Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21319 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 21.01.2013 22:05 Viestin aihe: |
|
|
Tuo nahka epäilyttää meikäläistä hieman.. Jos menee esim. pilkille niin vaikkapa tuo nokian naali olisi toimivampi ratkaisu. Jäällä voi olla vettä ja nahkasaapas ei pidä vettä kovin kauaa ulkopuolella. Muutenkin erittäin extremeolosuhteissa tuo irtovuorellinen huopakumisaapas on varmin valinta.
Itsellä tällä hetkellä sulmannin irtovuoriset huopakumisaappaat. Ovat olleet todella hyvät. Vissiin viidettä vuotta käytössä. Viime kaudella pikkusen jo päästivät vettä sisälle jos vedessä kahlasi mutta korjailin ne sikafleksillä niin rupes pitämän. Huovat oli myös pikkusen rikki niin korjailin ne väliaikaisesti jeesusteipillä ja alumiiniteipillä. Väliaikaisratkaisu on kestänyt jo vuoden ja useita pesukertoja. Ajattelin hommata Nokian Naalit tuohon hiihto ja pilkki käyttöön. Paras olisi kun ostaisi molemmat, kairat ja naalit niin voisi hieman vaihdella. Nuo Naalit on vähä huonommat kävellä. Kairoilla onnistuu sekin. Sulmannit ostaisin mutta ei sellaisia tunnu enää löytyvän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2013 22:10 Viestin aihe: |
|
|
Mulla ollu pari talvea tuollaiset parkanon talvikkaat. Tosin ilman porelle-kalvoa.
Sen verran kookkaat, että parit villasukat mahtuu helposti. Aattelin, että olis lämpöset, mutta eipä mitenkään erikoiset sen suhteen. Kannasta nuo on niin väljät, että tahtoo kanta nousta kävellessä/hiihtäessä ja jos pohjallisilla/sukilla koittaa saada tiukemmaks, loppuu tila varpailta. Ei mitenkään hyvät kävellä, jos vaikka muckbooteihin vertaa. Lisäks ainakin noissa minun yksilöissä on sattunut paikoin aika pehmoista nahkaa, ja hiihdellessä joku oksa tms. oli repässy ilkeen läpireiän kupeeseen. No suutari ompeli paikan, ja taas pärjää, mutta kovin tyytyväinen en jalkineisiin ole ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matti R Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2013 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on ollu toistakymmentä vuotta Parkanon Talvikkaat. Näkyy malliki muuttuneen sittemmin, ainaki päällepäin, sekä kalvo tullut.
Olen kyllä tykännyt. Omiin kinttuihini sopivat mukavasti, otin tarkoituksella niin isot, että mahtuu kahet villasukat niin tarkenee kylmemmäläki myös paikallaan ollessa. Silti olen mieluummin myös hiihdellyt niillä, kuin isoilla inttimallisilla huopakumisaappailla (wanhaa hyvää ja kestävää Nokia-mallia). Talvikkaat ovat kevyemmät eivätkä kostu päivän mittaan sisältä samalla tavalla kuin kumisaappaat. Taitaa olla sitä paljon (väärin) mainostettua hengittämistä.
Tietysti nahkakenkää pitää joskus huoltaa (turhankin harvoin tulee smörjäiltyä), muuten kastuvat hetkessä, eivätkä ihan heti pilaamatta kuivukaan. Kunnolla märkiin olosuhteisiin valinta osuu taas Nokialaisiin. Molempi parempi, keli ja touhun luonne ratkaisevat kummat lähtevät jalkaan. _________________ Ent nimim Hannes |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 22.01.2013 01:06 Viestin aihe: |
|
|
Jos jäällä aikoo liikkua niin ei mitään nahkakenkää kyllä kannata ostaa. Mulla taisi olla jotku Talvikkaat vaan en muista että niissä mitään hyvää olisi ollut. Rokat taas ovat kauhean painavat ja huopa kului nopeasti puhki. Saa niihin tietysti varahuopia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Larsen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2013 12:07 Viestin aihe: |
|
|
Altai skis hok:t kiinnostaisi kovin. Itselleni tuli Erä-lehden näytenumero, jossa suksitestissä ko sukset olivat. Mikäli painoa yli 90kg, niin suosittelivat pitempää mallia (145cm). Yleensä tulee talvella pyörittyä risukoissa elukoitten perässä lumikengillä, mutta nyt olisi vaihtoehtona ko sukset. Siteet hivenen epäilyttää ja hinta. Keväämmällä sais varmaan halvemmalla. http://www.altaiskis.com/blog/products/the-hok/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Murkulat0r Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2013 12:55 Viestin aihe: |
|
|
