OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

lähelle ampuminen!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Paavo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 2855

LähetäLähetetty: 08.02.2006 12:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enempi meillä on juostu keuhkoon ampujien hirvien perässä Vikate.

Jos luoti ei avaudu keukossa tulee pitkä jäljitys arvon Vikate, tämä on itse nähty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rigby 416
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 663

LähetäLähetetty: 08.02.2006 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos keuhkoihin tulee reikä niin ne kyllä painuvat kasaan ja sitä ei pitkälle ilman happea rynnistä,308 ampunut useamman ja menee noin 100 metriä.
Vaikka ei merkkaisikaan osumaa niin jonkun matkan päästä on jo verta ja keuhkon kappaleita maassa ja puissa.
On eriasia ampua keuhkojen takaa ohi niin varmasti menee ja rivakasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 08.02.2006 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koukkupolovi kirjoitti:
Hehheh, sano.
Linnustus-patruuna- ja kivääriosioissa ukko kuin ukko sihtaa .308:lla, päällä 4x suurentava kiikari, teertä 236 m:n päähän, ottaa ensin tuulenvaraa 17,3 cm ja kun tuli 150 m:lle peruskohdistus niin vielä 21,5 cm korotusta, laukaus ja teeri kentässä kuin kurikka!
Sitten nämä samat sankarit eivät osu hirvessä paljon isompaan kohtaan 20 m päästä. Sallinette minun nauraa? No, teen sen silti.
Ja eihän teillä tunnu läheskään kaikilla koiraa- sitä toimivaa olevan.
Koiria on loukkaantunut, jopa kuollutkin haavakon potkuun. Kunhan ensimmäisen kantaa eläinlääkärille, voi huoli iskeä päin turpaa. Itse kenelläkin.

En voi vastustaa kiusausta vaikka vanha viesti onkin.

Miten muka haavakko hirvi on vaarallisenpi koiralle kuin terve hirvi?
Minulla on jokunen koira ollut eikä yksikään ole haavakon potkuun kuollut ja jokusen sellaisen olen lopettanut.
Terveet hirvet tämän tuosta ovat yrittäneen koiraa potkia mutta kun on toimiva koira niin ei siitä ole vaaraa.
minä itse olen ottanut tavaksi ampua alle 20 metrin matkoilta kaulaan jos hirvi on paikallaan. joka kerta on hirvi pudonnut ja kuollut kaula osumasta.Aseena 9.3X62 patruuna sako powerhead 16.2 grammaa.

onkohan sako pudottanut nopeutta noissa patruunoissa kun ei luodit enää mene hirvestä läpi(lapa/keuhko osumat) ja pysäytys voima on ollut paljon huononpi kuin ennen?Enkä ole edes ainut joka on kertonut siitä ettei luoti enää läpäise hirveä.
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rigby 416
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 663

LähetäLähetetty: 08.02.2006 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun luoti ei läpäise hirveä niin tietty kaikki energia jää silloin hirveen eikä mene läpi,mahdollisimman pehmeä luoti joka avautuu nopeasti,tosin aina on kompromisseja.
Itsellä käytän Rigbyssä Swiftiä,ja 45/70 Barnesia ja Woodleighia ja 308 myös Woodleighia.
Oisko ne muuttanut luodin koostumusta jos ei läpäise enään samalla tavalla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 08.02.2006 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rigby 416 kirjoitti:
Kun luoti ei läpäise hirveä niin tietty kaikki energia jää silloin hirveen eikä mene läpi,mahdollisimman pehmeä luoti joka avautuu nopeasti,tosin aina on kompromisseja.
Itsellä käytän Rigbyssä Swiftiä,ja 45/70 Barnesia ja Woodleighia ja 308 myös Woodleighia.
Oisko ne muuttanut luodin koostumusta jos ei läpäise enään samalla tavalla?

Enpä usko että luodin koostumus kovin paljon muutu koska kyseessähän on tuo barnes X jota sako lataa powerhead nimellä.
Jotain hämärää kumminin on kun ei pysäytysvoima ole entisenlainen.

Minä kokeilen tässä kevään mittaan puhelinluetteloon onko minkälaista jälkeä ja upostusta.kelit vain saisi lämmetä ettei jääpalaluetteloihin tarvitse ampua.
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rigby 416
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 663

LähetäLähetetty: 08.02.2006 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkoitus olis kanssa kokeilla myös kuin painuu paperiin.
Jospa siellä teidän "perällä" on vaan tullu sitkeä nahkasempia hirviä.
Lämpööstä suomeen odottaessa.


Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vikate
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 31

LähetäLähetetty: 08.02.2006 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paavo kirjoitti:
Enempi meillä on juostu keuhkoon ampujien hirvien perässä Vikate.

Jos luoti ei avaudu keukossa tulee pitkä jäljitys arvon Vikate, tämä on itse nähty.


Ja sitten mä heräsin! Taitaa olla teidän porukassa "takakeuhkolle" (lue suolille) ampujia jos hirvien perässä on pitänyt juosta. Itse en juokse keuhkoille ammutun hirven perässä vaan kävelen rauhallisesti kaatopaikalle.

