OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kuvia pienpedoista ja pyyntimenetelmistä 2
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 100, 101, 102  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Huhuu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Maa 2007
Viestejä: 33
Paikkakunta: lounais-suomi

LähetäLähetetty: 13.03.2007 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitäpä juuri tarkoitin että antaa kaikiien kukkien kukkien kukkia jos tavoite on petokanta alas. Riistanhoitopisteet saisi mielestäni kytkeä seuroissa saliskiintiöihin esim 10 supia= yhden teeren kiintiö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3R0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 1610
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 13.03.2007 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huhuu kirjoitti:
Sitäpä juuri tarkoitin että antaa kaikiien kukkien kukkien kukkia jos tavoite on petokanta alas. Riistanhoitopisteet saisi mielestäni kytkeä seuroissa saliskiintiöihin esim 10 supia= yhden teeren kiintiö


Meilläpäin ei moni mies tienaisi noita teeriä. Tai no, ehkä 10 vuoden aikana. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4225

LähetäLähetetty: 13.03.2007 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Ja Oskari, en ole saanut montaakaan elukkaa tälle vuodelle, alle kolmasosan normivuosien saaliista. Pyytänyt olen perkuleesti, tai onko jälkien katselu pyyntiä? Ei oikein ole ollut sitä pyydettävää. Lisäksi se vähäinen vapaa aika on mennyt kettukoiran penikan kanssa. Noo turhaa me tietysti saaliistamme tai taidoistamme vängätään, mutta kyllä minultakin mustaa valkoisella löytyy. Epäiletkö etten osaa nylkeä kun viestissäsi jotenkin vihjaisit? Kyllä osaan. Jos en osaisi en tappaisi ainuttakaan otusta.

Ehkä edellinen viestini oli liian krouvi mutta saman puheen olen pitänyt monelle henkilökohtaisesti, en pidä turhista arvosteluista tai juuri nuosta nenäpitkällä toisten asioissa -henkilöistä. Meillä on eri tavat, kukin taaplaa tyylillään. Arvostelut jalkanarun käytöstä, näädän rautapyynnistä ym. vähemmän hienoista metsästysmuodoista on vain opettanut ihmisten mielipiteitä meikäläiselle. Luolakoiramiehet eivät yleensä kuulu marisevampaan kastiin koska heillä on ja täytyy olla melkoinen into metsälle. Se jolla on kova into metsälle on kiinostunut edes jollain tasolla kaikista pyyntimenetelmistä ja riistaeläimistä. Yleensä valittajia ja arvostelijoita ovat metsästykseen vähempi intoiset sohvametsästäjät sekä ne kuvaamani "tosi" koira ja kennelmiehet (Itsellä on kolme koiraa ja olen innokas koiramies mutta en kuulu siihen "tosi" kastiin). Heillä on yleensä kiinnostuksen sijaan ylimielisiä periaatteita ja mielipiteitä.

Oletteko huomanneet miten paljon täällä on niitä jotka puuttuvat jokaiseen virheeseen mitä näkevät, eivätkä itse kuulemma koskaan sorru mihinkään virheisiin?


Tuhola, oletko lukenut lukenut noita minun kirjoituksiani?
Kritiikki mitä olen antanut on ollut näiden älyttömyyksien julkaisijoita kohtaan.
Yleisesti ottaen niiden kirjoittajat nuoria jotka muutaman elukan saavat kaudessa ja kuvat ja kirjoitukset liippavat laittomuuksia tai ovat epäesteettisiä.
Monet lukevat sivuja mutta eivät kirjoita, osa on metsästäjiä , osa sen vastustajia.
En ole epäillyt ettetkö osaa nylkeä ja mukava kun otat nahat talteen.
Lähinnä koittanut saada osaa tajuamaan että juttuja ja kuvia voi laitella ihan asiallisiakin ja silti olla "kova" pyyntimies...
Harrastus on luonnolle täkeää ja ihan hienoa touhua, tärkeää olisi antaa harrastuksesta myönteinen kuva niille jotka eivät hommasta tiedä tai sitä vastustavat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Huhuu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Maa 2007
Viestejä: 33
Paikkakunta: lounais-suomi

