OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Teeri ja vesisade
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 08.10.2007 18:03    Viestin aihe: Re: tuota yritetään Vastaa lainaamalla viestiä

Ekku76 kirjoitti:
Piäsnuatsikka kirjoitti:
Parhaisiin tuloksiin oon päässyt teerimetällä, ku löytää paikan missä pörräilevät niin passiin vaan ja odotusta....sieltä ne tulevat monasti samalta suunnalta...lentoreitit tuntuvat olevan hyvin samat...joskus joutuu odottamaan pitkääkin...joskus tulevat, joskus ei....ei oo hätäsen hommaa..


Noin minäkin sen olen ajatellut.

Tänään mentiin kaverin ja ajokoiran kanssa metsään ja lähdettiin vähän myöhempään, kun vettä satoi ja ajateltiin että tuskinpa siellä lintuja näkyy.

Sade kuitenkin loppui ihan yks kaks ja kun päästiin perille, niin keli alkoikin kirkastua.ei muuta kuin ryömillä lähemmäksi,ja kärsivällisyytä!

Heti ensimmäiseksi iso ukkometso poseerasi metsäautotiellä kun lähestyttiin pelipaikkoja, mutta ei se siihen kovin kauaa jäänyt ihmettelemään...

Vakipassipaikalle aukon reunaan saapuessa oli teeriä kolmella eri ilmansuunnalla puissa, mutta eipä nuo tunnu päästävän edes 200 metrin päähän.

Täytyy mennä loppuviikosta aikaisin passiin istumaan, niin eiköhän sitä vielä pääse tänä syksynä ampumaankin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ELLU69
Vieras





LähetäLähetetty: 08.10.2007 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teidän pitää pojat naakia...kyllä mä olen ampumaetäisyydelle päässyt....ojia pitkin, kuusien suojassa, mahallaan ryömien....joskus näkevätkin vaan kun rauhallisesti liikkuu eivät aina karkuun lähde...vaan sitten kun alkaa varoituspulina kut, kut, kut teereltä..silloin tiedät että on ammuttava kiireellä...aikaa ei ole paljon Laughing Laughing nimim. kokemusta on... Laughing

Itse en ole kertaakaan teeripassissa istunut, mukavampaa on tuo naakiminen... Very Happy
Takaisin alkuun
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 08.10.2007 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ELLU69 kirjoitti:
Teidän pitää pojat naakia...kyllä mä olen ampumaetäisyydelle päässyt....ojia pitkin, kuusien suojassa, mahallaan ryömien....joskus näkevätkin vaan kun rauhallisesti liikkuu eivät aina karkuun lähde...vaan sitten kun alkaa varoituspulina kut, kut, kut teereltä..silloin tiedät että on ammuttava kiireellä...aikaa ei ole paljon Laughing Laughing nimim. kokemusta on... Laughing

Itse en ole kertaakaan teeripassissa istunut, mukavampaa on tuo naakiminen... Very Happy


No kerran mäkin just tolla lailla naakimalla lähestyin yhtä pulua ja pääsinkin ampumaetäisyydelle ja polvihollilta meinasin sitä täräyttää. Yht'äkkiä mä kuitenkin huomasin, että sehän olikin ihan hirveä koppelo ja jäi täräyttämättä.

Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ekku76
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Lok 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

LähetäLähetetty: 08.10.2007 19:04    Viestin aihe: Riippunee paikasta Vastaa lainaamalla viestiä

ELLU69 kirjoitti:
Teidän pitää pojat naakia...kyllä mä olen ampumaetäisyydelle päässyt....ojia pitkin, kuusien suojassa, mahallaan ryömien....joskus näkevätkin vaan kun rauhallisesti liikkuu eivät aina karkuun lähde...vaan sitten kun alkaa varoituspulina kut, kut, kut teereltä..silloin tiedät että on ammuttava kiireellä...aikaa ei ole paljon Laughing Laughing nimim. kokemusta on... Laughing


Se paikka missä minä metsästän on vähän rakenteeltaan sellainen, että niillä hakkuuaukeilla ei ole oikein mitään riittävän hyvää näkösuojaa. Olen kyllä aika huono ryömimäänkin, mutta kun ampumaholli lähenee, niin kyllä sitä mahallaankin mennään.

