OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miten merkkejä tullut?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
eupa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 261
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 27.07.2006 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo ekalla meni läpi. noin 20sek kaksi kymppiä ja 2 ysiä. jännitti vaan niin pirusti kun ekaa kertaa olin merkkiä ampumassa, vaikka tueltahan ja istuen siellä ammuttiin. ite olin 6:s ampuja ja ne viis ensimmäistä ennen mua ainakin pääsi laakiste läpi. Yhdellä äijällä taisi olla sarjassa yks kasi...
Kyllähän se helppo koe on. Mutta ajaa mun mielestä täysin asiansa. Ne ketkä haluaa elvistellä ampumataidoillaan, niiin menkööt kisoihin..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
samkoppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Syy 2005
Viestejä: 27
Paikkakunta: kiuruvesi

LähetäLähetetty: 29.07.2006 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tokalla eka sarja oli kolme 10 ja 7 =( mut toine sarja 3x10 ja 9.... ekaa kertaa ampumaradalla....
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lynx 360s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tam 2006
Viestejä: 342

LähetäLähetetty: 29.07.2006 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Könni kirjoitti:
Uteliaisuuteni kuitenkin kohdistui siihen, että onko ne merkit nyt saatu helpommin kuin ennen.Täällä ei ainakaan yrityskerrat vähentyneet.


On ennen meni 6 nyt 4 laukauksella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Könni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 31.07.2006 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä suomalainen viikossa oppii, kun vain on tarpeeksi tärkeästä asiasta kyse.Eilisissä ammunnoissa merkkejä suorastaan ropisi.Lähes kaikki kerralla läpi, vain muutama joutui yrittämään kahdesti.Kun aseet kohdistetaan oikein, niin näkyy olevan helppo homma valkoiselle miehelle.
_________________
Kyllä se tippuu jos sattuu!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MustaRuuti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 722
Paikkakunta: Merikarvia/Pori

LähetäLähetetty: 18.09.2006 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ekalla lävitte,neljä kymppiä ja hyvä mieli..
_________________
Pellon laitaan kuljin.Lukon suljin,olin huoleton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 19.09.2006 00:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samoin mulla neljä kymppiä ja ekälla läpi. Minua ennen ampui 10 ukkoa ja yhtä karhumerkkiä eräs mies uusi kerran. Kiroilu oli valtavaa koska mies osaa tunnetusti ampua Very Happy Very Happy Vapaalta kädeltä yrittäjiä ei näkynyt ja vanhaan tauluun ampuillaan edelleen. Onkos jollain jo uusia tauluja käytössä?
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Tam 2005
Viestejä: 695

LähetäLähetetty: 19.09.2006 00:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

4 kymppiä ekalla yrittämällä. Kyllä yksi sälli kantoi paikalla baikal taigan ja ampu aimpointilla kerralla läpi. Taas toisesta päästä yksi tuo koppiin sako trg ??? kiikari joku swaro kilometri puki päällä ja hylsy! ??????????? Eli oliko tullu edes kohdistettua? Kyllä oli pieni kasa mutta värässä paikassa! Kyllä pitäis tehdä pakolliseksi hirvikoe kerran vuodessa+ aseen kohdistus VÄHINTÄÄN 6kk välein. Liikkuvat olis kanssa hyvä palauttaa, mutta pitäisi noi paikalla olevat pitää pieneen tauluun. Ehhkä kaksi osainen koe olisi hyvä. Esim. 4 laukausta paikallaan olevaan niinkuin nyt ja 6 liikkuvaa vanhaan tauluun. Huom. tämä vain heitto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari i
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Huh 2004
Viestejä: 151
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 21.09.2006 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkälaiseen tauluun olette koetta ampuneet kun tulokset on kymppejä ja ysejä? Itse ammuin kokeen tasaisen ruskeaan kokonaisen hirven näköiseen tauluun jossa ei käsittääkseni ollut kuin hyvin himmeästi merkitty rinki jota ainakaan minä en 3x suurentavalla kiikarilla nähnyt. Olen antanut itseni ymmärtää, että taulusta ei pitäisi näkyä mitään kympin- tai ysinrinkejä vaan tähtäyspiste pitää osata haarukoida itse kohdalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20081
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 21.09.2006 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jari i kirjoitti:
Minkälaiseen tauluun olette koetta ampuneet kun tulokset on kymppejä ja ysejä? Itse ammuin kokeen tasaisen ruskeaan kokonaisen hirven näköiseen tauluun jossa ei käsittääkseni ollut kuin hyvin himmeästi merkitty rinki jota ainakaan minä en 3x suurentavalla kiikarilla nähnyt. Olen antanut itseni ymmärtää, että taulusta ei pitäisi näkyä mitään kympin- tai ysinrinkejä vaan tähtäyspiste pitää osata haarukoida itse kohdalle.


