OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 12.08.2011 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos sinäkin olisit Sämpy tullut uskoon ja löytänyt hiacen, niin turha sullekaan olisi järkeä puhua Wink
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6276
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 12.08.2011 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikäkö minä olen senverran ajanut ja monesti pukannut, että tiiän. Kyllä Hissu on mehtimiehen auto, mutta pitää olla neliveto. Varsinkin uutena kannattava ostos kun arvo säilyy paremmin varmaan kuin missään muussa autossa eikä vikoja ole.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10158
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 12.08.2011 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Tuolla kun aiemmin kovasti kehutaan takapotku-Hissun menoa, niin kommentoisin että harva pitää 500-800kg kuormaa kyytissään jatkuvasti ja asiasta tehen siinä ei ole oikein mieltäkään. Toki pääsykyky paranee niin ja varsinkin jos laittaa kettingit. Mutta kun moni muu auto menee ilmankin näitä vippaskonsteja ja tosiasia on, että esim. keulamoottori-Hissun kääntäminen lumisella tiellä tyhjänä on aivan tuskaa.


+1 Yksi takapotku perheessä opetti. Sitä tuli työnnettyä ja tunkattua aivan kyllästymiseen asti. Ei ikinä enää.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 13.08.2011 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä sitä painoa tartte kyytissä noin paljoa olla. Mut mitä enempi ni parempi tottakai. Tästä nyt on ihan turha vääntää. Varmaan Sämpykin tarkoitti mua aika pitkälti tuolla kehumisella. Se mihin mun tarkoitus oli puuttua, oli siihen että toiset väittää että sillä jää tasaselle kiinni jms. Osaamattomien puhetta se on. Se on todistettu että ne mallit joissa motti on keulalla ovat huomattavasti huonompia etenemään ku ne missä motti oli penkin alla. Minäkin olen luullut että osaan niillä ajaa, mutta vasta kun on sellaisen kyydissä ollut joka sellasta osaa viedä ni tajuaa että ei ne ole niin toivottomia kuin pelotellaan. Siis itse saan sen jäämään tosi helposti kiinni, ja mihin itse sen kiinni saan ni toinen ottaa ajamalla sen siitä pois. Mulla on sentään kanttia se myöntää. Kukaan ei silti voi väittää takapotkua nelivedon vertaiseksi, mutta osaamattomuuttaan ei kannata autoa haukkua. Eli ei sen hankintaa kannata siksi pelätä että se on surkea etenijä, vaan kannattaa vähän opetella ajamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 13.08.2011 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maastoloota, lukot, maavara ja renkaat. Tärkeimmät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M.M
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Hei 2009
Viestejä: 96

LähetäLähetetty: 14.08.2011 00:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pikkuhornet kirjoitti:
Maastoloota, lukot, maavara ja renkaat. Tärkeimmät.
Joo...kaikki em.ominaisuudet löytyy minun Toyota LJ-70:stä(korin korotussarja alla)...olen erittäin tyytyväinen ollut myös Fediman extreme renkaisiin 265/70 R16...ko.renkailla ajelen läpi vuoden ja yllättävän hiljaiset ovat ajaa myös asfaltilla! Ps.Ilmastointia olen arvostanut autossa tänä kesänä..jostain syystä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10158
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 14.08.2011 00:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Eipä sitä painoa tartte kyytissä noin paljoa olla. Mut mitä enempi ni parempi tottakai. Tästä nyt on ihan turha vääntää. Varmaan Sämpykin tarkoitti mua aika pitkälti tuolla kehumisella. Se mihin mun tarkoitus oli puuttua, oli siihen että toiset väittää että sillä jää tasaselle kiinni jms. Osaamattomien puhetta se on. Se on todistettu että ne mallit joissa motti on keulalla ovat huomattavasti huonompia etenemään ku ne missä motti oli penkin alla. Minäkin olen luullut että osaan niillä ajaa, mutta vasta kun on sellaisen kyydissä ollut joka sellasta osaa viedä ni tajuaa että ei ne ole niin toivottomia kuin pelotellaan. Siis itse saan sen jäämään tosi helposti kiinni, ja mihin itse sen kiinni saan ni toinen ottaa ajamalla sen siitä pois. Mulla on sentään kanttia se myöntää. Kukaan ei silti voi väittää takapotkua nelivedon vertaiseksi, mutta osaamattomuuttaan ei kannata autoa haukkua. Eli ei sen hankintaa kannata siksi pelätä että se on surkea etenijä, vaan kannattaa vähän opetella ajamaan.


