OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hallitusohjelma 2023
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 188, 189, 190  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 11.03.2024 10:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Selvähän se on että palkanmuodostuskin pitäisi muuttaa joustavammaksi eri yritysten tarpeisiin. Samalla tuokin vaatisi myös sen että työsuhdesäädöksiä muutettaisiin myös siihen suuntaan että työntekijälle muuttuu houkuttelevammaksi vaihtaa työpaikkaa parempaan ja yrityksille suurempi motivaatio maksaa paremmin hyville työntekijöille.
Lisäksi samalla pitäisi tehdä jotain myös sille että toistaiseksi Suomessa suuri osa minimipalkoista ja -ehdoista perustuu yleispäteville TES:ille. Tuossa yllä oli jo pari esimerkkiä jotka vaatisivat sääntelyn tarkentamista ettei moinen muutu samalla lailliseksi.
Tässä lisää esimerkkejä mitkä myös huomioida, myös sosiaaliturvan rakenteissa. Tällä hetkellä noista hommista ei käytännössä elätä itseään kohtuullisella työmäärällä, toisaalta ei myöskään käytännössä pääse sosiaaliturvasta osalliseksi.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/3182cbda-dbad-4c8d-afd7-2acce5d64f94
https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000010270569.html

Timanttijutusta lainaus:
Lainaus:
Viimeiset pari vuotta Kidd on Wolt-kuskina joutunut tekemään jopa 10–14-tuntisia työpäiviä ja välillä lähes 100-tuntisia viikkoja noin 10 euron tuntipalkalla pystyäkseen kattamaan autoon ja elämiseen menevät kulut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 11.03.2024 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hallituksen kuvailemien lakimuutosten tuoma palkka-ale, työehtojen kurjistuminen ja tämän tuoma epävarmuus varmasti huolettavat.
Lisäksi seuraavana ovat vuorossa lomat ja lomarahat, ja erilaisten eläke- sun muiden maksujen työnatajaosuudet, nämäkin halutaan jatkossa kaataa työntekijöiden maksettaviksi, toki niin että työnantajan maksama palkkasumma samalla laskee, nämä ovat vielä tulossa jos hallitus saa runnottua läpi tuon nykyisen EK:n listan.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 11.03.2024 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiulevaisuuden palkkataso on monille jo arkea:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/521293e2-111e-42bf-b624-e25ffdf14d95

Rehellinen suomalainen yrittäjä tosiaankin tarvitsee tiukat suitset.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1885
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 11.03.2024 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Herkästi käy näissä liittohommissa siten, että liiton päättäjät kuvittelee jäsenistön olevan 100% asian takana, vaikka todellisuus aivan toinen. Sitten kun lakko lyödään päälle ja siellä portilla on se tuttu työkaveri lakkovahtina, niin ollaan lakossa vaikka se ei niin maistuisikaan. Toinen hyvä kannustin lakossa pysyttelyyn on liiton uhkaus erottaa jäsen jos ei tanssi liiton pillin mukaan. Monikaan ei tajua, että pahin mitä voi menettää, on liiton jäsenmaksulaskut...

Itellä ei niin hyvää työkaveria tai muutakaan kaveria ole, joka mun puolesta pystyisi päättämään lakkoilenko vai en. Puhumattakaan, että joku liitto sitä pystyisi päättämään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 11.03.2024 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta nautit kuitenkin monista liittojen tappelemista eduista.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1885
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 11.03.2024 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tottakai nautin. Mutta se ei poista faktaa siitä, että maailma ja työelämä muuttuu, mutta liiton ajatusmaailma ei tunnu päivittyvän mukana.

Tasapäistäminen alkaa olla jo nähty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20122
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 11.03.2024 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mettäkala kirjoitti:
Herkästi käy näissä liittohommissa siten, että liiton päättäjät kuvittelee jäsenistön olevan 100% asian takana, vaikka todellisuus aivan toinen.


