OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kokemuksiani erilaisista sorsan houkutuskuvista
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 54, 55, 56  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jääkäri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2005
Viestejä: 611
Paikkakunta: nurmo/seinäjoki

LähetäLähetetty: 03.02.2006 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Periaatteessahan noi on samoja kuin jenkkien magnumkaaveet. Näkyy ainakin paremmin. Mulla on ollut hanhikaaveita sorsien joukossa, nekin lisää sitä näkyvyyttä aika hyvin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 03.02.2006 19:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Levollinen asento on ainakin noilla. Että siitä plussaa.
Mut mitenhän lienee kestävyyden kanssa, saattavat halkeilla helposti ja kun ei oikein paikkallakaan voi..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jani s
***


Liittynyt: 04 Kes 2005
Viestejä: 1280
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 03.02.2006 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenköhän ne halkeis? Jättämällä koko vuodeksi ulos sään armoille ni silloin kyllä EHKÄ!!! mut jos niistä pitää edes vähän huolta ni kyllä kestää... itselläni on saman tapaista materiaalia siis jonkinlaista "mattoa" tuolla navetassa, kuinka kauan lie ollut........ hyvin ne ovat sään vaihtelut kestäneet Wink
_________________
"let them come close to you"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jääkäri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2005
Viestejä: 611
Paikkakunta: nurmo/seinäjoki

LähetäLähetetty: 03.02.2006 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.juhanisinisalo.fi/v2.php?b=3

Kaaveesi taitavat olla näitä? Minä pidän enemmän aidommin näköisistä kaaveista mutta jokainen metsästää niillä mitä itse pitää parhaimpina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 03.02.2006 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jani s kirjoitti:
Mitenköhän ne halkeis? Jättämällä koko vuodeksi ulos sään armoille ni silloin kyllä EHKÄ!!!


Tuollainen vaahtomuovi on aika herkkää repeämään, varsinkin jos ollaan ihan kunnon sorsametällä eikä millään sunnuntaikävelyllä piskin kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Poffo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Lok 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 04.02.2006 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:


Kaaveesi taitavat olla näitä? Minä pidän enemmän aidommin näköisistä kaaveista mutta jokainen metsästää niillä mitä itse pitää parhaimpina.


Taitaapi olla samoja, paitsi naaraan väritys on ainakin vähän erilainen. Itse ostin kuvat koemielessä ja siltäkin varalta että ei ole mahdollisuutta raahata muovikuvia säkillistä mukana.
Yksi bonus näissä kuvissa on se, että jos joku sattuu läpi ampumaan niin eipä ole mikskään. Ei vaikuta uintiin ym. Ja yllättävän kestävää materiaalia tää on. Tarkotettu mm. sellaseen että voit rutistaan yhden kuvan nyrkkiin kaikilla voimillas. Ihan tosi siis ja laittaa vaikkapa taskuun. Kun päästät vapaaksi niin kaave muotoutuu itestään samanlaiseksi kuin ennen eikä siitä näy että sitä on rutisteltu. Ainakin itseeni vaikutti paljon toi esimerkki.
Sn lisäksi täytyy sanoa että tuulisella täällä nämä kuvat vakuuttavat parhaiten oman silmän. Ovat niin rauhallisia kovallakin tuulella, eivätkä varmasti kaadu.
Anyway. Jokaisella saa olla oma mielipide. En siitä pahastu. Mutta laittakaa ihmeessä lisää kommentteja jos kokemusta löytyy.
_________________
Recon: Fair play- Never!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vältti41
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 270

LähetäLähetetty: 04.02.2006 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hei, minäpä kysyn täällä että onko kuvien kiinnitysnarun värillä suurta merkitystä? esim vihreä vai punainen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 05.02.2006 00:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vihree käy. Mulla itellä on valkosta, mutta tuo ole haitannut sorsia. ( pidän kuitenkin narut niin tiukoilla että sitä ei sykerönä näy pinnalla )
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jääkäri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2005
Viestejä: 611
Paikkakunta: nurmo/seinäjoki

LähetäLähetetty: 05.02.2006 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitoin itse sellasta oranssia muovinarua, kestävää se on ainakin. Mutta varmasti näkyy vedestä!
Mistäköhän löytyisi vastaavaa mustana?
Taitaa olla bassprolta tilaus edessä koska sieltä löytyi paljon mielenkiintoista tavaraa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 05.02.2006 16:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ostin pyykkinaru-narua jotain 3 rullaa ( jokaisessa 90m ) Citymarketista. Ihan hyvin on kestänyt mutta käytössä rispaantuu. Vain kerran on tosin tähän mennessä naru katkennut.. Niin ja ei ne kovin kalliita ollut edes.

Painojen hankintaan hyviä vinkkejä, käykää kattelee vanhat/uudet romukaatopaikat. Yllättävän paljon kaikkea muttereita sun muuta roinaa , joka toimii hyvin kaaveitten painoina..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mehtäeki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 462
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 05.02.2006 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite oon käyttäny millistä siimaa ja useamman vuoden ne on katkeamatta jo kestäny. Onhan se narua kalliimpaa, mutta jostain syysalennuksesta sen muistaakseni bongasin niin ei kallista ollu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mehtuumies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Jou 2004
Viestejä: 250
Paikkakunta: etelän lämmössä

LähetäLähetetty: 05.02.2006 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Mehtäeki"]Ite oon käyttäny millistä siimaa ja useamman vuoden ne on katkeamatta jo kestäny. Onhan se narua kalliimpaa, mutta jostain syysalennuksesta sen muistaakseni bongasin niin ei kallista ollu.[/quote]

ite käytän kuvissa verkon alapaulaa, sitä myydään 30m pätkissä ja on varmasti hyvä. ei jää narut veteen kellumaan kun siinä on lyijysydän joka upottaa langan veden alle. aluksi käytin valkoista puolikelluvaa muovinarua, mutta uskon että se pelotti sorsia aika pahasti kun en saanut lintuja laskeutumaan kuville vaikka kuinka yritin. tuo tumma alapaula on kyllä hyvä keksintö Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Poffo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Lok 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 05.02.2006 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heitetäämpä tänne vielä sellanen kysymys että käytättekö alkusyksystä urossorsan kuvia? Ku osa näyttää käyttävän ja osa ei. Onko merkitystä? Ja tajuaako linnut että eihän tähän aikaan vuodesta pitäis olla juhlapukusia uroksia?
_________________
Recon: Fair play- Never!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 06.02.2006 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tästähän on monta mielipidettä.

Jos realistisuutta parveen haetaan niin silloin niitä ei käytetä. Mutta esim iltalennoilla on aivan sama onko ne uroksia vai ei. Riippuu niin paljon miten itse haluaa ajatella..

Itse olen tämän ongelman ratkaissut siten että 20 kaaveesta tasan 1 on uros..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jääkäri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2005
Viestejä: 611
Paikkakunta: nurmo/seinäjoki

LähetäLähetetty: 23.02.2006 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tietääkö kukaan mistä suomalaisesta liikkeestä saisi näitä telkkäkaaveita?
http://www.basspro.com/servlet/catalog.TextId?hvarTextId=64600&hvarDept=400&hvarEvent=&hvarClassCode=6&hvarSubCode=11&hvarTarget=browse¨
Alisen kaaveet ei vakuuttanu ku niitä katsoin..
_________________
laitetaan kaikki punaselle
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 54, 55, 56  Seuraava
Sivu 25 Yht. 56

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com