OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Harmittaako ostaa laatua.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15357

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Jotenkin sitä naivisti kuvitteli, että samanlaista riemua olisi vieläkin koettavissa prätkän kanssa. No ei ollut, kun autollakin pääsee. Prätkäkamojen pukeminen ja pitäminen on perseeestä. Kamojen kanssa kuumuus perseestä ja autoilijat ovat liikenteessä prätkiä kohdatessa täysiä idiootteja.
Mulla keitti prätkähomma pohjaan yksi kesä kun satoi vissiin joka päivä. Muutettiin Vihdintien varteen, työmatka oli n. 5 km viivasuoraa Vihdintietä, enempi meni aikaa kamojen kanssa turatessa kuin varsinaiseen matkaan. Ainoana etuna oli kun kääntyi Vihdintielle niin ehti seuraaviin valoihin vielä kun ne oli vihreät, autolla ei ehtinyt. No, ehkä toinen on se että mulla on hyvä valikoima perhovapoja jotka mahtuvat takalaukkuun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20567
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2024 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Tuo prätkäkokeilun tausta taitaa aika lailla olla kaikillla melkein sama. Itsekin olin kersana melkoinen bensalenkkari ja mopolla tuli ajettua kesät talvet. Silloin se oli maailman hienointa hommaa, kun oli vapaus valita minne mennä ihan omatoimisesti. Ajettiin kavareiden kanssa pitkin poikin kotikuntaa kalareisuille, muita kavereita tapaamaan tai sitten muuten vaan seikkailemaan.

Jotenkin sitä naivisti kuvitteli, että samanlaista riemua olisi vieläkin koettavissa prätkän kanssa. No ei ollut, kun autollakin pääsee. Prätkäkamojen pukeminen ja pitäminen on perseeestä. Kamojen kanssa kuumuus perseestä ja autoilijat ovat liikenteessä prätkiä kohdatessa täysiä idiootteja.

Ja sitten kun on jo yli 30 vuotta ajanut autolla lähes aina pisteestä A, pisteeseen B, niin sujuvasti ja nopeasti kuin mahdollista, tuntui päämäärätön ajaminen aivan totaalisen tyhjäpäiseltä hommalta. Enkä todellakaan vieläkään ymmärrä, mitä huvia on ajella ristiin rastiin samoja katuja vuositolkulla ja kutsua sitä hauskaksi puuhaksi. Sen sijaan ymmärrän kyllä niitä, jotka ajavat vaikka TET:n läpi joka maassa, tai käyvät Magadanissa kääntymässä teltan kera. Siinä hommassa on paljonkin hienoa, koska se on seikkailua aidoimmillaan.

Jos malttaa istua ja miettiä asiaa niin tajuaa ettei prätkähommassa ole mitään järkeä. Auto on mukavampi ja etenkin turvallisempi vaihtoehto siirtymiselle paikasta a paikkaan b. Ajelussa taas ei ole järkeä jos ei ole matkalla jonnekkin. Tällöin voi ihan hyvin jo ennen prätkän hankintaa tajuta ettei sitä kannata ostaa. Vaan sijoittaa rahat vaikkapa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20209
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Me moottoripyöräiltiin kavereiden kanssa. Käytiin jossain kokoontumisissa verkostoitumassa. Ite otin sellaisen kesätaakin, että sain emännältä jonkun kirjan ja sen opastuksella kiersin kaikki Pirkanmaan lintutornit Hondalla. Jne.

En pidä noita muistoja ”ihan arvottomina”. Ne on itse asiassa niitä, mitkä tulee mukaan sinne käärinliinoihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20567
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lintutornit olisi voinut kiertää autolla. Turvallisemmin ja mukavammin. Ja tietysti edullisemmin kun ei olisi tarvinnut hankkia prätkää. Ja hienoja muistoja olisi saanut.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20567
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta käärinliina jutusta. Eli jos nähdään että muistot saa mukaan niin omaisuutta saa myös mukaan nykyään. Bitcoinia. Mitään muuta ei saa mukaansa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20209
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on myös jonkun verran arvopaperivarallisuutta. Olen vuosien saatossa huomannut, että se ei paranna elämän laatua millään tavalla tai tuo minkäänmoisia elämyksiä.

Ite olen pistänyt tuon rintaman sijoittamisen käytännössä täysin holdiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20209
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Tuosta käärinliina jutusta. Eli jos nähdään että muistot saa mukaan niin omaisuutta saa myös mukaan nykyään. Bitcoinia. Mitään muuta ei saa mukaansa.


Mä juttelin aika pitkään mun kuolevan isän kanssa aikoinaan. Sillä pää pelasi kuolemaan saakka. Tulin aika vakuuttuneeksi siitä, että ainakaan tuossa viimemetreillä sulla ei ole mitään muuta kuin ne muistot, kokemukset ja elämykset.

Se tuntui määrittävän aika pitkälle, oliko sulla ollut omasta mielestäsi hyvä elämä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8947

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin joulun aikaan yhden kaverin luona kylässä ja hänellä oli Harley Davinson olohuoneessa. Oli hankkinut sellaisen viime kesänä ja tuonut talvisäilytykseen olohuoneeseen. Vaimo ilmoitti heti, että meille ei sitten tuollaista pyörää tule, oli kai huomannut jotain kiiltoa silmissäni. Tuli mieleen Harrikkakauppiaan toteamus kysymykseen, ketkä näitä pyöriä ostaa: "Yli 50v mies, joka on juuri eronnut, eroamassa tai tulee eroamaan joka tapauksessa". Tuo kaverini on muuten eronnut...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20567
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Tuosta käärinliina jutusta. Eli jos nähdään että muistot saa mukaan niin omaisuutta saa myös mukaan nykyään. Bitcoinia. Mitään muuta ei saa mukaansa.


