OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Aseenkantolupatodistusten kopiointi

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Nihis
Vieras





LähetäLähetetty: 22.07.2004 13:24    Viestin aihe: Aseenkantolupatodistusten kopiointi Vastaa lainaamalla viestiä

Nykyisin kun viranomaiset haluavat että kokaisella aseella on oma lupatodistuksensa, eikä yhdelle pahville voi enää kirjoittaa monia asita, niin alkaa lompakko monella pullistelemaan. Itse olen luopunut toivosta että lupatodistukset lompakossa kulkisivat, vaan niille on oma "lompakkonsa". Nyt kun luvat eivät ole enää lompakossa, vaan asekaapissa, niin siitähän seuraa ongelmia. Sattuu sopivan hintaisia, tai muuten vaan sopivaa luvan varaista ostettavaa eteen ja missäs ne luvat taas olikaan!

Ei ole kerta tai kaksi kun on lupatodistukset ollut kotona, kun olen mennyt ruutia, tai patruunoita ostamaan. Tietynlaisia ongelmia, tai ainakin vähän vaivaa siitä seuraa. Vieraassa kaupassa, tai vieraassa kaupungissa voi olla että jää kauppa sitten tekemättä.

(Olipa puhetta, eikä vielä asiaa ollenkaan!)

Sain juuri idean, jonka jo toteutin. Pyyhkäisin lupatodistuksia kopiokoneen lasipöydälle ja värikopio niistä. Arkki ympäri ja uusia lupia saman paperin toiselle puolelle. Nyt luvat on saatu mahtumaan lompakkooni, eivätkä vie paljoa tilaakaan.

Onkohan tälläisellä lupakopiolla mitään juridista painoarvoa?
Uskaltaako oikeat luvat jättää kotia ja lähteä näiden kanssa vieraalle paikkakunnalle metsästämään, tai luvanvaraista tavaraa hankkimaan?
Takaisin alkuun
Andy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 615
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 22.07.2004 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole mitään juridista arvoa tuollaisella paprerilla, jonka voi tekaista esim. photoshopilla koskemaan vaikka tykkejä.

Mikset pidä mukana yhtä kiväärilupaa ja yhtä pistoolilupaa plus mahdollisia erva-lupia. Niillähän saa ostettua kaiken, mitä tarvitsee.
_________________
Joka päivä voi tiiliskivi pudota päähäsi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Nihis
Vieras





LähetäLähetetty: 22.07.2004 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No näinhän se on.

En haluaisi pitää lupatodistuksia eripaikoissa, sillä olen senverran hajamielinen, että johonkin niitä sitten hukkaan. Helpommin hallittavaa on tälläiselle tunarille, kun kaikki luvat ovat yhdessä paikassa. Todennäköisyys niitten löytymiselle on huomattavasti suurempi.

Tuolla kuvankäsittelyohjelmalla voi todellakin tehdä osaavissa käsissä melkein mitä haluaa... tai no kuvia ainakin. Metsästyskortin olen maksanut internetin kautta jo vuosia ja siitä tulostanut vain sellaisen tapahtuman tiedot sivun. Sivun voisi väärentää vaikka dossin edit ohjelmalla, mutta silti se on aina kelvannut. Mitään juridista arvoa tuskin tuollakaan "kuitilla" on, mutta en ole halunnut pankista maksullista kuittiakaan tilata.
Takaisin alkuun
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6245
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 22.07.2004 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei varmaankaan valokopiolla juridista arvoa ole, mutta taitaa kelvata esim. nettimyyntiliikkeille. Ja kelpasihan tuo Rajavartiolaitokselle kun faksasin vyöhykelupahakemuksen. Itse kuljetan yhtä kartonkilupaa lompsassa ja ase- ja muut metsäluvat on erillisessä kotelossa metsästysvaatteitten taskussa.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com