LähetäLähetetty: 13.03.2007 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

se olikin esim
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20584
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 13.03.2007 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei meilläkään. Mutta ihan ok olisi varmastikkin tuonne lounaissuomeen. Meille riittäisi yksi ja siltikin teerenmetsästys olisi vain 3-4 miehen herkku. Tai onhan se nytkin. Kaksi innokasta + yksi tai kaksi viikonloppu jahtaajaa (jos ei krapula satu kohdalle) ei muita. Että alaa tulee miestä päälle n.4000-5000ha. Lisäksi meillä parilla hassulla linnustajalla on vielä seurankiintiöiden lisäksi omat kiintiöt eli ruskeaa ei ammuta muuta koiran haukusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
F.Scaramanga
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2004
Viestejä: 415

LähetäLähetetty: 14.03.2007 15:34    Viestin aihe: raudat, ketjut ja vyöt Vastaa lainaamalla viestiä

Joku valitti tuholalle että eivät olleet raudat hyvin kiinni kun supi suppari oli lähtenyt sangat päässä kävelemään.

Nitistin joskus supeja ja mäyriä näillä raudoilla, ja tässä havaintoja:

Rautoja ei kannata laittaa siten, että ulkoa päin pääsee eläin menemään niihin. Tärkein syy tähän on koiran meneminen rautoihin. On kyllä olemassa paikkoja, joissa koiria ei ole oikeasti, mutta ongelmaksi muodostuu se, etteivät raudat laukea samalla tavalla kummastakin suunnasta.

Rautoja ei kannata laittaa vireeseen supia ja mäyrää varten yhtään mihinkään, koska nämä ovat eläinrääkkäyspelejä. Vaikka sangat läsähtävät elukan kaulaan ja toiset kuonon eteen, niin ei kuole heti elukka. Laatikoiden pohjassa oli raapimisjälkiä usein, ja joskus kun olin peittänyt verkolla raudat ulkoa päin ja virittänyt ne keppien avulla luolan suulle, oli elukka vetänyt ne luolaan vähän matkaa perässään. Voin rehellisesti sanoa että viritin raudat hyvin jämäkästi. Yksi supi hoiperteli pitkän matkan pesän ulkopuolelle vaikka raudat iskivät kuten pitikin.

Jos ette usko, niin työntääkää elävänä saatu supi niihin rautoihin ja katsokaa mitä tapahtuu. Nimike "hetitappavat raudat" on ainakin 220-rautojen kohdalla aika harhaansa johtava supin ja mäyrän kohdalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20584
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.03.2007 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen minäkin melkoisen monta isoa otusta raudoilla saanut, niin supeja, kettuja ja vähän vesistöissä liikkuvia isoja turkiseläimiä Wink . Hyvin kuolevat kunhan
a) jouset pääsevät toimimaan ilman estettä eli palstakielellä bs=0.
b) sangat pääsevät toimimaan ilman estettä
c) raudat ovat niin asennettu että ne lyövät joko takaraivon taa tai päähän.

