Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
hlohi Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Huh 2004 Viestejä: 651 Paikkakunta: Haukipudas
|
Lähetetty: 30.05.2009 21:29 Viestin aihe: |
|
|
passaaja kirjoitti: | Onko jollain kokemusta suburbanista?
Tarttis ison perheauton ja ajattelin et samalla pelillä pääsis sitten pelipaikoille metälläkin. Tarkoitus ajella vanhoja mettäautoteitä ja koneuria pitkin joten luulisi et tolla pääsee mut kokemuksen tuoma tieto olisi hyvästä jos sitä joltakin löytyy. |
Tuli vaan mieleen, että valokuvaushommissa koneurien ajelu on Ok, mutta metsästyksessähän ei ole mitään iloa muuta kuin hirven vedossa, nimittäin ilman asetta on paha metsästää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 4625
|
Lähetetty: 30.05.2009 22:02 Viestin aihe: |
|
|
Minulle tuli mieleen tuon värkin paino.. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pieter Vellit Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Hei 2008 Viestejä: 86 Paikkakunta: Tampere
|
Lähetetty: 30.05.2009 23:04 Viestin aihe: |
|
|
Kai sen painon kanssa vielä pärjää sillä 6,5td:llä, mutta muuten aika iso mettässä pyöriteltäväksi. _________________ !&%¤# on tekijänsä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Stainless_steel Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2007 Viestejä: 120
|
Lähetetty: 30.05.2009 23:07 Viestin aihe: |
|
|
Ei niin isolla tee mitään metsässä!(Siis subulla) Tai no jos lukot löytyy ja 44" Bokkerit.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 4625
|
Lähetetty: 31.05.2009 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Pieter Vellit kirjoitti: | Kai sen painon kanssa vielä pärjää sillä 6,5td:llä, mutta muuten aika iso mettässä pyöriteltäväksi. |
Aika iso on se Valtra mikä tollasen kiskoo ylös kun akseleitaan myöten on upoksissa.. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 01.06.2009 13:24 Viestin aihe: |
|
|
passaaja kirjoitti: | Onko jollain kokemusta suburbanista?
Tarttis ison perheauton ja ajattelin et samalla pelillä pääsis sitten pelipaikoille metälläkin. Tarkoitus ajella vanhoja mettäautoteitä ja koneuria pitkin joten luulisi et tolla pääsee mut kokemuksen tuoma tieto olisi hyvästä jos sitä joltakin löytyy. |
Kolme kautta on Subbe ollut nimenomaan metsästyskulkineena, K2500 eli raskaampi, 8-pulttisilla navoilla ja HD-alustalla oleva nelikko.
Aluksi paino ja koko vähän hirvitti, eli ihan missä hyvänsä se ei käänny ja ilman kunnollista rengastusta pehmeä maasto on myrkkyä. Kuitenkin, 295-levyisillä All-Terraineilla etenemiskyky on hämmästyttävän hyvä, mistä pitkälti kiitos onnistuneelle voimansiirrolle. Aiempaan Range Roveriin (korotettu, lukot, isot mutiaiset) verrattuna aika tarkkaan 1:1 maastossa, mahtumisvarauksin. Alhaalla roikkuva perämurikka on paikoitellen tulilinjalla, mikä kannattaa muistaa syvissä urissa.
Kaikenkaikkiaan moni on ollut huuli pyöreänä etenemiskyvystä, yleistä "tietoa" kun muka on että eihän ameriikanihme, varsinkaan rekisteriotteeseen merkityllä 3970kg kokonaispainolla, "voi" olla metsäkelpoinen, ainakaan kun sitä jonkin uskomuksen mukaan ei olisi tehty rypemiseen.
Tehdaskunnossa voimaa on aneemisen vähän, mihin löytyy lääkitystä Heathin ja SS Dieselin valikoimista, pakoputkisto + IC + chippi antaa sen verran löylyä mihin ruiskutuspumppu riittää. Aihetta sivuavana yksityiskohtana on mainittava että SS Dieselin 4" rööri vaatii sovittelua, eli ei mene paikalleen ilman pieniä muutoksia. Heathin Turbomaster saa ahtopaineen säätimenä lämpimän suosituksen. Vakioputki on niin tukkoinen että pelkästään sen vaihtaminen avarampaan tuo huomattavan määrän lisää voimaa ja vähentää lämpörasitusta.
Maantieominaisuuksista ei tarvinne sen suuremmin mainita, pitkätkin ajorupeamat sujuvat eleettömästi ja em. rengastuksella se ei vielä ole tolkuttoman meluisa. Samoin tilat ovat riittävät, seitsemän matkustajaa varusteineen menee heittämällä kyytiin.
Tyyppivikoja: PMD (ruiskupumpun ohjain) ylikuumenee ja hajoaa, ohjauksen apusimpukka on kulutustavaraa, ahtopaineen säätösysteemi kehittää vuotoja, polttoaineen nostopumppu hajoaa, polttoainesuodatin tukkeutuu helposti ja/tai vuotaa, vaihteiston turbiinin lukko hajoaa (voi ajaa ilmankin, +2l sadalla kulutukseen), ajovalojen kaapelointi on pakettinarua ja väliliittimet hapettuvat, lämmityksen puhaltimen rele takkuilee niin että puhallin jää päälle, takaovet auki pitävät metalliliuskat väljistyvät ja katkeavat.
