OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kuinka monella maastoauto ja mikä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 24, 25, 26  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 19.10.2004 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuollaisen hain tänään pihalle.



Kelpo Suzuki tuntuu olevan.

Subaru Targa on siitä kiva peli että etuveto-nopea neliveto- hidas neliveto välillä voi vaihtaa vauhdissa; senkun komentaa kahvasta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Susna
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Hei 2004
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 20.10.2004 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Susnalla tietenkin Susna, SJ 413( tai SJ 500)vm -88 Very Happy Saksantuonti kaikilla herkuilla, on karjarautaa, öljypohjan suojaa, kaatumarautoja jne.
Penkitkin on Vitarasta.

Avomallinen kovalla katolla. Hyvin pääsee kokeilemaan pahimmillekin metsäteille. Kuskilta loppuu kantti ennenkuin Susnasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
...ttuuntunut
Vieras





LähetäLähetetty: 21.10.2004 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minustakin olisi voinut tulla Subarun omistaja mutta....

Laitoin ensin netistä pari- kolme kertaa lomakkeen osto- vaihto- kiinnostuksestani, ei vastausta.

Laitoin sähköpostia liikkeeseen ja kerroin asiani halukkuudesta vaihtaa auto, ei vastausta.

Soitin liikkeeseen ja kyselin kyseisestä autosta tietoja ja myyjä jotain kertoikin. Pyysin häntä laittamaan sähköpostiini kuvia kyseisestä autosta ja hän lupasi sen tehdä heti samana päivänä, ei tullut kuvia.

Laitoin vielä sähköpostia ja pyysin niitä kuvia ja entisen omistajan tietoja. Yhteystiedot tuli, ei kuvia.

Pitätöön prkle Subarunsa, joka olikin ollut myyjän mukaan jo monta kuukautta kyseisessä liikkeessä.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 22.10.2004 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehdottomasti paras maastoauto mitä olen työni johdosta käyttänyt on ollut Volvo Lapplander.
Muut...Landcruiserit,Pajerot ja Lantikat jäävät kun Volvo alkoi vasta kulkemaan.Kovin mukava maantieauto Volvo ei ollut mutta vältteli kuitenkin.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 22.10.2004 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä maantiemetästäjät esittelee todistusaineistoansa.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 25.10.2004 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja toisilla ei oo mitään järjellistä asiaan liittyvää kerrottavaa, kunhan vaan haluavat aukoa suutaan.... Cool
Takaisin alkuun
urtzi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Lok 2004
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 25.10.2004 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lada Niva. Tosi käytännöllinen mehtäauto jos siirtymä matkat metästysmaille eivät ole kovin pitkiä.
Hiekkatiellä sut hyvä ajella,maastossa kuin kotonaan..
Mulla on ollut kait viisivuotta,olen tosi tyytyväinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 29.10.2004 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toinen porukan meat wagoneista, eli 4wd diesel pickuppi. Kolhu siellä, toinen täällä mutta kolhuthan vaan kaunistaa. Ensi syksyksi voi olla jo vähän harvinaisempi kampe alla, katsotaan sitten tämä aihe uudestaan. Huomenna ajetaan taas veri takaluukun alta valuen - toivottavasti.
Takaisin alkuun
sammeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 532
Paikkakunta: Koillismaalla

LähetäLähetetty: 30.10.2004 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainut ominaisuus joka auton vanhetessa selvästi tuntuu paranevan on maastoominaisuus!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
korvenkoluaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 206
Paikkakunta: Hausjärvi

LähetäLähetetty: 03.11.2004 00:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve.
Minulla on itsellä tällä hetkellä Rav4 mutta kuten kaikki nämä muutkin katumaasturit niin en edes kuvitteli pitäväni sitä maastoautona. Luotettava, miellyttävä ja edullinen kuitenkin.
Minä käyn pohjoisessa säännöllisesti, useamman kerran vuodessa 5-tietä pitkin ajellen, jo useamman kymmen vuoden ajan. Minusta tuntuu että aina hieman ennen Kuusamoa on ollut erään peltotien päässä musta Lada Niva. Joskus nokka tielle päin ja joskus nokka metsään päin. Rekisterikilpiä siinä ei taida olla mutta kun nokan ilmansuunta muuttuu niin se liikkuu. Siinä on mielestäni maastoauto. Katsokaapa kun ajatte ohitse.
_________________
korvenkoluaja ja ylpeä siitä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Hannes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1194

LähetäLähetetty: 03.11.2004 17:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä pointti Sammeli!

