OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Reserviläisaseet vaaraksi kansalle!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
finlander
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2004
Viestejä: 1842

LähetäLähetetty: 23.11.2006 12:09    Viestin aihe: Re: Solifer 22.11.2006 23:44 Vastaa lainaamalla viestiä

E_h_e kirjoitti:
"Miten sitten voidaan perustella se että Muu aseisiin ei myönnetä lupia vuosia kilpa-urheilua, valmentamista ja aseita omistaneelle henkilölle mutta 2-piippuisiin metsästyshaulikoihin myönnetään kelle tahansa metsästäjäkortin haltijalle ? Ensinmainituilla aseilla ei tapeta vuositasolla Suomessa ketään. Jälkimmäisillä 10-20 henkeä vuosittain."

Se on lainsäätäjän tahto, joka ilmenee lain 43, 44 ja 45 §:stä ja niiden perusteluista sekä lakiesityksen yleisperusteluista.

Kuten edellä käy ilmi tämä ampuma-aselain uudistaminen (HE 183/1997) ei ole ollut mikään suuri lainsäädännöllinen ongelma.

Kuten hyvin tiedät Reserviläisurheiluliitto ry:n (ResUL) hallituksen joidenkin jäsenten ja silloisen pj:n valppauden ansiota on se, että SRA harrastuksen mahdollisuus huomioitiin lopullisessa lakiesityksessä.
Eräät kaavailut toteutuessaan eivät olisi sitä mahdollistaneet.

En käy enää toistamaan noita varsin taidokkaasti muotoiltuja lauseita, joista osa on jopa lievästi ristiriitaisia toistensa kanssa.

Tämä kelle tahansa metsästäjäkortin haltijalle ei pidä paikkaansa niinkuin itsekin hyvin tiedät. Hänellä on mm. oltava hyväksytty käyttötarkoitus ja hänen on täytettävä 45 §:n vaatimukset...


Toisaalta se, ettei muu-aseilla tehdä rikoksia, johtuu ainakin osaltaan siitä ettei niitä ole paljoa liikenteessä? Kaksipiippuisia haulikoita on varmaankin sadoin tuhansin. Toisaalta sitten taas muu-aseitten omistajat lienevät vastuullisempia aseitten säilytyksen suhteen kuin yhden haulikon omistajat, joita tiedän ainakin maaseudulla säilytettävän vaatekaapissa yms. paikoissa.

Käytännössä tuo kelle tahan mets. kortin haltijalle taas pitänee paikkansa, olettaen ettei tämä ole rikollista taustaa omaava henkilö.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E_h_e
***


Liittynyt: 12 Jou 2004
Viestejä: 2169
Paikkakunta: Maarianhaminasta itään

LähetäLähetetty: 23.11.2006 13:52    Viestin aihe: Vieras 1* 23.11.2006 01:31 Vastaa lainaamalla viestiä

"Kuka on tämä mystinen Lainsäätäjä joka tietää kaiken aseista ja jonka päätöksissä ei ole moitteen sijaa?"

Nämä 200:

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex3000.sh?LAJITNIMI=$

Lisätietoja: Finlex
mm.

Suomen perustuslaki (11.6.1999/731)

Eduskunnan työjärjestys (17.12.1999/40 v. 2000)

Vaalilaki (2.10.1998/714)

Eduskuntavaalien ajankohta

107 § Vaalipäivä

Eduskuntavaalien vaalipäivä on maaliskuun kolmas sunnuntai.
...

Seuraava valinta näyttäisi siis olevan su 18.3.2007!
_________________
Errare humanum est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E_h_e
***


Liittynyt: 12 Jou 2004
Viestejä: 2169
Paikkakunta: Maarianhaminasta itään

LähetäLähetetty: 23.11.2006 14:22    Viestin aihe: Anttiman 23.11.2006 10:53 Vastaa lainaamalla viestiä

"Nuo pitäisi kyllä asettaa tiukan lupakontrollin alaiseksi. Kukaan tavallinen ihminen ei moista hirvitystä tarvitse."

Eikö se tavallaan jo jollain tavalla olekin...

