OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 29.08.2011 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vw caravelle 2.1 1989 syncro olis illalla hakemisen tarkoitus.
Saa nähä mimmonen kiesi on.
juuri katsastettu ja 77kw on lähtötehot.

jahtuu autoksi Wink penkkiä nurin ja voi vaikka yöpyäkkin.. Laughing
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko_s
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Elo 2011
Viestejä: 65
Paikkakunta: hyvinkää

LähetäLähetetty: 29.08.2011 12:52    Viestin aihe: auto Vastaa lainaamalla viestiä

onkohan -89 mallissa vielä synchro ehjä? että menee vaihteet päälle ilman vaihdekepin ottamista maahan kiinni Smile tsekkaa kytkimen kuluneisuus, se tuppaa kulahtamaan nelikoissa missä ei ole alennusvaihteita, kun joutuu kytkimellä vemppaamaan vauhtia..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 29.08.2011 14:33    Viestin aihe: Re: auto Vastaa lainaamalla viestiä

niko_s kirjoitti:
onkohan -89 mallissa vielä synchro ehjä? että menee vaihteet päälle ilman vaihdekepin ottamista maahan kiinni Smile tsekkaa kytkimen kuluneisuus, se tuppaa kulahtamaan nelikoissa missä ei ole alennusvaihteita, kun joutuu kytkimellä vemppaamaan vauhtia..


Ei kai syncrolla ole tekemistä vaihteiden päälle menemisen kanssa Shocked
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niko_s
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Elo 2011
Viestejä: 65
Paikkakunta: hyvinkää

LähetäLähetetty: 29.08.2011 14:38    Viestin aihe: vitsi Vastaa lainaamalla viestiä

synkron renkaita lähinnä tarkotin.....vitsi....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 29.08.2011 14:42    Viestin aihe: Re: vitsi Vastaa lainaamalla viestiä

niko_s kirjoitti:
synkron renkaita lähinnä tarkotin.....vitsi....


Aaa, sori. Ne kyllä ottaa herkästi itteensä maastoajossa ja kytkinjumpassa pitkillä välityksillä. Menipä nuo yhdestä land cruiseristakin jo 300 tkm paikkeilla... Pitäs malttaa nakata hitaalle perälle.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 29.08.2011 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässähän oli ryömintävaihde erikseen Wink Wink
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 29.08.2011 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mika_22 kirjoitti:
Tässähän oli ryömintävaihde erikseen Wink Wink


Mikäs ihme kikotin se semmonen on? Shocked Eikös nuo ole järjestään ihan normaalilla viskolla ilman jakolaatikkoa? Lukkoja kyllä saa molempiin päihin.

Kehuvat tuota bensakonetta, että jopahan kelpaa kaikki bensa mitä sille antaa eikä aina riitäkään...
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 29.08.2011 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kai myyjä nyt vaan vedätä "ryömintä-vaihde" jutullaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tahaton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2008
Viestejä: 1022
Paikkakunta: tunturien yöpuoli

LähetäLähetetty: 29.08.2011 15:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noissa tölkkisyncroissa on neljä vaihdetta eteen + ryömintä.
Nosta yksi etupyörä ilmaan ja koita pyörittää rengasta, mikäli pyörii kohtuu helposti on viskokytkin loppu, sitten otat minuun yhteyttä YV:nä ja aletaan puhumaan rahasta. Tuossa nettiosoite tuleviin tarpeisiin: http://www.oberschlachter.fi/forum.php
_________________
loputon suo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2005
Viestejä: 1142
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 29.08.2011 19:20    Viestin aihe: HJ 61 kulutus Vastaa lainaamalla viestiä

