OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Fasaanijahti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jg
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Mar 2005
Viestejä: 790

LähetäLähetetty: 13.01.2006 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän kaikkia useimmille suomalaisille vähän vieraampia metsästysmuotoja pidä suoralta kädeltä tyrmätä. Ja onhan tässä saumaa maaseutuyrittäjille, mikä on varmasti tervetullutta. Luonnollisiin riistakantoihin vaikutus on varmaan minimaalinen, karkuun päässeistä fasaaneista tullee nopeasti ketunruokaa.

Toisaalta sekin on melko varmaa, että tästä yleistyessään tulee metsästyksen vastustajien silmätikku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kylmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 37
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.01.2006 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hjk kirjoitti:

Ko. aiheeseen liittyy paljon muutakin kuin ampuminen, alkaen siitä kun fasaanikana munii sen pienen munan.


Hmmmm... tuaaaa... no joo... kyyllä se varmasti on mukavaa hommaa, kasvatus ja koirilla ajo..sen sellainen, ei siinä mitään. Perhomiehellehän tuollainen juttu olisi aika hyväkin homma. Satoja niskoja,siipiä tulisi vuosittain !
No joo...varmaan siellä on kanakoiramiehiä...ja upea seurata koirien työskentelyä.. mutta...jos on kyltin takana ampujana..tullut siis vain ampumaan..huom kyltin taakse. Jaa-a.

Kyllähän sitä kaikkia erillaisia jahtimuotoja maailma on pullollaan. Hyvä, että olemmekin aika uppiniskaista, tummamielistä ja lievästi ennakkoluuloista kansaa... ei ihan kaikkea mun mielestä pidäkkään apinoida. Siis minun mielestäni. Mä olen erittäin ylpeä perinteisistä suomalaisista jahtimuodoista...ja tää ei kyllä joukkoon kuulu. Toivottavasti ei tule kuulumaankaan. Mutta pahoin pelkään, että tulee yleistymään. Ihan samalla tavalla kuin se, että nyt puhutaan siitä kuinka autiotuville tulisi saada tupaisäntä vastamaan palveluista..pitäisi kuulemma saada lakanat..puhtaat peitteet..ja talvella pitäisi vetää latu-urat kaikille autiotuville, jotta sinne olisi helpompi päästä.
Siis enemmän PALVELUITA autiotuville....ei helvata !
Kuulemma Ruotsissa ja NOrjassa on jo...Suomi laahaa jälleen jäljessä, onneksi.
Tästä on Hesarin palstoilla käyty keskustelua viime viikkoina...
Tää alkaa olla vähän samaa kastia kylttimetsästyksen kanssa...siis vain ja ainoastaan minun mielestäni...sallittakoon tämä yksinkertaisen ihmisen yksinäinen mielipide.


En mä yöuniani menetä, vaikka jotkut harrastavaisitkin täällä aristokraattista jahtiaan. Mikäs siinä, kukin tavallaan enkä minä ole tarpeeksi viisas kertomaan mikä on oikein..ja mikä väärin.

Mutta.... kyllä se nyt kuitenni naurattaa... Isot miähet leikkimässä kyltin takana metsästystä (tai siis harrastamassa urheilukylttimetsästystä Wink ) ...tweedit päällä ja polvisukat (ruudulliset..) sekä lippis mallia Emmerdale päässä...IHAN OIKEASTI !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hjk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 164