Rikoslaki

28 LUKU Varkaudesta, kavalluksesta ja luvattomasta käytöstä

12 a § Murtovälineen hallussapito

"...tai muuta välinettä, jota voidaan perustellusti epäillä pääasiassa käytettävän tunkeutumiseen toisen hallinnassa olevaan suljettuun tilaan rikoksen tekemistä varten..."
_________________
Errare humanum est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorge
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Maa 2004
Viestejä: 1628
Paikkakunta: Rehuvaara

LähetäLähetetty: 23.11.2006 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Rikoslaki

28 LUKU Varkaudesta, kavalluksesta ja luvattomasta käytöstä

12 a § Murtovälineen hallussapito

"...tai muuta välinettä, jota voidaan perustellusti epäillä pääasiassa käytettävän tunkeutumiseen toisen hallinnassa olevaan suljettuun tilaan rikoksen tekemistä varten..."


Eli käytännössä tuollaisen hankinta sisältää potentiaalisen vaaran järjestäytyneelle yhteiskunnalle. Se voi joutua esim. varkaiden käsiin, jotka käyttävät sitä rikokseen tai sitten jopa omistaja itsessään saattaa viinanhimon vallassa sahata naapurinsa pyörävaraston lukon päreiksi.

Ja toden totta. Olen sitä mieltä että kyseinen värkki, huonosti säilytettynä, kantaa mukanaan yhtä suurta vaaratekijää, kuin jonkun ammuntaa harrastavan asekaapissa pölyttyvä "itselataava muu-ase" yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras 1*
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 3275

LähetäLähetetty: 23.11.2006 17:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
"Kuka on tämä mystinen Lainsäätäjä joka tietää kaiken aseista ja jonka päätöksissä ei ole moitteen sijaa?"

Nämä 200:

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex3000.sh?LAJITNIMI=$


Tämänhetkisellä "Aselupakäytännön yhtenäistämisen" nimellä kulkevalla änkyröinnillä ei taida olla mitään tekemistä "Noiden 200" kanssa joiden "LAJITNIMEÄ" en viitsi näin julkisesti kirjoittaa...

Ja puhtaasti virkamiestyönä kaikki muukin aselakeihin liittyvä näkyy syntyvän. Mitään yhteyttä todellisuuteen siitä on yleensä vaikeaa löytää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E_h_e
***


Liittynyt: 12 Jou 2004
Viestejä: 2169
Paikkakunta: Maarianhaminasta itään

LähetäLähetetty: 23.11.2006 17:49    Viestin aihe: Vieras 23.11.2006 16:32 Vastaa lainaamalla viestiä

"...Ja puhtaasti virkamiestyönä kaikki muukin aselakeihin liittyvä näkyy syntyvän. Mitään yhteyttä todellisuuteen siitä on yleensä vaikeaa löytää."

Virallisten asiakirjojen perusteella sen kyllä hyväksyivät nämä 200!

http://www.eduskunta.fi
_________________
Errare humanum est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras 1*
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 3275

LähetäLähetetty: 23.11.2006 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se kuka tekee ja se kuka hyväksyy ovat kaksi aivan eri asiaa.

Eduskunnan asiantuntemus aselain tapaisissa asioissa on jotain jota ei paljaalla silmällä pysty edes havaitsemaan. Käytännössä "Ne 200" sekoaa joihinkin lillukanvarsiin sen verran että voi väittää jotain tehneensä ja lyö sen jälkeen "HYVÄKSYTTY" -leiman mihin hyvänsä älyttömyyteen minkä virkamiehet ovat kehdanneet esityspapereihinsa kirjata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E_h_e
***


Liittynyt: 12 Jou 2004
Viestejä: 2169
Paikkakunta: Maarianhaminasta itään

LähetäLähetetty: 23.11.2006 18:04    Viestin aihe: Vieras 1* 23.11.2006 16:32 Vastaa lainaamalla viestiä

"Tämänhetkisellä "Aselupakäytännön yhtenäistämisen" nimellä kulkevalla änkyröinnillä ei taida olla mitään tekemistä "Noiden 200" kanssa joiden "LAJITNIMEÄ" en viitsi näin julkisesti kirjoittaa..."

Niin, se selviää kyllä itse asiakirjastakin. Luonnollisesti asiakirja perustuu lakiin ja se vaalii yleisiä hallinto-oikeudellisia periaatteita sekä hyvää hallintotapaa.

"Aselupakäytäntöjen yhtenäistämisohjeet" -luonnoksen kohdassa
"1. Johdanto / 1.1. Yhtenäistämistyön käynnistyminen" todetaan, että
"Poliisin toiminta- ja talousarvio suunnitelmassa vuosille 2005-2009 (SM-2004-02326/Va42) asetettiin tavoitteeksi ampuma-aseiden hallussapitolupien lupakäytäntöjen yhtenäistäminen sisäasiainministeriön sekä poliisin lääninjohtojen yhteistyönä."
_________________
Errare humanum est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tate
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1417
Paikkakunta: Etelä Suomi

LähetäLähetetty: 23.11.2006 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katsotaan minkälainen sekametelisoppa siitä luonnoksesta syntyy kun saavat kaikki lausuntojen antajien dokumentit haalittua kasaan.

