OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

GPS metsästäjälle
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
dream
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Maa 2006
Viestejä: 13
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 29.03.2006 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on toi Garmin CS malli ja olen eritäin tyytyväinen sen toimintaan.
Aikaisempi oli Magellan joka on aika alkeellinen GPS.
Sitten on myös Benfon Gps jolla on aika hankala suunnistaa koska kartta pohja ei ole terävä kuvanlaatu, on musta valkoinen. Kompassi on perinteinen mutta jos tekniikka toimii kyllä en vaihda totta Gpsiä mihinkään. Sormi paristot kun saa 2300map virta riittää kyllä Pakasella (minulla on aina mukana taskussa täydet patterit)
Very Happy Idea Idea
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stompper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Mar 2004
Viestejä: 143
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 30.03.2006 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos olemassa sellaista kannettavaa gps laitetta, missä olisi tarkat, niin tie, kaupunki ja maastokartat, sekä sen saisi opastamaan suomeksi korvaan kuulokkeen kautta, kun tulee tuota mopoiluakin harrastettua siinä määrin.
Tietenkin vesitiivis pitäisi olla.
Nokian puhelimissa taitas tuo kuuloke ominaisuus olla, mutta nyt olis hakusessa ihan pelkkää laitetta.
_________________
Lisää viinaa,silmät liikkuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kkssu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Hel 2006
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 30.03.2006 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiiä onko missää laitteessa tuota kaikkea yhtä aikaa, mutta kyllähän nuo kaikki pitäs saaha lisävarusteena. ja kartoissa joko maasto- tai tiekartta koneeseen ladattuna. garminiin (ainaki 60c/cs/cx) saa lisävarusteena kittyn, joka neuvoo tiekartastolla perille. Ja garminiin saa erittäin hyviä maastokarttoja, on tarkkoja ja selekeällä kuvalaadulla. garminin uuteen 60 cx malliin näyttää olevan saatavilla aika tilavia muistikortteja, ni sais tarkkoja karttoja laajoilta alueilta erillisille muistikorteille, ettei tarvis aina välillä käyä tietokoneella vaihtaan alueita. 60c/cs malleihin sopii tarkkaa topo-maastokarttaa kerralla (vain) noin 150x150 kilometriä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stompper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Mar 2004
Viestejä: 143
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 30.03.2006 19:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos.
_________________
Lisää viinaa,silmät liikkuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hammer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 2795
Paikkakunta: Kaarina

LähetäLähetetty: 02.04.2006 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäs juttu tämä on kun eräs henkilö väittää että myös vapaa-ajan karttojen cd:t ovat varustettu koodilla? Eli siis asentaminen useampaan laitteeseen tai tietokoneeseen ei onnistu???
Mulla on itsellä kahdella pöytäkoneella(xp ja 2000) ja läppärillä(xp) Mapsource ja mm. vapaa-ajan kartat, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Isäni osti 60 CS laitteen ja mukana tuli vapaa-ajan alue 4 cd. Olen nyt kauppaamassa ko. cd levyä eteenpäin koska sitä ei tarvittu kun kartat jo oli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vista
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 47

LähetäLähetetty: 02.04.2006 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Onkos olemassa sellaista kannettavaa gps laitetta, missä olisi tarkat, niin tie, kaupunki ja maastokartat, sekä sen saisi opastamaan suomeksi korvaan kuulokkeen kautta, kun tulee tuota mopoiluakin harrastettua siinä määrin.
Tietenkin vesitiivis pitäisi olla.

