OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Air-Tex kalvopuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 39, 40, 41  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
maku013
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2004
Viestejä: 107
Paikkakunta: Mansester (toimialue: Keski-Savo)

LähetäLähetetty: 19.03.2006 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi, Kiitos.

Jalkineet ovat kyllä ihan meindl:n goret, kokoa 50, joten niille osuu helposti. Hommattu viime kesällä, kuten täältä hakupalvelu voi kertoa.

Ja metsurin asustet omistan, joten tunnen niidenkin ominaisuudet monien vuosien empiirisen käytön jälkeen. Se metsurin villapaita on lämmin kosteanakin, todella. Vielä jos se on suojattu asianmukasiella metsurin työtakilla, niin tulee pian hikikin.

Eli Usko tai älä, niin olin ihan savolaisen vakavissani tuosta testistä - väite vaatii tieteellistä testiä. Sastan pukua kun minulla ei ole vaan tuo ÄT - ja seuraavaa pukumallia etin vuoden verran- siis tietoa jakoon jos saatavilla - ei mitään MUTU irvailuja, kiitos.

Lisäksi etin sellasita pukutyyppiä, josta löytyy XXXL / 62 koon asusteita. Niitä pukukokonaisuuksia on harvassa.

Not sillai
_________________
"Olisin mielummin pettynyt pessimisti kuin kuollut optimisti"
--maku013--
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jamson
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2005
Viestejä: 325
Paikkakunta: lumijoki

LähetäLähetetty: 19.03.2006 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyyllähän se on niin että Jahti Jakt air tex tai vanhempi nimike Äly-tex on hintansa väärti
_________________
Ne on hyviä hommia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tatu



Liittynyt: 19 Hel 2006
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 19.03.2006 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kertokaapas millaisessa käytössä teillä nuo monen sadan euron puvut oikein on? Täällä kun lukee näitä juttuja niin tuntuu että porukalla on tuolla metsällä päällä 1000€ vetimet ja siihen ase ja elektroniikka päälle.

Itse tottunut metsästämään niiisä vetimissä mitkä ei muuhun käyttöön enää kelpaa. Hirvimetsälle tottunut vetämään lyhythihaisen paidan päälle jonkun vanhan neulepaidan tai vastaavan, siihen päälle työnantajan aikoinaan sponssaama flanellipaita vuorilla, on sopivasti punainen väriltään. Pitkien alushousujen päälle halpahallista löydetyt 10 euron toppahousut ja jalkaan kumisaappaat tai armeija mallin nahkamaiharit. Mikäli sattuu satamaan tai tuulemaan reippaasti niin 10€:n repusta löytyy 15€:n sadeasu minkä voi vetää päälle. Selvähän se on että noissa vetimissä tahtoo hiki tulla kun liikkeelle lähtee mutta hyväähän se vain tekee kun neste virtaa. Repusta löytyy aina pari kuivaa paitaa niin voi sitten vaihtaa kun taas pysähtyy. Eikä tarvitse olla niin huolissaan kun istuu nuotiolla että kipinät tekee tuhoaan tai torniin kiivetessä tarkastella töröttäviä naulanpäitä repimässä vaatteita.

Meillä on porukassa kyllä noita varustemetsästäjiä mitkä kaadolla pysyttelee kaukana "ettei vain 500 euron pukuun tule veritahroja" ja passiin pitää päästä asvalttitien varteen sillä "eihän 300 euron tex kengillä nyt voi mennä savipellolle"

Tietty köyhällehän nuo vain on kalliita vetimiä, mutta kyllä itse silti sijoitan rahani vielä moneen muuhun kohteeseen ennen kuin tarvitsen noita texejä metsästysreissuille. Jos jostain aloittaisin tuon vurustuksen kohentamisen niin varmaankin ensimmäisenä tulisi hommattua jotkut metsästyskengät
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mippi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2005
Viestejä: 1384
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 19.03.2006 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samalla tavalla niillä kaahotetaan, kuin muillakin vehkeillä.
Kulkekoot kukin millä tykkää.
Nyt mie en uskalla ennään v.i.t.t.u.i.l.l.a tuolle maku13 miehelle ko sillä on 5 nroa isompi mono. Etteivät olisi Italian 50kokoa Embarassed
_________________
Eihän sitä kukhan jaksa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kalastaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2004
Viestejä: 511
Paikkakunta: Läntinen rannikkoalue

LähetäLähetetty: 20.03.2006 01:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tatu kirjoitti:
Kertokaapas millaisessa käytössä teillä nuo monen sadan euron puvut oikein on? Täällä kun lukee näitä juttuja niin tuntuu että porukalla on tuolla metsällä päällä 1000€ vetimet ja siihen ase ja elektroniikka päälle.


Samassa kuin ne 10€ vetimetkin Wink Eiköhän tässä päde sama virsi; "toiset tykkää äidistä ja toiset sen tyttärestä"

Miksi juuri hommasin Sastan puvun (tai tarkemmin kaksikin).
Olen pitänyt tähän asti kaikkea mitä kaapista on löytynyt. Ei istu, ei pidä vettä, mukana raahattava erillisiä sadevermeitä, ulkonäkö on kun perseestä revästy, hiki virtaa kuin piestyllä, kiristää sieltä ja täältä. Siinä noin aluksi.
Jos on kavereita uskominen niin nyt ei tarvitse hetkeen pohtia mitä päälle kun metsälle lähtee.