Tämän talvisaapastestin perusteella nuo Kairat eivät kovin mukavat ole ja Naalit olisivat paremmat. Mitä mieltä olette: Kaira / Naali (vai Tuura)? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iruskop Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 21 Tam 2013 Viestejä: 11 Paikkakunta: Syvällä Savossa
|
Lähetetty: 22.01.2013 13:14 Viestin aihe: sauvat |
|
|
Minä kärsin vuosikausia markettien "eräsauvoista" Ei ne kestä tavalliset sauvat, sommat särkyy ja lasikuituinen napsahtaa herkästi poikki. Ahkion kanssa rymytessä joutuu sauvat tiukille. Minä päätin tehdä itse sellaisesta synkaloituneesta kuusesta. Sommatkin tein ite ja on kestäny jo kolome vuotta josta pari talvea todella kovalla käytöllä. Painavathan nuo on mutta siinä ne voimat kasvaa. Se on nykyään muotia tehdä kaikesta niin kevyttä, mutta älkää pelätkö sitä painoa.. kyllä ne kädet siinä vahvistuu. Hyvin kärsii myös lyödä risuja edestä, ei katkia nuo sauvat..[/img] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2013 18:46 Viestin aihe: |
|
|
Siinä ruotsin armeijan sukset.Koko paketti,siteet,sukset,sauvat,remmit 25€
Johan noilla ketun perässä männöö _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21319 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 22.01.2013 19:19 Viestin aihe: |
|
|
Sauvat ja siteet on ok. Sukset on kyllä niin kamalat että ei sitä oikein voi sanoin kuvailla. Hyvä ostos, halvalla hyvät siteet ja sauvat. Nyt vielä hankkii tuohon sukset niin johan pääsee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
aittas Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.01.2013 20:22 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kai noi 147cm pituiset saman kantaa kuin Karhun 160cm, jotka
ovat kapeemmat ku Altai sukset.
Viikonloppuna tuli kierrettyä ilveksen perässä kaikenmaailman pusikoita läpi,
ja 2m pitkät itsetehdyt puusukset alko tuntua vähän liian pitkiltä.
Olis pitäny olla Stilhi mukana, sen verta tiheetä pusikkoo oli kissa kiertänyt.
Tilasin noi Altai Kar sukset kokeeksi, sittepähän voi vertailla mikä on kätevämpi pusikkohiihdossa.
Niin ja saatiimpa se Ilveskin sunnuntaipäivänä nahotettua 16,2kg painoinen narttu.
T. harri |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Larsen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2013 20:42 Viestin aihe: |
|
|
Onnittelut ilveksestä! Pusikoissa ja risukoissa olen todennut lumikengät hyviksi, mutta välillä joutuu ylittämään peltoja, joten lyhyet eräsukset hakusessa. Toivottavasti uudet sukset miellyttää. Kerro myös eralle.nettiin miinukset ja plussat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2013 23:58 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Sauvat ja siteet on ok. Sukset on kyllä niin kamalat että ei sitä oikein voi sanoin kuvailla. Hyvä ostos, halvalla hyvät siteet ja sauvat. Nyt vielä hankkii tuohon sukset niin johan pääsee. |
Jep Ei paha hinta vaikka suksilla ei tekis mittään
Mutta ei näillä meinattu kyläkisojakaan lähtä kiertämään _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2013 00:21 Viestin aihe: |
|
|
mika_22 kirjoitti: | tuhola kirjoitti: | Sauvat ja siteet on ok. Sukset on kyllä niin kamalat että ei sitä oikein voi sanoin kuvailla. Hyvä ostos, halvalla hyvät siteet ja sauvat. Nyt vielä hankkii tuohon sukset niin johan pääsee. |
Jep Ei paha hinta vaikka suksilla ei tekis mittään
Mutta ei näillä meinattu kyläkisojakaan lähtä kiertämään |
Kyllähän noillakin suksilla pärjää, kun ei mihinkään finlandiahiihdon tyyppiseen osallistu. Minä hiihtelin ruotsin armeijan sivakoilla useamman talven ja vieläkin ne on tallessa. Karhunkierroksen maisemissakin niillä tuli joskus alun kolmatta päivää hiihdeltyä rinkka selässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vasuri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.01.2013 11:10 Viestin aihe: |
|
|
Mistä saisi nyt ostaa muksuille halvat eräsukset? Pituus mielellään vain noin 2-2,2 metriä, mahtuisi suksiboksiinkin. Kiitos etukäteen vinkeistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|