Kaikkiin karttanäytöllisiin Garmineihin saa tarkat tie-, kaupunki-, maasto- ja merikartat. Mitään korvanappia, josta opastus kuuluisi ei tietääkseni ole saatavilla ainakaan käsiGPS:iin. Mutta opastustoiminto käsiGPS:istäkin löytyy. Autokäytössä ääniopastuksen saa liittämällä GPS kannettavaan tietokoneeseen. Vesitiiveydestä vielä sen verran, että ainakin Garminit ovat vesitiiviitä 1 metriin asti (kestää 30 min upotuksen). Jos itse olisin tällä hetkellä ostamassa GPS-laitetta lähinnä metsästys- ja kalastuskäyttöön, niin valintani olisi joko Garmin GPSMap 60CSx tai Garmin Vista Cx. Eli käytännössä pieni, värinäytöllinen ja erillisellä muistikorttipaikalla varustettu laite.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kkssu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Hel 2006
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 02.04.2006 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vapaa-ajan karttoja ei oo koodattu. Ei ainakaa minulla. Pystyy lataamaan usiampaanki koneeseen. Erätukun kartat taas on koodattuja yhelle koneelle sopivaksi. mm. prisma ja käsittääkseni kaikki navcor:in jälleenmyyjät myy aina kartan ku ostaa koneen, pelkkää konetta eivät rupia myymään, eivät myyneet ainakaa mulle vuosi sitte. Erätukku myy pelkän koneenki, mutta koodaavat kartat, joiden koodi on kylläki kuulemma huhujen mukaan purettavissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dakota
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Maa 2005
Viestejä: 39
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 03.04.2006 08:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[Jos itse olisin tällä hetkellä ostamassa GPS-laitetta lähinnä metsästys- ja kalastuskäyttöön, niin valintani olisi joko Garmin GPSMap 60CSx tai Garmin Vista Cx. Eli käytännössä pieni, värinäytöllinen ja erillisellä muistikorttipaikalla varustettu laite.[/quote]

Elikkä tarkoittaako tuo x Garminissa sitä, että siihenkin saa muistikortin?
Ja onko kellään tietoa, että kuinka käy gps:lle sitten, kun eurooppalainen Galileo tulee muutaman vuoden kuluttua käyttöön? Keskusteleekohan ne keskenään vai lopettaako jenkit kokonaan gps -palvelun tukemisen euroopassa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 03.04.2006 09:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dakota: Mikään ei muutu vaikka galileo tulee mukaan.Korkentaan tarkkuus paranee.Erätukun Topo Suomi plussan olen ainakin minä onnistunut siirtämään kaverillekin.Mulla on 2,3 ja 4. Itelleni kaipaisisin n. 8 ajatellen Eralle.net Meetinkiä.Ottakaa yhteyttä.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ELLU69
Vieras





LähetäLähetetty: 03.04.2006 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä tuo Garmin 60 CS, hyväksi havaittu autossa kuin metsässäkin. Nyt on metsässä samoileminen huoletonta. Very Happy
Takaisin alkuun
susilauma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2005
Viestejä: 136

LähetäLähetetty: 03.04.2006 09:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Confused

Viimeinen muokkaaja, susilauma pvm 03.04.2006 21:56, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dakota
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Maa 2005
Viestejä: 39
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 03.04.2006 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi: Meinaatko tarkkuuden paranemisella, että sateliittien käyttö onnistuisi "ristiin"? Kuulostaa epätodennäköiseltä mutta toisaalta; melkein kaikkihan täällä kuuluvat natoon tai ovat ainakin Suomen tavoin "hanging around" -jäseniä... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 03.04.2006 11:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dakota:Näin on mikäli olen tulkinnut oikein median antamia tietoja.Sehän on vasta tulevaisuutta mutta,niin ainakin kaikki lukemani on antanut ymmärtää.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 03.04.2006 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pimpelipompeli Very Happy

Viimeinen muokkaaja, Kettu pvm 03.04.2006 13:32, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
UKKOMETTO
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Kes 2004
Viestejä: 566
Paikkakunta: Kiertolainen Lapista.

LähetäLähetetty: 03.04.2006 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karttakepsit, kepsit jne...

Kivahan niillä on metsästyksen lomassa leikkiä, mutta minun mielestäni metsästäjä ei sellaista tarvi, jos on suuntavaistoa ja erätaitoa. Ei semmosia oo ennenkään tarvittu, miksi nytten? Nooh, nykytrendi on helppous ja vaivattomuus.
_________________
Jossain niitten on oltava!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 3 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com