OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Patterdalen terrieri

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pohu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Lok 2004
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 03.11.2004 22:14    Viestin aihe: Patterdalen terrieri Vastaa lainaamalla viestiä

Luin lehdestä Patterdalen terrieristä. Koira rupesi kiinnostamaan kovasti, mutta esim.netistä en löytänyt mitään suomenkielistä tietoa. Sad
Onko kenelläkään tietoa kenellä tuollaisia suloisia koiria on, mitä maksaa, miten toimivat metsällä, onko höyrypäisiä.... Very Happy
Kaikki informaatio otetaan vastaan!!!
Kiitos! Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
santeri
***


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 396
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 04.11.2004 08:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täälläkin on jossain vaiheessa patterdalen pentuja myyty, selaa kirpputoria. Tiedän että Pohjanmaalla on ainakin ollut pentue. Sekä ainakin yksi uroskoira muualla Suomessa. Pennusta kuuluivat huutelevan 800 euroa.

Sen mitä brittiläisiltä keskustelupalstoilta olen patterdalesta tietoa imenyt, on että ne ovat tosi pieniä ja kovia. Suurin osa Englannissa käytössä olevista ovat koiria jotka menevät otteeseen ja pitävät kiinni kunnes äijä tulee. Jahtikuvista päätellen vähän hölmöjä, kaikissa näkemissäni kuvissa joka koiralla naama veressä. Kaiketikin helppoja koiria pitää, useampiakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 04.11.2004 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huhua kuulin viime viikolla, että pohjanmaalla olis vielä yks pentu myymäti.
Juttelin tuossa kaverin kanssa, jolla yksi uros on itsellä, niin sanoi, että kyllähän noilla elukkata pyytää, mutta ei ole välttämättä sellaisen kaverin koira, joka tosissaan paljon mettästelee. Tai jos paljon jahtaa, niin niitä pitää olla iso lauma tai kaverina joku toisenrotuinen koira tarhassa. Itsellänikin kävi mielessä, kun olen tuohon jaskojen seuraksi hommaamassa koiraa, millä supiralli maanalla pysähtyy justiinsa, että ottaisin laumanjatkeeksi patterdalen. Päädyin kyllä metsästysominaisuukisia punnitessa mustaruskeaan koiraan, mutten valitettavasti patterdaleen. Pari kertaa olen ollut patterdalen mukana metsällä, muttei olla kummallakaan kerralla saatu sellaista tilannetta aikaseks, että olis päässy kunnolla arvioimaan. Kuulopuheiden perusteella olen sakuun päätynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
samiv
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 29

LähetäLähetetty: 06.11.2004 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itänaapurissa kokeissa käydessäni siellä oli yksi patterdale mukana. Kyllä patterilla luonnetta riitti, mutta kokeissa oli monta sakua jotka olivat patteria kovempia. Ei tarvinnut koiraa paikata reissun jälkeen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Korni Pienpena
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Mar 2004
Viestejä: 140

LähetäLähetetty: 11.11.2004 13:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Onko kenelläkään tietoa kenellä tuollaisia suloisia koiria on, mitä maksaa, miten toimivat metsällä, onko höyrypäisiä....


Vai suloisia! No kai sulous sitten on katsojan silmissä. Minä olen viime talvena ollut yhden patterin knsaa luolareissulla ja ensimmäinen koiran ulkoista olemusta kuvaileva sana, joka minulle tulee mieleen ei kyllä ole sulo. Wink

Mutta asiaan. Ensimmäinen, jota minulle tuli mieleen koirasta oli sen aika lyhyt kuono ja arvelin, että se voi helposti saada silmille jos menee kiinni tai liian lähelle elukkaan. Koiraalle otettin kuitenkin kaksi supia maapesästä eikä syytä huoleen ollut. Koira ei mennyt nippuun vaan pysytteli juuri sopivan etäisyyden päästä supista.
Koira (uros) oli tuore amerikantuonti ja ensimmäistä kertaa supin kanssa tekemisissä.
Omistaja on pennuttanut amerikasta tuomansa nartun yllä mainitun koiran siittämänä ja kaikki pennut lienee mennyt kaupaksi. Uudellamaalla muuten toimii tämä patterin omistaja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 11.11.2004 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuolta löytyy Cool


http://www.hurricanekennels.com/patterdale.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 25.11.2004 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen tuli nähtyä Patterdale tositouhussa ja ennakkoluuloista poiketen, pelas ihan fiksusti. Uskaltaa suositella mettäkoiraksi ja pistää itsellekin pentu harkintaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com