Olen saanut pari-kolme supia 160#:sillä siten että sangat ovat lyöneet otusta otsaan (tarkoituksella). Kyllä ne ovat kuolleet kärsimättä. Mutta kyllähän raudat voi sitenkin kokemuksen puutteessa vahingossa asentaa että otukset kituu. Mutta voihan haulikollakin vain haavoittaa. Mitä eroa on että jos supi on hengissä raudoissa ½ tuntia tai persuksille ammuttu kettu koko talven? Melkoisen monta kettua olen nylkenyt millä on takareisissä hauleja. Eikä ollut omia hauleja kun oli narulla tai reijästä saatuja pistoolilla lopetettuja. Kun metsästetään niin joudutaan tappamaan, ainahan se ei luonnaa. Vaikka sitä otusta tapettaisi millä niin joskus tahtoo olla henki lujassa. Se on se elämän ehto. Ei siinä ole salattavaa. Kuolema ja kärsimys kuuluvat elämään ja jokainen meistäkin tulee sen kokemaan, moniko oli unohtanut tämän?. Minä ainakin useinkin. Ajakaapa keväällä johonkin helsinkiin täältä e-pohjanmaalta. Sillä välillä näkee luontokappaleiden kärsimyksiä melkoisesti. Tai kuunnelkaa isiemme/isienisiemme tarinoita sodasta. Kärsimys ja kuolema, ne on elämässä läsnä luonnollisena asiana. Näitä asioita on turha hienostella ne ei siittä parane, vapahtaja ei vielä ole tullut ja päästänyt meitä paratiisiin (ja tuskin tuleekaan, epäilen). Välttää kärsimyksiä pitää, ainakin minä kunnioitan saaliseläintäni niin että kunnia-asiani on saada riistettyä henki mahdollisimman pienin kärsimyksin. En nauti tappamisesta vaan luonnollisen saalistusvietin tyydyttämisestä kuten kaikki muutkin metsästäjät.

Sitten mitä siihen metsästyksen vastaisuuteen ja näihin puheisiin mitä puhutaan tulee niin olen aikapäivät sitten tehnyt näihin asioihin liittyen muutaman periaatepäätöksen omasta harrastuksesta:

-Tulen harrastamaan aina metsästystä, sitä ei etelän herrat eikä kukaan muukaan minulta pysty ikinä kieltämään.

-Puhun harrastuksestani niinkuin ajattelen, ei minun tavitse salailla kun ei ole salattavaa. Eihän lentopalloilijankaan tarvitse pelätä mitä puhuu.

-Kaikki tästälähin tehtävät turhat päätökset eivät koske minua. Tähän kastiin kuuluisi mm. haulien koko rajoitukset (ei raaka aine), rautojen ym. pyyntilaitteiden kielto. Rauhoitukset eivät yleensä ole turhia.

-Maanomistaja suhteista on pidettävä huolta, mutta mihinkään vihreisiin kaupunkihihhuleihin ei tarvitse keskittyä. Vaikka he kuinka lukisivat ja katselisivat meikäläisen tekstejä ja kirjoittelisivat yleisönosastolla.

^Näihin ylläoleviin perustuu kriittisyyteni valistajiin ja "palstapoliiseihin". Minun puolestani voidaan jatkaa alkuperäistä keskustelua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tms
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2004
Viestejä: 460

LähetäLähetetty: 14.03.2007 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olenko lukenut väärin ,kun jostain lehdestä näin 260-2 raudat?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20584
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.03.2007 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Todennäköisesti, tai sitten oli painovirhe. Käsittääkseni suomesta saa:
110#
120#
160#
220#
280#
330#
Muita en ainakaan mistään ole löytänyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ELLU69
Vieras





LähetäLähetetty: 14.03.2007 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...

Viimeinen muokkaaja, ELLU69 pvm 06.07.2007 09:58, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20584
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.03.2007 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama juttu. Mulla ensimmäisellä supireissulla sattui kun meinasin ottaa haulikkoa jäljitykseen niin isäni löi kirveenvarren käteen ja kehui että pärjäät sillä Laughing . Ja kyllä pärjäsinkin ja aina sen jälkeenkin. Nykyisin omistan pikkupyssyn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tms
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2004
Viestejä: 460

LähetäLähetetty: 14.03.2007 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Todennäköisesti, tai sitten oli painovirhe. Käsittääkseni suomesta saa:
110#
120#
160#
220#
280#
330#
Muita en ainakaan mistään ole löytänyt.


Mikä firma myy 280#? Käytettykin rauta kelpaa,jos joku luopuu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4225

LähetäLähetetty: 14.03.2007 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Sitten mitä siihen metsästyksen vastaisuuteen ja näihin puheisiin mitä puhutaan tulee niin olen aikapäivät sitten tehnyt näihin asioihin liittyen muutaman periaatepäätöksen omasta harrastuksesta:

-Tulen harrastamaan aina metsästystä, sitä ei etelän herrat eikä kukaan muukaan minulta pysty ikinä kieltämään.

