OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

tikka 512 SD. kuvio hukassa!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
-= JH =-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2005
Viestejä: 180
Paikkakunta: E-Karjala

LähetäLähetetty: 17.01.2007 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nostetaanpa ylös. Edelleen olis hakusessa Tikka 512 SD sopivia/hyväksi todettuja pitkiä holkkeja. Olisko jollain suosituksia mallista/valmistajasta ja vähän dataa mienkä kuvio muuttui verrattaessa orkkis suppareihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Einari
Vieras





LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koita Winsun Super Speediä tai tupla X:ää. Meikäläisen 512:lla ainakin
tulee tasainen kuvio, supistajat täys ja parannettu sylinteri.
Takaisin alkuun
Kime
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2004
Viestejä: 1375
Paikkakunta: Liminka

LähetäLähetetty: 21.01.2007 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-= JH =- kirjoitti:
nostetaanpa ylös. Edelleen olis hakusessa Tikka 512 SD sopivia/hyväksi todettuja pitkiä holkkeja. Olisko jollain suosituksia mallista/valmistajasta ja vähän dataa mienkä kuvio muuttui verrattaessa orkkis suppareihin.


FinnClassicciin osti yks kaveri sarjan pitkiä holkkeja. Käynti huononi vakiosuppareihin verrattuna huomattavasti. Yks haulikoko teki kohtuullista kuviota, mutta ei sekään selvästi parempaa kuin vakioholkit. Vois tuo varmaan sarjan myyäkki, ku kerta niin hyviä olivat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
-= JH =-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2005
Viestejä: 180
Paikkakunta: E-Karjala

LähetäLähetetty: 21.01.2007 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kime - Onko sulla tietoa käykö jokin Trulockin tai Carlssonin suppareista (pitkät) tohon Tikka 512:een?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kime
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2004
Viestejä: 1375
Paikkakunta: Liminka

LähetäLähetetty: 22.01.2007 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-= JH =- kirjoitti:
Kime - Onko sulla tietoa käykö jokin Trulockin tai Carlssonin suppareista (pitkät) tohon Tikka 512:een?


Eipä ole tietoa. Enkä muista minkä näköset se tikan ja FC.n holkit olivat. Jos asetta ei ole jenkkimarkkinoilla suuremmiin myynnissä, niin sieltä ei välttämättä suppareitakaan löydy. En ole hokannut koskaan, että olis jenkkisivustolla mainittu sopivuutta tikkoihin ja FinnClassiceihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
-= JH =-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2005
Viestejä: 180
Paikkakunta: E-Karjala

LähetäLähetetty: 22.01.2007 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla Trulockin kotisivuilla http://www.trulockchokes.com/chokesearch.asp on kyllä mainittu Tikka ja Valmet mut sattuuko ne sit tohon 512:een? Jos oikein ymmärsin http://www.trulockchokes.com/interchange.htm niin siihen pitäisi sattua joko Valmet/Tikka tyyppinen (SCTKAxxxxx) tai Invector Plus (esim PHIPxxxxX) - mut kumpikohan? Näyttäis, että Browningissa on toi Invector Plus. Voiskohan olla niin, että Tikkaan sattuis noi Browningin supparit?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.01.2007 20:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä on toiminut ja toimii 3/4 ja puol suppari. muut ovat selkeesti heikompia.

2.5-2.7mm kevyenä on kana linnulle ihan hyvä.

3.5mm on nykyään vakiona itse ladatussa mini magissa.

TIKKA 512 SD
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuppu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Maa 2006
Viestejä: 100
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 24.07.2007 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ittellä on sama 512Sd ja piipuissa on 1 ja 3 supistajat... Aivan sama millä paukulla ampuu niin putoaa... Jos ei putoa niin en syytä asetta vaan itseäni!
Olen sitä mieltä että minulla on parempi ase kuin mitä itse olen ampumaan...
Ainoastaan Sellier Bellotilla olen kokeillut kuviota ja hyvä on. Vihtavuoren metso ja ukkometso paukut käyvät kuin nyrkki silmään, noilla olen ampunut teeren, metson ja kauriin... Kyyhkylle SB 2,75mm 32g...

Sanoit että olet koittanut kuviot 35metriin. Tuohan on aivan maksimi matka ampua haulikolla eikä siis kuvio ja upotus ole enään parhaimmassa terässä! Ota tuosta matkasta 15metriä pois niin alkaa tulemaan kyyhkyt ja sorsat alas... Kunhan vaan malttaa odottaa oikeaa ampumapaikkaa niin kyllä se palkitaan. Ittellä on ollut ainakin ollut tuota vikaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2005
Viestejä: 129

LähetäLähetetty: 24.07.2007 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuppu kirjoitti:
Ittellä on sama 512Sd ja piipuissa on 1 ja 3 supistajat... Aivan sama millä paukulla ampuu niin putoaa... Jos ei putoa niin en syytä asetta vaan itseäni!
Olen sitä mieltä että minulla on parempi ase kuin mitä itse olen ampumaan...
Ainoastaan Sellier Bellotilla olen kokeillut kuviota ja hyvä on. Vihtavuoren metso ja ukkometso paukut käyvät kuin nyrkki silmään, noilla olen ampunut teeren, metson ja kauriin... Kyyhkylle SB 2,75mm 32g...

