OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Varoitus puhdistuskemikaalien käyttäjille
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 27.11.2009 23:49    Viestin aihe: Varoitus puhdistuskemikaalien käyttäjille Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.brewracingframes.com/id75.htm

...eli kannattaa olla tarkkana miten, millä ja missä puhdistaa vaikkapa aseensa osia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ojh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 497

LähetäLähetetty: 28.11.2009 01:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa siis jarrujenpuhdistusaineen sisältämä tetrakloorietyleeni reagoi hitsauksen tuottamassa kuumuudessa tuottaen myrkyllistä fosgeenia. Kuumuus on tässä oleellinen tekijä, ei linkissä mainittu hitsauskaasun argon (rasvanpoistoaineiden terveyshaitoista: http://tinyurl.com/y8pyzjk). Aseen osia ei yleensä puhdistuksen yhteydessä kuumenneta. Toki jarrujenpuhdistusaineen sisältämät liuottimet ovat sellaisenaankin vaarallisia enemmälti hengittettyinä, mutta eivät sentään niin pahoja kuin fosgeeni.
_________________
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä parempi olin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PupuParta
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Syy 2008
Viestejä: 484
Paikkakunta: Solkkurin pohja

LähetäLähetetty: 28.11.2009 01:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voisko joku sitte ystävällisesti neuvoa, että miten, millä ja missä se puhistus pitäis tapahtua ihan yksityiskohtasesti? En nimittäin ole koskhaan puhistellu tuommosilla aihneila asheita, ja nyt on alkanu tuntuhmaan ajankohtaselta tämä perusteellisempiki puhistus. Niin, ja mitä öljyä, ja kuinka paljon olis hyvä laittaa sinne laukasukoneisthoon sen puhistuksen jälkheen? Olisin kyllä tosi kiitollinen neuvoista Smile .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34968

LähetäLähetetty: 28.11.2009 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No minä teen sen seuraavalla tavalla,hajotan rakkineen osiin ja pistän osat likoon moottorinpesuaineeseen tai jynssään hammasharjalla Fairy vedessä,niin kuumassa kuin hyppyset kestävät,sitten huolellinen huuhtelu kuumalla vedellä ja kuivaus kuumailmapuhaltimella.
Ennen kasausta hieraisen hyppysiini hieman tavallista moniasteöjyä ja kasaan vehkeen,pari tippaa samaa öljyä koneeseen ja levitys kevyesti paineilmalla.
Öljyn kanssa ei lotrata vaan sitä pitää jäädä ohut kalvo kaikkialle koneistoon,voiteluun normi aseöljy on mielestäni lian ohutta ja helposti haihtuvaa,niveliin hipaisu aseisiin tarkoitettua vaseliiniä.
Haulikon koneistoa ei kannata hajotaa vaan sen voi pestä ja huuhdella aivan hyvin kasattunakin,huolellisen kuivauksen jälkeen pari tippaa moniasteöljyä ja kevyt levitys paineilmalla jotta saadaan öljy leviämään tasaisesti koko koneistoon,öljyn käytössä ei kannata liioitella.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 28.11.2009 11:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erinomaisen tehokas puhdistusaine on myös auton jarrujen putsaukseen tarkoitettu, paineella pesuaineensa (tehokkaan liuottimen) sylkevä purtilo. Bräkleenikö se oli nimeltään, tai siis yksi niistä. Senkun suihkuttelee mönjät irti, ja antaa osien kuivua itsestään ja eikun öljyilemään.

edit: eikä ole hinnalla pilattua kamaa. muistaakseni CRC:n purtilo maksoi minimanissa 6,9€ aikanaan, ja sillä on jo putsailtu yks jos toinenkin metallinen aparaatti.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 28.11.2009 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsittääkseni linkissäni viitattiin juurikin tuohon jarrujenpuhdistusaineeseen joten kannattanee huolehtia ilmanvaihdon toimivuudesta kun moista ainetta käyttää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 28.11.2009 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Öljyn kanssa ei lotrata vaan sitä pitää jäädä ohut kalvo kaikkialle koneistoon,voiteluun normi aseöljy on mielestäni lian ohutta ja helposti haihtuvaa,niveliin hipaisu aseisiin tarkoitettua vaseliiniä.


