OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ase&Esittely: Armeijan ylijäämä erävarusteena
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 41, 42, 43  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 24.05.2010 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oikea tasajako. Trippi jälikasvulle, suklaa emännälle ja kalja ja kosanderi tietenkin omaan käyttöön!
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 24.05.2010 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peura-esari kirjoitti:
oikea tasajako. Trippi jälikasvulle, suklaa emännälle ja kalja ja kosanderi tietenkin omaan käyttöön!


Se sininenhän on kylmäakku, eikä mikään suklaalevy Smile.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 24.05.2010 14:18    Viestin aihe: Re: Taas oli pakko tilata Vastaa lainaamalla viestiä

Pahvihirvi kirjoitti:
Tätä tuotetta suosittelen lämpimästi! Itse tilasin sen 5€ maksavan käytetyn tuotteen, joka on kunnoltaan aivan uuden veroinen. Kangas on samaa materiaalia kuin esim. Icepeakin hikikerrastossa. Tämän kun laittaa BW:n maastotakin alle vaikka kesäöiden kuhauisteluihin tai elokuisille haukutusreissuille niin avot!
http://varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2RB0OAHZW



Otin kanssa uteliaisuuttani kokeeksi moisen paidan, joskin “tehtaan muoveissa”, koska halusin varmuudella vetoketjullisen korkeakauluksisen mallin. Vaikuttaa tosiaan ihan asialliselta tekeleeltä ja alkaa myös haisemaan ihan kohtuullisesti hikoillessa, kuten keinokuitukaman kuuluukin Smile.

Plussanana joku voi myös pitää “ei niin militarista ulkonäköä”.


Germaanien “afrika korpsit” on muuten tänä vuonna kesähousujen ykköset, niin mukavuudessa kuin muodikkuudessakin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weatherby
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 1587
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

LähetäLähetetty: 24.05.2010 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusimmassa Metsästäjä-lehdessä olevassa Varustelekan mainoksessahan oli mukana -10% alennuskoodi. Joten nyt ei hinnankaan pitäisi olla este ostosten tekemiseen Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 24.05.2010 14:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä kismittää tässä ylijäämistöbuumissa seikka, että normi suomalaiseen vartaloon ei tahdo kampetta löytää kun on paukahtanut täyteen ikään (ja kokoon) tuntuu siltä, aivan kuin koko Euroopan armeijat on koostettu kääpiösotilaista. Tai sitten tuo ylijäämäkampebisnestä ruokkii se tosiseikka, että saadakseen normikokosta kampetta on armeijoiden materiaaliosastojen ostettava kytkykaupalla saman verran lastenkokoja, jotka sitten kaupitellaan eri outletteihin.

Oma kokemus on muuten noista uusvalmisteista se että itsellä käytössä ne eivät kestä puoltatoista vuotta kauempaa. aikoinaan orggiskamat kestivät huomattavan paljon kovempaa kulu.
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 24.05.2010 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aito, käytetty armeijakampe on kestävämpää kuin halvalla tehdyt ns. kopiot.
Ylijäämäkamppeista taidetaan varata miesten koot heti alkuunsa lähtömaassa ja meille suomeen jää pääasiassa rippeitä eli pienet koot. Näin yleistäen.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 24.05.2010 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa "ihan hyvä kommentti" tämän ketjun alkuajoilta, vuodelta 2008. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, kyseessä on Mr. Varusteleka itse.

Selvetää myös noita kokohommia Smile



Valtteri Lindholm kirjoitti:
Sana armeijaylijäämän kauppiaalta:

Lahtinen kirjoitti:
- Markkinoilla on myös laaduttomia kopioita, joissa pääpaino on ulkonäössä


Pääpaino näissä on itseasiassa se, että aitona ylijäämänä saa vain YLIJÄÄMÄÄ. Paljon on kaikenmoista hienoa, mutta paljon jää myös saamatta. Parhaat kuteet eivät koskaan ehdi kiertoon ja iso osa viedään heti alkulähteillä. Isoja kokoja ei tule juuri koskaan.

