OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Harmittaako ostaa laatua.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26283

LähetäLähetetty: 10.02.2024 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kesäkeliin on ohkasempi tuntsa sarka...polvista alkaa ohentua mutta montaa vuotta ollu...
Paksua harmaata tulee käytettyä moneen touhuun ja lumiajan pyynnissä hilimanni ohkanen lumipuku päällä....tai kertis valkea haalari...sekin kestää hyvin kauden
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1313

LähetäLähetetty: 10.02.2024 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsahenkilo kirjoitti:
viisasverneri kirjoitti:
Ei harmita. Tänä talvena tosin olen huomannut, että ns. ykköstavitakkini, jonka ostin noin parikymmentä vuotta sitten ei olekaan lämmin. Aiempina talvina en ole moista huomannut. Joko vanhan luita kolottaa tai sitten Kanadan hirvi on tullut tiensä päähän.

Silloin kirpaisi ostohinta, mutta nyt se on hintansa haukkunut - tai tässä tapauksessa möhkinyt.

Uusilla vastaavilla näyttää olevan sen verran hintaa, että toivottavasti on jatkossakin pakkastalvia, jos vastaavanlaisen ostan.


Ootko ostanu piraatti takin vai lukenut vaan väärin? Ehkä paremmin sopii sanonta että on paskonut puistot täyteen koko rahan edestä tuo takki.

Sitten jos ollutkin piraatti takki ja toiminut yhtä hyvin kuin esikuvansa saadaan mielenkiintoista dataa premiumin placebo-vaikutuksista.


Aito on. Kirjoitin tietoisesti väärin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34941

LähetäLähetetty: 10.02.2024 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin vuonna -80 villapaidan, Wrangler, ihan tavallinen tusinakampe minusta mutta silloinen naisystäväni sanoi että se on huippulaatua ja kestää ikuisuuden, se on nyt 44 vuotta ollut käytössä joka talvi, yhä ehjä ja kuosillaan joten jotain se rouva villasta ymmärsi.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsahenkilo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Tam 2024
Viestejä: 99

LähetäLähetetty: 10.02.2024 14:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

viisasverneri kirjoitti:
Metsahenkilo kirjoitti:
viisasverneri kirjoitti:
Ei harmita. Tänä talvena tosin olen huomannut, että ns. ykköstavitakkini, jonka ostin noin parikymmentä vuotta sitten ei olekaan lämmin. Aiempina talvina en ole moista huomannut. Joko vanhan luita kolottaa tai sitten Kanadan hirvi on tullut tiensä päähän.

Silloin kirpaisi ostohinta, mutta nyt se on hintansa haukkunut - tai tässä tapauksessa möhkinyt.

Uusilla vastaavilla näyttää olevan sen verran hintaa, että toivottavasti on jatkossakin pakkastalvia, jos vastaavanlaisen ostan.


Ootko ostanu piraatti takin vai lukenut vaan väärin? Ehkä paremmin sopii sanonta että on paskonut puistot täyteen koko rahan edestä tuo takki.

Sitten jos ollutkin piraatti takki ja toiminut yhtä hyvin kuin esikuvansa saadaan mielenkiintoista dataa premiumin placebo-vaikutuksista.


Aito on. Kirjoitin tietoisesti väärin.


Heh. Hyvä vitsi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piippurihla
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Elo 2022
Viestejä: 165

LähetäLähetetty: 10.02.2024 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhnakakkonen kirjoitti:
Ennen vanhaan se amerikkalainen V8 oli statussymboli nuorelle miehelle. Vaikka laadukkuustesteissä ja ajo-ominaisuuksissa ja hintalaatusuhteessa japanilainen meni ohi mennen tullen.
Kaiken kaikkiaan vinosilmiin voi aina luottaa. Tehtaiden insinööri johtajatkin ovat aina lähteneet aikanaan liukuhihnan alapäästä.
Tottahan toki kiinalainen tuotanto on rihkamaa. Mutta itse olen ostanut eevilleltä otsalamppuja joita saa kymmenkunta niin sanottuun laadukkaaseen hintaan verrattuna. Takuuasiat menee heittämällä läpi, tulee uusi tilalle. Vanhoista saa varaosia.
Laadukkuuteen perustuvassa kaupassa pidän asiaa osittain huijauksena.


