Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9744
|
Lähetetty: 16.05.2025 11:33 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Onko kellään "sisäpiirin tietoa" Dacia Bigsteristä tjsp.
Eli Dacialta tulisi isokoppainen maasturi, mutta hinta jäisi uutenakin johonkin 30ke huitteille.
Tuossa olisi semmoinen peli, joka voisi kiinnostaa itseä; Isommat sisätilat, jonkunmoinen neliveto & maavara ja jotenkin järjellinen hinta. |
Vajaa vetoisen lyhyehkö Suomi tyyppäys parin päivän takaa: https://www.youtube.com/watch?v=ih5vNNMLPrw _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 8106
|
Lähetetty: 16.05.2025 16:25 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: |
Ihmetyttää tuo "pallomaisuus", ja se että säädettävyys pahentaa asiaa.
Noh, toisilla ruoto saattaa olla erillainen kuin toisilla, mutta tämä ei auton vika ole... |
Eikös tuo ristiselän tuen säätö ole toteutettu jotenki niin että rullalla tai mikä vipu onkin, kiristetään about turvavyön levyistä remmiä siellä jossain pehmusteissa.
Mieleen tulee Saab 99 penkit. Ei ylimääräisiä säätöjä koska niitä ei tarvittu. Penkki oli sellaisenaan hyvä. Samoin 80- ja 90-luvun folkkareitten penkit. Taikka wanhan Citroen DS:n sohvat.
Sitte on iso liuta huonopenkkisiä autoja joita ei saa millään säädöillä istuttavaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5721 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 16.05.2025 16:32 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Samoin 80- ja 90-luvun folkkareitten penkit. |
Ne oli kyllä sieltä arsesta suoraan. Eli päin takapuolta.
Eka ajateltavissa oleva penkki tuli 3B-Passattiin joskus -97 ja siitä etiäpäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 8106
|
Lähetetty: 16.05.2025 16:42 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Lainaus: | Samoin 80- ja 90-luvun folkkareitten penkit. |
Ne oli kyllä sieltä arsesta suoraan. Eli päin takapuolta.
Eka ajateltavissa oleva penkki tuli 3B-Passattiin joskus -97 ja siitä etiäpäin. |
Nyt perusteluja. eka folkkari oli -79 ja viimeinen -03. Kaikki sieltä väliltä. Niillä ajeltiin ympäri suomea suurinpiirtein niin että pysähdys ku tankkaus. Perusveto oli 6-700 km ilman pysähdystä. Yhellä passatilla sai ajaa 10h30min, ennenku piti ylipäätään pysähtyä ja nousta pois pallilta, tankille. Eikä koskaan tarvinnu puutuneita jalkoja ojennella. Nykykulkimella mennee nelisen tuntia ja pakko käydä ulkona oikaisemassa jalat.
Suomen skolioosiyhdistys aikanaan suositteli potilailleen autoja; Saab ja VW. Muita ei ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 8106
|
Lähetetty: 16.05.2025 17:14 Viestin aihe: |
|
|
Niijja ajelin nuilla folkkareilla enemmän ku 1,6 milj kilsaa. Tais mennä yli kahen, en jaksa laskea. Joka tapauksessa, kohta tulee 2,5 milj täyteen ja kohta nykykulkine alkaa olla eniten ajamani auto. 310 tkm tuolla ajellu. Ei hyvä jakkara mutta muuten miellyttävän hiljainen, pysyy kaistalla ja suht halpa ajella. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9744
|
Lähetetty: 16.05.2025 17:35 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Perusveto oli 6-700 km ilman pysähdystä. Yhellä passatilla sai ajaa 10h30min, ennenku piti ylipäätään pysähtyä ja nousta pois pallilta, tankille. |
Ai että, toista se tosiaan oli silloin ennen kun Folkkareillakin ajoi kusematta puoli vuorokautta! Koska kiva jakkara, joka sen mahdollisti...
Peltsu kirjoitti: | Wikke kirjoitti: |
Ihmetyttää tuo "pallomaisuus", ja se että säädettävyys pahentaa asiaa.
Noh, toisilla ruoto saattaa olla erillainen kuin toisilla, mutta tämä ei auton vika ole... |
Eikös tuo ristiselän tuen säätö ole toteutettu jotenki niin että rullalla tai mikä vipu onkin, kiristetään about turvavyön levyistä remmiä siellä jossain pehmusteissa. |
Vivusta. Rehellisesti sanottuna ei hajuakaan miten se toimii, siis mekaniikaltansa, mutta toimii. Jos pidempää siivua ajaa, niin ainakin oma ruoto tykkää vähän vaihtelusta. Tokikaan en toden totta ajele ikinä niitä 10h. siivuja tauotta, niin en tiedä mikä totuus sitten on...  _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 8106
|
Lähetetty: 16.05.2025 18:02 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Peltsu kirjoitti: | Perusveto oli 6-700 km ilman pysähdystä. Yhellä passatilla sai ajaa 10h30min, ennenku piti ylipäätään pysähtyä ja nousta pois pallilta, tankille. |
Ai että, toista se tosiaan oli silloin ennen kun Folkkareillakin ajoi kusematta puoli vuorokautta! Koska kiva jakkara, joka sen mahdollisti...
|
Juurikin näin. Paitti puoli vuorokautta on 12h. 10h30min ajo oli vain 10h30min ja 1050 km pitkä taival, tankillisella, vw:n pwd. Puoltoista tuntia alle puolivuorokautta.
Alan ymmärtämään että jollaki on duster ja sitä hampaat irvessä yrittää puolustaa. No ite olen tuolla ajanut 25 km ja en halua ajaa yhtään kilometriä enempää. Maailmassa on muitakin autoja.
