OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ase&Esittely: Sorsapillit, tulevaisuuden rahasampo!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 42, 43, 44  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vallmetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2006
Viestejä: 251
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 09.08.2007 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ostinpa tuommosen quaker boyn yksi kielisen ränkkäpillin. onko kellään kokemusta pillistä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wannabetuner
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Elo 2007
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 11.08.2007 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehdotus:
Modet voisi tehdä tiivistelmän aiheesta ja laittaa stickyn jonnekkin projekti- osioon?
Tyyliin että mitä pitää tietää, mitä suositellaan ym. pillityksen aloittamisesta.
Itse tilasin juuri tuon dr85 pillin, ja eilen jo lueskelin näitä vinkkejä miten sitä oppii käyttämään mutta on todella turhauttavaa kun heti kolmessa aiheessa on yli 40 sivua niin kahlata kaikkia läpi ja yrittää onkia niitä pillityksen "avaimia" Sad
Harjoittelua, harjoittelua, sitä hoetaan, mutta miten kun se kuulostaa omaan korvaan aivan erilaiselta kuin järven toiselle puolelle? Mistä tietää koska menee hyvin, aina ei voi kuitenkaan istua järvellä kokeilemassa sorsiin koska niidenkin seassa on nuottivikaisia joille riittää että raakkuu kuin varis Smile
Ja kuitenkin jos järvellä sorsilla vain opettelee niin äkkiä saa monoa järveltä kun pelottaa huutelulla kaikki sorsat pois kun muut kykkii hiljaa puskassa... Confused

Jos nyt joku vetää herneen nenään tästä että "ei ole kova homma selata kaikkea läpi" niin siitä vain saa vetää vaikka kilon nenäänsä, tämä on vain minun mielipide.
Itse haluaisin nyt saada vain selvät ohjeet miten pääsee alkuun ja sitten myöhemmin voi alkaa kun perustat on kunnossa niin erikoistumaan johonkin "hienouksiin" (ruokailu huudot ym.)

Metsästänyt olen jo pienestä pojasta, yli 10v mutta nyt vasta olen pillin hankkimassa.
Ennemmin on pärjännyt tuurilla, omalla suulla ja riittävällä naamioinnilla Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 12.08.2007 00:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

wannabetuner kirjoitti:

Itse tilasin juuri tuon dr85 pillin, ja eilen jo lueskelin näitä vinkkejä miten sitä oppii käyttämään mutta on todella turhauttavaa kun heti kolmessa aiheessa on yli 40 sivua niin kahlata kaikkia läpi ja yrittää onkia niitä pillityksen "avaimia" Sad
Harjoittelua, harjoittelua, sitä hoetaan, mutta miten kun se kuulostaa omaan korvaan aivan erilaiselta kuin järven toiselle puolelle? Mistä tietää koska menee hyvin, aina ei voi kuitenkaan istua järvellä kokeilemassa sorsiin koska niidenkin seassa on nuottivikaisia joille riittää että raakkuu kuin varis Smile
Ja kuitenkin jos järvellä sorsilla vain opettelee niin äkkiä saa monoa järveltä kun pelottaa huutelulla kaikki sorsat pois kun muut kykkii hiljaa puskassa... Confused

Jos nyt joku vetää herneen nenään tästä että "ei ole kova homma selata kaikkea läpi" niin siitä vain saa vetää vaikka kilon nenäänsä, tämä on vain minun mielipide.
Itse haluaisin nyt saada vain selvät ohjeet miten pääsee alkuun ja sitten myöhemmin voi alkaa kun perustat on kunnossa niin erikoistumaan johonkin "hienouksiin" (ruokailu huudot ym.)



Ei pahalla mutta se että "ei jaksa kahlata topikkia läpi" vaikuttaa enemmänkin siltä että kiinnostus koko hommaan on vähän niin ja näin.

Kuuntele netistä esim hakusanalla "duck calling" ääninäytteitä miten pitää puhaltaa ja harjottele niitä. Äänitä vaikka mikillä tai vaikka kameralla sitten omaa pillitystä ja mieti mitä voisi tehdä paremmin.