Sanoit että olet koittanut kuviot 35metriin. Tuohan on aivan maksimi matka ampua haulikolla eikä siis kuvio ja upotus ole enään parhaimmassa terässä! Ota tuosta matkasta 15metriä pois niin alkaa tulemaan kyyhkyt ja sorsat alas... Kunhan vaan malttaa odottaa oikeaa ampumapaikkaa niin kyllä se palkitaan. Ittellä on ollut ainakin ollut tuota vikaa..


ei kai tässä kukaan ole syyttänytkään asetta jos ei putoa. pointtina oli että löytyisi semmoinen paukku jossa on tasainen kuvio..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoisä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 131

LähetäLähetetty: 24.07.2007 22:59    Viestin aihe: tikka 512 SD. kuvio hukassa! Vastaa lainaamalla viestiä

SUIKKA; Mikäli kuviot ovat edelleen hukassa, hanki Tikkaan pitkät supistajat. Eloranta tuo maahan Tikkaankin käyviä pitkiä supistajia. Osta kolme supistajaa ( M,IM ja F ). Hinta lienee nykyisin n.45 euroa/kpl. Tasaisimmat/tiheimmät haulikuviot tulet saamaan Remington Nitro Magnum nSurprised 4 patruunoilla. Osumien määrä Wannseetaulussa 35m:n matkalta tulee olemaan 150 - 220 kpl, joten riittänee?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2005
Viestejä: 129

LähetäLähetetty: 24.07.2007 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo näin se on tehtävä! aika helmi osumamäärä jos tohon pääsee..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-henri-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Syy 2006
Viestejä: 44
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 29.07.2007 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla rottweilin magnumi 3,2mm haulilla toimii loistavasti puolisuppealla Confused Täyssuppealla ei ihan niin hyvin,mutta välttävästi kuitenkin.
Ukkometso 3,25mm haulilla puolisuppealla ammuttuna ihan s*atanan suppea kuvio,täyssuppealla harva (saattoi tulla kyllä muistiinpanojen kanssa virhe eli,että ne olisivat juuri toisinpäin) Sad Eleyn magnumi 3,6mm haulilla toimi "normaalisti",täyssuppealla hyvä ja puolisuppealla pikkusen harvempi kuin rottweilin magnumi puolisuppealla.Eli tein sellaisen päätöksen,että jos piipussa on täyssuppea niin sinne menee Eley,toisessa puolisuppea/siitä väljempi,menee sinne rottweilin magnumi.
Tai sitten jos haluan tosi suppean kuvion toisella piipulla niin puolisuppean kanssa ukkometso.Toiseen piippuun rottweilin magnumi.

Matka oli 35m ja ase FinnClassic 26" piipuilla.
Kertokaapa kokemuksia jos ja kun olette laittaneet niitä pitempiä suppareita.
_________________
Finnclassic 512s SD 12/76 26" piipuilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Tuppu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Maa 2006
Viestejä: 100
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 30.07.2007 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo...ei kaikki ihmisen keksinnöt helpota elämää... Aika osuvasti sanoi yksi vanhempi mies kun tokaisi että "On menny haulikotkin pilalle kun tuollaiset supistajat keksittiin piipun päihin. Ennen ei tarvinnut miettiä millä supistajilla ampui, sen kun antoi paukkua." Ja hyvin kuulemma osui...

Tokihan TUTKITUSTI noista supistajista on hyötyä, mutta vanhoille metsästäjille kuulemma turhia Smile

Minulla ei tähän asiaan muuta...over and out...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-henri-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Syy 2006
Viestejä: 44
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 03.08.2007 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli paukuteltua tänään Dap5 magnumia tauluun kaikilla supistajilla.Haulikoko 3,5mm ja matkaa se 35m.Taulussa oli halkaisijaltaan n.40cm ympyrä,jonka keskellä oli 13cm tähtäyspiste.
Sylinteri ja parannettu sylinteri melko harvoja jo tuolle matkalle,mutta lähemmäs varmaan hyvät.Puolisuppealla voisi pitää ihmeenä ellei putoa lintu 35 metriin.Oli sen verran hyvä kuvio ja ei ollut pahempia aukkoja,ympyrän sisällä 57 reikää,joista 11 tähtäyspisteessä.Ympyrän ulkopuolellakin tasaisesti reikiä.3/4 ja täyssuppealla kanssa hyvä.Suppea ja tasainen kuvio.Kyllä noissa upotuskin näytti riittävän.
Hintaa oli 0,65e/panos.
_________________
Finnclassic 512s SD 12/76 26" piipuilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
suikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2005
Viestejä: 129

LähetäLähetetty: 19.08.2007 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

otas kuva siitä sun taulusta jos on enään tallessa!? ja pistä tänne.. ihan mielenkiinnosta oisin tsiikannu sitä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Kokeet ja testit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com