Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
aittas Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Jou 2008 Viestejä: 93 Paikkakunta: P-häme
|
Lähetetty: 31.01.2012 09:56 Viestin aihe: |
|
|
BF all-terrainilla on tullu ajeltua useempi vuosi, ja pito on ollu hyvä,
rengas ei saa olla liian levee talvella, 235/85-16 ollu aika passeli hiluksin alle
ja ite nastoitettuna tietenki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
M..M Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Kes 2011 Viestejä: 594 Paikkakunta: POHJOIS-SAVO
|
Lähetetty: 31.01.2012 11:46 Viestin aihe: |
|
|
aittas kirjoitti: | BF all-terrainilla on tullu ajeltua useempi vuosi, ja pito on ollu hyvä,
rengas ei saa olla liian levee talvella, 235/85-16 ollu aika passeli hiluksin alle
ja ite nastoitettuna tietenki. | itselläni ollut kahdessa maasturissa ja kahdessa lavamaasturissa aal terrainit ja voi sanoa ettei pitoa ole talvella ja kesällä ovat kyllä ihan ok. nastoitettuna ei kyseisiä ole tullut testattua. nyt alla fediman extremet ja ovat terrainiakin liukkaamat mutta umpisessa lumessa ja sulanmaan aikaan hakkaa terrainit 100/0. ja opettaa ainakin ennakoivaan autoiluun. enkä aja noilla ensitalvea jos edes ehjänä pääsee tätä talvea läpi. _________________ MITÄ ET TEE TÄNÄÄN, EI SITÄ TARVITSE TEHDÄ HUOMENNAKAAN |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 31.01.2012 12:07 Viestin aihe: |
|
|
Yhden talven niillä voi varovasti lipsutella mutta sitten nappulan kulmat pyöristyy niin että se lumella pito on moro. Ja tosiaan tukossa jo pikkasen pehmeämmästä hiekastakin, saati sitten sitkoisemmista maa-aineksista. Eivätkä tahdo tyhjentyä kaasullakaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dominator Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2008 Viestejä: 430
|
Lähetetty: 31.01.2012 12:09 Viestin aihe: |
|
|
Juu edellisessä suitsassa mulla oli alla allterainit 31" ja sulilla keleillä ihan ok nakit ja maanteillä mukavan hiljaset jne, mutta talvea en moisilla uskaltanut kyllä ajella viikkoa pidempään... nastoittaa olis pitänyt ehdottomasti, sitten olisi voinut jo harkita ajamista
Nyt on alla ihan perus nastalliset nakit, turhan matalat vaan piti mennä ostamaan kun "halavalla sai...", mutta ainaki näillä on tiellä pysytty _________________ Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3R0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2006 Viestejä: 1610 Paikkakunta: K-S
|
Lähetetty: 16.02.2012 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Minusta nuo tutkimuksen alla olevat 2000-luvun vehkeet ei ole kuin kaukaista sukua maasturille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6276 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 16.02.2012 21:49 Viestin aihe: |
|
|
Muistanko oikein ettei Jeepin Wranglerissä ole jaloille ollenkaan puhallusta? Sehän onkin näppärä talvella kun pysyy lattiat kuivana kun lumi ei sula kengän päältä. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
guide Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2005 Viestejä: 2107
|
Lähetetty: 16.02.2012 22:37 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Muistanko oikein ettei Jeepin Wranglerissä ole jaloille ollenkaan puhallusta? Sehän onkin näppärä talvella kun pysyy lattiat kuivana kun lumi ei sula kengän päältä. |
Lisäksi niistä saa katon ja ikkunat pois niin ei tarvitse niitäkään jäästä raapia pakkasaamuna.
Eipä tuo Trafin lista yllätä ollenkaan, mikäli vähänkään on perillä autoista tai seurannut muita vastaavia listoja. Jenkit, italiaanot, ranskattaret sekä Opelit häntäpäätä pitää. "Laadukkaat" eurooppalaiset keskivaiheilla ja Japsit kärjessä.
