Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
maza24 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.10.2005 15:26 Viestin aihe: Ruokintapaikka kauriille? |
|
|
Elikkäs.. Mielessä on pyörinyt, että jos tekisi jonkinlaisen ruokintapaikan metsäkauriille. Olisiko jollain tietoa, että mitä tällaisella pellolla kannattaisi niille tarjota? Ja millaiselle paikalle ruokintapaikka kannattaisi sijoittaa? Asiallisia kommentteja otetaan mielellään vastaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sarma Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.10.2005 23:26 Viestin aihe: Re: Ruokintapaikka kauriille? |
|
|
maza24 kirjoitti: | Elikkäs.. Mielessä on pyörinyt, että jos tekisi jonkinlaisen ruokintapaikan metsäkauriille. Olisiko jollain tietoa, että mitä tällaisella pellolla kannattaisi niille tarjota? Ja millaiselle paikalle ruokintapaikka kannattaisi sijoittaa? Asiallisia kommentteja otetaan mielellään vastaan. |
Eli aiotko laittaa ruokintapaikan vielä tälle kaudelle vai vasta ensi kaudelle?
Jos tälle kaudelle niin sitten joudut hommaamaan rehua muualta. rehuksi käyvät ainakin omenat, perunat, porkkanat, punajuuret, kauppojen hieman nahistuneet hedelmät, sokerijuurikas, vilja,... Ihan pelkän viljan varaan ei pitäisi jättää koska se on aika yksipuolista ravintoa.
Jos ensi kaudelle niin sitten voit kasvattaa rehun itse ja valittavissa on ainakin kaikenlaista riistaDianaa, rehujuurikasta, kauraa,...
Ja nuolukivet ovat hyvä lisä kummassakin tapauksessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
maza24 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 17.10.2005 12:07 Viestin aihe: |
|
|
Olen ajatellut että jos talveksi kokeilis jotain pientä jos ne vaikka innostus tulemaan sinne. On nimittäin liikkunu täälläpäin kauriita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Havulintu Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 196 Paikkakunta: Kukertajaissuo
|
Lähetetty: 08.07.2006 00:29 Viestin aihe: |
|
|
maza24 laittoi pientä purtavaa kauriille. Onnistuiko?
Olen itse käynyt monta kertaa vieraalla maalla kaurisjahdissa, mutta haluaisin kotoisia kannanhoitokokemuksia (Lounais/Länsi-rannikko.. på Svenska rådjur landet). Millainen ruokintapaikka ja minne, milloin ruokitaan, ja millainen ruokintapaikan huolto on tarpeen? _________________ "Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Havulintu Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 196 Paikkakunta: Kukertajaissuo
|
Lähetetty: 29.07.2006 16:41 Viestin aihe: |
|
|
No niin, eipä aihe innosta. En siis tarkoita mitään oppikirjapohjaisia ohjeita vaan kokemuspohjaisia vinkkejä. Uskoisin, että näitä meillä täällä Suomessa jo on, eikö vaan? Itsellä on erinomainen mahdollisuus ensi syksynä pistää pystyyn ruokintapaikka = suora yhteys elintarvikekaupan vanhanpäiväisiin vihanneksiin ja hedelmiin. _________________ "Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kirpa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.07.2006 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Kuusenperse ajaa hyvin asian jos tarjolla on heinää tai juureksia. Viljaa voi tarjota automaatisa. Itse olen alkanut miettiä, että miten lehtikerput kelpaavat kauriille. Onko kellään kokemusta? Siinä ois ainakin hyvä ja halpa ruokavaihtoehto. _________________ Miksi tyytyä 6-packiin kun mäyriskin on olemassa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
remo
|
Lähetetty: 31.07.2006 17:32 Viestin aihe: |
|
|
tuosta nuolukivestä, mikä on kauriille sopiva korkeus ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Penari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2006 19:37 Viestin aihe: |
|
|
remo kirjoitti: | tuosta nuolukivestä, mikä on kauriille sopiva korkeus ? |
Korkeushan on silloin sopiva kun elukat ylettyy nuolla. No joo,varmaan joku metri ois ihan passeli korkeus nuolukivelle. _________________ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|