Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
BePSiman1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.10.2006 11:37 Viestin aihe: |
|
|
Ja pikaiset arveluni saksankielen sanoista menivät iloisesti pieleen;
stockente on sinisorsa ja faulhaber jotakin laiskuuteen ja saaliinhimoon viittaavaa
On kyllä pillitehtaalla mennyt viritykset kympillä pieleen tai sitten pillin minulle lajoittanut henkilö on sen tuunannut vinkumaan... _________________ sanoopi "vanha" Bps - mnetissä jo vuodesta -99... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tube15 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.10.2006 11:39 Viestin aihe: |
|
|
Aku!?
Onko sinun echossa samanlaine ääni kuin tossa Echo Poly Open Water Call? Se on jotenki epämääräsen kuulone? tai siis mun mielestä! saattaa olla et en tiedä mille sorsapillin pitää kuulostaa?!
Ku mun korvaan toi DR85 kuulostaa hyvältä!!
Oisko muualla netissä pillejä myynnissä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 12.10.2006 14:01 Viestin aihe: |
|
|
Omien kokemuksien perusteella noihin netin soittopätkiin kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Pillin valinta pelkästään niiden perusteella on vähän sama, kuin valitsisi automallin sillä perusteella, mikä merkki sattuu formuloissa pärjäämään…
Jotain osviittaa noista voi saada. Se on kuitenkin aika lailla varmaa, että puhaltajana noissa on monesti kohtuullisen kokenut pillittäjä ja huonointa pätkää ei ole esille laitettu. Tuo soittopätkä ei välttämättä kerro koko totuutta siitä, miten pilli aloittelijan käsissä pelaa.
Itse Echon single reedejä ja tuota DR-85 pilliä puhaltaneena kallistun kyllä omalta kohdalta Echon kannalle. DR-85 pillissä on mielestäni se ominaisuus, että se vaatii tosi raskaasti äänen muutosta puhalluksessa (huuttausta) toimiakseen ja on samalla tuolle myös melkoisen tunteeton. Siis jos et halua kuullostaa koko ajan vappupilliltä.
Siihen kun oppii, niin pilli on aika vaivaton puhalleltava, koska puhallusvivahdukset suodattuvat kohtuu vakioksi ulostuloksi. Ja sitten jos haluaa siirtyä vähän edistyksellisempiin single reed-pilleihin, niin tuosta ”huuttauksesta” onkin tosi hankala opetella eroon, tai kuulostat koko ajan varikselta…
Monesti noilla pilleillä taitaa olla se tilanne, että ainakin osa kaksikielisistä kuulostaa (ainakin puhaltajan korvaan) alkuvaiheessa enemmän sorsalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 12.10.2006 14:47 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Omien kokemuksien perusteella noihin netin soittopätkiin kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Pillin valinta pelkästään niiden perusteella on vähän sama, kuin valitsisi automallin sillä perusteella, mikä merkki sattuu formuloissa pärjäämään…
|
Lahtinen sanoikin jo kaiken tarpeellisen.
Echo löytyy kaksikielisenä ja sitä nyt tässä reilun kuukauden puhallelleena voin sanoa että yksikieliseltäkin pilliltä saa paljon paremmat äänet esille. Eli ei kai se ihan potaskaa ole että kaksikielinen aloittelijalle ja sitten vasta singleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tube15 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2006 16:07 Viestin aihe: |
|
|
Pitääpä laittaa mietintä myssyn sisään, tosiaan tarkoituksena ois ainaki toi sorsapilli hommata jostai! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jani s ***
Liittynyt: 04 Kes 2005 Viestejä: 1280 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 19.10.2006 10:57 Viestin aihe: |
|
|
Tilanteet jäivät eilis illalta vähiin, ainoastaan yksi heinuri päätti tulla katsomaan kuvia (10kpl päälle ladottavia kanukin kuvia) kuitenkin liian kaukana joten ampumatta jäi.
Selkäni takana sijaitsee järvi joka kuuluu naturaan,sorsat tietysti viihtyivät siellä. Lähimmät taisivat "kiroilla" minulle 50m päästä mutta lentoon ne eivät lähteneet ei sitten millään.
Ehkä jonkinlaista soundien opettelemista vaadittaisiin.
