OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvenmetsästyksestä....
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35106

LähetäLähetetty: 23.05.2024 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

55# riittää jo hirvelle, tarvi kummoinenkaan adonis olla.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16800
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 24.05.2024 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko muissa hirviporukoissa huomattu kuluvalle vuotta osallistujien määrän laskua???

Mitä nyt kuulostellut niin 10% jää varmasti jo pois tulevalle syksylle, huonossa tilanteessa jopa yli 20%....

Kovaa tahtia....
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20766
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.05.2024 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Onko muissa hirviporukoissa huomattu kuluvalle vuotta osallistujien määrän laskua???

Mitä nyt kuulostellut niin 10% jää varmasti jo pois tulevalle syksylle, huonossa tilanteessa jopa yli 20%....

Kovaa tahtia....

Tulevan syksyn tietoa ei ole mutta viime vuodet trendi on ollut loivasti nouseva. 1970-2010 meillä oli aika tasanen n 35 henkeä. Nyt on ollut jo yli neljääkymmentä. Ja osaajien, siis taitavien hirvenkaatajien määrä suhteessa porukkaan on MONINKERTAINEN mitä ennen. Metsästystaidot ovat täysin eri luokkaa mitä ne oli ennenvanhaan. Vaikka monesti kuulee muuta väitettävän.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5292
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 24.05.2024 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samoin meillä on nouseva suunta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20766
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.05.2024 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykypäivän teknologian suomat mahdollisuudet myös koirattomalle on aivan varmasti hirvijahdin suosion kasvun syynä. Toki jossain kylillä väki vaan vähenee mutta suhteessa seuran jäsenmääriin vaikuttaisi että hirvijahdin suosio ei ainakaan laskussa ole.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2518
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 24.05.2024 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
55# riittää jo hirvelle, tarvi kummoinenkaan adonis olla.


No enpä tiiä. Itse varmaan ottaisin hirveille 75-80lb. Iso leikkuri ja painava nuoli niin luulis tipahtavan melko helposti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8483
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 24.05.2024 15:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai te meinasitte taljalla. Eikös pitkäjousi sit kannattais ottaa? Sais enemmän sitä haastetta... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20766
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.05.2024 15:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Ai te meinasitte taljalla. Eikös pitkäjousi sit kannattais ottaa? Sais enemmän sitä haastetta... Wink

Ja itse tehdyllä, suomalaisista raaka-aineista valmistetulla pitkäjousella. Siihen itekki voisin lähteä innostuun. Se tuos jousihommassa ärsyttää ku sehän on vielä enemmän välineurheilua ku muut
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35106

LähetäLähetetty: 24.05.2024 16:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Ai te meinasitte taljalla. Eikös pitkäjousi sit kannattais ottaa? Sais enemmän sitä haastetta... Wink


No tietysti, tuo 55# ( ja nimenomaan lonkkarin) riittävyys oli Nygrenin mielipide kun se singutteli joskus jousiani, uskon että äijä tietää asiasta jotain.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2518
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 24.05.2024 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
JokuUkko kirjoitti:
Ai te meinasitte taljalla. Eikös pitkäjousi sit kannattais ottaa? Sais enemmän sitä haastetta... Wink

Ja itse tehdyllä, suomalaisista raaka-aineista valmistetulla pitkäjousella. Siihen itekki voisin lähteä innostuun. Se tuos jousihommassa ärsyttää ku sehän on vielä enemmän välineurheilua ku muut


On sulla ihme ongelmat. Veikkaan että sinullakin on koiratutkat ja kunnon kivääri välineet. Miksi et sillä mosinilla metsästä ja ilman kiikaria? Varmaan myös riistakameroita käytät? Miten nämä nykyajan kalvokamppeet, et kait vaan niihin ole sortunut? Mulla ärsyttää tuollainen tekopyhä viisastelu Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2518
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 24.05.2024 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Ai te meinasitte taljalla. Eikös pitkäjousi sit kannattais ottaa? Sais enemmän sitä haastetta... Wink


Miksi siinä pitäis olla paljon haastetta? Luulen että taljalla ihan riittämiin. Ja vähempi haavakoita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20766
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.05.2024 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
JokuUkko kirjoitti:
Ai te meinasitte taljalla. Eikös pitkäjousi sit kannattais ottaa? Sais enemmän sitä haastetta... Wink

