Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
heikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.06.2010 20:49 Viestin aihe: |
|
|
Siitä se tonto sitten lähtee. Itsekkin aloittelin karhennus hommia hieman. Muutama kuva löytyy "oma tukki-projekti" linkin takaa.
Voin suositella kirjaa checkering-carving-of-gunstocks kaikille asiasta kiinnostuneille. Sieltä löytyy hyviä vinkkejä asiasta. Lisäksi siellä on kattava valikoima valmiita templateja kuviosta, joita voi muokata omaan käyttöön sopivaksi.
Itse olen käyttänyt masterline kulmana n. 33-astetta. Piirsin kuvan jossa on mun tapa tehdä karhennus. Ensin masterlinet (jatkuvaviiva) ja kuvion ulkorajaukset. Katkoviivat jätetään vielä tekemättä. Kun kuvio etenee katkoviivoille asti niin siitä karhennus urasta muodostuu uusi nuolen kärki, jolloin saadaan viivat osumaan reunaan hyvin. Lisäksi kanattaa huomioida timantin kärkien suunta suhteessa tukkiin. Toivottavasti kuvasta ilmenee perusidea. Kuva ei ole mittakaavassa...
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Bearking 2.0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Elo 2011 Viestejä: 404 Paikkakunta: Mualiman napa
|
Lähetetty: 25.02.2025 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Tilasin oman karhennustyökalusetin Italiasta:
https://www.omps2.it/en/920-checkering-tools-spare-parts
Noilla oli jotenkin erilainen tuo miten ne ilmoittaa karhennustiheyden. Yleensä noissa jenkkien sarjoissa on LPI (Lines Per Inch) mutta tuolla oli ilmoitettu viivojen etäisyys toisistaan. Äkkiä kun yritin lasken niin tuo 1 ois lähinnä jotain 24-26lpi. Saas nähdä miten tuossa käy kun osat tipahtaa käsiin.... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Bearking 2.0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Elo 2011 Viestejä: 404 Paikkakunta: Mualiman napa
|
Lähetetty: 28.02.2025 09:32 Viestin aihe: |
|
|
Tuommoinen setti saapui eilen Italiasta. Ei oo pahan hintaisia, mutta postikulut oli puolet ostosten arvosta. Mutta toimitus oli kyllä ripeä.
Kahvan tuohon varteen nyt osaa tehdä itsekkin niin en sitä siihen suotta ottanut. Saa tehdä itse just omaan käteen käypäisen.
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|