LähetäLähetetty: 13.01.2006 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistähän tuo KYLTTI on iskostunut päähäsi, minä en ole nähnyt yhtäkään KYLTTIÄ jahdeissa, joissa olen ollut mukana.
Anteeksi olin väärässä, onhan siinä ovessa kyltti molemminpuolin, toisella sanotaan vedä ja toisella työnnä. Laughing
_________________
Älkää nyt itteänne teloko!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kylmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 37
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.01.2006 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Työllistävä vaikutus tolla varmasti on.
Ja se jos jokin on hieno, etten sanoisi upea asia.
Ja että maaseudulle tulisi uutta liiketoimintaa...kerrassa helvetin hieno homma.
Mutta..hinta voipi olla liian kova..jos koko metsästystä Suomen maassa ajatellaan. Voipi tulla metsästyksen vastustajia liuta lisää..Tuosta on liian helppo vetää mielikuvia Englantilaiseen ketumetsästykseen..ja se ei suuren yleisön mieleen varmasti ole.
Vaikka olen kyllä sitä mieltä, että ainoa hyvä kettu on kuollut sellainen.

Maailmaa muuttuu ja me sen mukana. Mutta, kyltti juttuihin en lähde.
Lähtekää muut jos haluatte. Minen lähe, En Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hjk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 164

LähetäLähetetty: 13.01.2006 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaisit kuitenkin miettiä toisenkin kerran, jos kutsu fasaanijahtiin tulisi Wink
_________________
Älkää nyt itteänne teloko!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kylmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 37
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.01.2006 13:33    Viestin aihe: juupa Vastaa lainaamalla viestiä

hjk kirjoitti:
Mistähän tuo KYLTTI on iskostunut päähäsi, minä en ole nähnyt yhtäkään KYLTTIÄ jahdeissa, joissa olen ollut mukana.
Anteeksi olin väärässä, onhan siinä ovessa kyltti molemminpuolin, toisella sanotaan vedä ja toisella työnnä. Laughing


Njaa..ehkä tietämättömyyttäni kylteistä vain kirjoittelen...
Mutta, puhuttaisiinkos sitten mieluummin "Pellolla olevista, valmiiksi merkityistä paikoista joihin asetetaan ampujat valmiiksi ja joista ei saa liikkua ilman lupaa pois"

Elä nyt HJK hermostu...upeata hommaa varmasti sinun mielestäsi.
Salli nyt kuitenkin, edes vähäsen, ilkikurinen piruilu.
Saahan sitä nyt vähän olla eri mieltä..ja edes vähäsen..edes kerran..tai toisenkin.. piruilla, hyväntahtoisesti.

ps. Ovi jutskaa en oikein hiffanut..no, monta on asiaa jota en tajua.
Tää ovivertaus oli taas yksi..vertaus varmasti on hyvä ja paikallaa ,
mutta lukija, tässä tapauksessa minä, satun nyt vain olemaan niin umpityhmä ettei se oikein uponnut.

Viikonloppuja kuitenkin !

Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hjk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 164

LähetäLähetetty: 13.01.2006 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisitko valmis lähtemään mukaan jahtiin ajomieheksi tai koiranohjaajaksi, jos olisi mahdollisuus???

Hyvää viikonloppua kaikille, nähdään vaikka fasaanijahdissa Wink
_________________
Älkää nyt itteänne teloko!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kylmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 37
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.01.2006 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hjk kirjoitti:
Taitaisit kuitenkin miettiä toisenkin kerran, jos kutsu fasaanijahtiin tulisi Wink


Niin. Ehkäpä voisin laittaa tilalleni pari duunikaveriani, he ovat avarakatseisempi kuin minä. Mutta, mukaan tulisin ehdottomasti.
Olisihan se kuitenkin vaihtelua vaikka vähän sivummalta hommaa katselisikin. Ja kuten laulussa sanotaan.."lotus asentoon liian levoton mä oon.." .. vähän sama vaiva mulla. Ei luonnoistu, ainakaan ampujan ominaisuudessa, mulle että metsästyksen nimissä menisin johonkin !&%¤#"! karsinaan seisomaan ja odottamaan että pojjaat käy ajamassa broiskuja eteeni joita sitten sofistukoituneesti pukeutuneena lahtaisin.
Jos vapaasti isommalla alueella saisi broiskufasuja jahdata koiran kanssa..varmasti olisi mukavaakin ja saisi koirakin oppia siinä sivussa.
Mutta...kyltiltä... karsinasta...miten vain haluatte asiaa kutsuttavan..
Ei ei ei !

