OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

autoteerestys
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jaslehto
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Elo 2005
Viestejä: 33
Paikkakunta: pirkanmaa

LähetäLähetetty: 25.08.2007 13:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siellä missä tapaan linnustella, on laaja metsätie verkosto joskus yövyn laavulla, turhan usein hämärissä tulee kuultua moottorinääniä ja laukauksia.
Kivillä olevia metsäkanalintuja ilmeisesti lahdataan. Itse en voi ymmärtää tuollaista teurastusta, ne jotka tommoseen touhuun syyllistyy ei kunnioita kanalintuja/metsästysperinteitä laisinkaan. Eivät varmaan pysty/saa saalista
metsästä asiaan kuuluvin tavoin.

Takavuosina pistin vanhan haulinreijillä ja parilla kanukin kynsien jäljillä koristetun tyroksiteeren tien varteen iltahämärissä, ei kauaa mennyt kuin auto tuli ja alko armoton sota....ei tainnut heti kuolla laitoin sen verran tiukkaan, aamulla kuljin siitä ni oli se saatu "tapetuksi"

Iltahämärissä tapahtuvaa aurasta autolla pitäisi pystyä jotenkin valvoon, mutta miten?? tiedän että resussit ovat tiukat.

Hyvää lintusyksyä kaikille Suomen saloja ja kairoja kulkeville todellisille lintumiehille/naisille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ProGuide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2007
Viestejä: 473
Paikkakunta: Sievi

LähetäLähetetty: 27.08.2007 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ite en voi käsittää tyyliä et ajellaan metsäautoteitä ja kahtellaan linnut autolla ja sit hiivitään joku kymmenen metriä yritetään riistalaukausta ja jumalauta kehutaan vielä et saimpa ( metson tai sit teeren ) munattomien metsämiesten hommaa!!! eräs tuttuni käski tulla pystykorvani kanssa kahtelemaan ampumaansa metsoa jota oli kuullemma ajanu mets.autotietä ja nähny kun metso oli lentäny tien yli pitkästi, hiipiny ja ampunu haulikolla puuhun, lintu laakannu karkuun illan hämärässä.. ammulla etsimään lintua avuksi ja kysyin et mistä ammuit nii kaveri tuumas 100m autosta metsäautotiellä seistessämme että tästä..!! hylsy pajussa vielä oikein merkkinä... sanoin kaverille että etsippä ite lintus, koira vislauksella autoon ja ukkeli kipitti perässä ja ihmetteli että mikä mulle oikein tuli niin tuumasin että jumaluta kaverilla on suhteellisen terve pää, terveet jalat ja terveet kädet ja jos muuten et saa lintua ku ampumalla tietä nii lopeta metsästys... tai mene jumalauta ainakin itsees!!! ei autoa oon metsästystä varten tai sittemmin linnun kahtelemista varten tehty, on luonnollista että sillä siirrytään metsälle mut vaikka huomaat linnun autosta, nii eikö se ole aika säälittävää ryömiä jo 50-150m ja sit vasta ampua??? ja mitä siinä menetätä vaikka et lintua ammukkaan, mitä suuremmalla todennäköisyydellä ei sitä nälkään kuole vaikka sitä lintua ei ammukkaan..., en ainakaan pitäs itseäni kovin kunnioitettava metsämiehenä jos tuollasta tekisin...

" Kyllä se luonto velkansa maksaa ja miehensä elättää "
_________________
-- SBE II--
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1904

LähetäLähetetty: 27.08.2007 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asiaa!!Kunnolla turpaan ja auton avaimet männikköön niin oppivat Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 27.08.2007 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kerran näin yhden autosta ampumisen. Käräjähommiksi sitä ei pystyny millään viemään, sillä olin yksin liikkeellä. Siinä olisi ollut sana sanaa vastaan. Jos olisin älynnyt pysyä piilossa, niin silloin käräjillä olisi ollut mahiksia. Palo vaan lakki aivan täysin, piti käydä repimässä oikein kunnolla turpaa.
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hepe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 299
Paikkakunta: ei mistään kotoisin