-Puhun harrastuksestani niinkuin ajattelen, ei minun tavitse salailla kun ei ole salattavaa. Eihän lentopalloilijankaan tarvitse pelätä mitä puhuu.

-Kaikki tästälähin tehtävät turhat päätökset eivät koske minua. Tähän kastiin kuuluisi mm. haulien koko rajoitukset (ei raaka aine), rautojen ym. pyyntilaitteiden kielto. Rauhoitukset eivät yleensä ole turhia.

-Maanomistaja suhteista on pidettävä huolta, mutta mihinkään vihreisiin kaupunkihihhuleihin ei tarvitse keskittyä. Vaikka he kuinka lukisivat ja katselisivat meikäläisen tekstejä ja kirjoittelisivat yleisönosastolla.

^Näihin ylläoleviin perustuu kriittisyyteni valistajiin ja "palstapoliiseihin". Minun puolestani voidaan jatkaa alkuperäistä keskustelua.


Vai palstapoliiseihin, eipä kai kukaan sen enempää ole poliisi vaan tuholan kaltaisille koittanut moni sanoa että asioita voinee esittää fiksumminkin ja provosoimatta.
Tuntuu uhoa löytyvän, mutta juuri tuollaiset asenteet saa aikaan enemmän haittaa kun hyötyä ainakin jos asiaa ajattelee nbiiden kannalta jokta tähänkin asti keskittyneet lähinnä harrastelemaan ja poistamaan noita pienpetoja.
Lukemassa käy sellaisia jotka 100kpl ja ylöspäin saavat pienpetoja vuosittain pois linnunpesiä ryöväämästä, kuvia eivät pahemmin laittele tai retostele, luulisi ymmärtävän näiden muutaman nahan kavereiden että huoli homman jatkuvuudesta on ihan tosi.
Positiivisella kuvan luomisella saa enemmän aikaan kun näiden rohkeiden ja pelkäämättömien kavereiden kanssa Laughing
Ihan saman arvon saa lukijoiden silmissä josko ei kaikkein verisintä kuvaa koirasta tai elukasta laita, kerro kuinka haavakkoa rääkätään jne.
Tuo lentopalloilijaan vertaus oli aika ontuva, muuten samaa uhoa kun meidän 5v pojalla Rolling Eyes
Salailusta ei kukaan varmaan ole edes puhunut vaan asioiden esittämistavasta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20584
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.03.2007 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uhoa on, ja tulee aina olemaankin kun on kyse omista oikeuksista. En ole niitä p'rseen nuolijoita, jotka työpaikallakin mussuttaa vain kahvikämpässä. Olen aina sanonut pomolle suoraan. Vielä ei potkuja ole tullut. Nöyrtyäkkin joskus pitää mutta ei tässä asiassa. Tottakai täällä käy miehiä jotka saavat suuria saaliita eivätkä niillä retostele. Minä taas nautin metsästyksestä ja siittä kun siellä luonnaa. Retostelen kavereille kun saan jotain ja retostelen joskus täälläkin. Ei siinä ole pahaa, tuulettaahan jääkiekkoilijakin kun saa tehtyä maalin Wink .. Mutta aika harvoin tänne tulee loppujen lopuksi saaliista kuva laitettua.

Niin joo ja Tms: Muistaakseni asetalolla on ollut myynnissä 280# Dukea.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2005
Viestejä: 2042

LähetäLähetetty: 15.03.2007 00:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan suotta tosiaan piiperöporukoille kumarrellaan ja kaunistellaan
metsästysharrastusta, ei ne sitä tule koskaan hyväksymään niin
näytettäkään se heille sellaisenaan, ainakin niitä uituttaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 100, 101, 102  Seuraava
Sivu 6 Yht. 102

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com