Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5564
|
Lähetetty: 07.05.2024 18:49 Viestin aihe: |
|
|
Tänään hiplailin 2017 5 paikkasta Hiluxia mutta vielä en käynyt ajamassa, pienet kilsat ja hinta ihan ok. Miinuksena 2.4 manuaali ja hinnat alkaen varustelu. Ehkä se on käytävä ajamassa niin saattaa mieli muuttua Hiluxin tarpeellisuudesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 07.05.2024 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Käy ihmeessä, tuo uusin keula taitaa vasta -18 tulla?
-ainaka se -13 malli ei eronnut vanhemmista yhtään ajettavuudeltaan. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 04.09.2024 09:26 Viestin aihe: |
|
|
Perjantaina meinaan mennä koeajolle yhdestä erittäin lupaavasta avolavasta..... Näkee jos kunnossa on niin kättelen.
-eilen koeajoin työkaverin -11 hiluxia, oli ihan erimoinen kuin tuo kokeilemani vastaava -13 vuoden yksilö.
3.0 automaattia molemmat oli ja noin saman ajettuja... Ei käsitä.
-pehmeämpi alusta, kiihtyi nätisti ja hiljainen, oikein makea ajaa.... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 09.09.2024 19:08 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Perjantaina meinaan mennä koeajolle yhdestä erittäin lupaavasta avolavasta..... Näkee jos kunnossa on niin kättelen.
-eilen koeajoin työkaverin -11 hiluxia, oli ihan erimoinen kuin tuo kokeilemani vastaava -13 vuoden yksilö.
3.0 automaattia molemmat oli ja noin saman ajettuja... Ei käsitä.
-pehmeämpi alusta, kiihtyi nätisti ja hiljainen, oikein makea ajaa.... |
Paljon ajanut tuolla 3 litraisella automaatilla. Tykkään. Vanhempi kuin -13.
D-maxeista ottaisin sen verran vanhan että 2,5 kone. Tosin isuzu ei vielä ole osannut tehdä huonoa diisseliä. Mutta tuo nykyinen 1,9 / 163 hv, ei jatkoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 09.09.2024 20:01 Viestin aihe: |
|
|
Lupaavaa. _________________ Varisjahdin veteraani...
Viimeinen muokkaaja, valmet 412s pvm 14.09.2024 13:39, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 09.09.2024 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Jos puhutaan hiluxin moottoreista niin autokorjaamon omistajan sanoja lainatakseni kolmilitrainen on "jumalmoottori"
-en hoksanu kysyä että siksikö että pitää rukoilla että se toimii?
-olen erästä 3.0l toyotaa lc uutena 3kpl peräjulkkaa ostaneen taivalta katsellut ja todennut että en ehkä pidä kovin luotettavana niitäkään, siis 100k+ uusia autoja. Ei minulla riitä rahat eikä hermot.
-eräs metsuriryhmittymä on myös helisemässä noiden 3l kanssa kun olen seurannut, toki vähän vanhempaa kalustoa mutta ei moottorivaurio niin ettei kannata korjata oikein hyvälle kuulostele....
Ehkä vaan kallistun siihen 2.5l puolelle jos sillä pääsisi kivuitta vähän vähemmin hevosin kylläkin kuin 3l _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 09.09.2024 20:14 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
Olen rajautunut joko toyotaan tai isuzuun, niille löytyy riittävästi luottoa minun arvoasteikolla vaikka mitä kukakin väittää. |
Itelle tulee vastaan ostaa lava-auto. Kelpuutan vain 90-luvun hiluxit (kaveri tietää niistä kaiken, rungon uudelleentekemistä myöten) tai tuon melki uuden Isuzun. Tänne periferiaan ei mitään korjaustarpeellista kannata ostaa.
Nissan Navara toki kummittelee sillä uudella 2,3 koneella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rausku Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hel 2018 Viestejä: 455
|
Lähetetty: 09.09.2024 20:46 Viestin aihe: |
|
|
Eikö se raptori voorti olekkaan se ultimaattinen lava-auto |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 09.09.2024 21:05 Viestin aihe: |
|
|
rausku kirjoitti: | Eikö se raptori voorti olekkaan se ultimaattinen lava-auto |
On se. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 336
|
Lähetetty: 09.09.2024 21:13 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Jos puhutaan hiluxin moottoreista niin autokorjaamon omistajan sanoja lainatakseni kolmilitrainen on "jumalmoottori"
-en hoksanu kysyä että siksikö että pitää rukoilla että se toimii?
-olen erästä 3.0l toyotaa lc uutena 3kpl peräjulkkaa ostaneen taivalta katsellut ja todennut että en ehkä pidä kovin luotettavana niitäkään, siis 100k+ uusia autoja. Ei minulla riitä rahat eikä hermot.
-eräs metsuriryhmittymä on myös helisemässä noiden 3l kanssa kun olen seurannut, toki vähän vanhempaa kalustoa mutta ei moottorivaurio niin ettei kannata korjata oikein hyvälle kuulostele....