LähetäLähetetty: 01.09.2007 18:12    Viestin aihe: autoteerestys Vastaa lainaamalla viestiä

joopajoo minun puolesta kaikki metästäjät saaavat ampua teerensä auton katolta tai vaikka auton alta,kuhan vaan eivät puutu toisten asioihin ei linnut ampumalla lopu eikä v.... jne kateellisten puheita jotka ei saa lintuun osumaan vaikka ampuisivat mistä,täytyyhän heidän höpistä kateuksissaan että soittavat muka riistapoliisille jos nyt joku teeren kuratin autosta sattuu ampumaan.kokemuksesta tiedän että jotka eniten aiheesta melua pitävät ni ovat itse heti ku paikka tulee niin ilkeyttä tekemässä,terveisiä heille että opetelkaa metsästämään että saisitte jotain ja jäis vähemmän aikaa toisten autojen kyttäilyyn,siinä voi tulla kökkö housuun,ja aiheuttaa vaan turhaa riita a (on suomessa enenki tehty ruumiinavauksia eläviltä')
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hepe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 299
Paikkakunta: ei mistään kotoisin

LähetäLähetetty: 01.09.2007 18:15    Viestin aihe: autoteerestys Vastaa lainaamalla viestiä

joopajoo minun puolesta kaikki metästäjät saaavat ampua teerensä auton katolta tai vaikka auton alta,kuhan vaan eivät puutu toisten asioihin ei linnut ampumalla lopu eikä v.... jne kateellisten puheita jotka ei saa lintuun osumaan vaikka ampuisivat mistä,täytyyhän heidän höpistä kateuksissaan että soittavat muka riistapoliisille jos nyt joku teeren kuratin autosta sattuu ampumaan.kokemuksesta tiedän että jotka eniten aiheesta melua pitävät ni ovat itse heti ku paikka tulee niin ilkeyttä tekemässä,terveisiä heille että opetelkaa metsästämään että saisitte jotain ja jäis vähemmän aikaa toisten autojen kyttäilyyn,siinä voi tulla kökkö housuun,ja aiheuttaa vaan turhaa riita a (on suomessa enenki tehty ruumiinavauksia eläviltä')
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hepe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 299
Paikkakunta: ei mistään kotoisin

LähetäLähetetty: 01.09.2007 18:16    Viestin aihe: Autoteerestys Vastaa lainaamalla viestiä

joopajoo minun puolesta kaikki metästäjät saaavat ampua teerensä auton katolta tai vaikka auton alta,kuhan vaan eivät puutu toisten asioihin ei linnut ampumalla lopu eikä v.... jne kateellisten puheita jotka ei saa lintuun osumaan vaikka ampuisivat mistä,täytyyhän heidän höpistä kateuksissaan että soittavat muka riistapoliisille jos nyt joku teeren kuratin autosta sattuu ampumaan.kokemuksesta tiedän että jotka eniten aiheesta melua pitävät ni ovat itse heti ku paikka tulee niin ilkeyttä tekemässä,terveisiä heille että opetelkaa metsästämään että saisitte jotain ja jäis vähemmän aikaa toisten autojen kyttäilyyn,siinä voi tulla kökkö housuun,ja aiheuttaa vaan turhaa riita a (on suomessa enenki tehty ruumiinavauksia eläviltä')
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkoteeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Kes 2006
Viestejä: 16

LähetäLähetetty: 01.09.2007 18:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hah. Osta poika elämä! Jos tosissaan tuollasia aattelet, ni häpeä edes. Minä varmasti tiedän, ettei kokkolassa niin paljon teeriä oo, että niitä riittäisi autosta lahdattavaksi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
soiro
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Syy 2005
Viestejä: 24
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 02.09.2007 03:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsekin touhun nähneenä säälin kavereita jotka ajavat maasturinsa teerisoitimen viereen, ampuvat auton katolta tukea ottaen muutamia teeriä ja sitten kylillä retostelevat niillä. Hävettää näiden pulteripoikien ansiosta, mutta kai joka kylällä on muutama kaurahattu oltava. Turpiin tirpaisu lienee lääkkeenä paras...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ippetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2007
Viestejä: 3598