Mitähän myyttisiä ajoominaisuuksia siinä 70-luvun 1,3 litraisessa manuaalivaihteisessa riisikupissa on. Verrattuna vaikka saman aikakauden tavalliseksi perheautokdi tehtyyn Fordiin v8 ja kaikilla varusteilla vakiona. Kun katsoo vanhoja kuvia 70-luvun Amerikan moottorien ruuhkasta ja 70-luvun Suomen maantieltä. On Suomi kuin kehotysmaa tai jotain itäblokkia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhnakakkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2024
Viestejä: 184

LähetäLähetetty: 11.02.2024 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

piippurihla kirjoitti:
kuhnakakkonen kirjoitti:
Ennen vanhaan se amerikkalainen V8 oli statussymboli nuorelle miehelle. Vaikka laadukkuustesteissä ja ajo-ominaisuuksissa ja hintalaatusuhteessa japanilainen meni ohi mennen tullen.
Kaiken kaikkiaan vinosilmiin voi aina luottaa. Tehtaiden insinööri johtajatkin ovat aina lähteneet aikanaan liukuhihnan alapäästä.
Tottahan toki kiinalainen tuotanto on rihkamaa. Mutta itse olen ostanut eevilleltä otsalamppuja joita saa kymmenkunta niin sanottuun laadukkaaseen hintaan verrattuna. Takuuasiat menee heittämällä läpi, tulee uusi tilalle. Vanhoista saa varaosia.
Laadukkuuteen perustuvassa kaupassa pidän asiaa osittain huijauksena.


Mitähän myyttisiä ajoominaisuuksia siinä 70-luvun 1,3 litraisessa manuaalivaihteisessa riisikupissa on. Verrattuna vaikka saman aikakauden tavalliseksi perheautokdi tehtyyn Fordiin v8 ja kaikilla varusteilla vakiona. Kun katsoo vanhoja kuvia 70-luvun Amerikan moottorien ruuhkasta ja 70-luvun Suomen maantieltä. On Suomi kuin kehotysmaa tai jotain itäblokkia.


Tuo on miehen puhetta Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11054

LähetäLähetetty: 11.02.2024 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
värjäsin vielä tummanvihreeksi.


Saako udella mikä paras tapa/tuote sarkakankaan värjäämiseen?

Mä ostin ihan Tokmannista tummanvihreetä kangasvärijauhetta. Sen vaan isoon saaviin sekottelee lämpimään veteen ja sitten puku sinne uimaan.

Useamman väripussin taisin laittaa kun vesimäärä on iso.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9433

LähetäLähetetty: 11.02.2024 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Wikke kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
värjäsin vielä tummanvihreeksi.


Saako udella mikä paras tapa/tuote sarkakankaan värjäämiseen?

Mä ostin ihan Tokmannista tummanvihreetä kangasvärijauhetta. Sen vaan isoon saaviin sekottelee lämpimään veteen ja sitten puku sinne uimaan.

Useamman väripussin taisin laittaa kun vesimäärä on iso.


O.K. Tätyypä kokeilla vaikka tuota: https://www.puuilo.fi/dylon-tekstiilivari-34-olive-green-50g
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 11.02.2024 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Ehkä paras hinta laatusuhde... harmaa paksu uusi sarkapuku 10e...ei harmita laadun osto.
No joutu kyllä sioittaan vielä vitosen jotta takiin sai hyvän vetoketjun.


Tämä kyllä omalla kohalla harmittaa, kun ei älynnyt aikoinaan näitä ostella. Yhen puvun tilasin joku vuosi sitten, mutta sekään ei enää mahan kohalta mahtunu, joten käyttämätön on edelleen Very Happy Noissä intin puvuissa ois sentään kaulus, sen puuttuminen tuntsan kohalla isoin miinus.. Uuemmissa sarka-asuissa näkyy monestikkin olevan vahvikkeita kulumiselle alttiissa paikoissa ja ne on kyllä tarpeen varsinkin housuissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26283