Nii in, harjoittelemalla se rupee onnistumaan. Itse olen neljättä vuotta pillittämässä ja silti opittavaa silti riittää. Perusta kuitenkin se että pilliin ei puhalleta vaan humistaan ja äänen säätelyyn käytetään kurkunpäätä.
Kokeile humista "quack" tai "kvaak" pilliin ja kuuntele miltä kuulostaa. Ruokailuääni taas on nopea "tikatukatika" tai "dicaducadica". Greetingin saat harjoittelemalla tuota perusääntä eli kvaakkia.Äänen tulee lähteä "sisältä" eikä poskista. Sorsia et saa peloteltua järveltä kyllä hirveimmälläkään huudolla pois, tai ainakin epäilen. Et vaan saa niitä luoksesi jos pillitys ei kuulosta siltä mitä pitää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wannabetuner
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Elo 2007
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 12.08.2007 00:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tarkennan että luin kaikki topicit läpi (hitto mikä työ) ja siksi siis kaipaisin (en kai ole ainoa) tiivistelmää aiheesta Smile
niin ja lueskelin vielä nuo ameriikan miesten "takeèm" sivustot läpi mutta käytännön ohjeita siis kaipailen, aloitelijalle:)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhastaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2006
Viestejä: 228
Paikkakunta: Pohjos-Savo

LähetäLähetetty: 13.08.2007 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitoinpa tilaukseen tuolta houkutuspillit.net tuommosen "feedin mallard" sorsalutkun.. Toivottavasti tulisi viikonloppuun mennessä niin ehtisi käydä järvellä vielä kokeilemassa ennen maanantaita, että miltä se kuullostaa. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jessejames



Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 21.08.2007 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tilasin tänään Primoksen
Over and Under-sorsapillin.

Kauppa:
http://www.houkutuspillit.net/shop/products.php?g1=71bae9&g2=f972fc

Valmistajan kotisivut:
https://shop.primos.com/pc-888-44-over-and-under-double.aspx


Onko kenelläkään tietoa tuosta?

Koko pienen ikäni olen käyttänyt acmen pilliä, ilman mitään merkittäviä tuloksia. Se pilli joutaa vappujuhliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ProGuide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2007
Viestejä: 473
Paikkakunta: Sievi

LähetäLähetetty: 23.08.2007 13:30    Viestin aihe: lahtinen Vastaa lainaamalla viestiä

kumpaa pilliä käytät itse metsästykseen kakskielistä vai ykskielistä? ite oon myllyttänyt nyt noin 6v Kakskielistä ja on siinä ollu kyl Ykskielisiä... mikä pillimerkki ois ääneltää ja toimivuudeltaan parhaimmistoa metsäsätys käytössä? nyt mulla on käytössä HS:n Diamond Wood seriesin Double...
_________________
-- SBE II--
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeKaRa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2006
Viestejä: 152
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.08.2007 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen hankkimassa työkavereiden kanssa sorsapillejä ison rapakon takaa. Olemme kaikki aloittelijoita tässä pillityshommassa. Tarkoitus on hommata polypillejä hintansa vuoksi.

Tämän topikin perusteella pilleistä kiinnostavat:
- Echo Calls Molded Timber Duck Call 29,99$
- Rich-N-Tone Quackhead Duck Call yksikielisenä 19,99$
- Buck Gardner Calls Double Nasty II yksikielisenä 19,99$
Hinnat ja pillit BassPro:n sivuilta

Mitä mieltä olette pillivalinnoista???
Onko Echo parempi yksi- vai kaksikielisenä?
Onko Echon Molded pilli sama jota tässä topikissa on hehkutettu?
Onko RNT:n pilli se original jota täällä on hehkutettu?

Kiitokset etukäteen asiallisista vastauksista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeKaRa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2006
Viestejä: 152
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.08.2007 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen verran vielä, että pillityksen "kuntohuippu" on tarkoitus ajoittaa/opetella kaudelle 2008 ja siitä eteenpäin. Tälle syksylle pilleistä saa korkeintaan variksen tai vappupillin äänen. Very Happy
Merihanhelle hankittiin DJ Callsin GLG-16 pillejä ja metsähanhelle Manitoban pillejä Oulusta.
Enää ei tarvi muuta kuin hommata vene, moottori, kaaveet ja suojaverkot sekä opetella ampumaan ja puhaltamaan pilliin - niin ensi syksynä on tiedossa halpaa lihaa... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 23.08.2007 14:41    Viestin aihe: Re: lahtinen Vastaa lainaamalla viestiä

ProGuide kirjoitti:
kumpaa pilliä käytät itse metsästykseen kakskielistä vai ykskielistä? ite oon myllyttänyt nyt noin 6v Kakskielistä ja on siinä ollu kyl Ykskielisiä... mikä pillimerkki ois ääneltää ja toimivuudeltaan parhaimmistoa metsäsätys käytössä? nyt mulla on käytössä HS:n Diamond Wood seriesin Double...


Sulla on jo nyt hyvä pilli käytössä. Tuosta varmaankin kannattanee siirtyä jo akryylisen pariin. RNT:llä on hyviä akryylejä, tai ainakin niitä on hehkutettu sen verran monelta käyttäjältä että uskallan suositella ilman omia kokemuksia.

Itse pidän yksikielisistä, äänen saa just sellaseks kun haluaa ja sitä voi paremmin muunnella helposti. Tuo kaksikielinen tuppaa antamaan sen saman äänen aina. Muutenkin minusta yksikielinen helpompi puhaltaa kunhan vaan on saavuttanut sen tason että oikeat äänet löytyvät. Harjoittelemista voi olla hieman enemmän kuin kaksikielisellä, mutta se harjoittelu sitten palkitsee.