Yksi pointti on sijaintimme Suomessa - Suomen armeijan poistomyyntihän on ns. haistapaskameiningillä järjestettyä. Mulla ei ole kontakteja armeijaan, ja jos koitat ottaa sinne yhteyttä ja kertoa, että moi, olisin valmis ostamaan myyntikelpoista ylijäämää hirmuisia määriä, niin heh-heh. Ainut jotakuinkin toimiva keikka oli kuukaudentakainen huutokauppa, josta mulle jäi käteen 3500 kuuskekkosmaastopukua kokoa pieni ja tosi pieni.

Ulkomailla, jossa homma toimii, häipyy paras kama paikallisille. Amerikkoihin on turha lähteä huutamaan, ja esimerkiksi Saksassa armeija myy ainoastaan saksalaisille firmoille.

Jenkkiarmeijan käytetyt maastohousut ovat aika hauskaa tavaraa - ne maksavat käytettynä yleensä about saman verran kuin uudet, yhtä laadukkaat kopiot. Ja koot ovat Extra Extra Shortia ja sellasta.

Mil-Teciä vaivaa Saksan markkinat - siellä posotetaan erätukkumeiningillä hirmuisilla volyymeillä ja tosi pienillä katteilla. Lopputulos on sama - valikoimasta löytyy paljon hyvää ja halpaa sekä tuhottomasti kuraa, joka pilaa koko brändin maineen. Olen yrittänyt kertoa sakemanneille, että fiksu veto olisi tehdä toinen brändi sille laadukkaalle tavaralle, mutta ilmeisesti ainoa syy, miksi eivät ole näkyvästi loukkaantuneet, on se, että laskevat mun jäykän suorapuheisuuden kulttuurierojen piikkiin.

Viitisen vuotta olen itse kantapään kautta opetellut, että mikä Mil-Tecissä on hyvää ja mikä ei. Meidän firman valikoima edustaa melko pitkälle tätä. Joskus tulee yllätyksiä, niinkuin uudessa, sinänsä erinomaisessa Assault Packissa - erään erän myötä laadunvalvonta rupesi repeilemään, jonka jälkeen ehkä 5% repuista rupes tulemaan palautuksena takaisin. Tässä vaiheessa olin ehtinyt hamstrata hyvää (ja tukkurilta tosi usein loppuvaa) reppua varastoon helvetin ison läjän. Mitä ihmettä siinä tekee, vie kaatopaikalle tai polttaa? Mun ratkaisuni oli laittaa reppu reippaaseen alennukseen, ja lähettää uusi tilalle ilman postikuluja jokaiselle, joka kertoo repun menneen rikki. Ymmärrän kyllä, että ei ole kivaa saada reppu, joka hajoaa, mutta toisalta, suurin osa repuista on silti toimivaa tavaraa, eikä rikkinäisen kanssa tarvitse elää. Mulla ole yksinkertaisesti varaa heittää kiloeuroja hukkaankaan.
Hämäävää on just se, että sitten löytyy niitä todella laadukkaita tuotteita. Esimerkiksi Mil-Tecin 100 litran keikkalaukuista on kerätty useamman vuoden postiivisia käyttökokemuksia, ja moni muukin tuote on sellanen, ettei voi kun kiitellä, että sakemanni päätti tämänkin ottaa valikoimaan. En viitti ottaa muita esimerkkejä, keikkalaukkua on helppo kehua ilman kaupallisuuden leimaa, kun en itse sitä enää myy.
Tällä hetkellä mun valikoimani edustaa sitä kopiokaman käyttökelpoista kirjoa. Uudet tuotteet testataan yleensä hyvinkin huolellisesti itse ennen myyntiinottoa.

Joskus aikoinaan olin puheväleissä muiden alan kauppiaiden kanssa, ja mulle jäi sellainen kuva, etteivät ne oikeastaan tiedä, mikä on hyvää ja mikä ei. Hemmojen harrastukset eivät vissiin olleet ihan sellaisia, että aktiivista kenttätestausta tulisi itse harrastettua, ja toisaalta sellaistakin sain kuulla, että lopeta sinä vaan sen tuotteen myyminen, niin mun myyntini kasvaa vielä entisestään.
(Puheväleistä: En mä niiden kanssa riidoissa ole, mutta jotenkin ei ole enää tullut yhteydenpitoa, tiedä sitten miksi.. Smile)
Myyjän vastuuta on hyvä korostaa tässä asiassa, mutta toisaalta, joiltakin ihmisiltä ei vaan voi vaatia liikaa.