Ja vielä kerran..EI Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hjk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 164

LähetäLähetetty: 13.01.2006 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing Laughing
_________________
Älkää nyt itteänne teloko!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
canities



Liittynyt: 14 Jou 2005
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 13.01.2006 14:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="kylmi"]
hjk kirjoitti:

Mutta.... kyllä se nyt kuitenni naurattaa... Isot miähet leikkimässä kyltin takana metsästystä (tai siis harrastamassa urheilukylttimetsästystä Wink ) ...tweedit päällä ja polvisukat (ruudulliset..) sekä lippis mallia Emmerdale päässä...IHAN OIKEASTI !


Usko huviksesi, että ko. isot miehet keskieuroopassa naureskelee meille Jahtijaktairtex -kansalle, ja ihmettelee, miten täällä saa ampua uhanalaisia karhuja, susia, ilveksia ja metsoja!
Maassa maan tavalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hjk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 164

LähetäLähetetty: 13.01.2006 14:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten tuossa lukee, hjk kirjoitti:?????????????
_________________
Älkää nyt itteänne teloko!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kylmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 37
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.01.2006 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hjk kirjoitti:
Miten tuossa lukee, hjk kirjoitti:?????????????


Niin ! Törkeätä, suuria ajatuksiani on laitettu arvon klubi nikin alle.
Hävetkää ! O tempera, O mores ! Laughing


"Usko huviksesi, että ko. isot miehet keskieuroopassa naureskelee meille Jahtijaktairtex -kansalle, ja ihmettelee, miten täällä saa ampua uhanalaisia karhuja, susia, ilveksia ja metsoja!
Maassa maan tavalla."

Noilla isoilla miehillä en tarkoittanut keskieuroopan ihmisiä.. tää pukeutumiskoodi toimii sii SUOMESSA. Siis Suomessa pukeudutaan sillä tavoin, mistä mä tiedän miten keskieuroopassa jahtiin pukeudutaan. Pari hassua kertaa Saksassa olen käynnyt. Iloista, makkarasta tykkäävää punaposkista porukkaa ne tuntui olevan. Eikä niillä Suomalaisia vastaan mitään pubeissa tuntunut olevan, päinvastoin, miksipä minulla heitäkään mitään vastaan olisi, höh !

Ps. haistatan piut paut sille, mitä jokut keskieuroopan urvelot ajattelevat karhun tms metsästyksestä etc. Ihhhhhaaaaaan yksi lysti !
Mie se tallustelen pitkin kairoja pää pystyssä..tallustelkoot keskieuroopan, kaljan,braatwurstin ja hapankaalin turvottomat nahkapöksyt miten haluavat Cool
Sinä voit mun puolestani kumartaa eurooppaan päin..samalla tosin pyllistät kotosuomeen päin Laughing
Todella, sinä sen sanoit...maassa maan tavalla !

ps. jahtijakairtexkoretex ...mitä vain. Kalvopuku on mukava päällä !
Mieluummin se ku tweediä..ei helvata...ma ooon ahvena !


Viimeinen muokkaaja, kylmi pvm 13.01.2006 15:20, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hjk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 164

LähetäLähetetty: 13.01.2006 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy Very Happy minullakin on Airtex Very Happy Very Happy
_________________
Älkää nyt itteänne teloko!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 13.01.2006 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millonkahan erätukku tarjoaa juopoille erämiehille subu-tex -pukua?
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kylmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 37
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 13.01.2006 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Millonkahan erätukku tarjoaa juopoille erämiehille subu-tex -pukua?


En tiedä, mutta jos tulee markkinoille niin herättäkää !
Ostetaan varmuuden vuoksi reissulle mukaan ..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 3 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com