OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

vitutuksen aiheita hirvijahdissa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 241, 242, 243  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Hemppo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 723
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 03.10.2011 17:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

t_o_m_m_i kirjoitti:
Viikonloppuna v-tutti se, että laukauksen jälkeen radiokanava oli tukossa uteluita kuka ja mitä ja missä. Ampuja pääsi läpi vasta odotttelun jälkeen... Milläs saisi porukkaan luotua jonkunsorttisen radiokurin? Ylipäätään sinne kanavalle ei tarttis passimiesten kauheasti höpistä, päällikkö ja koiranohjaajat puhelee sen mitä nkevät tarpeelliseksi. Laukauksen jälkeen hiljaisuus siihen asti, että ampuja kertoo tekosistaan. Senkin jälkeen lähtökohtaisesti päällikkö ohjeistaa jatkosta, eikä muut tule kanavalle sotkemaan kuviota, esim utelulla jatketaanko vai mennäänkö nuotiolle vai nylkemään.

Välillä osaa mukavatkin jahtikaverit olla tosi pahoja v-tutuksen aiheuttajia. Onneksi pääosin kaikki sujuu hyvin.


Meillä samoja ongelmia ollut. Nyt kuitenkin oli asiasta ennen jahtia puhe niin nyt on oltu suht rauhallisesti kunnes on ilmoitettu. Tietysti jo ei vähään aikaan mitään ala kuulua niin sitten alkaa kyselyitä tulemaan joka puolelta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16705

LähetäLähetetty: 11.10.2011 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minua on alkanut vituttamaan tämä jatkuva passipaikkojen vaihto, kun koiramies ilmoittaa mene nyt sinne ja sinne. No, kun olet päässyt perille, niin tulee soitto, että menekin takaisin. Menen takaisin, niin tulee soitto, että nyt äkkiä sinne ja joutuin..hopi hopi. Ei prkl ole reppua ehtinyt maahan laskea, kun pitää taas lähteä. Minä vaadin itselleni autonkuljettajan, joka on koko ajan valmiina viemään minut uuteen paikkan. Saa-tanan UP, piti sekin mennä koiramiehen hankkimaan. Menen itse ensi viikolla hakemaan paketin, että VOIN seurata koira ja olla lähtökuopissa uuteen paikkaan. Näin se vaan kehitys menee eteenpäin, mutta jännitys ja odottamisen ilo vähenee...valitettavasti. No viikolla otan hupin ja lähden omiin nimiin jahtaamaan ja ensi viikolla poijaan kanssa. Mene ei kiirehditä. Ja saahan meillä kytätä, joten ei tämä nyt niin tikitaalista vielä ole.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 11.10.2011 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Minua on alkanut vituttamaan tämä jatkuva passipaikkojen vaihto, kun koiramies ilmoittaa mene nyt sinne ja sinne. No, kun olet päässyt perille, niin tulee soitto, että menekin takaisin. Menen takaisin, niin tulee soitto, että nyt äkkiä sinne ja joutuin..hopi hopi. Ei prkl ole reppua ehtinyt maahan laskea, kun pitää taas lähteä. Minä vaadin itselleni autonkuljettajan, joka on koko ajan valmiina viemään minut uuteen paikkan. Saa-tanan UP, piti sekin mennä koiramiehen hankkimaan. Menen itse ensi viikolla hakemaan paketin, että VOIN seurata koira ja olla lähtökuopissa uuteen paikkaan. Näin se vaan kehitys menee eteenpäin, mutta jännitys ja odottamisen ilo vähenee...valitettavasti. No viikolla otan hupin ja lähden omiin nimiin jahtaamaan ja ensi viikolla poijaan kanssa. Mene ei kiirehditä. Ja saahan meillä kytätä, joten ei tämä nyt niin tikitaalista vielä ole.


Se on hyvä kun on toimintaa... ennemmin potuttaa istua tuntitolkulla passissa ja mitään ei kuulu, ei näy!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16705

LähetäLähetetty: 11.10.2011 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pekkis kirjoitti:
9.3x622 kirjoitti:
Minua on alkanut vituttamaan tämä jatkuva passipaikkojen vaihto, kun koiramies ilmoittaa mene nyt sinne ja sinne. No, kun olet päässyt perille, niin tulee soitto, että menekin takaisin. Menen takaisin, niin tulee soitto, että nyt äkkiä sinne ja joutuin..hopi hopi. Ei prkl ole reppua ehtinyt maahan laskea, kun pitää taas lähteä. Minä vaadin itselleni autonkuljettajan, joka on koko ajan valmiina viemään minut uuteen paikkan. Saa-tanan UP, piti sekin mennä koiramiehen hankkimaan. Menen itse ensi viikolla hakemaan paketin, että VOIN seurata koira ja olla lähtökuopissa uuteen paikkaan. Näin se vaan kehitys menee eteenpäin, mutta jännitys ja odottamisen ilo vähenee...valitettavasti. No viikolla otan hupin ja lähden omiin nimiin jahtaamaan ja ensi viikolla poijaan kanssa. Mene ei kiirehditä. Ja saahan meillä kytätä, joten ei tämä nyt niin tikitaalista vielä ole.


Se on hyvä kun on toimintaa... ennemmin potuttaa istua tuntitolkulla passissa ja mitään ei kuulu, ei näy!


Oikeastaan näinhän se on, mutta se autolla ajaminen minnuu harmittaa. Taidan mennä juoksemalla seuraavalla kerralla.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.mestari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2009
Viestejä: 1493

LähetäLähetetty: 11.10.2011 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

....