Muutama koivutaimikko on, mutta ne on aika perhanan tiheitä. Yhdessä sellaisessa yritin edetä toissa päivänä, mutta kun pääsin n.250 metrin päähän niin ne teeret lähti.

Siitä koivikon toisesta reunasta olisikin matkaa ollut enää 140 metriä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
risen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 124

LähetäLähetetty: 08.10.2007 19:44    Viestin aihe: Re: niinpä Vastaa lainaamalla viestiä

Ekku76 kirjoitti:
deadline kirjoitti:
Sen ku tietäski aina lintujen sielunelämän niin johan se ois latvateeren metästys helppoa. Vaanku ei.


Näin tuoreena metsästäjänä olen vasta päässyt teerijahtia harjoittelemaan tänä vuonna ja kyllä minusta tuntuu että ne perhanat pitää minua pilkkanaan Very Happy



Juu samalta minusta tuntui että pitävät pilkkanaan. Siis silloin kun aseena oli vain haulikko. Nyt ollut jo kauemman aikaa Tikan 222Rem. kaverina, alkaa kunnioitustakin teerien puolelta tulla. Twisted Evil Very Happy


Viimeinen muokkaaja, risen pvm 08.10.2007 20:23, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ekku76
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Lok 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

LähetäLähetetty: 08.10.2007 19:51    Viestin aihe: Re: niinpä Vastaa lainaamalla viestiä

risen kirjoitti:
Nyt ollut jo kauemman aikaa Tikan 222Rem. kaverina, alkaa kunnioitustakin teerien puolelta tulla. Twisted Evil Very Happy


No kyllä ne tälläista keltanokkaakin tuntuu sen verran kunnioittavan, että ei ne tahdo päästää edes 200 metrin päähän Very Happy

Tiistain ja Keskiviikon väliseksi yöksi on luvattu pakkasta, että kyllä se on Keskiviikkona lähdettävä aikaiseen passiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ELLU69
Vieras





LähetäLähetetty: 08.10.2007 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
ELLU69 kirjoitti:
Teidän pitää pojat naakia...kyllä mä olen ampumaetäisyydelle päässyt....ojia pitkin, kuusien suojassa, mahallaan ryömien....joskus näkevätkin vaan kun rauhallisesti liikkuu eivät aina karkuun lähde...vaan sitten kun alkaa varoituspulina kut, kut, kut teereltä..silloin tiedät että on ammuttava kiireellä...aikaa ei ole paljon Laughing Laughing nimim. kokemusta on... Laughing

Itse en ole kertaakaan teeripassissa istunut, mukavampaa on tuo naakiminen... Very Happy


No kerran mäkin just tolla lailla naakimalla lähestyin yhtä pulua ja pääsinkin ampumaetäisyydelle ja polvihollilta meinasin sitä täräyttää. Yht'äkkiä mä kuitenkin huomasin, että sehän olikin ihan hirveä koppelo ja jäi täräyttämättä.

Rolling Eyes


Repen perhana... Laughing Laughing .....naakimaan, naakimaan Repe...varoen...nääthän sä lähempää että jos kohde ei miellytä...eikun takavasemmalle.. Laughing Laughing

Kiväärillä sitä minäkin...150 metriin kun pääsee, siitä voi jo maistella.. Wink
Takaisin alkuun
risen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Jou 2005
Viestejä: 124

LähetäLähetetty: 08.10.2007 20:24    Viestin aihe: Re: niinpä Vastaa lainaamalla viestiä

Ekku76 kirjoitti:
risen kirjoitti:
Nyt ollut jo kauemman aikaa Tikan 222Rem. kaverina, alkaa kunnioitustakin teerien puolelta tulla. Twisted Evil Very Happy


No kyllä ne tälläista keltanokkaakin tuntuu sen verran kunnioittavan, että ei ne tahdo päästää edes 200 metrin päähän Very Happy

Tiistain ja Keskiviikon väliseksi yöksi on luvattu pakkasta, että kyllä se on Keskiviikkona lähdettävä aikaiseen passiin.