LähetäLähetetty: 11.02.2024 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep...lisä hakanen piti laittaa tuntsaan mutta korkea kaulus vetoketjulla paidassa pelastaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26283

LähetäLähetetty: 11.02.2024 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pm...etkö saa vetoketjulla tilaa mahalle...onhan siinä reilu limitys napeilla.
Tuo vetoketju lisäs oleellisesti käyttöä minulla vaikka ei tarvinnu maha tilaa 😆
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piippurihla
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Elo 2022
Viestejä: 165

LähetäLähetetty: 11.02.2024 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joku 15v sitten ostin alennusmyynnistä Fjällrävenin takin. On siinä se hyvå ominaisuus että idot rintataskut ovat vinosti aukeavat niin niihin pääsee käsiksi repun tai rinkan olkaimen altakin. .Kulutuskestävyys nyt ei ole erikoinen. Mistä kertoo kaksi oksan tekemän reiän paikkaa. Kaikkiaan alestakin ylihintainen takki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piippurihla
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Elo 2022
Viestejä: 165

LähetäLähetetty: 11.02.2024 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Monihan on turhautunut siihen, että kun käyt radalla tarkastamassa kiväärin käynnin, niin paikalleenhan se käy, niin kuin aina. Tarpeetonta bensan ja ajan haaskausta.

Varsin moni JahtiJakt-kiikari teki ratakäynnit mielekkäiksi, kun joka ratakäynnillä sait ruuvvailla kiikaria enemmän tai vähemmän, että sait osuman suurinpiirtein kohilleen.

Noitakin yllättävän monella oli, onkohan vielä käytössä kuten pukuja.


Mulla on ja oikein JahtiJakt pro malli. Se on oikeasti hyvä hankinta 200€. Hengittää yhtä hyvin kuin Sastan gore puku. Sastan Naali on 20v vanha. Takki on vielä kunnossa mutta housut jouduin ostamaan uudet. Löysin sastan gore housut poistomyynnistä. Jos tiedän jollekin tavaralle olevan varmasti käyttöä tulevaisuudessa eli niin sanottua kulutustavaraa ja kohdalle osuu oikein hyvä tarjous. Olen toisinaan ostanut vaikken juuri sillä hetkellä akuutisti tarvitsekaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EsaVai
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2024
Viestejä: 44
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: 24.02.2024 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Silloin harvoin kun onnistuu ostamaan laatua jossain tilanteessa tavallista halvemmalla, niin on kyllä ihan voittajafiilis.

Löytää vaikka kirpputorin laatikosta niiden muiden euron lenkkiavainten joukosta Stahlwillen sillä samalla hinnalla tms. Tai saa ostettua käytetyn laatukamppeen uuden, halvan hinnalla.

Halvat kiikaritähtäimet eivät kyllä ole tulleet halvoiksi. mitään kahden tonnin putkia tuskin tulee ostettua, mutta käytetty laadukas kyllä.

Vähän päivitin äskettäin kahteen kivääriin. Toiseen päälle Meosport r ja toisen päälle käytetty Kahles.

Molemmat 30mm runkoputkella ja 50mm etulinssillä.

Pienoiskiväärin ja 222. Sakon päällä on ihan vaan Leopoldin 3-9x40 putket.

Sakoon voisi ehkä hommata myöhemmin jonkun muunkin kevyen ja pienikokoisen putken, kun se on nimenomaan kevyt ja siro kivääri ja tarkoitus olisi se sellaisena pitää.

Akkuporakoneeksi ostin Ryobin, kun uskoisin sen riitänä muutaman reiän poraamiseen vuodessa ja hylsytrimmerin pyörittämiseen.

Autoista puhuessa laatu tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Jos sillä tarkoitetaan vain mekaanista kestävyyttä ja luotettavuutta, niin Toyota kelpaa varmaan hyvin. Myös sekin vaikuttaa, että paljonko meinaa ajaaja kunka vanhaksi pitää. Joissain autoissa on vanhanakin sellisia ominaisuuksia, mitä uusissa ei ole uutenakaan.

Minä ajan työkseni sen 60-80 tuhatta vuodessa nykyäänja siinä vaiheessa, jos pitäisi jossain Priuksessa se istua, niin tulisi kyllä etsittäväksi joku muu ammatti.