Lahtinen kirjoitti:
- ”Muodin” myötä myös hinnat ovat monessa paikassa nousseet selvästi ja tietynlainen ”ylijäämäkaupan” perusidea on vesittynyt.


Sen viisi ja puoli vuotta, mitä mä olen mun kauppaani pyörittänyt, ovat hinnat tulleet Suomessa reippaasti alas. Meikä on jatkuvasti leikannut katteita ja etsinyt uusia, halvempia tuotteita. Toisaalta Ruotsi ei enää poista yhtä tehokkaasti tavaraa, ja DDR:n jäämistökin alkaa pikku hiljaa kuivua, minkä ansiosta niitä entisiä markan tai kymmenen markkaa maksavia tuotteita alkaa olla tosi vähän. Tai en tiedä, onko niitäkään sen vähempää, mutta sen käyttökelpoisemman ja kalliimman tavaran myynti on kasvanut hurjasti kovempaa.

Mulle on huumorimmielessä kitisty nimenomaan siitä, että mun firmani ei kyllä vastaa tunkkaisen ylijäämäkellarin mielikuvaa. Meidän firmassa firman pyöritykseen, myymälän esillepanoon ja erityisesti nettisivuihin on panostettu reippaasti enemmän kuin monessa uutta kamaa myyvässä "akkojen rättikaupassa". Tämä ei ole mahdollista, jos ostaa halpaa bulkkiylijäämää kuutioittain per tuote ja myy niitä sitten kasaamalla ne laariin ja sanomalla että valkatkaapa sitä. Mä muun armeijakamaa samoin keinoin, kuin hyvä markkinamies ihan mitä tahansa, ja päätellen siitä, että kaappasin yhdessä hujauksessa Suomen markkinat, on tämä se, mitä kansa oikeasti haluaa - ainakin jos uskoo kysynnän ja tarjonnan lakien korreloivan ihmisten todellista tahtoa.

Yksi muutos tähän on kanssa postimyynti - postimyynnissä tavaraa pitää lajitella ja sen kunto tarkastaa. Tämä tuo muutoksen koko kaupan tyyliin, eikä Kasvihuoneilmiön tapainen "viedään kamaa tonne nurkkaan ja annetaan asiakkaiden seuloa se läpi" ole enää mahdollista myymälässäkään. Ketjun lopussa puhutaan justiinsa tästä. Ilmeisesti aika moni kauppa pistää tavaraa kiertoon suoraan sellaisena, minkälaisena ne saadaankin. Hankala sanoa, kun en muiden toimintaa ole ollut paikanpäällä seuraamassa, enkä pitkään aikaan ole mitään peruskamaa ostanutkaan. Meillä ollaan aina kytätty tavaraa läpi, ja ihan selkeästi huonokuntoinen tavara jätetään lähettämättä, tai ainakin soitetaan ja kysytään lupaa sekä annetaan vähän alennusta. Nyt, kun firma on kasvanut räjähdysmäisesti, ja mulla on koko ajan viisi jätkää pelkästään pakkaamassa postimyynnin lähetyksiä, tulee välillä pakosta lipsahduksia. Tavanomainen työntekijä, vaikka kuinka hyvin tykkäisikin työpaikasta, ei kerrassaan jaksa jokasta euron paitaa levittää, avata, pukea päälle ja sulkea. Kyllä ne tarkastetaan, mutta kiireessä joskus hutiloiden, eikä sille voi mitään - työntekijältä ei vaan voi vaatia liikaa. Ratkaisu tähän on just se ilmainen asiakaspalautus, jota ainakin meillä saa käyttää ihan mistä vaan tuotteesta.