HUOM! Ei löydy MAX 4 vaan (ADVANTAGE TIMBER) _________________ "let them come close to you" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
bolleee Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.10.2006 12:43 Viestin aihe: |
|
|
en mä sittenkään osta pilliä, ens vuonna meillä ei oo metsästys aluettakaan .. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mixxxu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2006 14:46 Viestin aihe: |
|
|
Ei aluetta?? mistäs hemmetistä se johtuu..?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
bolleee Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.10.2006 17:11 Viestin aihe: |
|
|
natura2000, tai sehän ei oo vielä sovittu, mutt jos niin tulee niin meidän pitää lähteä 25 kilsaa pitempi... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 21.10.2006 10:01 Viestin aihe: |
|
|
Buck Gardner Tall Timber
Tall Timber versus RNT J-frame ja Timber
Tall timber on kohtuullisen äänekäs pilli. Tällä pillillä on melkoisen vaikea puhaltaa vaimeita settejä ilman ”kainalotekniikkaa”. Esimerkiksi J-framella on huomattavasti helpompi puhaltaa vaimeita ränksäyksiä.
Tall Timberin insertti on kohtuu voimakkaasti hiottu ja vieläpä suoraan, itse en ole jumitustaipumusta havainnut. Tosin pilliä ei ole pahimmissa paikoissa vielä käytettykään.
Sointi on mielestäni ”karhea” ja ainakin itselleni ja omalle tekniikalleni tuottaa melko ylipääsemättömiä vaikeuksia saada tällä pillillä aikaan esimerkiksi ”korkeammalla nuotilla” soivaa greetingiä.
Pillin yhtenä etuna on tuo messinkiosan ”patruunankantamaisuus”. Jos kaulalla roikkuu useampia lähes samanmuotoisia sorsapillejä, Tall Timberin tunnistaa heti käteen ottaessaan.
Pilli on melkoisen siististi tehty keskiluokan pilliksi, mutta itse en oikein tälle "syttynyt". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.10.2006 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Onko kenelläkään haluja vaihtaa Echon Poly/open water pilli QH:N J-Frameen? Voinpa muutaman euron vielä antaa voitelurahaa...
Pilli löytänyt uuden kodin.
Pillien vaihdon hygieniasta muutama sana niille joita se askarruttaa. Vaikka tyttöystävät ja vaimokkeet eivät ole saaneet mitään tauteja kanssa käymisestäsi, niin suosittelen jokaista joka pillin on vaihtanut, puhdistamaan sen itse desinfioivalla aineella. Tämä ohje ei ole haitaksi myöskään omille pilleillesi säännöllisenä hoitotoimenpiteenä. Saattaa se jopa parantaa pillin sointia ja käytettävyyttä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 04.11.2006 12:18 Viestin aihe: |
|
|
Olisi tilauksen teko jenkkeihin edessä kaveriporukalla. Olen selaillut näitä jenkkien metsästysfoorumeita etsien jotain suuntaa pilli valinnoissa ja
näihin nimiin törmäsi lähes jokaisella foorumilla:
Duck Commander The Duck Picker
HS Bill Collector
Haydells RedLeg Mallard
Buck Gardner Double Nasty
Rnt Quackhead Jframe
Primos Original Wench
Daisy Cutter
Rnt Short Barrelit
Zink Paralyzer
Eniten yllätti että noita keskiluokan pillejä kehuttiin eniten. Kyllähän sinne väliin mahtu noita kalliimpiakin kuten Daisy Cutteri, ja kehuttiin niitäkin.
Huvittavaa myös se että osaa noista pilleistä myydään suomessakin mutta aika pirun ylihintaan. Original Wench maksaa 15$ kun suomesta sen saa 33€ hintaan.
Itse ajattelin tilata tuosta listasta Bill Collectorin , Duck Pickerin ja Double Nastyn. Mitä mieltä kyseisistä pilleistä ovat arvon herrat? Kannattavia ostoksia vai toistensa "kopioita".? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tahvo Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 04.11.2006 13:19 Viestin aihe: |
|
|
Tänä syksynä oli ensimmäistä kertaa käytössä tuo Bill Collector yksikielisenä ja oli ihan toimiva pilli. Itseni mielestä ainakin helppo soitettava eikä tukkiintunut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JR Lekker™ Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hei 2006 Viestejä: 594 Paikkakunta: Päräperäsemeri
|
Lähetetty: 04.11.2006 18:28 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki muut paitsi tuon double nastyn voit jättää tilauksesta pois. _________________ Aina ei voi voittaa, ei ees jokakerta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 05.11.2006 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Todennäköisesti kotia tulee sitten Duck Picker ( noin niinkuin herätteenä, jenkit kun tuntu tykkäävän) , Bill Collector ja Double Nasty |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|