OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hallitusohjelma 2023
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 189, 190, 191  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 15.03.2024 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän leukailin, joo. Mutta entisessä elämässä yksi työkaveri luki itsensä oikeustieteiden kandiksi tms. lähes työn ohessa.

Edit; eikäkun niitä olikin kaksin kappalein. Se toinen on nykyään kunnanjohtaja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5115
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 15.03.2024 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suomen nykyisen presidentin matematiikan arvosana on A ja Suomen pääministerin matematiikan arvosana on B, eli huonoin ja toiseksi huonoin.

Olen samaa mieltä, että tuholalla on kyvykkyyttä vaikka mihin kun se vaan pääsee yli siitä alistavasta väittämästä, että " susta ei ole mihinkään"

Väitän ja olen pomminvarma, että tuholalla on paljon enemmän kyvykkyyttä opiskeluun kuin mies itse tajuaakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.03.2024 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

100p älykkyysosamäärä riittää aivokirurgille ja raketti-insinöörille. Ei asiat siitä ole kiinno etteikö jokainen meistä oppisi mitä vaan mikä kiinnostaa. Mä sanoisin että mun ongelma on se että voimavarat ei niinkään piisaa. Minä olen kova puhumaan mutta heikompi tekemään. Tämä johtuu monesta eri seikasta. Pärjään oikeastaan vain eräkäynnin saraalla ja siinäkin niillä osa-alueilla mitkä minua kiinnostaa. Ei minulla ole mitään sellaista että olen luuseri fiilistä. Tiedän mikä olen. Olen paljon keskivertoa enemmän yleistietoa omaava ja keskimääräistä nopeampi oppimaan. Mutta olen keskimääräistä paljon laiskempi 😅
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5115
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 15.03.2024 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
100p älykkyysosamäärä riittää aivokirurgille ja raketti-insinöörille. Ei asiat siitä ole kiinno etteikö jokainen meistä oppisi mitä vaan mikä kiinnostaa. Mä sanoisin että mun ongelma on se että voimavarat ei niinkään piisaa. Minä olen kova puhumaan mutta heikompi tekemään. Tämä johtuu monesta eri seikasta. Pärjään oikeastaan vain eräkäynnin saraalla ja siinäkin niillä osa-alueilla mitkä minua kiinnostaa. Ei minulla ole mitään sellaista että olen luuseri fiilistä. Tiedän mikä olen. Olen paljon keskivertoa enemmän yleistietoa omaava ja keskimääräistä nopeampi oppimaan. Mutta olen keskimääräistä paljon laiskempi 😅


Niin, ongelmahan tuossa ajattelumallissa on se, että kuvittelet olevasi jonkinlainen poikkeus ja muut eivät ole samanlaisia. Voin kertoa myös, että olen patalaiska ja opettelen asiat väkisin ja myös unohdan ne jos en tarvitse niitä päivittäin. Ja siihen teoreettiseen oppimiseen tarvitsen järjettömän määrän aikaa vs. käden taitoihin, jotka ymmärrän ja opin heti.

Kokeilepa piruuttas joku avoimen amk tai yliopiston kurssi verkossa miten sujuu. Et meinaan olisi ensimmäinen tapaus, joka oppii opiskelun vasta 30, 40, 50v ylittäneenä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 15.03.2024 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Et meinaan olisi ensimmäinen tapaus, joka oppii opiskelun vasta 30, 40, 50v ylittäneenä.

Minä taas unohdin sen opiskelun oppimisen lukion jälkeen. Tuli valittua urheilu-ura ja yliopistopaikkaa tarjosin äitimuorille kun se oli siitä niin kiinnostunut. Ja armeija jälkeen ei kiinnostanut hieno potunkuoriminen ja sivistyneet keskustelut niin tässä sitä ollaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15337

LähetäLähetetty: 15.03.2024 23:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pikkasen taas OT mutta kyllä tuntuu että nykyajan vaatimukset oppimiselle on kovemmat mitä ennen. Lapsilla on tällä viikolla olleet YO-kirjoitusten äikän kokeet, kaksi erilaista. Olen yrittänyt näytellä kiinnostunutta mutta kyllähän noi jutut on ihan erilaisia mitä "silloin kun minä olin nuori". Tänään oli kirjoitusosa, siinäkin oli jotain taustamatskua jota olisi pitänyt tulkita jotenkin tieteellisesti. Itse kirjoitin n. 40 vuotta sitten, silloinhan äikässä oli vaan pari kirjiotelmaa, paremman tulos tuli todistukseen. Sai kirjoittaa ihan omasta päästään. En olisi osannut auttaa valmistautimisessa, enkä osannut oikein edes kommentoida lasten juttuja. Ehkä tämä ei ole ihan yleinen linja kaikkialla, esim. jossain oikiksen opiskelussa, tiedä häntä kun en tiedä vanhaa enkä nykyistä.