Niitä ei ihmemiehiä ei varmasti montaa promillea väestössä ole, jotka oppisi takapotku Hissulla ajamaan niin, että se kulkisi edes välttävästi... Rolling Eyes
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6276
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 14.08.2011 09:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En minäkään ole vielä sellaisiin ihmemiehiin törmännyt. Mutta niihin olen törmännyt että pienessä vastasessa ei kestä auratullakaan tiellä pysähtyä kun enää ei pääse liikkeelle jne. Tämä etenemiskyky yhdistettynä suureen kääntösäteeseen tekee kääntämisestä metsäautotiellä melkoista taiteilua: eturatas pienessäkään montussa ja siinä pysyy. Ilman kettinkejä ei kannata lähteä lumiteille ollenkaan, koska yksin ei välttämättä muuten pääse pois.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 14.08.2011 19:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkäpä huono maine johtuu juurikin siitä että heitä ei ole kuin se promille tai alle... Ja tottakai huonoilla renkailla ei tekijämieskään mitään voi jne... Ja tämä uudempi malli ansiokkaasti huonontaa haisun mainetta isompine kääntöympyröineen, köpsempine kitkalukkoineen ja kaikkiaan huonomman etenemiskykynsä vuoksi.

Olisipa kiva tutustua talvella miten poromiehet vanhalla haisullaan pärjää. Luulenpa että siellä ei tietkään ole joka aamu kuudelta aurattu kun haisun pistää tulille, ilman roikkaa tietenkin. Luulen että sieltä niitä miehiä saattaisi jopa ylikin se promille vielä löytyä.

No jokatapauksessa itse osaan haisun hyvinkin taitavasti ajaa mahansa varaan, joten olenkin harkinnut jos hankkisin hj60:n vapari tiisselinä. Turpottoman siksi että luulisin jopa vieläkin lujemmaksi, ja ennenkaikkea kun työkaveri kehui ettei vie löpöä ku 8l sataselle. Tuttavalla aikoinaan oli hj61:nen 4.0td ja sitä oli kuulema vaikea saada viemään alle 12l satkulle. Jotta tämä ei menisi pelkäksi väittelyksi siitä onko mahdollista että hiacella voi ajaa molempiin suuntiin, siis eteen ja taakse ja jopa kääntyäkin, kun on satanut lunta tai nurmi märkää, kaipaisinkin kommentteja tuosta hj 60:stä. ??? Onko todellisia nuo puheet kulutuksen pienuudesta? Ja muuta huomioitavaa? Korithan noissa on aika valmiita aika yleisesti, mutta en mitään esittelyautoa kaipaakaan. Lukkoja ei ole kaikissa kuin pitämätön kitka takana, mut toisaalta ei ole offia tarkoituskaan ajaa. Hankintahinta ei mahdoton vältsiin olisi, ja epäilen että huoltoautona etenkin halpa pitää jos ei migin lankaa lasketa kuluihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 14.08.2011 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Säästä ittes tuolta traktorilta, jos suinkin voit. Säästä sitten vielä muutama euro ja tähtää vaikka hodariin. Se on jo ihan toisesta maailmasta, kuin 61. Lukot sisältä kiinni, jatkuva neliveto, kierrejouset. Sellaisen ettit , josta on runkolaakerit jo laitettu, niin aika huoleton pitäis olla. Tuollainen 8L/100km on asiallisen ajon maantie kulutus. Mulla on ollu tuo kulutus noissa isommissa landcruisereissa n 11L/100km(hdj 80 1989), uudempi 10,6L/100km, seuraavat 2 uudempaa 10,6L/100 sen jälkeen uudempi 10,4 ja tällä hetkellä vielä uudemmalla täsmälleen valmistajan ilmoittama 10,2L/100km. Nuo luvut on lähellä todellista, kun olen aina laittanut niihin isommat kumit ,mitä rekisteröinnissä sanotaan. Nyt on alla 275/60-20 ja mittarin näyttäessä 101km/h on todellinen nopeus tasan 100km/h.

Tuosta lähtee 6400€.

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3943088
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6724

LähetäLähetetty: 14.08.2011 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HJ60 8 litraa satasella ?? mikähän oli matkavauhti ja pitiköhän matkamittari ihan kutinsa.

No turboton on hyvä vaihtoehto tuollaisen auton moottoriksi. Mutta että 8 l/100. No heh.

Tuota...minulla oli kilpailevan firman turboton traktori. Lähes vastaava kaikilta muilta ominaisuuksiltaan mutta 3,2 litran 6 kone ja 5-lovinen looda. Saattoipa tuo olla aavistuksen keveämpikin. Ja jos oikein visusti kinnasi 80 km/h mittarinopeutta tunnin tiellä missä ei ollut ylä-tai alamäkeä niin saattoi se ehkä yhdeksälläkin mennä, mutta ei silloin 80 km tunnissa menty vaan jotain 70 ja pikku risat. Ja käytännön kulutus oli 11-17 litraa satasella, vähän miten nyt sattui ajamaan ja mitä oli koukussa kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3R0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 1610
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 15.08.2011 08:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Tuttavalla aikoinaan oli hj61:nen 4.0td ja sitä oli kuulema vaikea saada viemään alle 12l satkulle.