Veikkaan että noista lausunnoista liberaalimmat ja järkevimmät nakataan tunkiolle ja jäljelle jää pelkkää jargonia ja tulkintojen kiristämistä.

Itsekkin olin antamassa kommentteja yhteen lausuntopyyntöön mutta se on sitten kokonaan eri asia missä muodossa se ylemmältä taholta putkahtaa yhtenäistämistyöryhmälle.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E_h_e
***


Liittynyt: 12 Jou 2004
Viestejä: 2169
Paikkakunta: Maarianhaminasta itään

LähetäLähetetty: 23.11.2006 18:15    Viestin aihe: Vieras 1* 23.11.2006 16:55 Vastaa lainaamalla viestiä

"...Käytännössä "Ne 200" sekoaa joihinkin lillukanvarsiin sen verran että voi väittää jotain tehneensä ja lyö sen jälkeen "HYVÄKSYTTY" -leiman mihin hyvänsä älyttömyyteen minkä virkamiehet ovat kehdanneet esityspapereihinsa kirjata."

Vuoden 2003 eduskuntavaaleissa äänesti 4 220951 suomalaista. Äänestysprosentti oli 69,7 % Suomessa asuvien osalta ja 8,8 % ulkomailla asuvien Suomen kansalaisten osalta.

Henkilökohtaisesti suhtaudun valittuihin kunnioittavasti. Edustavatkan he valittuina parhainta ja kyvykkyintä osaa kansastamme.
Näin demokratia toimii.

http://www.stat.fi/tk/he/vaalit/vaalit2003/index.html
_________________
Errare humanum est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras 1*
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 3275

LähetäLähetetty: 23.11.2006 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Danhammerin raiskaustuomio säikäytti perussuomalaiset

23.11.2006 15:10, päivitetty 23.11. 15:33

Värikkäänä liikemiehenä tunnettu Carl J. Danhammer ei pääse perussuomalaisten ehdokkaaksi tulevissa eduskuntavaaleissa.

Perussuomalaisten puoluehallitus päätti kehottaa puolueen Pirkanmaan piirijärjestöä huolehtimaan siitä, että Danhammer poistetaan ehdokaslistalta.

Ulosheiton taustalla on julkisuuteen tullut tieto Danhammerin Ruotsissa 1980-luvulla saamasta raiskaustuomiosta.



http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1274993


Jo ehdokkaaksi pyrkijätkin herättävät syvää kunnioitusta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gorba suuriseikkailija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2005
Viestejä: 399

LähetäLähetetty: 23.11.2006 18:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Edustavatkan he valittuina parhainta ja kyvykkyintä osaa kansastamme.



Nostaisit nokkasi joskus lakipykälien välistä, ja nuuhkisit vähän karua maailmaa, niin huomaisit että joskus se paras pa..anpuhuja pestin saa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras 1*
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 3275

LähetäLähetetty: 23.11.2006 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Poliisin toiminta- ja talousarvio suunnitelmassa vuosille 2005-2009 (SM-2004-02326/Va42) asetettiin tavoitteeksi ampuma-aseiden hallussapitolupien lupakäytäntöjen yhtenäistäminen sisäasiainministeriön sekä poliisin lääninjohtojen yhteistyönä


= virkamiestyönä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E_h_e
***


Liittynyt: 12 Jou 2004
Viestejä: 2169
Paikkakunta: Maarianhaminasta itään

LähetäLähetetty: 23.11.2006 19:53    Viestin aihe: Vieras 1* 23.11.2006 18:03 Vastaa lainaamalla viestiä

"22.6.2006 SM-2006-02043/Tu-51

Jakelussa mainitut

Sisäasiainministeriön arpajais- ja asehallintoyksikkö lähettää
lausunnon antamista varten lupakäytäntöjen yhtenäistämisohjeen luonnoksen, jonka lääninhallitusten ja Helsingin poliisilaitoksen nimeämät asevastuuhenkilöt ja tekniset asevastuuhenkilöt ovat laatineet yhdessä arpajais- ja asehallintoyksikön edustajien kanssa.

Lausunto tulee antaa kirjallisesti 29.9.2006 mennessä.