Lueskelin Paavo Talvelan muistelmia ja muutakin aiheesta, kyllähän hänelläkin tuntui olevan "sinniä" opiskeluihin kun oli motivaattoreita. Martti J. Kari on esillä tuoreen kirjan takia, lukiossa taisi rehtori huutaa "te olette häpeäksi ihmiskunnalle", niin vaan oli ikuinen utelias opiskelija kun löysi mieleisiä aiheita. Ihmisistä löytyy näemmä yllättäviä kykyjä, kaikista ne ei vaan irtoa potkimalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5115
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 15.03.2024 23:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Et meinaan olisi ensimmäinen tapaus, joka oppii opiskelun vasta 30, 40, 50v ylittäneenä.

Minä taas unohdin sen opiskelun oppimisen lukion jälkeen. Tuli valittua urheilu-ura ja yliopistopaikkaa tarjosin äitimuorille kun se oli siitä niin kiinnostunut. Ja armeija jälkeen ei kiinnostanut hieno potunkuoriminen ja sivistyneet keskustelut niin tässä sitä ollaan.


Ja minä taas aloin opiskelemaan vasta 27 vuotiaana, hätinä läpäistyäni yläasteen. Sitten menikin aikuislukion iltalinja sukkana läpi ja kirjoituksista jäi käteen ihan ok paperit vaikka en muuta tehnyt kuin kerrankin keskityin tunneilla opetukseen.

Ruotsi Yo-kirjoitukset vedin sillä läpi, että hankin käsiini 10v vanhan Ruotsin kirjan ja opettelin sieltä geneerisimmän kappaleen ulkoa ja jonka sitten kirjoitin sanasta sanaan lähimpään aihetta sopivaan Ruotsin kirjalliseen tenttiin. B tuli arvosanaksi muistaakseni siksi, että aihe ja vastaus ei täsmänneet. Muuten kaikki oli kieliopillisesti priimaa 🤣
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 15.03.2024 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ruotsi Yo-kirjoitukset

Jostain syystä Ruotsi on minulle ollut vahva kieli aina. Englanti ja Saksa ovat heikommat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5115
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 15.03.2024 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja minulle taas englanti. Jää päähän kuin tauti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 16.03.2024 06:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kielet ei tartu, englantia kyllä ymmärrän sen verran että ei ihan torilla myydä mutta puhuminen on vaikeaa ja sanat vain katoavat, oikeat lauseet tulevat yleensä mieleen vasta sitten kun tilanne on ohi enkä ole keksinyt tapaa millä kielen saisi aktivoitua, aikoinaan istuin kursseilla useammankin talven putkeen mutta eihän siellä työpäivän jälkeen pysynyt hereillä eikä väsyneenä muutenkaan ole oikeassa vireessä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 16.03.2024 06:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Kolmenkin tutkinnon ihmisiä on työttöminä tai koulutustaan vastaamattomissa pätkätöissä koska koulutuksia vastaaviin paikkoihin on aina vähintään parisataa hakijaa ja se on sen työttömän vika?


Tiedätkö mitä artisti Sanni kyseli tässä takavuosina?



heiluri kirjoitti:
kuitenkin sillä 200 000 työpaikan vajeella jotain tekemistä asian kanssa?


Montakohan vuotta olet tätä samaa 200.000 työtöntä nyt jankuttanut? Riittääkö 5? 10? Ja nyky hallituksen syytähän tämäkin toki! Laughing

Siitä kun otetaan pois he jotka toki listoilla, mutta menevät ja tulevat, niin jää "aika" iso osa taas heitä jotka jotka eivät edes aio, omasta tahdostaan työllistyä. Kuten nyt vaikkapa sinä. Niin luku onkin sangen erillainen.


Ai jaha, nlin tuhannen työpaikkan ja kymmenien koulutuspaikkojen hakeminen ja muutamaan kertaan työn perässä muuttaminen osoittaa siis sitä ettei tahdo työllistyä, viitsitkö avata hieman?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 16.03.2024 07:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Tuholalla kun on tuota lukupäätä ja heilurilla järkeä enemmän kuin muilla yhteensä niin lakimieheksikin kannattaa lukea vielä vanhoilla päivillä. Joko työn ohessa podcasteja kuunnellen ja tenttejä käyden tai linnuttomilla retkillä kirjoista lukien. Muutamassa kuukaudessa saisi pörssin kohdilleen valmistumisen jälkeen. Esimerkkejä tuntipalkoista;

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b98bcd08-40d3-4d65-b6f1-1a2c2a5c2bf2



Hah, lakiteksteistä en ymmärrä yhtään mitään, ne eivät avaudu edes lakimiehen selittämänä, joskus koetin avata miksi minua verotettiin niin h...tisti pikku hankkeestakin mutta en koskaan ymmärtänyt selityksiä tai niitä pykäliä joiden mukaan veroni laskettiin, lopulta luovutin kun v...tus alkoi kiristää liiaksi nuppia.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Projakt
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2016
Viestejä: 2095

LähetäLähetetty: 16.03.2024 08:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Tuholalla kun on tuota lukupäätä ja heilurilla järkeä enemmän kuin muilla yhteensä niin lakimieheksikin kannattaa lukea vielä vanhoilla päivillä. Joko työn ohessa podcasteja kuunnellen ja tenttejä käyden tai linnuttomilla retkillä kirjoista lukien. Muutamassa kuukaudessa saisi pörssin kohdilleen valmistumisen jälkeen. Esimerkkejä tuntipalkoista;

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b98bcd08-40d3-4d65-b6f1-1a2c2a5c2bf2



Hah, lakiteksteistä en ymmärrä yhtään mitään, ne eivät avaudu edes lakimiehen selittämänä, joskus koetin avata miksi minua verotettiin niin h...tisti pikku hankkeestakin mutta en koskaan ymmärtänyt selityksiä tai niitä pykäliä joiden mukaan veroni laskettiin, lopulta luovutin kun v...tus alkoi kiristää liiaksi nuppia.