Itse nostan hattua omalle liitolle siitä, että jäsenistölle oli munaa tehdä varsin laaja kysely, jossa kartoitettiin hommaa. Omassa liitossahan on tällä hetkellä seuraava steitmentti päällä. Itse olen aika lailla samoilla linjoilla:

"Useat SAK:n ammattiliitot ovat ilmoittaneet järjestävänsä työpaikoilla poliittisia lakkoja ajalla 11.-24.3. vastustaakseen maan hallituksen esityksiä työelämälainsäädäntöön ja sosiaaliturvaan tehtävistä muutoksista.

TEK on päättänyt olla osallistumatta poliittisiin mielenilmauksiin, joten mielenilmaukset eivät koske TEKin jäseniä.

TEK kysyi jäseniltään, mitä he ajattelevat asiasta. Kyselyn tulosten perusteella noin kaksi kolmasosaa jäsenistä suhtautuu osallistumiseen kielteisesti.
Koska valtaosa jäsenkunnastamme ei kannata mielenilmaukseen osallistumista, emme järjestönä ole siinä mukana. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että emme jatkaisi vaikuttamistyötä hallitusohjelman työmarkkinakirjauksiin liittyen yhdessä akavalaisten liittojen kanssa. Moni TEKin jäsen perusteli vastaustaan sillä, että hallituksella on oikeus käyttää valtaa, joka sille on demokraattisesti suotu. Lisäksi keskeinen peruste oli, että työnantaja ei ole oikea kohde mielenilmaukselle, joka liittyy hallitusohjelmaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Projakt
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2016
Viestejä: 2091

LähetäLähetetty: 11.03.2024 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Tiulevaisuuden palkkataso on monille jo arkea:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/521293e2-111e-42bf-b624-e25ffdf14d95

Rehellinen suomalainen yrittäjä tosiaankin tarvitsee tiukat suitset.


Asialla oli virolainen yritys!
Edellisen hallituksen aikainen juttu kaivettu. Miksei silloin tehty asialle mitään?
Nyt on tulossa 1600€ minimipalkka ulkomaiselle työvoimalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1885
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 11.03.2024 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Itse nostan hattua omalle liitolle siitä, että jäsenistölle oli munaa tehdä varsin laaja kysely, jossa kartoitettiin hommaa. Omassa liitossahan on tällä hetkellä seuraava steitmentti päällä. Itse olen aika lailla samoilla linjoilla:


No näinhän se pitäisi tehdä. Enkä nyt sano ettei olisi tehtykin muissakin liitoissa, mutta kovin isoon ääneen niistä ei ainakaan ole ollut puhetta.

Tässä mun silmään paistaa vähän sellainen duunarihenki, eli kun kysytään korkeammin koulutetuilta mitä mieltä asiasta ollaan, niin peli on selvä ja hallitus jatkakoon hommia. Kun sitten kysytään lattiatason duunarilta, niin liitto on hälle jo ehtinyt kertoa, että tätä on pakko lakolla vastustaa, joten nyt vastustetaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 11.03.2024 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Itse nostan hattua omalle liitolle siitä, että jäsenistölle oli munaa tehdä varsin laaja kysely, jossa kartoitettiin hommaa. Omassa liitossahan on tällä hetkellä seuraava steitmentti päällä. Itse olen aika lailla samoilla linjoilla:
...TEK on päättänyt olla osallistumatta poliittisiin mielenilmauksiin, joten mielenilmaukset eivät koske TEKin jäseniä.

Miksi ihmeessä yleensäkään maksat TEK:n jäsenmaksua, itse en keksinyt yhtäkään syytä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20122
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 11.03.2024 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Itse nostan hattua omalle liitolle siitä, että jäsenistölle oli munaa tehdä varsin laaja kysely, jossa kartoitettiin hommaa. Omassa liitossahan on tällä hetkellä seuraava steitmentti päällä. Itse olen aika lailla samoilla linjoilla:
...TEK on päättänyt olla osallistumatta poliittisiin mielenilmauksiin, joten mielenilmaukset eivät koske TEKin jäseniä.

Miksi ihmeessä yleensäkään maksat TEK:n jäsenmaksua, itse en keksinyt yhtäkään syytä?