Oma peltilehmä vielä sen verran tuore ja hintava köyhälle, etten taho raskia edes päästellä menemään kun kaitasilla mettäteillä risut raapii kylkiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 03.11.2004 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vw Golf vm. -90. Hyvin tällä on Kuhmon saloilla pärjätty... Very Happy

Ps. Ja pystykorva istua torottaa pelkääjän penkillä. Very Happy
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 04.11.2004 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitsu L200 4WD, riittävän kookkailla rattailla jottei jää mahasta kiinni... (BF GoodRich All-Terrain 235/85R16).
Takaisin alkuun
Wili
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 17
Paikkakunta: Kokkola

LähetäLähetetty: 04.11.2004 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Mitsu L200 4WD, riittävän kookkailla rattailla jottei jää mahasta kiinni... (BF GoodRich All-Terrain 235/85R16).
Nii... ja tuohan on myynnissä... Wink http://forum.metsastys.net/forum/viewtopic.php?t=5480

...ja vielä ku muistais kirjautua... Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Samurai
Vieras





LähetäLähetetty: 04.11.2004 17:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omt kokemukset maastureista:

Vuosina 1990-1993 SJ 410 1985
- Maailman huonoin auto maantiellä, mutta mettässä mahtava menijä ja jaksoi vetää kymmenpiikistä hirveäkin mettässä yli 300 metriä. Meni lunastukseen kun naapuri kajautti puimurilla päälle. Bensa syöppö pomppukone.

1993-1994 Nissan King Cap vuosimallia 1991
- moottorilla ajettu 72000 km kun täystuho mettässä, koko moottori uusiksi, kuukausi myöhemmin pilkillä hajosi jakoperä (seisoi kaksi kuukautta ennenkuin sain varaosat). Hyvä menijä lumessa (varauksella Laughing ), mettässä ei sukisukin jälkeen voinut edes verrata ominaisuuksia, aina kiinni liian suuri kääntösäde, kuopi helpolla painopisteen takia. Kohtuu hyvä ajaa maantiellä. Sain hävitettyä hyvällä hinnalla

1994-1997 tumppi Pajero bensa koneella vm 1989.

Toimi ainoana autona eli jokapäiväisessä käytössä, vei vähemmän bensaa kuin luulin, mettässä hyvillä renkailla kohtuu menijä, mutta puski helpommin kuin aikaisemmat, huonolla tiellä lähes sukisukin vertainen pomppukone, hyvällä maantiellä hyvä ajaa, tehokas moottori verrattuna aikaisempiin. Vois vielä joskus harkita samanlaista, ruostui puhki ja meni varaosiksi.

1997 Chevy Blaser yhden kuukauden, kaikkea sitä ihminen ostaa tyhmyyksissään ei sovellu maastoautoksi.

1997-2002 pitkä Pajero/pakettiauto vm 1994

Maastoon liian suuri, hyvä ajaa huonolla ja hyvällä tiellä, ongelmana sähköpuoli ja lukot sekä tietysti vaihdelaatikko mikä hajosi pariin kertaan, jatkuvaa ropausta vaikka oli kakkosautona ja oli vähän ajettu.
Halpoja kilometrejä, mutta loppuajasta alkoi syömään naftaa rajusti, koneremontinkin jälkeen eli jäi vähän mysteeriksi, en jäänyt kaipaamaan vaihdoin sukisukiin rahan kera.

2002 - Suzuki Samurai vm 1991

Paluu lähes alkuperäiseen eli pikkaisen parempi ajaa kuin sj 410, yhtä hyvä menemään maastossa, hiljaisempi sisälle, parempi moottori ja tietysti jarrut, vie huomattavasti vähemmän bensaa, huonona puolena ajo-ominaisuudet ja pienet tilat, mutta puhdas metsäauto, joka ei ole vielä kahden vuoden aikana pettänyt kertaakaan, mittarilukema 28000 kilometriä oli Helsingiläis naisella Rukalla kakkosautona, täydellinen huoltokirja.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 24, 25, 26  Seuraava
Sivu 4 Yht. 26

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com