Toisaalta, minä olen autoharrastaja ja pidän ajamisesta eli se ei minulle ole vain välttämätön paha. Ajan ihan huviksenikin, myös moottoripyörillä. Uutta pyörää kyllä tuskin enää koskaan ostan. Siinä en saa rahoilleni vastinetta. Pyörien huolto, korjaus ym. muu rassaus onnistuu ja kiinnostaa tiettyyn rajaan asti, mutta viimevuosina se kiinnostus on ollut vähäisempää. lisäksi minulla on paha taipumus jemmailla ne vanhat kamat sinne tallin perälle eikä laittaa niitä kiertoon. Isä aina sanoo, että aika tavaran kauppaa, mutta kun katsoo sitä sen ja omaa romuvarastoa niin uskoisin, että kyllä se on perikunta, mikä kauppaa tai sitten kutsuu romumiehen hakemaan.

Minusta on aivan turhaa yrittää perustella harrastuksiaan millään järkevillä syillä. Se on ihan turhaa puuhaa. Minullakin on kavereita, jotka joutuvat ilmeisesti itselleen keksimään aina jonkun järkisyyn kaulustolleen ja harrastukselleen ja pyrkivät vakuuttamaan muutkin siitä, että tämä on järkevin ja paras vaihtoehto Very Happy

Minun mottoni on kyllä pikemminkin, että "paras on minulle liian hyvää".

Ei tätä ampumistakaan järjellä voi perustella. Ostetaan kalliit aseet ja tähtäimet sekä latausvälineet ja sitten poltetaan ruutia, että saadaan pahviin reikiä ja käytetään hyvä työpäivä siihen. Vaikka eipähän meikäläisen työllä mitään sen suurempaa arvoa ole, kun mitään pysyvää siitä ei jää jäljelle ja jälkeläisiä ei ole.

Senkin olen oppinut, että hyvin varustettuun asekauppaan meneminen on vaarallista, jossiellä on hyvät myyjät. Menet ostamaan halpaa puoliautomaattihaulikkoa ja sitten myyjä laittaa tiskille "edullisen" vähän käytetyn Benellin siihen viereen...

Pienoiskivääreitä minulla on kaksi. Halpa cbc ja P94s. Sakolainen on toki laadukkaaman tuntuinen ja mukava käsitellä, mutta en minä sillä ole sen parempia kasoja onnistunut ampumaan kuin tuolla halvalla brassillakaan. Liekö sitten sattunut huono sako ja vahingossa piipultaan tai patruunapesältään hyvä halpis? Ronkeli tuntuu panoksistaan olevankuin pienoiskiväärit monesti.

Toki kun liipasin on parempi, niin se tarkka laukaus on helpompi tehdä

Autonrenkaiden suhteen olen mennyt sillä linjalla, että talvirenkaat nastoilla ja parasta saatavilla olevaa, mutta ei Nokialaisia.

Kesärenkaaksi kelpaa kiinalainenkin, kunhan se pysyy tasapainossa ja ei ole kohtuuttoman äänekäs. Tämä ei yleensä toteudu ihan halvimmissa. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että kaikki kokeilemani kiinanrenkaat ovat olleet sateella liukkaampia kuin merkkirenkaat, joskin ei niillä ajotaitoinen pulaan joudu eikä nopeudesta tarvitse juurikaan tinkiä. Pitää vaan huomioida, että kulutuskestävyys on näillä huonompaa ja kun kulutuspinta käy vähiin, niin sitten ne on liukkaita ja äännekkäitä. Eli jos merkkirenkaalla ajat 40 tuhatta ja halpiksella turvallisesti 20 tuhatta, niin hintaeroa pitääkin olla jo melkoisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20467
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.02.2024 09:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mua ärsyttää kiinalaisis kesärenkais se että ne tyhjenee pikkuhiljaa eikä pidä paineita. Siksi en osta kiinalaisia kesärenkaitakaan. Tai en ostaisi vaikka tarttisin. Pyrin ostamaan hyvä laatuiset kitkarenkaat ja ajan niillä ympäri vuoden. En vaihtele kesä ja talvi pyöriä
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 18 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com