Mä juttelin aika pitkään mun kuolevan isän kanssa aikoinaan. Sillä pää pelasi kuolemaan saakka. Tulin aika vakuuttuneeksi siitä, että ainakaan tuossa viimemetreillä sulla ei ole mitään muuta kuin ne muistot, kokemukset ja elämykset.

Se tuntui määrittävän aika pitkälle, oliko sulla ollut omasta mielestäsi hyvä elämä.

Tästä olen samaa mieltä. Mutta se on henkilökohtainen asia. Joku voisi olla iloinen että sai x määrän omaisuutta ja pystyy viedä sen nyt mukanaan hautaan. Minulla ei sellaista tarkoitusta ole. Mutta siis mahdollista on ottaa omaisuus mukaan.

Hyvää elämää ei myöskään määritä se oliko sulla rahaa tuhlata prätkiin ja veneisiin. Olen siitä aika varma. Hyvän elämän kokemus tulee muualta kuin tavaroista ja tuhlatuista euroista
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5159
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Jos malttaa istua ja miettiä asiaa niin tajuaa ettei prätkähommassa ole mitään järkeä. Auto on mukavampi ja etenkin turvallisempi vaihtoehto siirtymiselle paikasta a paikkaan b. Ajelussa taas ei ole järkeä jos ei ole matkalla jonnekkin. Tällöin voi ihan hyvin jo ennen prätkän hankintaa tajuta ettei sitä kannata ostaa. Vaan sijoittaa rahat vaikkapa.


Onhan siinä paljonkin järkeä, jos siitä hommasta nauttii. Ja silloinhan se on parasta sijoittamista se, että saa itselleen mukavan harrastuksen ja sitä kautta sen fiiliksen jota etsii itselleen.

Kun katsoo vaikka Hapen ja Paapan reissuja, niin onhan tuo nyt päivänselvää, että kaverit nauttii täysin rinnoin hommasta, kun Paappakin vielä vanhoilla päivillään ajelee TET:iä ympäriinsä.

https://youtu.be/dtc_0A-TpxE?si=Mb8cVVrERNaanNuv

https://youtu.be/tNuOa82u0jk?si=IjhJC9oU011aGQ6E


Viimeinen muokkaaja, Tumpeelo pvm 08.02.2024 11:23, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20209
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä näen moottoripyöräilyssä ja metsästyksessä paljon analogiaa. Kumpikin on enemmän elämäntapa, kuin harrastus.

Mutta kaikki moottoripyörän omistajat ei ole motoristeja. Kuten ei varmaan kaikki metsästyskortillisetkaan ole varsinaisesti metsästäjiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20209
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:


Hyvää elämää ei myöskään määritä se oliko sulla rahaa tuhlata prätkiin ja veneisiin. Olen siitä aika varma. Hyvän elämän kokemus tulee muualta kuin tavaroista ja tuhlatuista euroista


Tuo on hyvä pointti. Hyvän elämän kokemus voi tulla nollahankinnoilla, kunhan on lämpöä, ruokaa ja suojaa.

Mikä sitten on eurojen tuhlaamista?

Omasta mielestäni esimerkiksi ”kauden muotivärisen hiihtoasun hommaaminen” on tuhlaamista, jos vanha on ihan ok. Ja mahtuu päälle Smile

Mutta onko harrastusvälineiden hankkiminen aina tuhlaamista; Uistelupaatin, moottoripyörän?

Vai onko tuo muiden tekemien hankintojen kategorisointi tuhlaukseksi perimmältään kumminkin juuri sitä ”kateusdraiveria”. Mielestäni vaikuttaa vahvasti siltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5159
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Mikä sitten on eurojen tuhlaamista?

Omasta mielestäni esimerkiksi ”kauden muotivärisen hiihtoasun hommaaminen” on tuhlaamista, jos vanha on ihan ok. Ja mahtuu päälle Smile

Mutta onko harrastusvälineiden hankkiminen aina tuhlaamista; Uistelupaatin, moottoripyörän?

Vai onko tuo muiden tekemien hankintojen kategorisointi tuhlaukseksi perimmältään kumminkin juuri sitä ”kateusdraiveria”. Mielestäni vaikuttaa vahvasti siltä.


+1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5159
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viimevuosina oon haavellut offroadin harrastamisen aloittamisesta. Pihassa varmaan olisikin jo auto, jos olisi tarpeeksi suuri verstas jossa sitä sepittää. Siinä hommassahan ei kertakaikkiaan ole mitään järkeä, mutta pirun hauskaa puuhaa se on rämpiä auton kanssa maastossa Laughing

Varmaan suurin kipinä tuohonkin hommaan tuli armeijassa, kun Hiukkaavaran autokuskina pääsi ajamaan pankuilla, uatseilla, syncroilla ja protosisuilla pitkin Sarriojärven ja Vuosangan maastoja.

Ehkä sitten kun pääsee etelästä pois takaisin kotiseudulle, tulee hankittua joku Pajero pihaan jolla huristella mettäreissut. Nyt ei vaan ole rahkeita sellaista lajia kokeilla..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20209
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 11:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän OT:ta

Mähän olen Porilaislähtöisenä joutunut vuosien varrella käymään kaikki mahdolliset HR:n ”hyvän käytöksen kurssit”. Ja itse asiassa tuo on levinnyt monessa firmassa koko organisaatioon viimeisinä vuosina.

Itse olen tykästynyt viimeaikoina aika paljon tähän blind spot-malliin, jota en pidä humpuukina.

”’Sokea’ piste on asenne, jonka muut ihmiset tietävät, mutta ihminen itse ei ole tietoinen”
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 9 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com