OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pyy
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 75, 76, 77  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JtL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Elo 2007
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 20.07.2008 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokos pyyt vastailee pilliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Korni Pienpena
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Mar 2004
Viestejä: 140

LähetäLähetetty: 22.07.2008 11:12    Viestin aihe: Pyitä vaihtelevasti Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Onko pyyhavaintoja? Onko pillityksestä kokemuksia Villin pohjolan Evolta? Onko Evolla ylipäänsä lintuja? Vinkkejä paikoista otetaan vastaan... jos vaikka kävis syksyllä katsastamassa paikan.


Aikoinani olin töissä Evolla ja tietenkin myös metsästin sielläpäin. Pyy, sekä sattumalinnut että pillitetyt, oli ylivoimaisesti tavallisin saalis syksyisin kanalinnustuksen aikaan. Joillakin alueella oli tietenkin ennemmän pyitä kun toisilla ja kanta vaihteli vuosien välillä, mutta kyllä pyyhyn saattoi törmätä melkeinpä missä vaan.
Vaikeaa lähteä neuvomaan paikkoja nyt näin netin välityksellä, kun uusia avo.. anteeksi uudistushakkuita on saattanut ilmestyä maisemiin ja muistaakseni tuo VP:n lupa-aluekin on pienentynyt jonkin verran viime vuosina. Hämeenlinna-Padasjokitien pohjoispuoli oli ainakin pyitten suosiossa ennen vanhaan ja tien eteläpuolisilla alueilla parhaat lintumaat
(sekä pyy että teeri) löytyi lupa-alueen pohjoisosissa Savijärven molemmin puolin.
Kerrohan kuulumisia mikäli käyt alueella. Itseäni kiinnostaa etenkin jänishavainnot, kun sopivista ajomaastoista on pulaa nykisillä asuinseuduilla ja muutenkin olen suunnitellut käyväni Evolla verestämässa vanhoja muistoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ärhoo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Mar 2007
Viestejä: 14
Paikkakunta: Hämeenlinna

LähetäLähetetty: 22.07.2008 16:36    Viestin aihe: Re: Pyitä vaihtelevasti Vastaa lainaamalla viestiä

Korni Pienpena kirjoitti:
Lainaus:
Onko pyyhavaintoja? Onko pillityksestä kokemuksia Villin pohjolan Evolta? Onko Evolla ylipäänsä lintuja? Vinkkejä paikoista otetaan vastaan... jos vaikka kävis syksyllä katsastamassa paikan.


Aikoinani olin töissä Evolla ja tietenkin myös metsästin sielläpäin. Pyy, sekä sattumalinnut että pillitetyt, oli ylivoimaisesti tavallisin saalis syksyisin kanalinnustuksen aikaan. Joillakin alueella oli tietenkin ennemmän pyitä kun toisilla ja kanta vaihteli vuosien välillä, mutta kyllä pyyhyn saattoi törmätä melkeinpä missä vaan.
Vaikeaa lähteä neuvomaan paikkoja nyt näin netin välityksellä, kun uusia avo.. anteeksi uudistushakkuita on saattanut ilmestyä maisemiin ja muistaakseni tuo VP:n lupa-aluekin on pienentynyt jonkin verran viime vuosina. Hämeenlinna-Padasjokitien pohjoispuoli oli ainakin pyitten suosiossa ennen vanhaan ja tien eteläpuolisilla alueilla parhaat lintumaat
(sekä pyy että teeri) löytyi lupa-alueen pohjoisosissa Savijärven molemmin puolin.
Kerrohan kuulumisia mikäli käyt alueella. Itseäni kiinnostaa etenkin jänishavainnot, kun sopivista ajomaastoista on pulaa nykisillä asuinseuduilla ja muutenkin olen suunnitellut käyväni Evolla verestämässa vanhoja muistoja.


