasi että metsoja tuli yhdelle kankaalla aivan poikkeuksellisen paljon, eli uskon niiden väistäneen työmaata. Nyt tilanne on taas normalisoitunut, kun myllyt on olleet muutaman vuoden pystyssä. Ja kesällä myllyteitä ajellessa näytti olevan metsoja sielläkin tien varsilla tepastelemassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2322
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 03.10.2023 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JoMaPeKa kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
Sinällään nuo myllyt ei tunnu juuri häiritsehän riistaa. Koko viikonlopun kuuntelin kanalintujahdissa hirvihaukkua myllyjen kupeelta ja kanalintujakin tuntui olevan hyvin. Toki se on tympeää, että jahtimaaksi jää ne kaikki pehmeät lääseiköt ja kovat kankaat on täynnä myllyjä tai teitä. Mutta minkäs teet, maanomistajat päättää mitä maillaan tekevät ja noilla hinnoilla saisivat laittaa myllyjä minunkin maille.

Silti kannattaisiin ruotsin mallia, että jos johonkin tehdään myllyjä, niin ammutaan sitten mahdollisimman täyteen aina se yksi alue. Ei tarvitsisi tehdä ympäriinsä.


Olen samaa mieltä, myllyt ei vaikuta p...n vertaa riistan määrään tai käyttäytymiseen. Niin paljon on aikojen saatossa ammuttu lintuja, jäniksiä, hirviä tai muuta riistaa myllyjen läheisyydestä. Aivan turha vedota ainakaan mihinkään huminaan tai isoon kokoon että muka riista häiriintyy myllyistä.
Tympeintä on vaan se kaikki teistö mikä rakennetaan myllyjen myötä ja jahtialueet pienenee.


Missä olet pyytänyt, minkä kokoisia myllyjä ja kuinka paljon? Itse en usko ettei vaikuttaisi. Niin moni sanonut että linnut hävinneet. Meillä ne tulisi myös alueelle missä keväisin ja syksyisin muuttohanhet pysähtyy. Alueella myös ainakin kolme teeren soidinta.

Mutta hyvä kuulla jos linnut eivät ole hävinneet. Vaikka saattaa olla että ne lopulliset vaikutukset eivät kovin nopeasti edes näy vaan ottaa vuosia. Jos jotain positiivista niin kotka ei välttämättä viihdy yhtä hyvin. Tällä hetkellä tuo alue on kotkien ja kanahaukkojen suosiossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 57, 58, 59  Seuraava
Sivu 17 Yht. 59

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com