OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

toz m8 lukon liukastus?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 28.04.2009 09:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni TOZiin kannattaa oikeat kiilat eikä mitään uria.

Valtaosa laadukkaista 11 mm kiikarijaloista on suunniteltu sellaisille kiiloille joiden yläpinta on tasainen. Tästä syystä kunnollisten jalkojen löytäminen TOZiin on osittautunut aika hankalaksi koska sen lukokehyksen yläpinta on kaareva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hunterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Hel 2005
Viestejä: 388
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: 29.04.2009 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ostin tuommosen toz 8m lippaattoman ilman varmistinta olevan 22lr pienarin vuonna 1977...on paksulla piipulla ja aivan älyttömän tarkka...nyt kun alkaa jo tuo
ikänäkö vaivata ostin siihen kiikarin..snaiper jalustoilla 9,90e kärkkäiseltä.
olin ampumaradalla ja vieressä ampu ampujan takkiin ja hanskoihin ym vermeisiin puettu kaveri..katteli mun asetta+kiikaria+verkka asua ja hankkijan lippistä kun halpaa makkaraa..esitteli isoon ääneen asettaan joka oli 22lr pienari myös... sakemanni muistaakseni herkistetyllä liipasimella+termospullon kokosella kiikarilla.poskipakoilla ym...
hintaa oli koko paketilla kuullema 2500e luokkaa..mä sanoin että totzi maksi jotain 350mk vuonna -77 ja kiikari sen 9,90e eli n.70e niinkun näin euroina..ruvettiin ampuun sarjaa 50m matkalta tuelta 5lauk.taulu ja 10sarjaa...yllätys yllätys mä ammuin 7 kertaa paremman tuloksen...kaveri oli vähän happaman näkönen kun lopetettiin hänen ehdottamat "leikkimieliset"kisat...sanoinkin että ei oiken nyt totzi käynyt..yleensä on ollut peukalon kynnen kokosella alalla aina eli yhtä reikää...niin ja kaveri oli uudella audilla kun lähin ajaan omalla rupisella nissanilla pois...ois ollutkin täydellistä kun ois ollut vielä lada alla millä ois lähtenyt..ps.kaveri jäi sääteleen pyssyään. eli kyllä tozi on tarkka peli Very Happy
_________________
aina roiskuu kun rapataan


Viimeinen muokkaaja, hunterman pvm 30.04.2009 11:08, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petruli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2006
Viestejä: 135
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 29.04.2009 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hunterman kirjoitti:
ostin tuommosen toz 8m lippaattoman ilman varmistinta olevan 22lr pienarin vuonna 1977...on paksulla piipulla ja aivan älyttömän tarkka...nyt kun alkaa jo tuo
ikänäkö vaivata ostin siihen kiikarin..snaiper jalustoilla 9,90e kärkkäiseltä.
olin ampumaradalla ja vieressä ampu ampujan takkiin ja hanskoihin ym vermeisiin puettu kaveri..katteli mun asetta+kiikaria+verkka asua ja hankkijan lippistä kun halpaa makkaraa..esitteli isoon ääneen asettaan joku sakemanni herkistetyllä liipasimella+termospullon kokosella kiikarilla.
hintaa oli koko paketilla kuullema 2500e luokkaa..mä sanoin että totzi maksi jotain 350mk vuonna -77 ja kiikari sen 9,90e eli n.70e niinkun näin euroina..ruvettiin ampuun sarjaa 50m matkalta tuelta 5lauk.taulu ja 10sarjaa...yllätys yllätys mä ammuin 7 kertaa paremman tuloksen...kaveri oli vähän happaman näkönen kun lopetettiin hänen ehdottamat "leikkimieliset"kisat...sanoinkin että ei oiken nyt totzi käynyt..yleensä on ollut peukalon kynnen kokosella alalla aina eli yhtä reikää...niin ja kaveri oli uudella audilla kun lähin ajaan omalla rupisella nissanilla pois...ois ollutkin täydellistä kun ois ollut vielä lada alla millä ois lähtenyt..ps.kaveri jäi sääteleen pyssyään. eli kyllä tozi on tarkka peli Very Happy

Juuri näin Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sähikäinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 1192

LähetäLähetetty: 01.05.2009 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on päästy lukon liukastuksesta jo niin paljon asian sivuun että voisi olla aika pistää Vapun kunniaksi mojova kuva kaverin totsin piipusta katkotusta pätkästä.
Mitähän tuossa lie tapahtunut?
Piipussa oli kaksi pullistumaa, eka jossain 5cm piipunsuulta ja toinen noin 10cm päässä piipunsuulta. Ne näkyivät jonkin verran päältä päinkin kun valoa vasten tiiraili.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhatapio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Elo 2005
Viestejä: 2803
Paikkakunta: eteläpohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.05.2009 17:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oiskohan siinä ammuttu ruudittamaton patruuna joka on jääny piippuun ja kova perään ?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
margolin_man
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 539

LähetäLähetetty: 09.05.2009 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Mielestäni TOZiin kannattaa oikeat kiilat eikä mitään uria.

