OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästyskengät
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
manu88
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2005
Viestejä: 495
Paikkakunta: Pohjois- Häme

LähetäLähetetty: 29.05.2006 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä viimevuoden mallia olevat jahi-jakt vaelluskengät Twisted Evil

Enkä kyllä suosittele hankkimaan ellei budjetti ole ensimmäinen ehto kenkien ostossa, nimittäin jalat hikoo ja tulee helposti kosteiksi varsinkin sadekkelillä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elwood
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1418
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 30.05.2006 05:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haixit & tretornit, ne kaksi joita en vaihda.
_________________
Tosi asiaa ei tarvitse uskoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karhukoira
Vieras





LähetäLähetetty: 30.05.2006 07:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni käytössä jo vissiin 7 pari Meindlejä...toiset Army Prot menossa. Uskallan kyllä suositella varauksetta joko Army Prota tai Prota. Passikengät eivät tosiaan ole, mutta eipä ole mikään gore-kenkä. Kylymä tulee.
Takaisin alkuun
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 30.05.2006 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vikingin peakhunterit ollu nyt reilu kaks kautta. Kulumisen jälkiä alkaa olemaan, mutta pitävät edelleen vettä ja hengittävät. Tuohon hoitoon ei ole pahemmin tullut panostettua. Kilometrejä on tullut paljon, joten suosittelen. Ja hintakin alle 200 ekua..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
korpikanto
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Hei 2005
Viestejä: 48

LähetäLähetetty: 02.06.2006 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa kyllä sovitella hyvin Haixin Tapio kenkiä ennen ostoa, sillä itselle 45 koko on liian pieni ja 46 liian iso. En tiedä mistä johtuu ja 46 koossa kenkien taipuminen tulee juuri siihen kohtaan missä on takimmainen kiristyssolki nauhoille. Käytössä solki rupee painaan ikävästi nilkan nivelluuhun ja sen jälkeen tulee hankaluuksia... Muuten kenkä on hyvä jalkaan ja pohja pitävä jopa pakkasellakin...
_________________
Mikään ei ole niin vaikeaa kuin ripulipaskan piättäminen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pkivela
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Maa 2006
Viestejä: 118

LähetäLähetetty: 05.06.2006 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
="keklu"]Mulla on Tretornin Setter Outlast -saappaat, ja olen niihin hiton tyytyväinen. Kumisaappaiksi yllättävän tukevat nilkan kohdalta ja sopivan jäykkä pohja. Neopreenivuoret. Ainoa nipotuksen aihe on hieman vammaiset kiristysremmit pohkeen kohdalla, mutta kyllä niiden kanssa elää. Suosittelen tutustumaan.

Toinen kestosuosikki on varsikenkä m/91. Pohja on aika löysä, mutta muuten loistava yleisjalkine.


Hyvän näköinen kenkä. Pohja sama kuin Tretorn Sarek Milleniumissa ainakin kuvion osalta, joiden lesti oli minulle just. Nilkkaistuvuus on myös tärkeä suolla rämmittäessä.
Olisiko kokemuksia ranskalaisista kumikengistä, tais olla Aiglet?
_________________
joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pkivela
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Maa 2006
Viestejä: 118

LähetäLähetetty: 05.06.2006 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="pkivela"]
Lainaus:
="keklu"]Mulla on Tretornin Setter Outlast -saappaat, ja olen niihin hiton tyytyväinen. Kumisaappaiksi yllättävän tukevat nilkan kohdalta ja sopivan jäykkä pohja. Neopreenivuoret. Ainoa nipotuksen aihe on hieman vammaiset kiristysremmit pohkeen kohdalla, mutta kyllä niiden kanssa elää. Suosittelen tutustumaan.

Toinen kestosuosikki on varsikenkä m/91. Pohja on aika löysä, mutta muuten loistava yleisjalkine.


Hyvän näköinen kenkä. Pohja sama kuin Tretorn Sarek Milleniumissa ainakin kuvion osalta, joiden lesti oli minulle just. Nilkkaistuvuus on myös tärkeä suolla rämmittäessä.
Olisiko kokemuksia ranskalaisista kumikengistä, tais olla Aiglet?
http://www.aigleboots.com/Hunting.html

_________________
joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 05.06.2006 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="pkivela"]
Lainaus:
="keklu"]Mulla on Tretornin Setter Outlast -saappaat, ja olen niihin hiton tyytyväinen. Kumisaappaiksi yllättävän tukevat nilkan kohdalta ja sopivan jäykkä pohja. Neopreenivuoret. Ainoa nipotuksen aihe on hieman vammaiset kiristysremmit pohkeen kohdalla, mutta kyllä niiden kanssa elää. Suosittelen tutustumaan.