Olen esimerkiksi ollut todella tyytyväinen TEKin lakimiespalveluihin, silloin kun olen niitä käyttänyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20122
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 11.03.2024 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mettäkala kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Itse nostan hattua omalle liitolle siitä, että jäsenistölle oli munaa tehdä varsin laaja kysely, jossa kartoitettiin hommaa. Omassa liitossahan on tällä hetkellä seuraava steitmentti päällä. Itse olen aika lailla samoilla linjoilla:


No näinhän se pitäisi tehdä. Enkä nyt sano ettei olisi tehtykin muissakin liitoissa, mutta kovin isoon ääneen niistä ei ainakaan ole ollut puhetta.


Tuskin on tehty monessakaan liitossa, koska se sotii aivan täysin tuota vanhan liiton liittotouhua vastaan, että jäsenistölle annettaisiin oikeasti anonyymisti mahdollisuus kertoa mielipiteensä.

Käsittääkseni tässä edellisessä mielenilmauksessa oli jo osassa pajoja hankaluuksia löytää niitä lakkovahteja. Mietin, että monella työpaikallahan on jo vuosia puhuttu tasa-arvosta, kaikkien huomioonottamisesta, erilaisten mielipiteiden sun muiden hyväksymisestä jne.

Voi olla, ettei kovinkaan moni halua lähteä lakkovahdin hommiin nykypäivänä, luomaan uhkaa, lyömään rikkurin leimaa joihinkin työkavereihin, generoimaan pitkiä ja syviä haavoja työpaikan henkilösuhteisisiin jne.

Joskus olen miettinyt, että kuinka nykypäivää tuo on. Lakkovahtitouhu. Jos joku siis kumminkin haluaa oman liiton ollessa lakossa sinne töihin mennä, henkilökohtaisesta syystä tai viidennestä.

Kyllähän tuohon lakkovahtitouhuun liittyy ihan puhtaasti "työyhteisöstä ulos sulkemisen uhan luominen".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 11.03.2024 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Projakt kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Tiulevaisuuden palkkataso on monille jo arkea:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/521293e2-111e-42bf-b624-e25ffdf14d95

Rehellinen suomalainen yrittäjä tosiaankin tarvitsee tiukat suitset.


Asialla oli virolainen yritys!
Edellisen hallituksen aikainen juttu kaivettu. Miksei silloin tehty asialle mitään?
Nyt on tulossa 1600€ minimipalkka ulkomaiselle työvoimalle.


No tuskin tulee, ja ei se poista sitä että ellei työn tilaaja halua huolehtia työntekijöiden palkkatasosta niin rosvoilu jatkuu, ja onhan noita Suomessa oleskelevia ukrainalaisiakin kusetettu ja ihan suomalaisten toimesta.
Kyllä se tilaaja aina tietää mistä on kyse kun palkkaa halpatyövoimaa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 11.03.2024 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
liki kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Itse nostan hattua omalle liitolle siitä, että jäsenistölle oli munaa tehdä varsin laaja kysely, jossa kartoitettiin hommaa. Omassa liitossahan on tällä hetkellä seuraava steitmentti päällä. Itse olen aika lailla samoilla linjoilla:
...TEK on päättänyt olla osallistumatta poliittisiin mielenilmauksiin, joten mielenilmaukset eivät koske TEKin jäseniä.

Miksi ihmeessä yleensäkään maksat TEK:n jäsenmaksua, itse en keksinyt yhtäkään syytä?


Olen esimerkiksi ollut todella tyytyväinen TEKin lakimiespalveluihin, silloin kun olen niitä käyttänyt.

Mjaah, omat kokemukset vuosikausien takaa pitkältikin päinvastaiset ja Talouselämä ja Tekniikka & Talouskaan eivät ole mielestäni enää lähellekään samalla tasolla kuin aiemmin. Ei ainakaan sillä tasolla että maksaisin kummankaan digitilauksesta 20e/kk.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20122
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 11.03.2024 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toki itellä on se, että kuulun liittoon ihan siitä ”periaatteesta”. Ainakin niin kauan, kun oma liitto ei ala tolkuttomasti prseilemään.

Jos se maksaa muutaman satkun vuoteen kassan jäsenyyksineen, niin mielestäni rahaa voi laittaa huonompaankin hommaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 188, 189, 190  Seuraava
Sivu 126 Yht. 190

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com