Hirvi kaatuu keuhko-osumasta varmasti. Ei ole tähän mennessä tarvinut keuhko-osuman saanutta hirveä pitkään etsiä. Normaali hirviluoti avautuu sen verran mitä tarviikin ja on varmaa, että henki pakenee 0m - 300m juoksun jälkeen, tämä on faktaa ei fiktiota.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 08.02.2006 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Outoa kun täällä jaksetaan aina vääntää kättä siitä miten oikein tulisi ampua ja mihin ja milloin ja millä ja millä kelillä... Minun mielestäni metsästys on paljon muutakin ja saaliin saamiseen vaaditaan paljon muutakin kuin hyvät vehkeet ja karvan tarkasti ammuttu laukaus. Kyllä ymmärrän, että kaatolaukauksessa on pyrittävä täydellisyyteen, mutta kuitenkin se kaatolaukaus on ehkä promille itse koko hirvenmetsästyksestä joten kannattaako siitä tehdä elämää suurempaa kysymystä ja kiistaa, kunhan kaikki hoitavat homman huolella ja hirvet kuolevat kärsimättä?
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rigby 416
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 663

LähetäLähetetty: 09.02.2006 08:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo toki metsästys on muutakin esim.itselle se on aivan sama tuleeko saalista kunhan voi yrittää hyvässä porukassa.
Tietty jos koskaan ei pääse hollille niin voi alkaa tympiä,mutta tuuria se vaatii ja toki taitoakin.
Kun pääsee töiltä pariksi viikoksi pelkästään hirvjahtiin olo on just ko kuninkaalla.
Yksi hyvä harrastus ja pitäis kaikkien muistaa että huumori kantaa pitkälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 09.02.2006 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rigby 416 kirjoitti:
Joo toki metsästys on muutakin esim.itselle se on aivan sama tuleeko saalista kunhan voi yrittää hyvässä porukassa.
Tietty jos koskaan ei pääse hollille niin voi alkaa tympiä,mutta tuuria se vaatii ja toki taitoakin.
Kun pääsee töiltä pariksi viikoksi pelkästään hirvjahtiin olo on just ko kuninkaalla.
Yksi hyvä harrastus ja pitäis kaikkien muistaa että huumori kantaa pitkälle.


Mitä käytkö töissä??
Minä kun luulin että me kaikki hirvenmetsästäjät ollaan ökyporvareita jotka kiusaa köyhiä tällä isorikas harrastuksella(luotettava lähde tunkiosuden luolasta)
Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rigby 416
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 663

LähetäLähetetty: 09.02.2006 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote]
Lainaus:
Mitä käytkö töissä??
Minä kun luulin että me kaikki hirvenmetsästäjät ollaan ökyporvareita jotka kiusaa köyhiä tällä isorikas harrastuksella(luotettava lähde tunkiosuden luolasta)
Laughing Laughing Laughing Laughing

Piru vieköön on joutunut sellaiseen elämäntilanteeseen että välillä joutuu jotain tekemään että saa vanikkaa pöytään. Very Happy Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuZZe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 83

LähetäLähetetty: 09.03.2006 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ammuin 4 piikkisen harvinaisen suuren uroshirven noin. 15 metriin. Osuma sydämmen keskellä ja kuula nahassa kiinni ruhon toisella puolella. Kaliperiina 6,5 x 55. Reikä oli ihan normaalin kokoinen ja lihahävikki pieni.
_________________
6,5x55
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niätämies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 711
Paikkakunta: etelä-suomi

LähetäLähetetty: 09.03.2006 14:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vikate kirjoitti:
Paavo kirjoitti:
Enempi meillä on juostu keuhkoon ampujien hirvien perässä Vikate.

Jos luoti ei avaudu keukossa tulee pitkä jäljitys arvon Vikate, tämä on itse nähty.


Ja sitten mä heräsin! Taitaa olla teidän porukassa "takakeuhkolle" (lue suolille) ampujia jos hirvien perässä on pitänyt juosta. Itse en juokse keuhkoille ammutun hirven perässä vaan kävelen rauhallisesti kaatopaikalle.

Hirvi kaatuu keuhko-osumasta varmasti. Ei ole tähän mennessä tarvinut keuhko-osuman saanutta hirveä pitkään etsiä. Normaali hirviluoti avautuu sen verran mitä tarviikin ja on varmaa, että henki pakenee 0m - 300m juoksun jälkeen, tämä on faktaa ei fiktiota.


Täysin samaa mieltä Vikaten kanssa.
_________________
God dammed. What a fuck is that, is that a squirrel.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niätämies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 711
Paikkakunta: etelä-suomi

LähetäLähetetty: 09.03.2006 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vikate kirjoitti:
Paavo kirjoitti:
Enempi meillä on juostu keuhkoon ampujien hirvien perässä Vikate.

Jos luoti ei avaudu keukossa tulee pitkä jäljitys arvon Vikate, tämä on itse nähty.


Ja sitten mä heräsin! Taitaa olla teidän porukassa "takakeuhkolle" (lue suolille) ampujia jos hirvien perässä on pitänyt juosta. Itse en juokse keuhkoille ammutun hirven perässä vaan kävelen rauhallisesti kaatopaikalle.

Hirvi kaatuu keuhko-osumasta varmasti. Ei ole tähän mennessä tarvinut keuhko-osuman saanutta hirveä pitkään etsiä. Normaali hirviluoti avautuu sen verran mitä tarviikin ja on varmaa, että henki pakenee 0m - 300m juoksun jälkeen, tämä on faktaa ei fiktiota.


Täysin samaa mieltä Vikaten kanssa.
_________________
God dammed. What a fuck is that, is that a squirrel.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paavo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 2855

LähetäLähetetty: 09.03.2006 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin se tässä takakeuhkossa juuri vaanii. Eläin vähän eri kulmassa mitä ampuja kuvittelee, niin mahassa se on. Ja jos keuhkossa on vain pieni nirhaisu, on pakomatka pitkä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com