Toinen kestosuosikki on varsikenkä m/91. Pohja on aika löysä, mutta muuten loistava yleisjalkine.


Hyvän näköinen kenkä. Pohja sama kuin Tretorn Sarek Milleniumissa ainakin kuvion osalta, joiden lesti oli minulle just. Nilkkaistuvuus on myös tärkeä suolla rämmittäessä.
Olisiko kokemuksia ranskalaisista kumikengistä, tais olla Aiglet?[/quote]

Aiglet olleet käytössä syksyisin puolenkymmentä vuotta. Neopreenivuorella. Helppo pitää puhtaa neopreenin takin. Lesti saisi tällai suomalaiseen jalkaan olla leveämpi ja korkeampi. Paljon mukavampi käveltävä kuin nokialaiset. Myös paremmantuntuista kumia l. kestävämpi.

En ole katunut korkeata hankintahintaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Argan Tiger
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Kes 2004
Viestejä: 91

LähetäLähetetty: 28.07.2006 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Danner Acadiat, sekä metsästykseen että työkäyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
korvenkoluaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 206
Paikkakunta: Hausjärvi

LähetäLähetetty: 28.07.2006 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tretorn Setter Outlast, ja jalkaan ohut alussukka ja hieman paksumpi päälisukka ja päivän saat kävellä ja jalat ovat kuivat ja kuin käyttämättömät.
_________________
korvenkoluaja ja ylpeä siitä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Termos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Maa 2004
Viestejä: 189

LähetäLähetetty: 28.07.2006 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on ollut jonkin aikaa Chevalierin Ultimatet ja tähän mennessä kokemukset todella mahtavat! Voin kyllä suositella, tukee mainiosti nilkkaa, sopivan korkea varsi. Kuulemma 10x kestävämpi kalvo kuin normaalisti, mene ja tiedä.. olivat mainiot myös kuumana päivänä hillasuolla ja lämpimät talvella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T. Osikko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Hei 2005
Viestejä: 105

LähetäLähetetty: 28.07.2006 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Termos kirjoitti:
olivat mainiot myös kuumana päivänä hillasuolla ja lämpimät talvella.


No ompa ihmekengät. Shocked

Jalat kun on joka ukolla - ja akalla - erilaiset, hikoavuutta myöten, niin vaikea on valintaa toisen suosituksen perusteella tehdä. Sitten vielä omat, yleensä kohtuuttoman jyrkät (ainakin Mulla Mr. Green ) mielipiteet siitä, pitääkö sen olla kore vai kumi. Päätä siinä sitten. Confused

No tää nyt oli hiukan tämmönen mielipide, mutta kenkien valinta on mun näkökulmasta niin henk. koht. hel**tti, että ei nää palstat sitä paljon helepota - kaikki kehuu aina omiaan. Mulla on yhet koret menny vanhuuttaan puhki, parit vielä pitää veden ulkona, ja hien sisällä. Ja jalka mulla hikoo sandaalissakin, sukalla tai ilman. Joskus enempi, joskus vähempi. Rolling Eyes Very Happy Laughing Wink
_________________
"Aina löytyy joku jolle kuuluu vielä huononpaa" -Freud, Marx, Engels & Jung
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 30.07.2006 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutaman talven ollut Chirucan tukevin kenkäpari, kärkivahvistettu ja melko pitkävartinen. Taidetaan myydä nyt Scandinavia-mallina.
Samaa mallia näkyy olevan ainakin rajavartioston miehillä.
Hintaa oli silloin 289€ (tarjouksessa). Ainakin viime talven pakkasjakson aikana köpöttelin -30 keleillä palelematta tunnin-toista lenkkejä yksi Hikisieppari-sukka per jalka. Tiedä sitten ajan kanssa eristyksen pitävyyttä.
Sulalla maalla ja plussakelillä en niitä juurikaan pidä, paitsi pilkillä.
Suolla kun saa mutaa nauhoihin ja sidontalenkkeihin, niin kengät ja nauhat on heti pestävä tai kuivaushuone-takkahuone haisee vankasti liejulle.
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com