No tosihan se on, että joskus ovat kertakaikkiaan niin arkoja etteivät päästä tarpeeksi lähelle. Naakimisen jaloudesta huolimatta, minulla on vakiopassi mihin kiväärini kanssa aamulla menen, jos olen teeriä menossa jahtaamaan. Siellä sitten kytistelen ja hyvällä tuurilla teeriä lentää niihin puihin joihin kiväärilläni pystyn ampumaan. Mutta se onkin jo aivan toinen tarina. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hepe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 299
Paikkakunta: ei mistään kotoisin

LähetäLähetetty: 08.10.2007 20:46    Viestin aihe: teeret ja vesiade Vastaa lainaamalla viestiä

joo on se maalima mallillaa johtuu saasteista.minäkin näin kerran kurjen suolla posiolla vaikka satoi vettä,syömässä sammakkoita rimmestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jt91
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Lok 2006
Viestejä: 64

LähetäLähetetty: 08.10.2007 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu kyl ne teeret vähän kelillä ku kelillä lentelee..
Oltii yks aamu pellonlaidassa ja vetäki tuli ihan hyvää tahtii.
Oltiin jo ihan märkiä ja pois lähössä nii huomasin et !&%¤#"! jostain ne sinne pellolle oli suhahtanu . no hiivin ojaa pitkin ja yhen sain.
Autolle ku oltii takas menossa nii päätettii koukkaa yhen aukon reunasta ja siellähän se parvi oli marjoja syömässä. siitä pörähti 10 metrin päästä yksa ja senki sit tiputin.
saman tien ku olin ampunu ja sain teeren käteen nii siihen veireiseen puuhun istu akka teeri!
Ei sitä kuitenkaa kehannu ampua ku teeri vielä kädessä räpiköi , pitihän se ekana tappaa.
Mut joo , tästä näkee että pieni sade ei ole pahitteeks, ei laukauksetkaa kuulu niin kauas ja saattaapa teeri tulla sitä ihmettelemäänki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RusakkoKiller
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Elo 2006
Viestejä: 1111

LähetäLähetetty: 10.10.2007 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten on muilla, tuleeko teillä teeret iltaisin niille pelipaikoille kun aamuisinkin? Täällä muutamalla nevalla lentää iltaisinkin varsin hyvin.
Onko muut käyneet iltaisin kyttäämässä teeriä millaisin tuloksin. Rolling Eyes
_________________
▄▄█▀▀ █▬█ █ ▀█▀ ™
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CANADA GOOSE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Elo 2006
Viestejä: 175

LähetäLähetetty: 10.10.2007 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

viikonajan seurattu teerien iltapelejä.tulevat 14 jälkeen-viimeistään 16 aikaan. toistasataa kisailemassa.pörräävät ympärin suota
_________________
********_____________________**********
!!!!!!!!!!!silmät kiinni ja sinne päin!!!!!!!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erämaansankari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2007
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 10.10.2007 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ole tullut käytyä pitkään aikaan illalla passissa, mutta kyllähän ne pelipaikoille tulee. Jos on keloja niin yleensä niihin tulevat istumaan ja kuupoilemaan. Tai joskus käyvät vaan lentämässä kierroksen. En muista, että olisi koskaan kuitenkaan soimaan tulleet tai suolle laskeutuneet, vaan yleensä juuri pitkiin keloihin istumaan. Satojakin joskus loppusyksystä istunut. Kameran kanssa lähinnä tuli itsellä iltaisin tai oikeastaan iltapäivisin "metsästettyä" pelipaikoilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niksa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Tam 2005
Viestejä: 164
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 10.10.2007 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millaisissa puissa teeriä voi tänä aikana löytää. Onko mitään potentiaalisia paikkoja, joita voisi jo kartan mukaan ennustaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkendakkeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2007
Viestejä: 122

LähetäLähetetty: 10.10.2007 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

haapaan täällä päin viimeks aenai tulvatten
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com