Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Terierri Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.11.2009 20:37 Viestin aihe: |
|
|
MtJ kirjoitti: | Hyvä huomio tuo tuulihomma, oletuksena olisin ajatellut, että tuuli naamaa päin, jotta kettu ei haista. Vähän kuin muissa kytishommissa. Mutta selän puolelle siis tuuli, onhan se ihan järkeenkäypää. Saas nähdä miten käy, eiköhän se pilli postista ensi viikon aikana tupsahda.
Näilläkin vinkeillä jo alkuun pääsee, pahin taitaa olla se, että miten sitä osaa olla nauramatta kun pilliä rankuttaa jonkun pellon laidassa yksikseen. |
Jonkun matkaa toistakymmentä vuotta sitten ostin Gunnar Sundin(tai jotain) ketunhoukuttelu opas C-kasetin. Siinä neuvottiin kyttämään naama tuuleen päin. Kokeiluni menivät päin p..... juuri sen virheellisen ohjeen takia. Kaato olisi tilillä jos olisin alkanut käyttämään omaa päätäni, sen jälkeen kun huomasin ketun pyrkivän tuulen alle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.11.2009 20:38 Viestin aihe: |
|
|
Olin jostain lukevinanikin, että toista sataa DBtä lähtee. Taitaa käydä pikkaisen korvien päälle, lie paras varata korvatulpat mukaan. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vaasalainen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.11.2009 00:35 Viestin aihe: |
|
|
MtJ kirjoitti: | Olin jostain lukevinanikin, että toista sataa DBtä lähtee. Taitaa käydä pikkaisen korvien päälle, lie paras varata korvatulpat mukaan. |
Kuulevat kuulosuojaimet tulppia paremmat, niin näkemisen lisäksi toinen todella tärkeä aisti toimii |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2009 10:34 Viestin aihe: |
|
|
Olen jo vuosia pihistellyt ja miettinyt, että en hommaa kuulevia suojaimia. Jos tuo pillitys toimii, niin nyt ne vissiin on vihdoin viimein hankittava.
Taitaa harrastus viedä vaan vuosi vuodelta enemmän rahaa ja aikaa. Olisi pitänyt aloittaa joku halvempi silloin alta kymmenen ikäisenä _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2009 18:01 Viestin aihe: |
|
|
virttu kirjoitti: | Näköjään mippi ei ole kettua pillittänyt tai ainakin luulee tuuli asiat ihan väärin. eli kannattaa uskoa tuohon joonasl asiaan. |
Onneksi isotpojat, kuten JuunasL opettavat tavoille. Panen kuvan ko saan ketun "väärästä" suunnasta _________________ Eihän sitä kukhan jaksa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoonasL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2009 18:42 Viestin aihe: |
|
|
Uskoisin, että kettudvd:n pojat on varmaan saaneet pillittämällä enemmän kaatoja kuin Mippi. Mutta tietenkin on mahdollisuus, että kettu voi tulla mistä vaan. Jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, käytännössähän sen sitten näkee mikä toimii ja mikä ei. _________________ live jasmin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2009 19:10 Viestin aihe: |
|
|
JoonasL kirjoitti: | Uskoisin, että kettudvd:n pojat on varmaan saaneet pillittämällä enemmän kaatoja kuin Mippi. Mutta tietenkin on mahdollisuus, että kettu voi tulla mistä vaan. Jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, käytännössähän sen sitten näkee mikä toimii ja mikä ei. |
Mulla on tuommonen Lockjakt på räv 2007 video, jossa Mikael Tham pillittää kettua. Otus jolkottelee sivutuuleen kohti ja menettää henkensä.
Ei kannata ainakaan molempia kiveksiä laittaa pantiksi jos ennustaa elukan käyttäytymistä..... _________________ Eihän sitä kukhan jaksa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoonasL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2009 19:31 Viestin aihe: |
|
|
Itekin ammuin ensimmäisen ketun juuri sivutuuleen. Ehkä pääpointi on kuitenkin se ettei kannata olla perinteiseen tyyliin naama vastatuuleen. Ja maastokin varmaan määrittää varmaan aika paljon mistä kettu tulee. _________________ live jasmin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2009 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on muutamia paikkoja, joissa pääsee pidemmältä koittamaan, pohdin jo niinkun valmiiksi pari mestaa. Täytyy vaan lähestyessä koittaa vähän tunnustella tuulen suuntaa ja mennä sitten sen mukaan.
Tietysti tuulikaan ei juuri paikallaan pysy, en minä ainakaan puskassa ole havainnut kuin kovemmalla tuulella, että tuuli tulisi tasaiseen jostain suunnasta pidempiä aikoja.
Mutta jos edes suunnilleen kattelisi paikat sen mukaan, mistä tuulee. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ultima Thule Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2009 21:52 Viestin aihe: |
|
|
JoonasL kirjoitti: | Uskoisin, että kettudvd:n pojat on varmaan saaneet pillittämällä enemmän kaatoja kuin Mippi. Mutta tietenkin on mahdollisuus, että kettu voi tulla mistä vaan. Jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, käytännössähän sen sitten näkee mikä toimii ja mikä ei. |
Itse samoilla linjoilla. Asiathan kannattaa ekana opetella teoriassa, että pääsee sitten käytännössä soveltamaan. Minun mielestä Ruotsin-poikien Dvd:t on olleet ihan hyviä (siis Lockjakt på räv ja sit se Metsästys-lehden välissä tullut kiekko). Pojat on antaneet aika hyviä vinkkejä.
Itsellä paljon tyhjiäkin reissuja takana. Turhaan tuli varmaan täs syksyllä pillitettyäkin. Pitää taas maalis-huhtikuussa joku reissu tehdä, kun ketuilla (oletettavasti) ruoka vähissä. _________________ Pyydystä&Paista! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nordic Predator Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.11.2009 23:01 Viestin aihe: |
|
|
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5353249.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/b/00804/5353249.jpg[/IMG][/URL] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 30.11.2009 23:13 Viestin aihe: |
|
|
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5353398.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00111/5353398.t.jpg[/IMG][/URL] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 30.11.2009 23:15 Viestin aihe: |
|
|
!&%¤#"! en ossoo! |
|
Takaisin alkuun |