OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kyyhkynmettästys 2010
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 88, 89, 90  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 23.07.2010 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuka jaksaa oikeasti esittää nettipoliisia.

AINA kuin joku sanoo tehneensä jotain siihen aikaan koska se ei ole sallittua vaan tarvitaan lupa, ja ei sitä mainitse, ilmestyy jostain kiven takaa aina joku esille Very Happy hienoa vaa jos varista rokotit, olipa luvat tai ei. Antakaa ihmisten tehdä mitä ne haluavat, minä en ainakaan sekaannu.

Aiheeseen: tänään kävin viemässä 40kg hernettä, sunnuntaina aloitettiin ruokinta ja ei vielä ole kyyhkyt löytäneet..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
varis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Tou 2005
Viestejä: 134

LähetäLähetetty: 23.07.2010 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tänään tein mulloksen riistapellon keskelle, josta ensiviikon alkupuolella niittomurskataan herne/ohra. Ohra ei ole vielä läheskään kypsää, mutta herne on jo onneksi isolla palolla... Mullokselle 7*15m hernettä, ohraa ja suolaa ja samaa vielä lavalta. Tulivatpa tai ei, niin onpahan taas yritetty Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pitkänen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Elo 2009
Viestejä: 20
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 23.07.2010 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään 40kg hernettä ja 20kg ohraa linnuille. Kyyhkyjä lenteli mukavasti ja noin 30 lähti ruokinnalta Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vaahtera
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Syy 2008
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 23.07.2010 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ricke kirjoitti:
kuka jaksaa oikeasti esittää nettipoliisia.

AINA kuin joku sanoo tehneensä jotain siihen aikaan koska se ei ole sallittua vaan tarvitaan lupa, ja ei sitä mainitse, ilmestyy jostain kiven takaa aina joku esille Very Happy hienoa vaa jos varista rokotit, olipa luvat tai ei. Antakaa ihmisten tehdä mitä ne haluavat, minä en ainakaan sekaannu.


Ei ole tarkoitus olla mikään nettipoliisi mutta kun näitä sivuja lukee aika laaja porukka harrastuksemme ulkopuolelta niin ei ole lainkaan pahitteeksi mainita poikkeusluvasta jos "rokottaa" variksia pesimärauhoituksen aikana. Pesimärauhoitus on yksi lainsäätäjien typerä kukkanen takavuosilta mutta metsästäjien maine kannattaa silti yrittää säilyttää. Asennevammaiset uhoajat ja lainrikkomisella leuhkivat kus%&#äät ei ainakaan paranna nykyistä suojelupolitiikkaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JoneK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2008
Viestejä: 4071

LähetäLähetetty: 23.07.2010 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monikaan ulkopuolinen ei ole perillä rauhoitusajoista ellei niistä erikseen mainita. "Piiperön" ei tarvitse kuin selailla sivuja, itse näköjään bongaamme ja erikseen mainitsemme kaikki laittomuudet. Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jmiettinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Jou 2008
Viestejä: 973

LähetäLähetetty: 23.07.2010 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

totta turajat Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15317

LähetäLähetetty: 23.07.2010 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen Vaahteran kanssa kyllä pitkälti samaa mieltä, satunnaiselle vierailijalle kirjoituksestani voi tulla väärä kuva, pitää muistaa mainita lupa jatkossa. Mulla on itse asiassa hyvä lupa, koko kesälle, mutta rajattu paalivahinkojen torjumiseen. Ja tuosta olen pitänyt kiinni, alkukesä tuntui pitkältä paaleja odotellessa. Sen verran lisää OT:tä että julkisuuskuvalle voisi tehdä myös hyvää se että varisten kurituksesta kiinnostuneet metsästäjät kyselisivät läheisiltä maatiloilta tarvetta haittalintujen haittojen vähentämiseen. Nyky-Suomessa ei isännät käyskentele haulikko kainalossa variksia ampumassa kuten jotkut joutomiehet, ja apu sadon vahinkojen pienentämiseen voi olla hyvinkin tervetullutta. Omasta RHP:stä ajattelin kysellä paljonko tiloja voi niputtaa yhteen lupaan, ilmeisesti tuo on mahdollista. Olisi jo listaa paikoista ensi kesäksi. Ainakin tänä keväänä meni meidän varikset niin vähiin että olisi ehtinyt muuallekin.