Lisätietoja antavat ylitarkastajat Mika Lehtonen, Liisa Timonen ja Teuvo Tiilikainen.

Hallitusneuvos Jouni Laiho

Ylitarkastaja Liisa Timonen

LIITE Yhtenäistämisohjeen luonnos


JAKELU
Puolustusministeriö
Ulkoasiainministeriö
Maa- ja metsätalousministeriö
Lääninhallitukset
Helsingin poliisilaitos
Keskusrikospoliisi
Maanpuolustuskoulutus ry
Metsästäjien Keskusjärjestö
Museovirasto
Sotamuseo
Ampuma-aselautakunnan sihteeri
Asealan Elinkeinonharjoittajat ry (AAE)
Asehistorian liitto ry.
Reserviläisurheiluliitto ry.
Suomen Ampumaurheiluliitto ry
Suomen Asehistoriallinen Seura ry
Suomen Aseseppien yhdistys ry
Suomen Metsästäjä- ja Kalastajaliitto ry
Suomen Metsästäjäliitto – Finlands Jägarförbund ry

TIEDOKSI
Kansliapäällikkö Ritva Viljanen
Valtiosihteeri Kari Salmi
Poliisiylijohtaja Markku Salminen"

---

Oikeusministeriön työryhmä: kansalaisten osallistumismahdollisuudet lainvalmistelussa varmistettava

05.12.2002

Kansalaisten osallistumismahdollisuuksien turvaaminen tulee ottaa nykyistä paremmin huomioon lainsäädäntö- ja muiden hankkeiden valmistelussa, korostaa oikeusministeriön työryhmä. Työryhmä on valmistellut ehdotuksen oikeusministeriön toimintaperiaatteiksi kansalaisten osallisuuden turvaamiseksi lakien valmistelussa. Työryhmän työ on liittynyt valtiovarainministeriössä käynnissä olevaan Kuule kansalaista –hankkeeseen.
Työryhmä on arvioinut oikeusministeriön nykyisiä käytäntöjä ja kuullut sitä varten ministeriön kannalta keskeisten kansalaisjärjestöjen näkemyksiä kehittämistarpeista samoin kuin alustavista ehdotuksistaan. Työryhmän selvityksen mukaan kansalaisten osallisuuden toteutumiseen oikeusministeriön toiminnassa on oltu yleisesti arvioiden varsin tyytyväisiä. Toisaalta järjestöiltä saatu palaute osoittaa, että käytännön menettelytavoissa on kehittämisen varaakin.

Osaksi kyse on siitä, ettei valmistelussa ole kuultu riittävän laajasti eri järjestötahoja. Sitä, että kuuleminen ajoittuu yleensä vasta valmistelun loppuvaiheisiin, on pidetty vaikutusmahdollisuuksien kannalta riittämättömänä, sillä järjestöjen näkemyksen mukaan siinä vaiheessa saattaa olla liian myöhäistä puuttua esimerkiksi valmistelun periaatteellisiin linjaratkaisuihin. Myös lausuntojen antamiselle varattuja määräaikoja on pidetty joissakin tapauksissa liian lyhyinä. Kansalaisten suoran vaikuttamisen keinoja samoin kuin Internetin käyttömahdollisuuksia tulisi järjestöjen käsityksen mukaan hyödyntää nykyistä laajemmin.

Työryhmä toteaa, että osallisuuden turvaaminen oikeusministeriön toiminnassa on erityisen tärkeää, sillä ministeriön tehtäviin kuuluu kansalaisten kannalta keskeisen yhteiskunnan peruslainsäädännön valmistelu. Oikeusministeriö pitää toiminnassaan tärkeänä avointa, laajaa ja säännöllistä vuorovaikutusta kansalaisten kanssa.

Avoimuus, kansalaisten kuuleminen ja muu vuorovaikutus on myös ministeriön kannalta hyödyllistä, sillä se tuo lisää tietoa asioiden valmisteluun, parantaa valmistelun tasoa sekä lisää luottamusta valmistelua kohtaan, toteaa työryhmä.

Työryhmä korostaa, että osallistumis- ja vaikutuskeinojen toteuttaminen tulisi ottaa nykyistä paremmin huomioon hankkeita suunniteltaessa. Hankkeen laatu ja laajuus vaikuttavat jatkossakin siihen, miten laajaa vuorovaikutusta siihen liittyy.

Kansalaisjärjestöille tulisi tarjota mahdollisuus ottaa kantaa uudistuksen tarpeellisuuteen ja keskeisiin tavoitteisiin jo valmistelun alkuvaiheessa erityisesti silloin, kun siinä tehdään merkittäviä periaate- tai sisältöratkaisuja, toteaa työryhmä.