Ongelmalikaisten valopetrooliliotuksen jälkeen lämmin suositus aseille tarkoitetuille kuivavoiteluaineille (Prolix jne.), teflonpohjaisia kannattaa käyttää varoen juuri siitä syystä että teflon ei hengitettynä ole niitä terveellisimpiä aineita. Paikkoihin mihin öljyä todella tarvitaan, Break Free ja CRC:n ohut aseöljy spraypurkissa ovat valikoituneet peruslääkkeiksi. Kuivavoiteluaineiden suurin plussa on siinä että ne eivät kerää likaa samalla tavalla kuin öljyt, merkittävin ero syntyy vaimennetuissa ja itselataavissa.

Tulipa kyllä tämän ketjun aloituksen seurauksena lopetettua jarrupuhdisteiden käyttö hitsattavien pintojen siivoukseen, haihtuvat ne toki nopeasti mutta voi tulla hieman isompi hups jos käy huono tuuri. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laippakanta
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Huh 2006
Viestejä: 643
Paikkakunta: susiraja

LähetäLähetetty: 28.11.2009 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muuten, puhdistusspray toimii myös starttipilottina hehkuvikaisessa dieselissä.
_________________
Asioiden vinha meno päin *ittua on niiden luontainen kehityssuunta. -J.Tervo-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 28.11.2009 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Käsittääkseni linkissäni viitattiin juurikin tuohon jarrujenpuhdistusaineeseen joten kannattanee huolehtia ilmanvaihdon toimivuudesta kun moista ainetta käyttää.

Joo. Mutta nuo oireet tulivat kun ainetta suihkutettiin kuumalle pinnalle ja tästä muodostui myrkyllisiä aineita. Aseessahan ei pitäisi puhdistustilanteessa olla kuumaa pintaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 28.11.2009 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:
Aseessahan ei pitäisi puhdistustilanteessa olla kuumaa pintaa?


Eivät ne liuotinhuurut muutenkaan mitään raikasta meri-ilmaa ole, joten tuokin varoitus on ihan paikallaan. Olo on kuin kanarianlinnulla kaivoksessa ellei ilmanvaihto pelaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34968

LähetäLähetetty: 28.11.2009 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep,jopa tuo moottorinpesuaine on myrkyllistä,joten lotraan sillä vain erittäin vaikeita tapauksia ja ulkotiloissa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 28.11.2009 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hq kirjoitti:
Kettu kirjoitti:
Aseessahan ei pitäisi puhdistustilanteessa olla kuumaa pintaa?


Eivät ne liuotinhuurut muutenkaan mitään raikasta meri-ilmaa ole, joten tuokin varoitus on ihan paikallaan. Olo on kuin kanarianlinnulla kaivoksessa ellei ilmanvaihto pelaa.

Totta tuokin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Tomppav
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Huh 2004
Viestejä: 477
Paikkakunta: koillis-savo

LähetäLähetetty: 29.11.2009 09:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

laippakanta kirjoitti:
Muuten, puhdistusspray toimii myös starttipilottina hehkuvikaisessa dieselissä.


Joo ja riittävissä määrin laitettuna lennättää öljypohjanki huliv*ttuun. Cool
_________________
ei net yhettömissä ole...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 29.11.2009 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hq kirjoitti:
Eivät ne liuotinhuurut muutenkaan mitään raikasta meri-ilmaa ole, joten tuokin varoitus on ihan paikallaan. Olo on kuin kanarianlinnulla kaivoksessa ellei ilmanvaihto pelaa.
Niin eli ne on kuin raikasta Itä-meri-ilmaa. Laughing

Kyllä kaikkien liuottimien ja ponneaine pullojen kanssa on syytä huolehtia ilman vaihdosta. Ja jos haluu ni vaikka honkkarista saa armeijan vanhoja käyttämättömiä kaasunaamareita 5€ kpl. Wink

Toisille tulee hassu olo noista aineista helpommin, mutta itse olen tuulettamattomassa tilassa pelannut pentuna vaappu muovitteiden ja kaiken näköisten myrkkyjen kanssa aika paljon enkä koskaan ole saanut edes päänsärkyä. Tarvittaessa pesen käsiä bräkcleenillä, tinnerillä ja millä vaan enkä ole mitään oireita saanut. En silti kellekkään suosittele, sillä eihän tuossa mitään järkeä ole. Se on ollu vaan vaivaton tapa päästä liasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34968

LähetäLähetetty: 29.11.2009 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liuottimet ovat aika tehokkaita aivosolujen tuhoajia,imeytyvät erittäin helposti myöskin ihon kautta verenkiertoon,eli ei tarvitse välttämättä hengittää.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com