Saatavuus huonoa, tavara lopussa

Suurin ja pahiten pistävä valituksen aihe mun puljusta on ollut varastotilanteen negatiivisuus. Iso osa tästä on johtunut siitä, että aivan sinisestä käsissä onkin oikeasti iso postimyyntiliike, jota pitäisi heti osata pyörittää niin, ettei ongelmia tule. Nyt olen ruvennut oppimaan, viimeisen kolme kuukautta tilanne on ollut paaljon parempi. Siitä on seurannut se, että myynti on edelleen kasvanut, ja kama taas alkanut loppua - nyt sitä vaan saadaan paljon nopeammin tilalle, ja loppumiset ovat muutenkin vähentyneet.
Yksi asia on kuitenkin, josta ei koskaan pääse eroon - armeijan ylijäämä on ensisijaisesti suunnattu varusmiespalvelusikäisille, hyväkuntoisille nuorille miehille. Ainakaan Saksan armeija ei varmuuden vuoksi pidä vähän liian isoja kokoja, vaan pukee sotilaansa oikeasti istuviin vaatteisiin. Yleisessä tiedossahan on, että Suomen kansa on keskimääräisesti ylipainoinen. Mulle tulee joka viikon alussa 500-1500 käytettyä vaatekappaletta, ja isot koot ovat varastossa sen pari päivää, jonka jälkeen pitäisi saada ne hoikkien miesten koot loppumaan. Tietyissä bulkkituotteissa tämä ei ole ongelma, mutta esimerkiksi vähän kalliimman Gore-Tex -takin kanssa ei vaan ole millään muotoa järkevää ottaa lisää heti, kun kysytyimmät koot ovat loppu, kun 70% tavarasta on edelleen myymättä. Tai sitten pitäisi kaksin-kolminkertaistaa ne isojen kokojen hinnat.
Firman sivuilla en kehtaisi tätä sanoa, mutta foorumilla ja omalla nimellä uskallan kyllä avautua. Kun mä pistin firman pystyyn, olin 180cm ja 93kg, eli ylipainoinen. Firman kasvuvaiheessa kiire kävi sellaiseksi, että koitin saada lisää energiaa syömällä, jolloin loppujen lopuksi paino oli yli 105kg. Oli ehkä vähän käsittämättömän kurjaa OMISTAA armeijakauppa, ja aina kun jotain tosi mageeta saapui, ei se mahtunut mulle, vaan piti antaa työntekijöille tai myydä asiakkaille. Päätin sitten, että mulla on vielä elinaikaa olla nuori ja hyväkuntoinen, ja määrätietoisesti nostin kuntoa ja pudotin painoa. Nyt painan 75kg ja pituus on edelleen se 180cm. Olen normaalikokoinen, en laiha, ja mulle löytyy AINA kokoja kun haluan ostaa jotain omasta kaupasta.

Ja loppuun pikku huomio: Olen suorapuheinen mies ja saatan kuulostaa tylyltä. Tarkoitukseni EI MISSÄÄN NIMESSÄ ole ollut käydä henkilkohtaisesti ketään kiusaamaan, haukkua alan muita toimijoita tai kärvistellä mitenkään. Mulla on vaan pitkään ollut tarve selvittää oikeita taustoja ja syitä sille, miksi armeijan ylijäämämyynnisttä jokin asia on jotenkin, ja puhua kerrankin suoraan.


Ja itse aiheeseen suoranaisesti liittyen: Mä en metsästä, mutta kauhiasti ulkoilen noin muuten. Nyt kun Etelä-Suomeenkin on saapunut pikkupakkasta ja kauheesti lunta, on mulla ollut päällä nahkasaappaat, intin sukkia, sarkahousut, sarkatakki ja sarkalakki. Ei eilenkään märkä tai kylmä kiusannut, vaikka kaksi tuntia tarvoin koiran kanssa umpihangessa. Nämä hengittävyys- ja kosteudensieto-ominaisuuksiltaan erinomaiset vehkeet eivät hirveästi maksaneet, ja metsästäjien suurimpaan nurinan aiheeseen voin paljastaa, että ei kahissut.
Se on sitten ihan sama, jos joku mut näki, että mitä se mietti Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 25.05.2010 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nosteltiinkohan muuten viimeisessä Eräkuksassa germaanien keikkalaukkua huomaamattomasti heilauttaen paattiin hyljehomma-jaksossa. Vai näinkö väärin?