Mielenkiintoista se kun aina sanotaan, että laatu myy. Eipä nuo 2000- luvun laadukkaimmista merkeistä monikaan silti myyntiosuutta ole lisännyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
1hunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2005 Viestejä: 1142 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 17.02.2012 14:03 Viestin aihe: juu |
|
|
Itse ajanut parisataatuhatta km Jeep Cherokeella (diesel) ja Vaihdettu on Jarrulevyt+palat eteen, Apukuskin pyörännapa(laakerin takia), Taka kardaanin ristikkonivel joka oli ns.kestovoideltu vikisijä, rasvanipalliseen malliin . Alapallonivelet vaihdettiin takaisinkutsukampanja yhteydessä ja menivät takuuseen. Joten suht vähällä mielestäni on päässyt ,ihan hyvin palvellut kulkine. Nyt olisi jakopääremppa ajankohtainen. _________________ Ampuminen on sitte herkkä laji |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tikkakoski Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Huh 2006 Viestejä: 1223
|
Lähetetty: 17.02.2012 17:47 Viestin aihe: |
|
|
Täälläpäin on kettumiehillä tuossa naapuriseurassa noita Daihatsu Feronsoja, pikku näpee maasturi 1.6 bensa(toyotan kone)jakolaatikolla yns. saksanmaalta jokainen, mobile.de sieltä löytyy, ei pahan hintasia jos pelkäksi metsästysautoksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nello Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Hel 2009 Viestejä: 73 Paikkakunta: Parikkala
|
Lähetetty: 17.02.2012 17:50 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä ollut 4 vuotta Jeep Cherokee 2.8 bensakoneella vm -02, pari vuotta sitten vaihtoivat tosiaan veloituksetta nuo alapallonivelet koska olivat havainneet "ennenaikaista kulumista", kyseessä kuitenkin silloin jo 8 vuotta vanha auto... Jakopäärempan olen ainoastaan tehnyt. Kertaakaan ei ole vuosikatsastuksissa mistään huomautettu. Tyytyväinen pitää olla hankintaan, kohtuu hyvä menijä tuolla metsässä ja tukeva ajettava maantiellä. Jos jotain huonoa pitää keksiä niin kiihtyvyys ei tällä koneella ole mitenkään kehuttavaa ja bensa maistuu vähän liikaa 12-14 litraa/100 km, no tuollapa ei ole suurta väliä kun se maksaa tuossa rajan takana sellaset 80 senttiä litralta _________________ Erästys ja Närästys Ry |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 17.02.2012 18:32 Viestin aihe: |
|
|
34 vuotta maastureilla. Ensimmäinen Toyota BJ-bensamalli. Sitten kaksi kertaa BJ-45 D malleja. Hj-60 jonka jälkeen Pajero TD 2,5. Nyt Lantikka Defender. Kaaikissa omat hyvät ja huonot puolet. Ensimmäiset aika työkonemaisen karuja. Nyt kaikkee tekniikkaa tungettuna, on kai tätä päivää. Neliveto ja isot pyörät sekä vinssi on pelastellut useesti hirvireissuilla huonoissa olosuhteissa. On jopa tullut näkemystä mihin kannattaa yleensäkään nelivedilla lähteä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slowhand Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2009 Viestejä: 2397
|
Lähetetty: 17.02.2012 19:40 Viestin aihe: |
|
|
quide: Noita aitoja japseja ei taida Suomen markkinoilla kovin montaa olla,muutama kuites. Mutta johan engelsmannit ja turkkilaiset ovat aina olleet autotekniikassa huippuja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
1hunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2005 Viestejä: 1142 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 18.02.2012 23:38 Viestin aihe: |
|
|
Nello kirjoitti: | Itsellä ollut 4 vuotta Jeep Cherokee 2.8 bensakoneella vm -02, pari vuotta sitten vaihtoivat tosiaan veloituksetta nuo alapallonivelet koska olivat havainneet "ennenaikaista kulumista", kyseessä kuitenkin silloin jo 8 vuotta vanha auto... Jakopäärempan olen ainoastaan tehnyt. Kertaakaan ei ole vuosikatsastuksissa mistään huomautettu. Tyytyväinen pitää olla hankintaan, kohtuu hyvä menijä tuolla metsässä ja tukeva ajettava maantiellä. Jos jotain huonoa pitää keksiä niin kiihtyvyys ei tällä koneella ole mitenkään kehuttavaa ja bensa maistuu vähän liikaa 12-14 litraa/100 km, no tuollapa ei ole suurta väliä kun se maksaa tuossa rajan takana sellaset 80 senttiä litralta |
Jaa-a. Mikäs se tuollainen 2,8 bensa Jeep on ??? Kun 02-mallista Bensaa ei ole tehty kun 2,4l nelosta ja 3,7l kutosta
Ehkä tarkoitat 2,4 l? _________________ Ampuminen on sitte herkkä laji |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nello Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Hel 2009 Viestejä: 73 Paikkakunta: Parikkala
|
Lähetetty: 20.02.2012 11:13 Viestin aihe: |
|
|
1hunter kirjoitti: | Nello kirjoitti: | Itsellä ollut 4 vuotta Jeep Cherokee 2.8 bensakoneella vm -02, pari vuotta sitten vaihtoivat tosiaan veloituksetta nuo alapallonivelet koska olivat havainneet "ennenaikaista kulumista", kyseessä kuitenkin silloin jo 8 vuotta vanha auto... Jakopäärempan olen ainoastaan tehnyt. Kertaakaan ei ole vuosikatsastuksissa mistään huomautettu. Tyytyväinen pitää olla hankintaan, kohtuu hyvä menijä tuolla metsässä ja tukeva ajettava maantiellä. Jos jotain huonoa pitää keksiä niin kiihtyvyys ei tällä koneella ole mitenkään kehuttavaa ja bensa maistuu vähän liikaa 12-14 litraa/100 km, no tuollapa ei ole suurta väliä kun se maksaa tuossa rajan takana sellaset 80 senttiä litralta |
Jaa-a. Mikäs se tuollainen 2,8 bensa Jeep on ??? Kun 02-mallista Bensaa ei ole tehty kun 2,4l nelosta ja 3,7l kutosta
Ehkä tarkoitat 2,4 l? |
Huppista joo, näppivirhe, 2,4 tarkoitin _________________ Erästys ja Närästys Ry |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|