Ja miksi tuollanen lulla pitäis saada kulkemaan alle 12 litran? Ei sitä voimaa ihan pelkällä kompressoidulla ilmalla synny. Ihan siedettävältä tuo minusta kuulostaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 15.08.2011 08:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Jotta tämä ei menisi pelkäksi väittelyksi siitä onko mahdollista että hiacella voi ajaa molempiin suuntiin, siis eteen ja taakse ja jopa kääntyäkin, kun on satanut lunta tai nurmi märkää, kaipaisinkin kommentteja tuosta hj 60:stä. ??? Onko todellisia nuo puheet kulutuksen pienuudesta? Ja muuta huomioitavaa? Korithan noissa on aika valmiita aika yleisesti, mutta en mitään esittelyautoa kaipaakaan. Lukkoja ei ole kaikissa kuin pitämätön kitka takana, mut toisaalta ei ole offia tarkoituskaan ajaa. Hankintahinta ei mahdoton vältsiin olisi, ja epäilen että huoltoautona etenkin halpa pitää jos ei migin lankaa lasketa kuluihin.


Muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä tuommosella 4 litran vaparilla ajaneena ja vielä useampia nuoruudessa kyydissä istuneena en kyllä muista 8 litran kulutuksiin päästäneen. Ehkä tosiaan asvaltilla ja körökörö-kyydillä tasamaata. Suuri osa ajosta oli hiekkateitä, semmoisia perinteisiä syrjäkylien teitä. Kulutus oli siinä 9-11 litran paikkeilla. Tosin joskus kun vaunua vedettiin jäämeren rantoja, niin ei se kulutus mitenkään ihmeelliseksi noussut, 13-15 litran paikkeilla.

Etenemiskyky oli kyllä erittäin hyvä. Sudenjälkiä joskus 80-luvun puolivälin maissa etsittiin talviaikaan. Lumi vaan puski konepellin yli, mutta HJ meni. Kone oli kestävä, mutta toiseen noista jouduttiin kytkin/vaihteistoremppa tekemään. Kilometrimäärää en tuossa vaiheessa muista.

Noita ennen oli Patrolli ja kolme eri BJ:tä. BJ:t ne vasta oli pelejä Smile Joskus oltiin semmoisessa liejussa, ettei vetoja kärsinyt pistää ollenkaan, mutta vapaalla rullaten vinssin vetämänä tultiin pois. Eikä silloin ollut erikseen jahtiautoja ja reissuautoja. Nostalgisimmat muistot ovatkin jostain ammoisilta Kuusamon reissuilta kun pikkumuksuna istui BJ:n paksissa poikittain ja ajeltiin Rukan juurelle. Komia oli siitä sivuikkunasta rinteitä katsella. Ei ollut juppikansan menoh3lvetistä vielä silloin tietoakaan... Confused
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 15.08.2011 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Wanhan kansan keltanen" alkaa olla parhaimmillaan silloin, kun kyydissä on aikuisen hirven raato tai puolenkymmentä poronroppia.
Yhdellä kaverilla oli Hiacen tavaratilassa heti ovisuulla n 5x50x100cm kokoinen Oulun romukaupasta ostettu laivateräsplootu, painoa 200 kg lähelle ja sehän pani takapotkuun pitoa kummasti.
Autolle tuli kilometrejä n 700 tkm ja perikunta kauppasikin sitä käyttöpelinä...
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20815
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.08.2011 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Eikäkö minä olen senverran ajanut ja monesti pukannut, että tiiän. Kyllä Hissu on mehtimiehen auto, mutta pitää olla neliveto. Varsinkin uutena kannattava ostos kun arvo säilyy paremmin varmaan kuin missään muussa autossa eikä vikoja ole.

Ei se uutena ole kannattava ostos.. Maksaa jumalattomasti. Kun ostaa vanhana romuna niin maksaa 2000-3000eur. Aina kun tulee vika niin aja huoltoon ja anna ammattimiehen laittaa.. Itellä meni viime vuonna 800eur huoltoon mutta kävi pska mäihä. No vaikka laskisi että joka vuosi menee 800eur niin silti tulee halvemmaksi kuin uusi..

Meleko rymyytes on tuollainen -89 vuosimallin nelivetohissu etenkin kun renkaina pauhaa insa saharat. Mutta kova mettäpeli on, siitä ei mihinkään pääse. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 77 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com