Valtaosa laadukkaista 11 mm kiikarijaloista on suunniteltu sellaisille kiiloille joiden yläpinta on tasainen. Tästä syystä kunnollisten jalkojen löytäminen TOZiin on osittautunut aika hankalaksi koska sen lukokehyksen yläpinta on kaareva.


mitä tarkoitat oikeilla kiiloilla kun olen ymmärtäny että kiikarille tehdään vain urat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
margolin_man
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 539

LähetäLähetetty: 09.05.2009 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hunterman kirjoitti:
ostin tuommosen toz 8m lippaattoman ilman varmistinta olevan 22lr pienarin vuonna 1977...on paksulla piipulla ja aivan älyttömän tarkka...nyt kun alkaa jo tuo
ikänäkö vaivata ostin siihen kiikarin..snaiper jalustoilla 9,90e kärkkäiseltä.
olin ampumaradalla ja vieressä ampu ampujan takkiin ja hanskoihin ym vermeisiin puettu kaveri..katteli mun asetta+kiikaria+verkka asua ja hankkijan lippistä kun halpaa makkaraa..esitteli isoon ääneen asettaan joka oli 22lr pienari myös... sakemanni muistaakseni herkistetyllä liipasimella+termospullon kokosella kiikarilla.poskipakoilla ym...
hintaa oli koko paketilla kuullema 2500e luokkaa..mä sanoin että totzi maksi jotain 350mk vuonna -77 ja kiikari sen 9,90e eli n.70e niinkun näin euroina..ruvettiin ampuun sarjaa 50m matkalta tuelta 5lauk.taulu ja 10sarjaa...yllätys yllätys mä ammuin 7 kertaa paremman tuloksen...kaveri oli vähän happaman näkönen kun lopetettiin hänen ehdottamat "leikkimieliset"kisat...sanoinkin että ei oiken nyt totzi käynyt..yleensä on ollut peukalon kynnen kokosella alalla aina eli yhtä reikää...niin ja kaveri oli uudella audilla kun lähin ajaan omalla rupisella nissanilla pois...ois ollutkin täydellistä kun ois ollut vielä lada alla millä ois lähtenyt..ps.kaveri jäi sääteleen pyssyään. eli kyllä tozi on tarkka peli Very Happy


millaisilla patruunoilla olet ampunut samaan reikään? nykyään käytän vain cci stantardia ja federalia. hintalaatusuhteeltaan ok. en ole hyvä ampuja mutta sain noin 40mm kasan 4 patruunalla ja viides levitti 55mm.
eli kiikaria tartteis; ilmeisesti näissä tussareisssa tarkkuus kuitenkin vaihtelee paljon. pitäisi olla petaus ja kolvaus...ym virekynnen viilaukset
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 10.05.2009 02:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"mitä tarkoitat oikeilla kiiloilla kun olen ymmärtäny että kiikarille tehdään vain urat."

Urien jyrsintä lukonkehyksen kylkeen ei ole millään lailla suotavaa. Kuten jo mainitsin, on parempi ja oikeampi tapa (ja sopivien jalkojen kannalta myös helpompi) tapa se että sopivat kiilat kiinnitetään lukonkehyksen päälle joko ruuveilla tai juottamalla.

Jollet margolin_man ymmärrä mistä on kyse niin katsoppa vaikka miten esim. Remingtonin kivääreissä on kiikari kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hunterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Hel 2005
Viestejä: 388
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: 18.05.2009 13:05    Viestin aihe: juu Vastaa lainaamalla viestiä

margolinmani:lle...remingtonin ja cci lähinnä....ei tietenkään aina oo yhtä reikää..mutta pääsääntösesti 50m matkalta on 5 laakia postimerkin kokosella alalla...kiikarilla ja tuelta tietenkin... Smile
_________________
aina roiskuu kun rapataan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
margolin_man
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 539

LähetäLähetetty: 27.05.2009 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hunterman kirjoitti:
ostin tuommosen toz 8m lippaattoman ilman varmistinta olevan 22lr pienarin vuonna 1977...on paksulla piipulla ja aivan älyttömän tarkka...nyt kun alkaa jo tuo
ikänäkö vaivata ostin siihen kiikarin..snaiper jalustoilla 9,90e kärkkäiseltä.
olin ampumaradalla ja vieressä ampu ampujan takkiin ja hanskoihin ym vermeisiin puettu kaveri..katteli mun asetta+kiikaria+verkka asua ja hankkijan lippistä kun halpaa makkaraa..esitteli isoon ääneen asettaan joka oli 22lr pienari myös... sakemanni muistaakseni herkistetyllä liipasimella+termospullon kokosella kiikarilla.poskipakoilla ym...
hintaa oli koko paketilla kuullema 2500e luokkaa..mä sanoin että totzi maksi jotain 350mk vuonna -77 ja kiikari sen 9,90e eli n.70e niinkun näin euroina..ruvettiin ampuun sarjaa 50m matkalta tuelta 5lauk.taulu ja 10sarjaa...yllätys yllätys mä ammuin 7 kertaa paremman tuloksen...kaveri oli vähän happaman näkönen kun lopetettiin hänen ehdottamat "leikkimieliset"kisat...sanoinkin että ei oiken nyt totzi käynyt..yleensä on ollut peukalon kynnen kokosella alalla aina eli yhtä reikää...niin ja kaveri oli uudella audilla kun lähin ajaan omalla rupisella nissanilla pois...ois ollutkin täydellistä kun ois ollut vielä lada alla millä ois lähtenyt..ps.kaveri jäi sääteleen pyssyään. eli kyllä tozi on tarkka peli Very Happy


millä pateilla on tarkka? joissakin keskusteluissa mainitaan pitävän paremmin nopeista? itse en ole kovin vielä ampunut kuin stantardeja avoilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
margolin_man
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 539

LähetäLähetetty: 27.05.2009 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sorry nyt tuli toistamiseen huntermanille kysymys jonka voisi poistaa. joo ymmärrän hyvin jos lukonkehyksen päälle tehdään kuten yleensä aseissa. onko tuo sivukiinnitys sitten kuten dragunovissa kiikari....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com