Viimeinen muokkaaja, m.mestari pvm 15.10.2011 04:40, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
A-Boltti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Tou 2011
Viestejä: 544
Paikkakunta: Suomineidon käsivarsi

LähetäLähetetty: 11.10.2011 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

m.mestari kirjoitti:
Ongelmansa kullakin, täällä innokkaimmat passimiehet ampuu hirvet jo autostapäin ennen kuin on edes koiraa kerenny laskemaan irti... Confused ...Onkohan tällaiseen päälikön valtuutus...Laughing

Sitten kun koira vahingossa saa haukun, on hetikin kielto päällä, ei voi ampua sitä ja tätä... Shocked .... Ja kun kuitenkin ruuti paloi... Wink ... Tuli siitä seuraavaksi syksyksi 50 sakko... Shocked ... Kertokaahan menikö oikein... Shocked ....

Odotan innolla tätä kautta... Confused Alkunäytöt on jo annettu...

!&%¤#"!....


Soita vaan lahtauksenjohtajalle, että jäät kokonaan pois. Näin itsekin aion menetellä.

Eihän tällainen harrastustoiminta voi olla siitä kiinni, ettei kehtaa pois lähteä lihakasan menetyksen pelossa. Pitäköön hirvensä ja niistä saatavat lihat. Itse en ainakaan enää sinne metsäautotien päälle kykkimään mene.

En olisi uskonutkaan, että kuinka paljon helpottaa tällaisen päätöksen tekeminen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16705

LähetäLähetetty: 11.10.2011 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No, kyllä minä jatkan ja olen ylentänyt itseni liikkuvaksi passimieheksi. Ja tuo, että koiramies ohjaa kuumiin paikkohin, niin tarkoittaa sitä, että hän ei ole itsekäs, vaan haluaa, että me porukalla onnistutaan....eikö. Aika nopsaan minä lepyin.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.mestari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2009
Viestejä: 1493

LähetäLähetetty: 11.10.2011 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

........

Viimeinen muokkaaja, m.mestari pvm 15.10.2011 06:15, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Jou 2010
Viestejä: 264

LähetäLähetetty: 11.10.2011 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
No, kyllä minä jatkan ja olen ylentänyt itseni liikkuvaksi passimieheksi. Ja tuo, että koiramies ohjaa kuumiin paikkohin, niin tarkoittaa sitä, että hän ei ole itsekäs, vaan haluaa, että me porukalla onnistutaan....eikö. Aika nopsaan minä lepyin.

Ollaan näköjään samoissa asetelmissa. Meilläkin toimivien korien omistajat ottaa mielellään haukkuun mukaan ensikertalaisia ampumaan. Tai ohjaavat liikkuvia passimiehiä oikeisiin paikkoihin. Tämmöset miehet rakentaa sen aidon "me-hengen". Itellä on semmonen fiilis, että omassa porukassa ainakin sisäinen kemia pelaa täydellisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16808
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 12.10.2011 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

m.mestari kirjoitti:


Sitten kun koira vahingossa saa haukun, on hetikin kielto päällä, ei voi ampua sitä ja tätä... Shocked .... Ja kun kuitenkin ruuti paloi... Wink ... Tuli siitä seuraavaksi syksyksi 50 sakko... Shocked ... Kertokaahan menikö oikein... Shocked ....

!&%¤#"!....


jos jahtipäällikkö aamulla määrää että mitä eläimiä ammutaan ja sitä määräystä tahallisesti rikkoo niin tulee seuraamuksia, ei pitäisi olla ihan uusi asia??


ja sitten ihmettelet vielä julkisesti mikä meni väärin. Laughing


m.mestari kirjoitti:

Olin viime syksyn pois, Enkä maksanu 50...


ps. oliskohan jo aika olla mies ja maksaa se sakko... Rolling Eyes
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.mestari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2009
Viestejä: 1493

LähetäLähetetty: 12.10.2011 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...

Viimeinen muokkaaja, m.mestari pvm 15.10.2011 04:42, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.mestari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2009
Viestejä: 1493

LähetäLähetetty: 12.10.2011 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.....

Viimeinen muokkaaja, m.mestari pvm 15.10.2011 04:42, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
siru8
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 2903
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 12.10.2011 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos hirvijahdissa alkaa porukka v#¤uttamaan, niin voihan sitä etsiä toisen porukan.
Mielestäni ainakin toimivan koiran kanssa vaihtoehtoja löytyy aika helposti ja kun lähtee jahteihin VAIN metsästämään ja unohtaa nuo ..tanan lihastatappelijat huomaa yht, äkkiä kuinka kivaa hirvenmetsästys voikaan olla. Laughing

Voihan tietysti sitä "vikaa" löytyä jopa vessan peilistä. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35125

LähetäLähetetty: 13.10.2011 05:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sepä se,kun olisikin mahdollisuus erilaiseen pyyntiin,mutta kun ei.
Edes valtionmailla operoivaan porukkaan ei enää pääsisi koskapa kuulun metsästysseuraan jossa minulla on mahdollisuus osallistua hirvenmetsästykseen...vai pitäisikö sanoa jahtiin,normipassimiehelle nykyinen koirapyynti kun on kaikkea muuta kuin metsästystä,todella pitkästyttävää ja yksitoikkoista tiellä kökötystä viikonlopusta toiseen.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
m.mestari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2009
Viestejä: 1493

LähetäLähetetty: 13.10.2011 06:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.....

Viimeinen muokkaaja, m.mestari pvm 15.10.2011 04:43, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 241, 242, 243  Seuraava
Sivu 82 Yht. 243

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com