Ja itse tehdyllä, suomalaisista raaka-aineista valmistetulla pitkäjousella. Siihen itekki voisin lähteä innostuun. Se tuos jousihommassa ärsyttää ku sehän on vielä enemmän välineurheilua ku muut


On sulla ihme ongelmat. Veikkaan että sinullakin on koiratutkat ja kunnon kivääri välineet. Miksi et sillä mosinilla metsästä ja ilman kiikaria? Varmaan myös riistakameroita käytät? Miten nämä nykyajan kalvokamppeet, et kait vaan niihin ole sortunut? Mulla ärsyttää tuollainen tekopyhä viisastelu Very Happy

Et ymmärtänyt. Mua häiritsee jotenkin se ristiriita mikä jousihommassa on. Eli eka vaikeutetaan teennäisesti tekemistä ja sitte hifistellään aivan älyttömästi ikäänkuin tuota uutta rajoitinta vastaan. Joo. En siis sano että se on väärin mutta syystä x se tuntuu itsestä jotenkin oudolta. Olisi enempi linjassa ajatuksen kanssa ampua itse tehdyllä jousella hirvi. Minähän itse jahtaan ilman rajoittimia. Eli pyrin tehdä asiat tehokkaasti. Se tarkoittaa toki monessa lajissa sitä että sitten on keskityttävä laatuun, jos sitä aikaa on. Karhujahti on mainio laji koska siinä saa laittaa kaikki peliin eikä siltikään riitä alkuunkaan.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
longi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Mar 2007
Viestejä: 99
Paikkakunta: NURMIJÄRVI

LähetäLähetetty: 24.05.2024 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
JokuUkko kirjoitti:
Ai te meinasitte taljalla. Eikös pitkäjousi sit kannattais ottaa? Sais enemmän sitä haastetta... Wink

Ja itse tehdyllä, suomalaisista raaka-aineista valmistetulla pitkäjousella. Siihen itekki voisin lähteä innostuun. Se tuos jousihommassa ärsyttää ku sehän on vielä enemmän välineurheilua ku muut


No ei muuta ku toteuttaan, alat ettimään sopivaa puuta ja sitten teet siitä vähän lauta aihioo kuvumaan. Parissa vuodessa sulla saattaa olla toimiva lonkkari, ja jos oikein kova veisteleen niin samalla teet pari vastakäppyrää.

Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20766
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.05.2024 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

longi kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
JokuUkko kirjoitti:
Ai te meinasitte taljalla. Eikös pitkäjousi sit kannattais ottaa? Sais enemmän sitä haastetta... Wink

Ja itse tehdyllä, suomalaisista raaka-aineista valmistetulla pitkäjousella. Siihen itekki voisin lähteä innostuun. Se tuos jousihommassa ärsyttää ku sehän on vielä enemmän välineurheilua ku muut


No ei muuta ku toteuttaan, alat ettimään sopivaa puuta ja sitten teet siitä vähän lauta aihioo kuvumaan. Parissa vuodessa sulla saattaa olla toimiva lonkkari, ja jos oikein kova veisteleen niin samalla teet pari vastakäppyrää.

Very Happy

Eihän mulla sellaiseen ole koskaan aikaa. Tuo oli nyt vaan esimerkki. Ja olen tässä kuvaillut sitä miksi osa aktiivisista ja kaikenlaistakin riistaa aika hyvin saaneista ei koskaan innostu jousesta.

Tuossa ennemmin joku mainitsi että 17hmr olisi samanlainen lelu kuin jousi. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Se on äärihyvä kampe monessa paikkaa etelän jahdeissa. Lisäksi se antaa mahdollisuuden harjoittaa kivääritaitojaan esim rusakkojahdissa käytettynä treenata karhujahtia varten jne. Eli kohti suurempaa merkitystä. Jousella jos ammun rusakon, mikä olisi kohtuu helppoa toteuttaa, ei edetä kohti suurempaa merkitystä. Tällöin rusakkojen kerääminen esittäytyy paremminkin lihan keruuna. Ja se on helpoin suorittaa haulikolla. Jos löytäisin syvemmän meekityksen jousella metsästyksestä niin silloin asia olisi eri tietysti
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
longi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Mar 2007
Viestejä: 99
Paikkakunta: NURMIJÄRVI

LähetäLähetetty: 24.05.2024 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse tehdyllä vaistojousella ammuttu fasaani lentoon olis varmaan ihan eri makuista kun haulikolla tiputettu Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Seuraava
Sivu 12 Yht. 13

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com