Ja sitten vähän asiaakin, kuvastuksesta. Ensikertalaisena kyyhkyjahtaajana olen lueskellut asiasta alan kirjallisuudestakin. J.Jormakaisen kirjassa oli hyviä kuvia kuvaparven asettelusta, ja kovasti painotettu vartijalinnun käyttöä. Tästäkään keskustelusta en ole tuota vartijalintua kuitenkaan huomannut, eli onko tuo jokin espoolaisen kyyhkyjahdin erikoisuus vai todella tarpeellinen juttu ? Ja onko kirjassa mainittu 'tulijat asettuvat ruokailevan parven hännille' yleinen totuus ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 23.07.2010 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka joko hernepelto olisi aika niittää nuriin ja jyrätä ??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harmaakarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 128

LähetäLähetetty: 23.07.2010 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oma mielipiteeni on se että vartijalinnulla ei ole mitään väliä onko se missä tahansa. mutta sellanen on ihan hyvä olla yks tai useampia kun laittaa kuvia peltoon. itselläni on viisi vartijalintua ja 40-50 syövää lintua ja hyvin on toiminut. itse meinasin tossa vielä rakentaa kyyhkymagneetin jahtiin niin saa nähdä että tuoko se vielä lisää tulosta jahtiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4212

LähetäLähetetty: 23.07.2010 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä magneettia on käytetty niin ne muovikuvat (laskeutuvat) lähinnä toimii karkoittavina.
Pari raatoa magneettiin niin sitten toimii ja ihan hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jukkaqo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Lok 2008
Viestejä: 17
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 24.07.2010 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muovikuvia on käytetty ja toiminut ihan hyvin. Kuvista jopa hieman maalia lähtenyt eikä sekään tuntunut haittavaan lintuja. Olen kyllä valkannut sellaisia muovikuvia jotka eivät kiillä liikaa ja muutenkin väri olisi suunnilleen sinnepäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Semi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Hei 2010
Viestejä: 30
Paikkakunta: Haapajärvi

LähetäLähetetty: 24.07.2010 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite oon huomannu kymmenen kyyhkystysvuojen aikana että parhaiten toimii 4vartijaa/6ruokailijaa suhteella levitettynä 30 kuvaa. Viimeksi ei yksikään arvellut vaan kaikki laski joko reuna koivuihin tai suoraan peltoon. Itse olen huomannut että vartivat ehkä tärkeämpiä kuin ruokailevat.
_________________
Weatherby SAS 12/76
Sauer suhl 12/70
Baikal sever 20/76&22wmr
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
salvelinus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2010
Viestejä: 235
Paikkakunta: toholampi

LähetäLähetetty: 24.07.2010 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vajaa viikko sitten aloin ruokinnan kyyhkysille,toinen paikka on pellolla johon aurasin ja äestin jonkinmoisen läntin,toinen metsän keskellä johon kulkee lyhyt penkkatien pisto ja ruokin suoraan tielle.Molempiin heittelin ruista ja hernettä,kyyhkysiä on molemmissa pikkuhiljaa ruvennut kulkemaan jokunen kymmenen ja jos vanhat merkit pitävät paikkaansa määrä koko ajan lisääntyy eli pari aamua saa tulitella tosissaan kyyhkysiä kunhan tuo 10.8 koittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15317

LähetäLähetetty: 24.07.2010 12:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten olette nuo vartijalinnut viritelleet, keppien päähän vai jotenkin puuhun ? Jos kuvastaa aukealla niin kuinka kaukana vartijalintu voi olla, lähimpään puuhun voi olla matkaa jonkin verran. Oletteko variksia käyttäneet vartijalintuina ? Puhtaassa varisparvessahan joku on yleensä vahdissa, mutta luottavatko sekaparvessa varikset siihen että kyyhkyt hoitaa vahdin ? Mutta joo, täytyy hakea varmaan pulleita kuvia lisää kaupasta, ajattelin säästää kantamisessa ja otin lähinnä kuorikuvia, pulleita vaan muutaman.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
varis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Tou 2005
Viestejä: 134

LähetäLähetetty: 24.07.2010 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka joko hernepelto olisi aika niittää nuriin ja jyrätä ??


Itse teen sen noin 15 päivää ennen aloitusta. Kunhan herne on palolla, se on pääasia. Työ suoritetaan niittomurskaimella... Tämä ei ymmärtääkseni ole myöskään eu-tukien vastaista, kunhan satoa ei korjata. Onko jollain varmaa tietoa eu-tuen ehdoista, kun en itse ole maanviljelijä...olen tehnyt myös pienimuotoisen mulloksen 7*15m riistapeltoon, jonka koko on 2ha, enkä usko tämänkään rikkovan lakia Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 88, 89, 90  Seuraava
Sivu 28 Yht. 90

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com