OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ajokoiran pentu

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
maunoahonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Jou 2005
Viestejä: 92
Paikkakunta: pöpilä

LähetäLähetetty: 30.03.2006 09:10    Viestin aihe: Ajokoiran pentu Vastaa lainaamalla viestiä

Minulle on tulossa sajokoiran pentu keväällä kerrostaloon. Mitenkä nopeasti voi tuollaisen 7-8 viikon iässä otetun pennun jättää yksin työpäivän ajaksi? Olen ottanut 3 viikkoa lomaa pennun ottamisesta eteenpäin. Riittääkö tuo 10-11 viikon ikä jo yksinoloon työpäivän ajan vai pitäkö suunnitella muita vaihtoehtoja?
Kommentteja kiitos.
_________________
mä oon pannu tos ladossa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
calle
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Maa 2004
Viestejä: 74

LähetäLähetetty: 30.03.2006 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla oli ihan sama tilanne jokunen vuos sitten. pidin lomaa kun pentu tuli taloon noin kuukauden. sen jälkeen yritin aina kun aikaa oli piipahtaa kotona keskellä päivää. lyhyt lenkki ja takasin töihin. oli pentu alussa aika rauhaton aina kun lähdin mutta meni ohi muutamassa viikossa. kannattaa harjoitella vähän yksin olemista nyt jo kun pentu tulee taloon. lyhyitä jaksoja (jokunen minuutti riittää alussa) jotka pitenee vähitellen. ja jos koira aloittaa itkemisen niin ei kannata rynnätä takaisin, luulen että se silloin huomaa että itkeminen saa isännän takasin. turvallinen oma paikka kotona on hyvä olla.
Toivottavasti kaikki menee hyvin pennun kanssa !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maunoahonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Jou 2005
Viestejä: 92
Paikkakunta: pöpilä

LähetäLähetetty: 31.03.2006 06:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

näyttää siltä että 3 viikkoa on lomaa eikä pidempään ole mahdollista. ja työpäivinä voi olla melko hankalaa keskenpäivän käydä katsomassa.
Pitäsiskö suunnitella jotain muita vaihtoehtoja vai onnistuuko? Kommentteja kaikilta samanlaisessa tilanteessa olleilta. Myös muista roduista. Kiits.
_________________
mä oon pannu tos ladossa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
riistarosvo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Jou 2005
Viestejä: 415
Paikkakunta: Kihniö

LähetäLähetetty: 31.03.2006 08:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mauno älä stressaa sen pennun kanssa,ota vaikka mukaan töihin se ,niin setäki otti sorakuopalle kesäksi välillä se oli kaivurin hytis ja vähä misä sattu,mutta koira siitä tuli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maunoahonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Jou 2005
Viestejä: 92
Paikkakunta: pöpilä

LähetäLähetetty: 31.03.2006 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olisikin mahdollista ottaa sorakuopalle, mutta kun joutuu täällä toimistolla homehtumaan ja ei oikeastaan voi koiraa tänne päiväksi ottaa. muuten koira saa paljon liikuntaa ja yhdessä oloa, mutta ajatteluttaakin tuo alku että onko 8-16 väli liian pitkä yksin tuon ikäiselle pennulle? kyllähän se myöhemmin pärjää, mutta mitenkäs tuossa iässä tuo yksin olo 8 tuntia?
_________________
mä oon pannu tos ladossa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
calle
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Maa 2004
Viestejä: 74

LähetäLähetetty: 31.03.2006 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onhan se aika pitkä aika sen ikäiselle pennulle , mutta tosiasiahan on että pentu tulee olemaan yksin joskus niin mitäs sen enempää fundeerata.
harjoittele yksinoloa sen kanssa kun sulla on se loma niin se ei tuu ihan yks kaks yllätyksenä pennulle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maunoahonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Jou 2005
Viestejä: 92
Paikkakunta: pöpilä

LähetäLähetetty: 31.03.2006 12:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kiitokset kannustuksesta. se vaan pelottaa ettei mitään pysyviä traumoja siitä synny.
_________________
mä oon pannu tos ladossa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maunoahonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Jou 2005
Viestejä: 92
Paikkakunta: pöpilä

LähetäLähetetty: 02.04.2006 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miten nopeasti koiranpentu keskimäärin oppii sisäsiistiksi?
_________________
mä oon pannu tos ladossa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Susihukka-seisoja
Vieras





LähetäLähetetty: 02.04.2006 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

---

Viimeinen muokkaaja, Susihukka-seisoja pvm 17.02.2007 01:13, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
kara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2005
Viestejä: 297

LähetäLähetetty: 06.04.2006 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itsellä ajokoira-narttu oppi siistiksi oikeestaan heti.ei muutakuin heti pihalle,kun koira herää,on syönyt,leikkinyt isännän kanssa-välit aluksi lyhyitä-siitä kasvattaa pidätyskykyä pikku hiljaa.Pentu kannatta ottaa aina syliin kun laittelet esim. kenkiä jalkaan,ei tuu pissa silläaikaa lattialle.Vieressä häärii nytten 8-viikkonen dreeverin penikka.välillä tulee pissat laattialle,kun on muksujen kanssa liian "kovat" leikit eikä kerkee pyytämään pihalle.Mutta kaippa tämätästä... Tuo on mahtava asia,että otat lomaa pennun "tärkeimpään" hetkeen.Tuossa ajassa penikka oppii niin hyvät kuin pahatkin tavat.Onnea yritykselle ja tsemppiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Terhi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Maa 2006
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 14.04.2006 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei pentua varten tarvi mitään lomaa ottaa. Koira oppii parhaiten arkirutiineihin arjen kautta, eli siten että eletään kuten normaalistikin. Viikonloppu yleensä riittää ihan hyvin "erikoiskohteluksi."
Tietenkin olis hyvä jos joku pääsis käyttämään pikkupennun ulkona työpäivän aikana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huihai
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Tou 2006
Viestejä: 90

LähetäLähetetty: 28.05.2006 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koira on laumaeläin ja ero laumasta tekee koiralle stressiä!! Niin että loma koiranpennun oton aikaan on ehdottomasti järkevän ihmisen tekosia!!!!!!!! Ja just noi muutaman minuutin kestoset yksinolot kun pentu taloon tulee on ehdottomasti oikee periaate opettaa pentua, että yksinolo ei ole kauhea juttu. Sillä tavalla siitä saa sitten myös semmosen eläjän, joka ei hauku ja himakoi yksin ollessaan tai syö koko taloa maan tasalle.Osta myös heti alkuun kauhea kasa puruleluja ym. ja opeta se pentu pureksimaan niitä JA VAIN NIITÄ, kaikki mikä on kiellettyä, muista rangaista ja torua. Hyvä keino on mennä hetkeks piiloon, kun pentu herää, niin ei opi siihen et heti on joku hyysäämäs. Nappaa sit kainaloon ja kiikuttaa ulos asioillesa, kun se jalkautuu makuupaikaltaan pois.
Aamulla ennen töihen lähtöä kannattaa leikittää pentu väsyksiin, sit antaa sille aikaa rauhottua ja nukahtaa niin sillä menee sit aika paremmin. Ja viikonlopusin ei sit missää tapauksessa koko aikaa koiran kans, ero työviikolla tulee sille taas sit rankemmaks.
_________________
metsään tahdon mä mennä nyt....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com