Käsittääkseni uusia virallisia tauluja ei ole vielä edes olemassa. Onko tuo ollut sitten ensimmäinen, vai jonkun "wannabe-painotehtailijan" käsitys virallisesta taulusta?

Jos kyseessä on jonkun kötöstelemä teelmys, hirvimerkkiäsi ei ole ammuttu hyväksyttyyn tauluun, eikä se ole näinollen voimassa... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Novaman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 208
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 21.09.2006 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästäjäin keskusjärjestön sivuilta löytyy heidän varastosta myytävä materiaali. Siellä näyttäisi olevan myynnissä uusi hirvikuvio, hinta 6,5e/kpl.
_________________
Varis on aina haulipanoksen arvoinen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari i
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Huh 2004
Viestejä: 151
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 22.09.2006 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyseessä oli ihan virallinen merkinammuntatilaisuus ja taulu oli minun käsittääkseni sitä uutta "virallista" mallia.

Tämän yhden ainoan kokemuksen tuomalla varmuudella väitän, että uusimuotoinen hirvikoe vaatii ainakin jonkinlaista tarkkuutta aseelta ja ampujalta. Jos et ole varma mihin tähdätä, kokeen läpimeno ei ole mitenkään varma. Ainakaan minä en nähnyt taulussa mitään pistettä tai rinkiä mihin tähdät vaan eipä taida ainakaan vielä hirven kyljessäkään olla kympin rinkiä valmiina. Toisaalta, mistäpä sen tietää millloin astuu voimaan sellainen direktiivi joka vaatiin hirven kylkeen myös pimeässä hohtavan kolmekymmentäsenttisen rinkulan jonka pitää näkyä myös mopon lähivalolla 150 metrin päässä.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deerhunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Tam 2005
Viestejä: 100
Paikkakunta: satakunta

LähetäLähetetty: 22.09.2006 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä uusia virallisiakin tauluja jo on ja tosiaan pienellä suurennoksella tai
avoilla ampuva voi joutua hakemaan sitä oikeaa paikkaa.
Meidän rhy:lläkin on jo uudet taulut, mutta otetaan kait käyttöön ensi vuonna
Karhu taulun toiminnanohjaaja jo näyttikin ja siinä ainakin oli tosi heikko rinkula.
Lahtinen pyydä rhy:N toiminnanohjaajaa tuomaan sunnuntaina radalle niin näet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
myllypa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2006
Viestejä: 394

LähetäLähetetty: 25.09.2006 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ekalla läpi Very Happy

tauluissa on kolomenvuojen siirtymä aika, ite ammuin vanahaan tauluun mut numeroita ei sanottu.
_________________
Aina ei voi voittaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tinurien Kirkkoherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2004
Viestejä: 2262

LähetäLähetetty: 25.09.2006 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ekkuna meni, avotähtäimillä, tottakai.
_________________
...saadakseni lopettaa. Moron poro!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Snudde
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Elo 2006
Viestejä: 56

LähetäLähetetty: 26.09.2006 08:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu oli punapiste hieman huonosti säädetty ja ensimmäisellä kerralla kaikki seiskassa kello 2 uusi yritys pienen säädön jälkeen ja kaikki 10 ja hyvä mieli. enpä ole paljoa ampunut mutta täytyy sanoa ettei tuokaan ihan mikään läpi huutojuttu ole ainakaan punapisteellä. tarkkaan joutuu katsomaan kohdan että kymppejä saa. ihan hyvä koe ja kyllä meidän seuran hirviporukka ainakin treenaa liikkuviin miltei joka viikko joten jos joku yli upervapaaltakädeltä300m5cmtauluunampuja haluaa kokeilla niin saa siellä näyttää taitonsa.
_________________
mittee!! voe helevetti! No voe sun !&%¤#"!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com