OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Valmet 412s haulikkorihla ja tuplaluoti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 11.09.2010 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjolan kommenttiin sen verran että kyllä niitä paukkuja vaaditaan paria enemmän. Wink
Kun säädöt on kohillaan, niin tehdään lopullinen kiristys "tappiin" asti ja varmistetaan piippujen käynti sen jälkeen.
Valmetissa pitää "kutinsa", mutta muista versioista en tiedä.
Kiikarin kiinnitys huolella ennen ammunnan aloittamista on paikallaan. Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26381

LähetäLähetetty: 11.09.2010 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kaksi on minimi, mutta normaalisti n. 4-6 ja ollaan reippaasti alle 10cm:in , vaikeimmat on vaatineet n. 10 jotta sinne 5cm:in alle pääsee. Cool
Parista en tainnu puhua.
Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 11.09.2010 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
kaksi on minimi, mutta normaalisti n. 4-6 ja ollaan reippaasti alle 10cm:in , vaikeimmat on vaatineet n. 10 jotta sinne 5cm:in alle pääsee. Cool
Parista en tainnu puhua.
Cool


Suora lainaus: "Hommahan menee niin ettei se tuplan kohdistaminen vie muutamaa paukkua enempää, mutta jos hommasta ei tiedä juurikaan mitään, ei siitä myöskään mitään tuu. " Laughing

Hyvä kun kun korjasit, niin ei jää kenellekään epäselväksi se, että mitä tarkoitit!
Mun tapauksessani vaadittiin n. 18 patia kunnes olin tyytyväinen lopputulokseen. Omaakin vikaa oli kun aina ammuin molemmat piiput samalta alustalta, joten ehkä olisin päässyt vähemmillä patruunoilla ampumalla vain sitä "kakkospiippua", mutta kun säätö vaikuttaa molempiin piippuihin yhtaikaa kun korkeudesta on kysymys, niin jotenkin tuntui luotettavammalta ampua paukut "ristiin".
Eli suomeksi sanottuna vaihdoin piippujen järjestystä jokaisen ampumakerran yhteydessä.
Kun "kasa" oli n. 3cm haarukassa, niin sitten "luottopiipulla" se lopullinen varmistus osumista. (mulla yläpiippu)
Joitakin huomioita kohdistuksesta; kohdista ensin kiikari jommalla kummalla piipulla ja kun se toimii, niin ota se "kakkospiippu" mukaan kuvioihin jolla sitten haet yhteensopivuuden. Huolellisella työllä ja laukaisuvastusta keventämällä (jollain sivulla oli siitäkin juttua) päästään helposti alle 5 sentin kasaan sataan metriin. (mulla ei ollut käytettävissä pitempää matkaa) Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2286
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 11.09.2010 15:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Joitakin huomioita kohdistuksesta; kohdista ensin kiikari jommalla kummalla piipulla ja kun se toimii, niin ota se "kakkospiippu" mukaan kuvioihin jolla sitten haet yhteensopivuuden. Huolellisella työllä ja laukaisuvastusta keventämällä (jollain sivulla oli siitäkin juttua) päästään helposti alle 5 sentin kasaan sataan metriin. (mulla ei ollut käytettävissä pitempää matkaa)


Itse kyllä tehny niin päin, että piippujen keskinäinen käynti ensin samaan ja lopuksi kiikari.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 11.09.2010 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täysin makuasia että miten sen homman hoitaa; lopputulos kuitenkin ratkaisee kun yhdistelmästä on kyse. Muuttuvia tekijöitä on kuitenkin paljon ja sieltä pitää valita ne omaan tarkoitukseen sopivat.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26381

LähetäLähetetty: 11.09.2010 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolopesässä on maku kohillaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 11.09.2010 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä nyt olen niin huono ampuja avojen kanssa, joten siitä syystä tuo aseen ja kiikarin välinen suhde on toiminut mun tapauksessani. Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2286
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 11.09.2010 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi kirjoitti:
Mä nyt olen niin huono ampuja avojen kanssa, joten siitä syystä tuo aseen ja kiikarin välinen suhde on toiminut mun tapauksessani. Wink


Tottakai kiikari on alusta lähtien paikallaan kohdistuksessa, koska vaikuttaa erityisesti yläpiipun käyntiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com