Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Southwest Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2007 10:34 Viestin aihe: Millä muut tukkinsa lakkaavat? |
|
|
Kuuluu oikeastaam mpm:n aloittamaan säikeeseen mutta onhan tässä tilaa... Käyttämääni kaksikomponenttilakkaa ei ole enää saatavilla joten millä muut tukkinsa lakkaavat ja mitähän tukkeja työkseen tekevät käyttävät? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JpLe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2007 18:21 Viestin aihe: |
|
|
Vie automaalaamoon. Autolakka/maali on aivan älyttömän kestävä lakka. Kestää mekaanista kulutusta todella hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
cowboy Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Jou 2006 Viestejä: 449 Paikkakunta: pohjois-suomi
|
Lähetetty: 29.11.2007 20:07 Viestin aihe: |
|
|
miksi lakata? säänkestävyyden takia? suosittelen öljyämistä, jatkossa tukin huolto on helppoa toisin kuin lakattu joka iän myötä huononee ja hilseilee, itse olen tehnyt maalausalan töitä pian parikymmentä vuotta ja tiedän kokemuksesta minkälainen on lakattu tai öljytty pinta, ei muuta kuin öljyä kehiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Southwest Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2007 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Tekemäni tukit ovat siis kisatukkeja. Ja kun olen aina itse lakannut jos ei sitten muusta syystä niin pysyy ainakin asetarkastustarrat hyvin kiinni.
Ja toisaalta koska rata-aseita pidetään (tai ainakin pitäisi pitää) kuin kukkaa kämmenellä lakka on ok.
Olen JpLe:n kanssa samaa mieltä että automaalaamosta tarvitseva saa usein apua tukkipulmiinsa.
Parissa tapauksessa olen maalannut tukin, tällöin olen käyttänyt teollisuusepokseja.
Taidan kokeilla yhteen kirkkaan epoksin ruiskuttamista ihan piruuttani. Koepala oli ainakin ok. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ohjurirauta Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.11.2007 11:53 Viestin aihe: |
|
|
Ite käytän pohjusteena sealer&filleriä ja pintaan tulee käytettyä yleisemmin Tru oillia. Tuo kyseinen ainehan on osittain öljyä, mutta sillä saa myös lakkamaisen pinna halutessaan. Puhtaitten öljyjen joukossa käytetyin aine minulla on kiinapuuöljy. Ja se on tosi, että tukin pintakäsittely pitäisi aina valita käyttötarkoituksen mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
IR Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Jou 2004 Viestejä: 158 Paikkakunta: Suomen suurin kala
|
Lähetetty: 30.11.2007 12:55 Viestin aihe: |
|
|
2k autolakat on jees. Ongelmana tosiaan taitaa olla se, että ne ei kauheesti elämistä kestä. Asiaa auttaa lisäämällä lakkaan elastisuusainetta noin 10-20%. On tarkoitettu lisäaineeksi, muovia maalatessa.
Tuollainen tukki imasee lakkaa sitten aika vauhdikkaasti. Voi varautua 100e laskuun automaalaamosta, vaikka olisikin se "halvempi" hinta
Ja sehän on sitten niin että öljyttyä tukkia ei voi enää lakata.
Jos kotioloissa haluaa maalata, niin miranolilla on alkydipohjainen lakka. Joka elää aika hyvin puun kanssa, ja kestääkin ihan hyvin. Laadukkaalla pensselillä levittelee, ja vaikka puleeraa pinnan sitten kiiltäväksi.
Nimim automaalari |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|