LähetäLähetetty: 02.09.2007 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep tuota autolla pyörimistä ja etsimistä havaitsee päivittäin ainakin valtion mailla.. Onneksi metsähallitus on alkanut puomittamaan ns.tarpeettomia teitä virkistysalueillaan.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hepe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 299
Paikkakunta: ei mistään kotoisin

LähetäLähetetty: 02.09.2007 13:05    Viestin aihe: autoteerestys Vastaa lainaamalla viestiä

olipa teeriä paljon tai vähän ei metsästyksellä oo mitään merkitystä lintukannan suuruuteen eikä sitä autometsästystä saa loppumaan millään keinolla,kyllähän teeriä saa paljon enempi ku autosta räiskimällä ku tietää hyvän suon minkä laitaan menee makoilemaan aamulla eikä hötkyile olen nähny molempia metsästäjiä ja huomannut asian että mies joka oottelee hyvän teerisuon laitamilla ampuu jopa kymmenenki teertä saman aamun aikana,ja mulla on muutama vuosi kokemusta näistä asioista.kerran sattui hauska tapaus ku tuli eräs kloppi vastaan ja oli satanu rankasti koko aamupäivän,kehu olleensa teeripassissa ja oli kuulemma saanu 2 ukkoteertä,että ihmettelinpä että on kummallisia teeriä ku kovassa vesisateessa lenelevät.onko muilla kokemuksia teeristä jotka lentää ja istuu latvaan kovassa vesisateessa????????????
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LPJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Huh 2007
Viestejä: 258

LähetäLähetetty: 02.09.2007 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hepe, on aivan turha yrittää puolustella autosta ampumista. Ala-arvoista hommaa!
Lisäksi, hanki vielä muutama vuosi lisää kokemusta teerenpyynnistä, niin huomaat, että tulee niitä aamulla suolle istumaan vaikka vettä satelisikin ja tuuleskelisikin.
Käy vielä joku oikeinkirjoituskurssi niin eiköhän se siitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2006
Viestejä: 2802

LähetäLähetetty: 02.09.2007 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LPJ kirjoitti:

Käy vielä joku oikeinkirjoituskurssi niin eiköhän se siitä.
taejat olla kansankynttilä Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hepe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 299
Paikkakunta: ei mistään kotoisin

LähetäLähetetty: 02.09.2007 16:12    Viestin aihe: AUTOTEERESTYS Vastaa lainaamalla viestiä

en minä tässä sen kummenmin oo puallustellu kenenkää autosta ampumista,yritin antaa ymmärtää että ei sitä saa millään konstilla kuitenkaa loppumaan.kyllä mulla on muutama vuosikymmen kokemusta että nyt suurinpiirtein tiedän mitä kirjoitan,oon itekki kokeillu nuorena kossina autosta,jos mun kirjotustaito ei sulle riitä niin jätä lukemati jos oot kansankynttilä?ja ku metsällä ollaan aseitten kanssa liikkeellä nii en suosittele ketää menemään turpiin vetelemään,ne hommat on parasta hoitaa vaikka kapakassa pikku myötätuulessa niin se käy sypäkämmin.äskettäin ostin takavarikko aseen ku mies oli tappelun takia menettäny luvat eikä ollu mitenkään koskenu pyssyihin.ja se on varma että llinnut ei kovassa sateessa lentele vaan tulevat kiviä etsimään soratielle ja varsikin sateen jälkeen tiedätkö ees miks sateen jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
spu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2004
Viestejä: 291
Paikkakunta: äänekoski

LähetäLähetetty: 02.09.2007 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos ei lintua saa kuin hiekkatieltä ja autosta niin eikö sitä voi hankkia toista harrastusta?esim. marttakerhon vetäjistä on kuulema pulaa. Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Sivu 8 Yht. 10

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com