Yhteiskuntapoliittisesti merkittävissä hankkeissa tulee käyttää jatkossakin laajapohjaisia valmisteluelimiä, joissa myös kansalaisjärjestöt ovat edustettuina, työryhmä korostaa.

Työryhmä katsoo, että lausuntoa tulisi pyytää mahdollisimman kattavasti niiltä tahoilta, joihin uudistus aikanaan välittömästi kohdistuu tai joiden asiantuntemusta valmistelussa erityisesti tarvitaan. Lausunnonantajille tulisi myös pyrkiä ilmoittamaan etukäteen hankkeen käynnistämisestä ja uudistuksen keskeisistä tavoitteista.

Lausuntomenettelyä voitaisiin lisäksi kehittää laatimalla kattava lista oikeusministeriön toimialan kannalta keskeisistä kansalaisjärjestöistä.

Lausunnon laatimista helpottaisi, jos lausuntopyynnöt nykyistä useammin yksilöitäisiin koskemaan jotakin tiettyä erityiskysymystä. Se ei tietenkään rajoita
lausunnonantajan vapautta ottaa kantaa asiaan kokonaisuudessaan.

Kansalaisjärjestöille olisi myös varattava riittävä aika – yleensä vähintään kahdeksan viikkoa – perehtyä asiaan, josta lausuntoa pyydetään.

Kansalaisten suoran vaikuttamisen keinoja samoin kuin Internetin käyttömahdollisuuksia tulisi työryhmän käsityksen mukaan hyödyntää nykyistä laajemmin. Jotta kansalaisjärjestöt ja kansalaiset pystyvät seuraamaan valmisteilla olevia hankkeita ja antamaan niistä palautetta, on hankkeiden etenemisestä säännönmukaisesti tiedotettava. Keskeisten valmisteluasiakirjojen on oltava sähköisesti jokaisen saatavilla.

Työryhmä toteaa, että sen ehdottamien toimintaperiaatteiden täysimääräinen noudattaminen lisää sekä valmistelevien sekä tiedotuksesta vastaavien virkamiesten työmäärää ja saattaa johtaa myös tarpeeseen lisätä henkilöstöresursseja.

Työryhmän ehdotus löytyy oikeusministeriön verkkosivuilta www.om.fi/16552.htm

Lisätietoja:
puheenjohtaja, lainsäädäntöneuvos Tuula Majuri, puh. (09) 1606 7687, etunimi.sukunimi@om.fi
ja sihteeri, erityisasiantuntija Marietta Keravuori, puh. (09) 1606 7707, etunimi.sukunimi@om.fi

http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Tiedotteet/Tiedotearkisto/Tiedotteet2002/1145612051897
_________________
Errare humanum est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
E_h_e
***


Liittynyt: 12 Jou 2004
Viestejä: 2169
Paikkakunta: Maarianhaminasta itään

LähetäLähetetty: 23.11.2006 20:49    Viestin aihe: Solfer 22.11.2006 23:32 Vastaa lainaamalla viestiä

"Ei ole kovin loogista kieltää asetyyppiä jolla ei ole tähänkään asti rikoksia tehty ja perustella asiaa sillä että aseella voisi tehdä rikoksia. Ei varsinkaan tilanteessa jossa toisilla asetyypeillä tehdänä jatkuvasti vakavia rikoksia ja niiden lupaharkintaa ei ole kiristetty yhtään sitten vuoden 1932."

Henkirikoskatsaus 1.6.2002-31.12.2003
...
Rikoksista 35 % oli tehty terä-aseella, yleensä joko keittiöveitsellä (23 %) tai puukolla (13 %). Toiseksi yleisin tekotapa oli kuoliaaksi pahoinpiteleminen käsin ja jaloin lyömällä tai potkimalla (18 %). Ampuma-aseella tehtyjä katsausjakson henkirikoksista oli 15 %. Rikoksiin käytetyistä käsituliaseista 60 % oli luvattomia ja muista tuliaseista osuus oli 47 %. (s.4)

Kuviosta 6 Tekoväline asia selviää tarkemmin (s. 11)

http://www.optula.om.fi/uploads/t9qsbsx3velm.pdf

---

Tulkinta ongelmia aiheuttaa se, ettei tekoväline selviä ampuma-aselain 6 §:n tarkoittaman luokituksen mukaisesti.
_________________
Errare humanum est
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 10 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com