Onko BW-tavara nousemassa Beretan ja muun vaatekerman kanssa samoihin piireihin Smile.


Viimeinen muokkaaja, Lahtinen pvm 25.05.2010 18:51, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 25.05.2010 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kierrätys on yleisesti hyväksyttyä ja kannatettavaa. Aina ei tarvita Luis Vuitton logoja. Juppius on ollut pitkää aika out, eikä Pierre Cardin (piraatti) T-paitaa kertakaikkiaan oikein viitsi pitää.

Maailmalta saa paljon muutakin mielenkiintoista kuin käytettyä BW-kamaa. Näköjään suurin osa NATO-maista poistaa varastojaan, samoin itäblokki sekä mm. Itävalta ja Sveitsi. Iso osa kamppeesta on käyttämätöntä ja käytetytkin on hintaansa nähden hyvä tavaraa. Mutta tosiaan joskus kokoja ei meinaa saada.

Mil-Tecin isosta keikkalaukusta sen verran, että muuten on ok, mutta pohja on ehkä liian heppoista keinonahkaa. Muutama on ihan omissa keikkakäytöissä kärsinyt. Ehkä mm. brittien käytetty keikkalaukku on lujempaa tekoa.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Tosimies 3v.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Kes 2006
Viestejä: 148

LähetäLähetetty: 01.06.2010 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli taas tilailtua lastia lekasta. Omalla kohdalla näissä ylijäämissä on vahvasti mukana tee se itse -leima, sillä aika harva verme menee käyttöön ilman pientä modausta ja demilitarisointia. Vähintään merkit ja tunnukset tulee raksittua pois.

Brittiarmeijan viidakkopuserosta tuli muokattua käyttöpaita kesän ja syksyn lämpimille päiville. Vetoketjun raksin irti samoin perustein kuin BW:n kenttäpuserosta, liian lyhyt ja omaan tarpeeseen turha. Tässä paidassa se valitettavasti vaati lähes kaikkien nappien irrottamista ja takaisinompelua. Sen lisäksi poistin järjettömän suuret ja tyhmännäköiset epoletit.

Paidan ominaisuuksista sen verran, että kaulus on aika ovelasti tehty. Se on ihan tavallinen paidankaulus, mutta järkevällä leikkauksella ja yhden napin ja napinläven lisäyksellä siinä on mahdollistettu kauluksen nosto pystyyn ja kaulan suojaksi. Näin saa ainakin naamioitua paljaan kaulansa sorsalla ollessa ja voi siitä olla iloa myös viimaa ja hyttysiä vastaan.
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2NG0VIX5Y

Pari vyötä tuli tilattua, toinen nahkainen ja intin miehistövyön tapainen, toinen kankainen BW:n mallia. Nahkavyö eroaa intin vyöstä eniten siinä, että ohuempana menee oikeasti useimmista vyölenkeistä läpikin.
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2MF0TPOOJ

BW:n kankainen housuvyö on kuolettavan yksinkertainen ja toimivan ja kestävän oloinen ilmestys, joka käy ulkonäöltään ihan arkeenkin. Pituuksia ei kyllä hirveästi ollut kaljamahoille, onneksi olen siinä asiassa höyhensarjaa.
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2IE0WIJ7Y

BW:n kenttäpaitoja tuli tilattua pari kappaletta, mutta luonnollisesti hihanpituus ei riittänyt gibbonille. Vaaleansininen kevyen mallin paita on yllättävä löytö ylijäämän saralla: Tavallinen hyvälaatuinen paita, jota voi hyvin käyttää vaikka puvun kanssa, ei minkäänlaisia kansallisuustunnuksia tai muita sotilastaustasta kertovia merkkejä.
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2WW0V33MV

Harmaa/oliivinvihreä paita oli liian pientä kokoa ja vaatisi lippujen raksimisen. Sotaisampi ulkonäkö. Ei gibbonille.
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2IE0MUHGE