Ehkä vaan kallistun siihen 2.5l puolelle jos sillä pääsisi kivuitta vähän vähemmin hevosin kylläkin kuin 3l |
Hiluxin pahin tyyppivika taitaa olla 2006-2013 vuosimalleissa runkopalkkien puhkiruostuminen. Saattaa näyttää päälle päin ihan hyvältä, mutta ohjaamon takaseinästä vetokoukkuun asti ovat enempi tai vähempi mätiä tuon ikäiset, jos asialle ei ole tehty mitään. Ostaisin ehjimmän, sama onko 3 vai 2.5 koneella. Jälkimmäisessä enemmän valinnan varaa ja todennäköisemmin löytää paremmin säilyneen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 09.09.2024 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: |
Hiluxin pahin tyyppivika taitaa olla 2006-2013 vuosimalleissa runkopalkkien puhkiruostuminen. Saattaa näyttää päälle päin ihan hyvältä, mutta ohjaamon takaseinästä vetokoukkuun asti ovat enempi tai vähempi mätiä tuon ikäiset, jos asialle ei ole tehty mitään. Ostaisin ehjimmän, sama onko 3 vai 2.5 koneella. Jälkimmäisessä enemmän valinnan varaa ja todennäköisemmin löytää paremmin säilyneen. |
Kaikissa hiluxeissa on ongelma se ku runko kiertää taka-akselin. Siihen täsmäkorjaus ja taas mennään. 90-luvun tuotteissa helpoimpia korjata tuo runko. Taka-kardaani ehkä toinen ongelma. Varaosat on Afrikassa.
90-luvun mitsu kanssa arkiautona. Voimansiirto ei ongelma, helppo ja halpa korjata, laatikot epävarmaa. Moottorit puol miljoonaa ja vaihtoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 10.09.2024 07:29 Viestin aihe: |
|
|
Sanoisin että kaikissa picupeissa on takarunko se mikä haihtuu.
-nissanin rungon katkeamiset ei johtunu ruostumisesta. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 13.09.2024 09:09 Viestin aihe: |
|
|
Huomenna hiluxia katsomaan, toivon totisesti että on sellainen kuin luvattu on.....
-kyllä aika olisi jo passeli auto vaihtaa näin talven tuloa, astinlaudat, valoja vähän nokalle ja lavalle ynnä vinssiä jo mietin niin mukava lämpösillä ropailla.
Ja jos ei natsaa niin vanhalla pääsee, huonoa en huoli. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 13.09.2024 12:56 Viestin aihe: |
|
|
Toyotalla on vähän V mainen juttu, että 3,0 L versiossa automaatti on 5-vaihteinen, kun 2,8 L tulee 6-vaihteinen ja on todella eri planeetalta olevia pelejä. Kusimoottori on myös loistava vehje muilta osin kuin tuon kusen jäätymisen suhteen. Aikanaan, kun pääsi eroon noista 5-vaihteisista HDJ 100 laatikoista ja tilalle tuli 200 versiot 6-vaihteisilla, niin kyllä oli eri vehkeitä ajella. Uudemmalla Hilux 2,8 L kusivehkeellä kun ajelin koemielessä, niin oli kyllä loistava vekotin. Oli tosin sitten sellainen parempi versio alla. Aika kaukana oli minkäännäköinen ” Karu laite” fiilis. Samoin on tuossa omassa Land cruiserissa, kun KDSS järjestelmä jo huolehtii, ettei auto huoju pätkääkään ja saa mutkat kanttailla vaikka täydellä kuormalla ilman nojailu fiilistä. Ilman KDSS ää ei omasta mielestä LC ole ihan parhaimmillaan ajettava missään kohtaa. Hilux sta en tiedä, mutta arvottaisin sen ehdottomasti erinomaiseksi varusteeksi takalukon lisäksi. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jophi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 27 Jou 2011 Viestejä: 99
|
Lähetetty: 13.09.2024 16:59 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Huomenna hiluxia katsomaan, toivon totisesti että on sellainen kuin luvattu on.....
-kyllä aika olisi jo passeli auto vaihtaa näin talven tuloa, astinlaudat, valoja vähän nokalle ja lavalle ynnä vinssiä jo mietin niin mukava lämpösillä ropailla.
Ja jos ei natsaa niin vanhalla pääsee, huonoa en huoli. |
Saanko kysyä että miksi astinlaudat? Itse ajatellut että jos sattuisi auto vaihtumaan jossa ne on niin ennen ostoa tutkisin miten ne saa pois tai saako...Jossain autoissa näyttää että maa-vara (maasto/syvälumi ajelut) pienenee astinlautojen kanssa.. Vai olenko täysin väärässä...
Niinkuin tässä näyttää
https://www.rauad4x4.ee/fi/hilux-2016-2020-side-steps-inox |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|