VeKaRa kirjoitti:
Mitä mieltä olette pillivalinnoista???

Tuota buckkia en itse suosittele hommaamaan.Ääni vaan ei minua miellytä eikä se ole mikään nautinto puhaltaa. Mutta tämä vain minun mielipiteeni. Kyllähän tuota alotuksessa sorsia silläkin sai kaartelemaan hollille. Mutta kuitenkin.

Southern Game Callsin Nasty Boy on käytössä ja se veti sorsia puoleensa pirun hyvin. Ääni on hyvä ja mukava puhaltaa, että jos saa suositella niin siinä varteenotettava vaihtoehto. En vaan muista onko Bassilla sitä myynnissä. Kaverilla on RNT:n J-frame ja siitä löytyy myös mukavan raspinen ääni.

Mutta jo tuollaisenaan VeKaRan pillivalinnat vaikuttas minusta aika hyviltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jessejames



Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 23.08.2007 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tekisköhän tuolla sarjalla mitään?

http://www.reloading.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=182
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mk2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2005
Viestejä: 810
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 24.08.2007 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dodi! Käväsin tuossa yhdellä lammella iltasella ja hämärissä pillitin original wrenchiä ku sorsa vastaili vastarannalla noin 500m päässä. sitten kuulu että lentää jonnekki ja siinä se kävi ihan pintaa hipoen kääntymässä noin 50m päässä ja lähti pois päin. pillitin vähäsen ja sorsa tekee tiukan mutkan ja tulee ihan suoraan kohti ja laskeutuu 20m päähän! Smile Hienoo! Onneksi oli serkku mukana että oli todistajaki ekalle pillisorsalle.

ps. siis tavi se oli Wink
pss. ilman kaaveita eli ihan pilliä totteli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wannabetuner
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Elo 2007
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 02.09.2007 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

doddiin, ensimmäinen iltalento pillin kera on suoritettu (buck gardnerin mag nasty) roikkui kaulalla, ja toimii. Siinä oli 12 plastiikki heinuria vedessä edessäni ja aivan aikani kuluksi ja harjoituksen vuoksi puhaltelin siinä pilliin ja kyllä tuo heinäreitä siihen hankki.
Aivan tyhjästä tulivat ja suoraan veneeseen yrittivät että kyllä yhtään ei harmita mokoman kapistuksen hankinta Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wannabetuner
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Elo 2007
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 16.09.2007 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toimii pillitys, yhtään ei kaduta mokoman osto. täältä sain pari vinkkiä pillitykseen, muutamia aamuja kun töihin ajeli niin harjoitteli, ja harjoittelu tuotti tuloksen Smile -->

Oltiin "tyhjällä" metsälammella, aikani kuluksi pillitin ja haapana pisti päänsä esiin heinästä toiselta puolelta. lisää pillitystä ja kohti alkoi tulemaan.
Ensin näki varmaan meidät kun avoimella rannalla seisottiin neljä miestä ja kaartoi kaukaa jo ohi mutta jatkoin pillitystä ja seuraavaksi tuli suoraan päältä. Kaksi kertaa ammuttiin jo tässä vaiheessa, toki ohi, ja sorsa pakoon.
Ankara rääkätys niin kääntyi mokoma lammen päällä ja tuli takaisin meidän kohtaan.
Taas kaukaa ohi muttakun jatkoin vain "vaaak vaaak vaaak vaaak vaaak vak vak vak" ja muutamia epämääräisiä "kvaakkeja" väliin kättä liikutellen pillin edessä niin aivan päältä se tuli lopuksi yli ja sitten se lopulta jäikin siihen Smile
Oli aika hieno tunne kun kaverit kaikki luovutti kun haapana lähti metsää kohti ja nosti korkeutta että "sinne meni" niin ahkera pillitys ja kääntyi.. Cool
Olisikohan yhtensä jotain 5-6 kertaa mennyt ohi ennen exoduksen saapumista, etsimässä että "missä se kaveri luuraa"...

Mahtava harrastus Razz Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valmet212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2006
Viestejä: 116
Paikkakunta: HolhousYhteiskunta

LähetäLähetetty: 03.11.2007 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hakusessa olisi kaksikielinen sorsapilli, joka toimii märkänä alle kymmenen asteen lämpötilassa. Tällä hetkellä omistan hyvän yksikielisen pillin(Hs Bill collector), mutta tämä pilli ei toimi kauaa märkänä kylmällä. Pilli saisi olla mielellään timber -tyyppinen pilli. Ehdotuksia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 42, 43, 44  Seuraava
Sivu 38 Yht. 44

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com