Itävaltalaiset reisitaskuhousut olivat halvat mutta huonolla leikkauksella. Leikkaus on aivan suora, joten vyötärö on löysä, mutta lantion/lonkan kohdalta leikkaus niin tiukka, ettei jalkoja voi liikuttaa, lisäksi lahkeet olivat liian lyhyet.
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2IB0KOTIN

Kimppatilauksessa tuli lisäksi läjä BW:n maastopukuja, joista itse nappasin yhdet housut.Edelliset ovat nähneet todella paljon käyttöä ja olen muokannut niitäkin mieleisikseni laittamalla kuminauhat lahkeensuihin ja vyötärölle. Toiset voisi jättää suoralle lahkeelle ja nyt, kun vyökin löytyy, suoralle vyötärölle. Sävyerot housuissa ovat valtavat, osa näyttää kumman punasävyisiltä, osa vihreiltä, ruskeilta tai hirveimmät kulahtaneet jopa sinisenharmailta. Myös puuvillan ja polyesterin suhde vaihtelee, 65%:sta jopa 80%:iin puuvillaa. Ilmeisesti puuvillaisimmista kulahtavat värit pahiten.
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2ID0UR9JU

Samalla tuli tilailtua alusvaatteita, Brittiläinen undergarment vaikuttaa toimivalta, tosin sain korkeakauluksisen version, vaikka kaipasin normaalia o-kaulusta.
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2XD0RKPFX

Mil-tecin teknobokserit tilasin testiin. Materiaali todella ohut ja TODELLA venyvä, pitää tilata pienempi koko jos kaipaa istuvuutta. Leikkauskin on hieman hölmö, kaipaisi selkeämpää osastointia, naiselle varmaan hyvä näinkin
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2UU13E66L

Kylkiäisenä tuli BW:n ompelusetti, erinomainen kylkiäinen tee se itse -miehelle. Oikean väriset langat muokkaukseen tilauksen mukana. Se, mikä jäi puuttumaan, on ratkoja. Pitäisi imho kuulua kylkiäisenä jokaiseen lekan vaatetilaukseen Smile
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2IF0VY5F8

Samalla tässä on tullut suunniteltua vanhojen vermeiden muokkausta. Intin aikana olen ilmeisesti kasvanut aiemmin tilatun brittien maastotakin mittoihin. (Kasvu siis leveyssuuntaan siinä rintakehän tienoilla, ei pelkkää mahaa.) Muokkaus omaan käyttöön tulee sisältämään ainakin helman lyhennyksen, vetoketjun vaihdon (tässä tapauksessa alkuperäinen liian pitkä kun helmaa lyhennetään), taskujen siirtelyä ja muokkausta, sekä mahdollisesti tarranauhojen korvaamisen neppareilla. Rinnan arvomerkkiläystäke ja kaikki tunnukset lähtevät irti totta kai. Tiedä sitten, josko keksisi jotain muutakin pientä.
http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2IK0N6K67

Tällaisen pitkän, hoikan ja etenkin pitkäraajaisen on todella vaikea löytää siviilimarkkinoilta järkihintaisia metsästysvarusteita, joten armeijan ylijäämä on kuin luotu meikäläiselle. Kun vielä materiaalit ovat laadukkaita ja leikkaukset yksinkertaisia, on muokkauksetkin helppo suorittaa. Onneksi neula pysyy kädessä siinä missä puukko ja kirveskin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Suomäki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Elo 2006
Viestejä: 262
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 11.06.2010 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.armyvaatteet.fi/cat/index.php tämän firman erämessuosastolta mm. Saksan armeijan goretexpuku hintaan 49 euroa (eli sama kuin Lekassa), mutta oli myös isoja kokoja ...
_________________
Silendo Libertatem Servo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tosimies 3v.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Kes 2006
Viestejä: 148

LähetäLähetetty: 12.06.2010 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hitto, kun noista uusista inttikamoista pyydetään suolaista hintaa. Mikä peltipaidassa voi maksaa yli kolmekymppiä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jonas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Huh 2004
Viestejä: 139

LähetäLähetetty: 29.06.2010 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokamies kirjoitti:
Tuo jenkkiarmeijan goretakki on alkanut kiinnostamaan. Joko on porukalla enempiä kokemuksia? Jotakihan tuosta löytyy aikaisemmilta sivuilta, mutta ovat enempi "kylmätyyppejä".



