OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Nuolista?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Speedy
Jousimies


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 307

LähetäLähetetty: 23.05.2006 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="jannen87"]sanonko nuolen pituuden, vai lyhentääkö ne niitä siellä ?[/quote]
Ilman muuta kannattaa ilmoittaa - ja kunnon jousialan liikkeissa lyhentävät ne oikean mittaisiksi, totta kai.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jannen87
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2006
Viestejä: 110
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 24.05.2006 16:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no tuota, mulla vetopituus 29"< ja niin minkä mittasia nuolia käytätte 29:in vetäjät...76cm nuo minun lainanuolet...pitää ottaa huomioon että siihen tulee leikkuri kärkee. Eli eikö se oo sitten niinku nuoliputki aikalailla ikkunaleikkauksen etureunaan ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
riistarosvo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 415
Paikkakunta: Kihniö

LähetäLähetetty: 24.05.2006 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä oon 29" vetäjä ja käytän 26,5" nuolia ne menee vähä ikkunaleikkauksen ylitte.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Speedy
Jousimies


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 307

LähetäLähetetty: 25.05.2006 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyydä kaveria merkkaamaan pitkään nuoleen katkaisukohdan merkki noin yksi tuuma siitä kohdasta missä nuoli ottaa nuolihyllyyn. Tuuma ylimääräistä riittää taljajousessa, perinteisessä jousessa nuolen tulisi kurkata suunnilleen saman verran rungon etupuolelta.

Ampujan vetopituudesta nuolen pituutta ei voi suoraan arvata, koska asiaan vaikuttavat mm. millainen hylly on käytössä, jne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mestmi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Tou 2005
Viestejä: 34
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 25.05.2006 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Minä oon 29" vetäjä ja käytän 26,5" nuolia ne menee vähä ikkunaleikkauksen ylitte.


Hä. Jos sulla on oikea vetopituus 29" ja jousen runko 2-2.5" paksu niin mikä sulla on jousessa vetopituus,koska se ei voi olla 29" ellei sulla ole erikseen taakse vedettyä hylly.

Korjaa jos olen väärässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
riistarosvo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 415
Paikkakunta: Kihniö

LähetäLähetetty: 25.05.2006 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alta putoova hylly ja nuolet on vähä ylipitkiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuJul
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Tou 2005
Viestejä: 37

LähetäLähetetty: 25.05.2006 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä kans 29" vetopituus ja nuolet muistaakseni 28,5"
_________________
Tavaraa kaupan, katso myyntipalsta! http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=22714
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DARTON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tou 2004
Viestejä: 350

LähetäLähetetty: 27.05.2006 07:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos nuolen pituus on enemmän kuin 2 tuumaa lyhyempi kuin vetopituus voidaan puhua taaksevedetystä nuolihyllystä.
Itse käytän aina mahdollisimman lyhyttä nuolta saadakseni painoa pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jannen87
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2006
Viestejä: 110
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 29.05.2006 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

noniin, meni sitten itte käymään oulussa...ostamassa nuolia. se laski paunat (46) ja easton 500 lightspeed hiilikuitunuolia myi sitten. vähän löysempiä kun nuo minun lainanuolet mutta sehän se on ammattilainen kai Smile nyt kasaamaan nuolet ja koeampumaan Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kvu



Liittynyt: 10 Syy 2005
Viestejä: 2
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 29.05.2006 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eastonin tuning guidesta löytyy melkeinpä kaikki mitä tarvitsee tietää nuolten virityksestä.

http://eastonarchery.com/downloads/zips/tuning_guide.zip
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jannen87
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2006
Viestejä: 110
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 30.05.2006 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hmph...saattaa olla että pediacheryn esko meni pätkäseen nuolet liian lyhkäsiksi...vaikka kun sitä mittänuoltavedinsiinä ja sanoin että jättää varaa metsästyskärjelle että se mahtuu siihen päähän ilman että tulee ikunaleikkauksen sisäpuolelle. hmmph hmph. saas nähä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 30.05.2006 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä nyt on hieman tällaista jälkiviisautta, mutta ... .
Nuolen pituus mitataan omalla jousella ja sillä vetopituudella mitä käyttää. Näin saa varmasti oikean mittaiset kepit. Jollei ole nuolia, millä mitata, kannattaa ottaa jousi mukaan. Nuolen pituus = mitta nokin uran pohjasta putken päähän (ei kärkeä mukaan).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mannek87
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Huh 2005
Viestejä: 44
Paikkakunta: Ranua

LähetäLähetetty: 31.05.2006 16:58    Viestin aihe: Vihje Vastaa lainaamalla viestiä

Varmasti moni jousiampuja osaa englantia hyvin sujuvasti. Oisko ideaa jos joku suomentais kokonaan tuon "Easton tuning guide" hyvää hyvyyttään niitä kohtaan joilla tuo kieli ei taivu? Laittais sitten sen jonnekkin internettiin kaikkien luettavaksi. Tiedän että joku haluuaa pistää kommenttia tyyliin "Yritä ite sanakirjan kans" mutta voin sanoa että olen yrittäny mutta ei onnistu. Kolome vuotta lukiota kävin ja yritin englantia opiskella mutta tiukkaa teki että sain lyhyestä englannista a:n ja sillä ei mitään suomenneta. Tämä on vain pieni vihjaus jollekki ystävälliselle persoonalle. Sitä kunniotettais pitkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ihti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2005
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 31.05.2006 18:49    Viestin aihe: Re: Vihje Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="mannek87"]Varmasti moni jousiampuja osaa englantia hyvin sujuvasti. Oisko ideaa jos joku suomentais kokonaan tuon "Easton tuning guide" hyvää hyvyyttään niitä kohtaan joilla tuo kieli ei taivu? Laittais sitten sen jonnekkin internettiin kaikkien luettavaksi. Tiedän että joku haluuaa pistää kommenttia tyyliin "Yritä ite sanakirjan kans" mutta voin sanoa että olen yrittäny mutta ei onnistu. Kolome vuotta lukiota kävin ja yritin englantia opiskella mutta tiukkaa teki että sain lyhyestä englannista a:n ja sillä ei mitään suomenneta. Tämä on vain pieni vihjaus jollekki ystävälliselle persoonalle. Sitä kunniotettais pitkään.[/quote]

jep, tulee suomenkieliselle "jousiammunnan alkeet"-satitille alkukesästä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Simo52
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2005
Viestejä: 590

LähetäLähetetty: 31.05.2006 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tästä aiheesta nähnyt suomenkieliset valokopionipun jousiammuntaseuran tiloissa. Muistaakseni se oli suomennos tuosta kyseisestä opuksesta, mutten ole varma.

Itsekin olisin voinut suomentaa jonkun pienen palasen siitä tai jonkin muun tärkeän pikku ohjeiston. Julkaisussa on vaan huomioitava tekijänoikeusasiat. Suoran käännöksen julkaisemiseen tarvitaan aina lupa alkuperäisen materiaalin tekijältä ja lähde on selkeästi tuotava julki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 6 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com