Ja yllättyneitä olivat? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9432

LähetäLähetetty: 16.03.2024 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
viitsitkö avata hieman?


heiluri kirjoitti:
Minä en tee enää mitään muuta kuin odottelen eläkettä.

_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 16.03.2024 09:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010198642.html
Lainaus:
”Kansalaisten Euroopassa on syytä avata silmät. Ihmisten olisi ymmärrettävä, miten suuret vaarat piilee siinä, jos valtaan pääsevät ihmiset, jotka ovat valmiita horjuttamaan oikeusvaltion perusperiaatteita.”
...
”En voi uskoa, että kukaan vakavasti asioita miettivä haluaisi elää yhteiskunnassa, jossa oikeusvaltiota horjutetaan. Täällä näkee sen, miten vakaviin oikeudenloukkauksiin se voi johtaa. Siksi oikeusvaltion merkitys on kaikkien syytä tiedostaa. Etenkin poliitikkojen on syytä Suomessakin miettiä sanansa tarkasti näissä kysymyksissä.”
...
”Demokratia elää kriittisestä mutta asioita vakavasti punnitsevasta ja tosiasioihin perustuvasta keskustelusta. Jos sananvapauden käyttö suistuu liian repiväksi ja hajottavaksi, se kääntyy lopulta demokratiaa vastaan. Demokratia vaatii sitä, että vaikeitakin asioita kyetään lopulta ratkomaan yhdessä.”
...
Jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiinsä, mutta ei omiin faktoihinsa. Kun tosiasioita vääristelemällä pyritään lietsomaan vihaa, sananvapauden rajat tulevat vastaan.

Koskelo korostaa, että vaaditaan hyvin tarkkaa oikeudellista punnintaa arvioitaessa sitä, mikä on kiellettyä vihapuhetta. Silloin tarkastellaan huolellisesti puheen tai kannanoton asiayhteyttä ja tyylilajia kokonaisuutena motiivin selvittämiseksi.

”Jos motiivina on loukata toisten ihmisarvoa tai estää heidän oikeuksiensa toteutuminen, silloin kysymys on sananvapauden väärinkäytöstä.”
...
Koskelo seurasi rasismikeskustelua Strasbourgissa huolestuneena. Muuallakin Euroopassa poliitikot ovat avoimesti halventaneet vähemmistöjä ja ulkomailta muuttaneita.

Harvemmin valokeila on silti kohdistunut ministereihin. Poliittinen ja oikeudellinen vastuu siinä asemassa on erityisen suuri.

”Ministerit ovat valallaan sitoutuneita noudattamaan perustuslakia ja sen mukaista oikeusjärjestystä. Oikeusjärjestyksen perusteisiin kuuluu ihmisarvon loukkaamattomuus.”

Se tarkoittaa, että ihmisiä arvioidaan heidän tekojensa perusteella, mutta ei leimata vaikkapa pelkän alkuperän perusteella. Tämä ei ole mielipidekysymys, vaan Euroopan ihmisoikeussopimukseen nojaavaa oikeudellista sääntelyä.

”Länsimaisten yhteiskuntien perustana on, että kaikkien ihmisarvoa kunnioitetaan aina. Riippumatta siitä, mikä on esimerkiksi uskonto, ihonväri tai seksuaalinen suuntautuminen. Ihmisten leimaaminen tai vihjaaminen sellaisin syin jotenkin alempiarvoisiksi tarkoittaa, että edes näitä kaikkein pyhimpiä oikeuden turvaamia arvoja ei olla valmiita kunnioittamaan.”
...
”Oikeusvaltio ja demokratia kuuluvat erottamattomasti yhteen. Vallankäytölle on vastavoimat ja pidäkkeet, joita ovat esimerkiksi riippumattomat tuomioistuimet, ylimmät laillisuusvalvojat ja media. Demokratia elää sen varassa, että perus- ja ihmisoikeudet on turvattu ja niitä myös kunnioitetaan.”
...
Elinkeinoelämästä tulleita kannanottoja Koskelo pitää tärkeinä senkin vuoksi, että oikeusvaltio on paitsi demokratian myös talouden perusta. Perusoikeuksista esimerkiksi elinkeinovapaus, omaisuuden suoja ja oikeusturvan takeet koskevat myös yrityksiä.

Niin. Siinä olisi taas erityisesti yhdelle hallituspuolueelle mietittävää. Tätä on myös hyvin helppo peilata historiaan mitä näistä periaatteista poikkeaminen on tuottanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 189, 190, 191  Seuraava
Sivu 139 Yht. 191

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com