Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vieras
|
Lähetetty: 13.11.2004 19:23 Viestin aihe: Uudelleen vahaus? |
|
|
Miten lienee onnistuu puristelyijyisten luotien uudelleen vahaus/kalibrointi?
Tarkoitus olisi ottaa käyttöön pitkään varastossa seisoneita luoteja, joihin on tarttunut kaikenlaista pölyä, hiekkaa yms.
Pitäisikä pestä ensin liuottimella ja suorittaa vahaus Lee:n Alox:in sijasta jollain "tukevammalla" voiteella?
Onko kukaan kokeillut liekkikilven sijasta huovasta, kartongista tms. valmistettua välitulppaa? Saattaisi toimia N300-sarjan ruudeilla koska hylsyyn jää runsaasti tilaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jusa Vieras
|
Lähetetty: 14.11.2004 20:17 Viestin aihe: liekkikilpi |
|
|
tais sen liekkikilven homma olla suojata luodin takaosa ja kaapia piipusta sinne tarttuva lyijy, jota tulee kun nopeilla latauksilla ammutaan, hitailla ei tarvi kun luodit kunnolla rasvattu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
peter Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 279
|
Lähetetty: 14.11.2004 20:48 Viestin aihe: |
|
|
Jos niissä hiekkaa niin melkein suosittelisin olla ampumatta. Pienikin määrä hiekkaa luodissa tekee pahaa jälkeä piipussa.
Sulata ja laita vähän kovempaa ainetta (Autonpainoja, kirjasinmetallia, tinaa ym) joukkoon ja valaa uudelleen kunnon luoteja.
Mutta jos puhtaita - niin voihan niitä uudelleen pyörittää jossain kuivavoiteessa. En usko että pystyt laittamaan tulikilpiä. Tulikilpi vaatii luodin jossa on ohkaisempi perä että saat laitettua sen päälle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 15.11.2004 00:47 Viestin aihe: |
|
|
Puhtaus on puoli ruokaa, ampumahommissakin.
Tarkoitus on pestä jollain konstilla vanhat vahat pois. Taitaa mennä ulkohommiksi liuottimien kanssa.
Jospa kokeilisi Lee:n menetelmää, jossa luodit tökitään sulaan vahaan ja jäähtymisen jälkeen leikataan "läpipaskon" avulla irti ja sitten kalibrointiin.
Seuraava satsi sitten valmiisin reikiin jne.
Liekkikilven sijasta: tarkoitin lähinnä samanlaista ratkaisua kuin haulikon panoksissa välitulppa. Eli 2-3mm paksuinen kartongista meistetty lappu ruudin päälle ja jos tilaa on, niin ehkä ohkaisesta huovasta tehty täyte lisukkeena.
Tällä tavalla suojataan luodin perä palavalta ruudilta, saadaan jossain määrin roskia pois piipusta jne.
Tämä ei taatusti toimi silloin kun ollaan tekemässä max. latauksia. Nyt kyseessä on kevet harj.lataukset 357mag ja 38Speciaaliin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
peter Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 279
|
Lähetetty: 19.11.2004 00:09 Viestin aihe: |
|
|
En näe syytä miksi pahvilappu luodin perässä ei voisi toimia. En kylläkään tiedä mitä hyötyä siitä voisi olla jos luoti hyvin rasvattu. Muistan lukeneneeni jostain ulkomain lehdistä/forumeista jonkun kokeilleen tällaisia. Toinen keino on ohuesta vahasta leikattu kilpi joka laitetaan kuulan perään - suojaa perää ja rasvaa piipun luodin perässä seuraavia luoteja varten. Jos kevyitä latauksia kokeilet 38'issa niin ei tällaisessa kokeilimessa pitäisi mitään vaaraa olla. Kerro sitteen jos onnistui! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 20.11.2004 00:44 Viestin aihe: |
|
|
Täytyyhän tämä kokeilla kun kerran moisen idean sainkin.
Tarkoitus on ladata vain kevyttä ratapaukkua, ei mitään julmia supermaximum latauksia.
Pistän tietoa tämän otsikon alle, kunhan vain ehdin latamaan kourallisen paukkuja ja tarkenen mennä radalla käymään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|