Ja ettei mene tylsäksi, samoilla silmillä ja monta kusitaukoa ja tankkausta välissä, 2460 km on pisin reisu. 37h tuohon meni aikaa ku valokuvailin välillä maisemia. Ihan vähä aikaa sitte, ei vw:lla. Eikä myöskään dusterilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9744
|
Lähetetty: 17.05.2025 14:36 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Paitti puoli vuorokautta on 12h. 10h30min ajo oli vain 10h30min ja 1050 km pitkä taival, tankillisella, vw:n pwd. Puoltoista tuntia alle puolivuorokautta. |
Sori että pikkaisen pyöristin. Oletko nyt aivan varma että ei olisi vain ollut 10h28 min/ 1048 km? Mutta onko mahdollista että sinulla hitusen heittää nuo luvut ehkä muistin, tahi jonkin muun tähden? Kovin vakuuttavaa ei nimittäin tuo sinun numeriaalisuutesi ole:
Peltsu kirjoitti: | No ite olen tuolla ajanut 25 km ja en halua ajaa yhtään kilometriä enempää. | Joskaan tuosta ei selviä kylläkään että millä Dusterilla.
Tämän ketjun ensimmäisellä sivulla, viesti #12:
Peltsu kirjoitti: | oomminä dusterilla ajanu. 35 km pikitietä. |
Sivulla kaksi, viesti #20:
Peltsu kirjoitti: | Enhän minä ole datsiaspesialisti muuten ku tuon 35 km ajokokemuksen verran |
Prosentiaalisesti suh´t isoa heittoa.
Minkä verran se on sitten:
Peltsu kirjoitti: | Niijja ajelin nuilla folkkareilla enemmän ku 1,6 milj kilsaa. Tais mennä yli kahen, en jaksa laskea. Joka tapauksessa, kohta tulee 2,5 milj täyteen |
Peltsu kirjoitti: | Alan ymmärtämään että jollaki on duster ja sitä hampaat irvessä yrittää puolustaa. No ite olen tuolla ajanut 25 km ja en halua ajaa yhtään kilometriä enempää. |
Mikäli lukisit tämän ketjun kokonaan ajatuksella (myös ne omatkin kirjoituksesikin ) , niin huomaisit monta asiaa. Esimerkiksi itse noihin Dacia:n kikottimiin olen suhtautunut sangen kyseenalaistavasti, ja kriittisesti. Silti sitten uskaltauduin moisen tilaamaan, ja edellelleen etsin siitä nimenomaan niitä negatiivisiä puolia. Kyllä niitä löytyy, ihan niin kuin kaikista muistakin kulkineistakin. Ja saahan sen vaihdettu, jos jokin oikeasti rupeasi v!tuttamaan. Ei auton osto mikään elinikäinen päätös ole.
Peltsu kirjoitti: | samoilla silmillä ja monta kusitaukoa ja tankkausta välissä, 2460 km on pisin reisu. 37h tuohon meni aikaa |
Ilman mitään "moraalilasesejakaan", niin ompahan taasen todellakin ihan hiton v!tun fiksua toimintaa... Kait ajoit viellä Koskenkorvan Tms. voimin? _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kalkki Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Tam 2005 Viestejä: 222
|
Lähetetty: 17.05.2025 17:34 Viestin aihe: |
|
|
Dacia duster 1.3 TCE 4x4 vm.2020. Ajettu 160000 km. Vesipumppu alkoi tiputtamaan kun oli ajettu n.80000km, meni takuuseen. Molemmat raidetangon päät vaihdettu (14€/kpl) ja joitakin ajovalojen polttimoita. Hyvin palvellut metsästyshommissa, hyvä maavara.
Kyytikin on lähes luksusta kun ajellut vanhoilla neliveto-avolavoilla joitakin satoja tuhansia! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 8106
|
Lähetetty: 17.05.2025 20:27 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: |
Peltsu kirjoitti: | No ite olen tuolla ajanut 25 km ja en halua ajaa yhtään kilometriä enempää. | Joskaan tuosta ei selviä kylläkään että millä Dusterilla.
Tämän ketjun ensimmäisellä sivulla, viesti #12:
Peltsu kirjoitti: | oomminä dusterilla ajanu. 35 km pikitietä. | |
Olipa iso rikos. Inarista Kaamaseen, olkoot vaikka poronkusema. Tosiasiassa se mapsin mukaan on 28 km. Millä dusterilla ? No harmaalla.
Miksi tuosta nyt pitää niin hernepussia nokkaansa tunkea ? Oli kaiketi puhetta ajettavista autoista, johon ryhmään dacia ei kuulu vaikka olis kuinka halpa raidetangon pää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kalkki Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Tam 2005 Viestejä: 222
|
Lähetetty: 24.05.2025 06:00 Viestin aihe: |
|
|
Eikö otsikossa lue että Dacia Duster? Kaikilla autoilla yleensä ajetaan mutta kaikki eivät aja kaikilla autoilla! Kokemukset Dusterista kiinnostaa, vaikka se sitten olisikin esim. vaan kolme peninkulmaa!  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 8106
|
Lähetetty: 24.05.2025 15:36 Viestin aihe: |
|
|
kalkki kirjoitti: | Eikö otsikossa lue että Dacia Duster? Kaikilla autoilla yleensä ajetaan mutta kaikki eivät aja kaikilla autoilla! Kokemukset Dusterista kiinnostaa, vaikka se sitten olisikin esim. vaan kolme peninkulmaa!  |
Nissan quashqai ja joitain Suzukejaki on olemassa. Kannattaakohan hankkia kokemuksia Dusterista. Itteä ei nappaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|