Aikoinani ajelin 200tkm vm-89 Hj61 toyotalla ja VUODEN keskikulutus oli 9,2l. Kaasujalkani ei ole sitten keveimmästä päästä.
Turboton eli hj 60 viekin siten 1-2 l enämpi naftaa.
_________________
Ampuminen on sitte herkkä laji
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 29.08.2011 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tällä hetkellä on kulutus tasan valmistajan ilmoittama 10,2L/100km yhdistetty. Tosin sen saavuttamiseen vaadittiin ½-moottori huolto varaosineen. Ja älkää vain tulko mulle selittämään noista huolto tarpeista, mitä tehdas lupaa. Yritän kaikissa tapauksissa pitää autoa, kuin kukkaa kämmenellä ja vaihdan öljyt itte imemällä ½-väissä. Tuollainen kulutus , mitä 1hunter mainitsee on kyllä ihan jees, toimivalta Toyota-autolta. Sellainen 14L on jo "Spaqce invader" osastoa. Ja kertoo jotain olevan todella pielessä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 29.08.2011 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tullut haettua vielä autoa kun ei 2-osaa kuulemma vielä löytynyt ja auto on katsastettukin jokunen viikko sitten.
Olihan siellä että tehdään,jollain vanhalla luovarilla mutta kyllä ne tuoreet paprut saisi olla.

Katsellaan miten homma etenee.Jos etenee Rolling Eyes
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 29.08.2011 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olikos tuo 80-luvun caravelle just se joka pärjäs jossain maasturitestissäkin? TM? Mäkin muistelisin että siinä pitäis olla joku ryömintävaihde tms. hidas puoli.

Uutisia kun on kattellut viimeaikoina niin Libyan suunnalla näkyvät taas kovasti suosivan hiluxia ja landcruiseria ihmismehtuussa Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mosberg
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2007
Viestejä: 1630
Paikkakunta: Suoperämaa

LähetäLähetetty: 30.08.2011 05:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liekkö tuossa Caravellen romussa takana moottori?
Pannu käy niin kuumana että kyrvähtää jossaki välissä varmasti Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6702

LähetäLähetetty: 30.08.2011 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Takanahan tuossa on moottori. Mutta ei se nyt niin ole että se varmasti piipahtaa se kone. Kyseessähän on bensakone. Ja sen moottorin läpi virtaa sen verran bensaa että laite tuskin pääsee kuumenemaan.

Nämä ylikuumenemiset tuon ajan caravelleissa kohdistuivat siihen 1,6 litraiseen turbodiisseliin, joka sekin useimmiten johtui käyttäjän omasta mokasta, eli tulikuuma pannu sammutettiin ajon päätyttyä saman tien. Ja kuumenemisesta itse pannu ei sen kummemmin piipahtanut vaan kanteen tuli hieman halkeamia ja öljyt ja vedet menivät sekaisin. No siihenkin on keksitty lääke jo valovuosia sitten.

Caravelle totta tosiaan on menestynyt maastotesteissä, muissakin kuin TeeÄmmän. Se on maastokelpoinen kikotin. Tarinoita noista ominaisuuksista olisi vaikka kuinka paljon.

Diisselimoottori, asiasta toiseen mennäksemme, on sellainen laite että toimintalämpöisenä ollessaan esikammiona se perinteisesti kuluttaa n. 0,2 kiloa polttoainetta/hv/tunti. TD n. 0,19 kiloa/hv/tunti. Suorasuihkuturbona 0,17-0,19 kiloa/hv/tunti. Joitakin poikkeuksia on ylöspäin ja ilmeisesti nykyaikana näillä commonrail-aikoina puhutaan 0,15 kg/hv/tunti. Mutta tuossapa ne raja-arvot mitä kukaan moottorinvalmistaja ei ole vielä alittanut. Siksipä esim oma 6-cyl maasturi kun vei sen 17 litraa satasella, tarkoitti sitä että mikään ei ollut pielessä, vaan silloin vedettiin kokolailla kaasu pohjassa kokolailla koko ajan ja lähes kaikki 92 heppaa olivat töissä. Ja siitähän se kulutus sitten muodostui.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 79 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com