Kiitos vinkeistä! Pidetään silmät auki myös jäniksille Smile Ilmoittelen kyllä kaikki tapahtumat kun olen käynyt paikanpäällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bearking
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2006
Viestejä: 590
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 24.07.2008 00:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Poikueen havaitsin itsekkin tuossa sunnuntaina. vajaata kahen nyrkin kokoisia möykkyjä lehahteli tienpenkalta kuusikon suojaan jossa emo niille liritteli. Tuli kyllä heti hyvä mieli, kun en ole koko kesänä vielä nähnyt poikueita ja pelännyt pahinta. Haittapuolena on, että alko jo aika kovasti poltella metälle pääsy.
_________________
kertalaakiyhdistys


Viimeinen muokkaaja, bearking pvm 07.08.2008 02:11, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pumppu-mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2007
Viestejä: 339

LähetäLähetetty: 30.07.2008 09:30    Viestin aihe: - Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli eilen käytyä kyyhkyjä kattomassa, mutta eksyinkin metsään kokeilemaan josko pyyt vastailis. Kyllähän sitä yksi pyy rupes vastailemaan, mutta itikat pakotti metsästä pois. Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Juze
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 15
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 31.07.2008 03:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos kellään enemmälti kokemusta tuosta muovisesta pillin tekeleestä mitä mainostetaan millä voi matkia vaikka sun minkä ikästä pyytä? itse ainakin viime syksyn kokeilujen tuloksena voin sanoa että oli kyllä niin äärimmäisen vaikea pilli soittaa.. empä kyllä saanut yhtään pyytä ampuma hollille tuon pillin kansa. Voihan se toki kyllä olla vika soittajassakin mutta useita metallipilliä itse virittäneenä ja useita pyitä ampuneena voin kyllä sanoa että itestä tuo metallinen on kyllä huomattavasti helpompi pilli soitella ja saada pyy tulemaankin pillille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 31.07.2008 07:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta nähen se on turhaa hifistelyä. Pyy ei minun mielestä oo mitenkään turhan ranttu sille puhaltelulle. Jos sitä ei metallipillillä saa tulemaan niin tuskin millään muullakaan.

Vois joskus koittaa tehä jostaki sulasta ite pillin. Ois makia saaha semmonen viriteltyä siten, että pääsis pyyn siltä moksauttaan. Sulkapillistä sais helposti semmosen hentosemman äänen, en tosin tiiä miten kauas se sitte kuuluis..
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elwood
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1418
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 31.07.2008 07:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sulkapillistä saa aivan hyvän ja yhtä kuuluvan piiskutuksen, kuin muistakin pyypilleistä.
Nim.merk: Eka kanalintu, pyy, itse tehdyllä pillillä.
_________________
Tosi asiaa ei tarvitse uskoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remac
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2007
Viestejä: 655

LähetäLähetetty: 31.07.2008 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä pyy vastaa myös joskus jos vain viheltelee oikiaan rytmiin,koskaan hollille ei ole minulle tällä tavoin tullut
_________________
Nähdään kun nähdään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 31.07.2008 12:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juze kirjoitti:
... useita metallipilliä itse virittäneenä ...


Miten sitä viritetään?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Juze
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 15
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 31.07.2008 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapmar kirjoitti:
Juze kirjoitti:
... useita metallipilliä itse virittäneenä ...


Miten sitä viritetään?


No siellä sisällä olevaa pientä kieltä kääntämällä. Se tosin aika herkästi irtovaa ja on aika mielenkiintoinen laittaa takaisin..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
pumppu-mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2007
Viestejä: 339

LähetäLähetetty: 01.08.2008 09:04    Viestin aihe: - Vastaa lainaamalla viestiä

Viime syksynä tuli kovasti vihellettyä, mutta kerran tuli vaan hollille ja sillonkin oli huono paikka ampua. Aina jääny jonnekkin ja lopettanu vastailun. Mistä tämä johtuu? Huomasiko pyy minut joka kerralla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
olba84
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Syy 2005
Viestejä: 1700
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 01.08.2008 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maltti on valttia pyyn pillityksessä...
Mutta onhan niitäkin päiviä millon ei pyyt vastaile tai vetää herneen nokkaan kesken huutelun...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 01.08.2008 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun pyy hiljenee, se tulee lähemmäksi silloin. Ja aika usein maata pitkin.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olba84
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Syy 2005
Viestejä: 1700
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 01.08.2008 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Kun pyy hiljenee, se tulee lähemmäksi silloin. Ja aika usein maata pitkin.


Totta. Ja sillon kannattaa olla itekkin välillä hiljaa ja kuunnella kuuluuko rapinaa jostain.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 75, 76, 77  Seuraava
Sivu 28 Yht. 77

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com