Onneksi ollaan vapaassa maassa ja päällensä saa pistää mitä haluaa. Saa laittaa sarkaakin jos haluaa. Minulle on sama miten porukka pukeutuu kunhan ovat itse tyytyväisiä (oli sitten 2000€ vermeet tai 10€)

MUTTA Idea Itse kertoilen kokemuksia jahka kertyy. Tähän menessä ei ole kuin positiivista sanottavaa;
- istuu hyvin. Ei kiristä vaikka "ampuu mistä asennosta vaan"
- hiljainen
- miellyttävä pintamateriaali (varsinkin Ahmassa)
- riittävästi taskuja
- pakkasellakin yllättävän lämmin (-10c)
- housujen "selkäosa" näin pitkälle hyvä (lähes 2m)
- säätöjä riittävästi (hihat, lahkeet, vyötärö jne)

No siinä nyt aluksi noita peräänkuulutettuja faktoja Exclamation
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tärppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2004
Viestejä: 1699
Paikkakunta: Pallas

LähetäLähetetty: 20.03.2006 03:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarviiko metsässä ulkonäköä parantavaa vaatetusta Rolling Eyes
_________________
Tärpin ja Roopen sympioosi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 20.03.2006 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun kerran on saatavilla kunnon varusteita omiin harrastuksiinsa, niin minä ainakin hankin niitä mahdollisuuksien mukaan. Jos joku haluaa mennä vanhat pyhähousut jalassa metsäälle, niin siitä vaan. Niillä muuhun käyttöön kelpaamattomilla varusteilla olen kastunut ja palellut ihan tarpeeksi aikoinaan, joten se tie on kuljettu omalta kohdaltani loppuun.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elemo
***


Liittynyt: 16 Syy 2005
Viestejä: 858
Paikkakunta: Haapajärvi

LähetäLähetetty: 20.03.2006 12:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä ei ole rahaa ylellisyyksiin metsästyksessäkään, esim. hienoihin asuihin ja hevishotteihin Wink Käytössä (halvimmat/sellaiset missä on paljon taskuja) halpahalli maastopuku ja kamikin saappaat(laadukkaat, 60€).... Smile ei turhaa rahan haaskausta mulla metällä päällä. Tai no korjaan, mikään metsästykseen panostettu ei ole turhaa
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Kalastaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2004
Viestejä: 511
Paikkakunta: Läntinen rannikkoalue

LähetäLähetetty: 20.03.2006 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tärppi kirjoitti:
Tarviiko metsässä ulkonäköä parantavaa vaatetusta Rolling Eyes


Minä en ainakaan halua että hirvi kuolee nauruun vaan Lapuan luotiin Laughing

ps. minä ainakin liikun samoissa vermeissä; huoltikalla, venesatamissa, kaupassa jne missä sitten reissussa mennäänkään Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 20.03.2006 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanha sanontahan kuuluu:
Rumat ne vaatteilla koreilee.

Taitaa vanha sananparsi pitää edelleenkin paikkansa.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 20.03.2006 17:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusi sananlasku sanoo, että komeita harmittaa, kun rumilla on varaa ostaa hyvät vehkeet. Se on kyllä jännää, että jos jollakin on vähänkin parempaa välinettä käytössä, niin silloin jotkut ovat heti arvostelemassa negatiiiviseen sävyyn ja etsimässä vain pelkästään huonoja puolia. Kerrotaan, että kuinka minä pärjään vaikka perseposket paljaana pakkasella tai sateella ja en tarvitse mitään gorea tai vastaavaa. Jokainen ostaa sen mukaan mitä saa irti ja se on siinä. Itse olen näitä oppirahoja maksanut ostamalla paskoja tuotteita ja se on kallista. Hyvää ja halpaa ei ole edes olemassa.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sopranos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 1067
Paikkakunta: Etelä-Suomi/Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.03.2006 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri näinhän se on. Hyvää ja halpaa ei ole olemassa.
Mutta kyllä riittää näilläkin palstoilla "tascojen ja palalaikkojen"
kehujia kun eivät ole hyviä saaneet hankituksi.
_________________
Välineet, luvat ja eväät vähän maksavat mutta
liha on ilmaista ....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HKA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Hei 2004
Viestejä: 248
Paikkakunta: SAVO

LähetäLähetetty: 20.03.2006 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika turha väitellä asiasta, josta jokaisella on erilainen näkemys. Omasta mielestäni kalvoasut ovat lähinnä sade- ja tuulikelien asuja. Odotan sitä päivää kun joku tuo kalvoasun markkinoille, joka painaa n. 300 grammaa ja mahtuu n. 10x10 cm tilaan. Eli on helppo pitää tarvittaessa! Tavallisella kalvoasulla on saman tyyppiset edut kuin kortongilla. Edut, sekä haitat!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
riistarosvo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 415
Paikkakunta: Kihniö

LähetäLähetetty: 21.03.2006 00:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitää lämpösiä pukuja noi goret ei kyllä talvella ole verrattuna amerikan ihmeisiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heppuite
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Maa 2004
Viestejä: 46
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.03.2006 01:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi helvetisä tästä pitää jauhaa koko ajan..jokainen ostaa mihin lompakko antaa myöden ja muut ostaa sitte ne mihin saa eniten "hörpöttimiä" .mulla on pro puku ja kengät kuratukusta ja en ole vielä tähän päivään mennessä kastunut jahtireissulla yhtään sen enempää ku halpahallin maastopuvussakaan
jos katsoo hinta /laatu suhdetta niin ton pro puvun hankkisin vastakin..
_________________
Ei riitä että tähtää,on osuttava.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 39, 40, 41  Seuraava
Sivu 36 Yht. 41

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com