No, en tiedä jelppaakko enää sinua mutta pistetäänpäs vähän raporttia kun on tuo takki nyt jonkin aikaa ollut itsellä. Tai itseasiassa minullahan on koko puku joten kirjoittelenpas siitä vähän omia kokemuksia.
Takki oli omassani siis ihan kohtuullisesti jo kulahtunut ja maastokuviosta musta väri on käytännössä hävinnyt. Takki on kuitenki pitänyt ainakin toistaiseksi vettä ja kuluneisuus johtaa siihen että tämä kyseinen takki on riittävän hiljainen omiin käyttötarkoituksiin. Ainoa miinuspuoli on ne tarra/nepparitaskut on äänekkäitä, mutta niiden kanssa oppii elämään. Suurien tuuletusaukkojensa ansiosta hengittääkin hyvin myös reippaammassa liikunnassa joten siinä mielessä voi olla ihan tyytyväinen.

Housut puolestaan olivat ihan uudenveroiset. Itseä niissä ei taskujen puutos kiusaa mutta se army sadekamojen ikuinen ongelma eli äänekkyys haittaa oikeaa metsästyskäyttöä. Suhina ja kahina tuskin haittaa ku MP5:set ja käsikraanatit laulaa, mutta kanalinnun metsästäjää tuulipuvun kahina kyllä ärsyttää. Koko pukua on kyllä tullut pidettyä sorsametsällä tympeällä kelillä, jopa kokeilumielessä yhden päivän ajan kanalintumetsällä mutta housut hylkäsin tästä käytöstä äänekkyyden takia.

Kokonaisuutena takki itseasiassa syrjäytti omassa käytössä suhteellisen vähän käytetyn jahtijakt premium takin. Housuja ja kokopukua puolestaan on tullut pidettyä sopivalla kelillä koiraa koulutellessa ja lenkittäessä. En tiedä onko tuota housujen suhinaa mahdollista saada millään pois, itse en ainakaan ole vielä keksinyt siihen mitään lääkettä. Toki tuntui että puolella hiljenivät eka käyttökerroista mutta sen jälkeen ei vastaava kehitystä ole tapahtunut.

Muuten koukuttavaa tämä armykamojen tilailu, tulipas taas tilattua 'toodellla' tarpeellista kamaa itselle kesäkäyttöön, kun alunperin ajatus oli tilailla reisitaskuhousut. Näistä raportin tynkää sitten myöhemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tosimies 3v.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Kes 2006
Viestejä: 148

LähetäLähetetty: 18.07.2010 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on viimeisimmän satsin tavarat aika pitkälti tunattu. Brittien parkatakista lyhensin helman, irrotin arvomerkit ja vastaavat ja siirtelin taskuja. Uusi vetoketju maksoi yli puolet koko takin hinnasta, mutta jäipähän entinen muihin projekteihin.

Ylijääneestä kankaasta tein sitten BW:n jääkärireppuun uudet ohuemmat ja paremmin muotoillut viillekkeet. Nyt se selässä voi jopa ampua. Tunaus kyllä pilasi repun elegantin rumuuden, mutta omaa silmää tulos miellyttää. Samalla tuli leikattua solumuovista istuinalusta repun selän jäykisteeksi. Vaikuttaa ihan toimivalta systeemiltä. Tänä syksynä ei tarvitse kahdesti miettiä, mikä reppu lähtee metille mukaan.

Syksyn jahdit tulee varmaan vietettyä aika militanteissa varusteissa. Jalassa BW:n housut, päällä brittien takki tai viidakkopusero ja selässä BW:n reppu. Vielä, kun jostain löytäisi mieleiset maiharit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 18.07.2010 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Unohdit mainita kypärän.... Rolling Eyes Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 41, 42, 43  Seuraava
Sivu 28 Yht. 43

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com