Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kuhmo Vieras
|
Lähetetty: 15.09.2004 07:41 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole lintuja liian tiheässä tänäkään syksynä täällä Kuhmossa, ja vielä harvemmassa on jos tuollaiset kuin Beretan porukat yleistyy! Itse olen jo vuosia rajoittanut lintujen ampumisen kaudessa 3 metsäkanalintuun, vaikka pystäriltä niitä olisi ampunut enemmänkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KimmoKe Vieras
|
Lähetetty: 15.09.2004 07:48 Viestin aihe: |
|
|
Järrikkä: Olitteko Erä-Korpisen mökeillä? Me kun olimme yhdellä niistä ja mökki-isäntä saattoi kertoa tuosta teidän metsostanne. Jos kyseessä olitte te, niin johan oli komea aloitus niin nuorelle pystärille! Meillä itsellämme linnut väistelivät taitavasti 2 pv, kunnes 3.päivänä saimme teeren mieheen ja 3 pyytä ja vielä loppuhuipennukseksi kaveri törmäsi aavan nevan reunassa siipirikkoon hanheen, joka yritti juoksemalla karkuun vaan päätyi reppuun!! Mahtava reissu kaiken kaikkiaan! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuRa Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2004 Viestejä: 182 Paikkakunta: Pohjoinen perifeeria
|
Lähetetty: 15.09.2004 08:23 Viestin aihe: |
|
|
Sallassa alotusviikonloppuna kahteen mieheen 8 lintua: 1 mettopoika,
1 koppelo ja 6 teertä. Lintuja näky, mutta kova tuuli haittasi pyyntiä sillä ei tahtonu oikein kuulla linnun lähtöjä mutta oli siitä sekin hyöty ettei ne linnukkaa kuulleet liikkumista. Viikonloppuna uudestaan. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Karpla
|
Lähetetty: 15.09.2004 08:54 Viestin aihe: |
|
|
Kahtena aamuna oon käyny 1 vain reppuun ei oikein tullu paokkoja. Lintuja oli kohtuudella 1 metso pyitä ja teeriä aika paljon. Rusakkokin pomppi kivasti edessä ja reppuun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Blas Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.09.2004 09:37 Viestin aihe: |
|
|
juke ja wertti!! Minä myös kärsämäellä kävin alotuksessa rannankylänpuolella ja pikku reissun nelostien toisella puolella, mutta eihän siellä !&%¤#"! kävele erkkikään ku niitä hirvikärpäsiä oli niin paljon.
3 ukko teertä ja 1 ohi ammuttu metto tuli saaliiksi eka vkl.
saas nyt nähä vielä viittiikö nyt tulevana vkl lähät hirvikärpästen sekaan vai lähteekö käymään jossain pohjoisessa päin, kaukana kärpäsistä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 15.09.2004 09:40 Viestin aihe: |
|
|
4 teertä suolta ja 4 pyytä alotusviikonloppuna. Isä ampui ensimmäisen ukkometson meidän vuoden vanhalle pystykorvalle. Se oli viikonlopun kohokohta. Lintukannat laskeneet ainakin meidän alueilla kainuussa. Viime vuonna oli todella hyvin lintuja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 15.09.2004 09:43 Viestin aihe: |
|
|
Miten ihmeessä te viitittä nuita pyitä ampua saatikka vielä varta vasten lähtä niitä pillittämään, isompaakin lintua löytyy sen verran että minä en kyllä käsiä viiti pyyn takia sotkia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2004 Viestejä: 2668 Paikkakunta: P-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.09.2004 09:47 Viestin aihe: |
|
|
Blas kirjoitti: | Miten ihmeessä te viitittä nuita pyitä ampua saatikka vielä varta vasten lähtä niitä pillittämään, isompaakin lintua löytyy sen verran että minä en kyllä käsiä viiti pyyn takia sotkia
|
Pyyssä on paras liha. Ja kiintiö on 3 teertä ja pyitä sen verran kuin jaksaa ampua, eli metso on rauhoitettu, joten ei siinä enää paljon vaihtoehtoja jää. Ei silti, että ikinä olisin kiintiötä täyteen saanut ammuttua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 15.09.2004 09:49 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen semmosta mieltä että koppeloita ei kannattaisi ampua (ainakaan omalta alueelta ) Itse jätän ainakin aina ampumatta koppelon jos ei pompusta lähde ja sekoittaa teereen, mutta tarkoituksella en ainakaan ammu. Ainakun jätät koppelon ampumatta niin se saattaa tietää ens kaudelle jopa 2-3 ukko metsoa.
Valtion alueelta tosin saatan joskus ampua, kun ei ole "omista" pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2004 Viestejä: 2668 Paikkakunta: P-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.09.2004 09:54 Viestin aihe: |
|
|
Blas kirjoitti: | Valtion alueelta tosin saatan joskus ampua, kun ei ole "omista" pois.
|
Ei niitä tarvitsisi ampua missään, onhan se aina metsästä pois. Joillakin on ihme tyyli, että oman seuran alueella kiintiötä kunnioitetaan, mutta valtion mailla ammutaan kaikki mitä nähdään. Ja onhan niitäkin sankareita, jotka ampuvat missä vain, milloin vain ja mitä vain. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
omhuk Vieras
|
Lähetetty: 15.09.2004 09:59 Viestin aihe: |
|
|
Äläpä, Kuhmo, kehtaa vähätellä lintujen määrää Kuhmossa. Niitä näytti olevan ihan sikana. Isoja pesueita metsoja löytyi muutaman päivän aikana kymmenen ja teeriäkin kohtuullisesti. päälle vielä pyyt ja jänöt. ja yhdellä koiralla vaan oltiin liikkeellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mie Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.09.2004 10:18 Viestin aihe: |
|
|
Toisaalta, kun jätät metson ampumatta, on seuraavana keväänä kolmella-neljällä koppelolla siittäjä. Asioilla on tapana olla kaksi puolta. _________________ ~pystyn hiipimään vaikka metsonkin viereen sen huomaamatta~ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hemuli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.09.2004 12:21 Viestin aihe: |
|
|
Suomussalmen itäpuolen alueen etelä-osassa nähtiin koppeloita ja metsoja sekä pyitä. Teeriä ei näkynyt aloituksessa. Lintuja ei minusta ollut liiaksi, liekö arkoja vielä näin aloituksen aikaan.
Olikohan kukaan Vaalan suunnalla ja jos oli, niin mimmoista lintukantaa siellä näkyi?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 15.09.2004 12:33 Viestin aihe: |
|
|
Missä pän Kuhmoa Ohnuk liikuit? Pohjois-Kuhmossa lintuja ainakin aika heikosti... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
peko Vieras
|
Lähetetty: 15.09.2004 12:37 Viestin aihe: |
|
|
joo en tiiä meneekö tää nyt yhtään oikeeseen paikkaan mutta kysyn nyt kuitenki. Ollaan menossa isän kans Utajärven suuntaan kanalintuja katteleen. Mistä niitä käytännössä kannattaa nyt ettiä, ovatko vielä maassa marjoja popsimassa? Vinkkejä koirattomille..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|