Kaikenkaikkiaan varsin OK työkalu tarkoitukseensa. Maasturina huomattavan aliarvostettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 02.06.2009 02:06 Viestin aihe: |
|
|
Ihailtavaa että joku laittaa käytämästään esille myös mahdolliset/todennäköiset viatkin Aika laiva kyllä pöpelikköön, vaan eipä tarvitse miettiä mitä mukaan, kun kaikki kuitenkin mahtuu, ja pidemmät siirtymät kuitenkin tuskattomampia... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pieter Vellit Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Hei 2008 Viestejä: 86 Paikkakunta: Tampere
|
Lähetetty: 02.06.2009 10:38 Viestin aihe: |
|
|
pihkat kirjoitti: | Pieter Vellit kirjoitti: | Kai sen painon kanssa vielä pärjää sillä 6,5td:llä, mutta muuten aika iso mettässä pyöriteltäväksi. |
Aika iso on se Valtra mikä tollasen kiskoo ylös kun akseleitaan myöten on upoksissa.. |
No jos ajelee tosiaan niitä mettäautoteitä ja koneuria, mitä sanoi ajelevansa, niin pärjää. Se on sitten eri juttu, jos niin pehmeelle tarvii mennä. _________________ !&%¤# on tekijänsä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
passaaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tam 2006 Viestejä: 270 Paikkakunta: Varkaus
|
Lähetetty: 02.06.2009 21:58 Viestin aihe: |
|
|
Ei tuolla ole tarkotus mihinkään suolle mennä vaan ihan huonoja teitä ja koneuria ajella. Joten jos tolla pärjää niin kai tuo emäntä pitää autokouluun vielä laittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metästelijä Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 37
|
Lähetetty: 10.06.2009 12:55 Viestin aihe: |
|
|
Kenellä olisi kokemusta Suzukin Grand Vitarasta? Vuosikausia olen mietiskellyt pikku maasturia ja mielessä on ollut SJ410. Tarkemmin kun aloin miettimään asiaa tässä vaiheessa kun ajatus on tarkoitus siirtää käytäntöön, tuli mieleen että suotta sitä enää kolmatta autoa taloon laittaa. Eli toinen auto vaihtoon ja tilalle maasturi jossa on myös riittävät ominaisuudet maantieajoon. Grand Vitarassa olisi käsittääkseni ihan suht koht hyvät maasto-ominaisuudet alennusvaihdetta myöten. Nettiä kun kaivelin niin tuossa autossa ei lienee mitään isompia tyyppivikojakaan ja on kulutukseltaan kohtuullinen kun ei ota 2.5 l bensakonetta. Maavara tuossa on 20 cm joten riittää minun käyttöön. Ettei tämä mene vänkäämiseksi, niin tarkennan että en tule ajamaan autolla kivikkoja sun muita offroad paikkoja, mutta tarvittaessa pitää päästä Kalkkoaivin tien päähän, sekä päivittäiset työmatkat reilut 50 km. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vezkuu Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2005 Viestejä: 650 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lähetetty: 10.06.2009 14:31 Viestin aihe: |
|
|
Mettäautona huoltoautoksi rekisteröity, esim lyhyt pajero tai pikku lantikka ois oiva peli ja tietenkin "korotettu" mallihan se pitää olla, semmoosesta meikä haaveilee näi köyhänä entisenä opiskelijan tallikkana mikä lähtee inttii et hyvästi haaveet, vuodeks.
Voimaa niin maan pirusti tuolla kaseikoissa ei tarvita, tietysti sen verran ruuvia käännetty et ekolokinen töppösenjälki senku pienenee |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lapinpoika Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 24 Lok 2006 Viestejä: 84
|
Lähetetty: 10.06.2009 22:48 Viestin aihe: |
|
|
Osta lada niva. ei haittaa vaikka vähän puihin nojailee:) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eijah Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 07 Elo 2008 Viestejä: 29
|
Lähetetty: 11.06.2009 21:12 Viestin aihe: |
|
|
[quote="vezkuu"]Mettäautona huoltoautoksi rekisteröity, esim lyhyt pajero tai pikku lantikka ois oiva peli ja tietenkin "korotettu" mallihan se pitää olla, semmoosesta meikä haaveilee näi köyhänä entisenä opiskelijan tallikkana mikä lähtee inttii et hyvästi haaveet, vuodeks.
Tuli juuri tuollainen pätkä tojota ostettua, ainakaan vie en oo pettyny saas nähdä mitä aika tuo tullessaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Julma-Henri Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 17 Mar 2008 Viestejä: 24 Paikkakunta: länsi-lappi
|
Lähetetty: 11.06.2009 22:09 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
hiace 2.4d 4wd -93, rekisteröity 3 henk, pieni kääntösäde, maastokyvyt rajalliset koska etu ja takaylitykset melko pitkat ja maavaraa 20cm paikat 14"peruspyörillä. tilaa tavaroille paljon ja käyttökulut alhaiset. hörppii tiellä takavedolla 7.5l/100 ja nelikolla maastoajossa alle 11l/100km. pakettiautovero eli 120e/vuosi.
[/URL] |
omien tietojen mukaan nelikko hiace on jatkuva..?
firmassa on nelikko hiace, pitkä kylläkin mutta tosi jaakia kääntymään..
itellä land rover discovery toimii jahti kulkineena.
hyvin on kyllä päässy vaikka jokku x-merkkiset helvetin liukkaat kitkat alla. kerran on meno loppunu ku oli lunta konepeltiin saakka.. _________________ En juo alkoholia uskontoni vuoksi, juon sitä muuten vain... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Coltiainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 303
|
Lähetetty: 12.06.2009 10:07 Viestin aihe: |
|
|
Haisu muuttui jatkuvanelivetoiseksi korimallin uudistuksen yhteydessä vuonna -97. Nuo "tylppänokkaiset" olivat perinteisellä kytkettävällä nelivedolla ja alennusvaihteistolla. Maavaraakin oli reilummin. Hyvä jahtiauto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|